Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

wtf. Hva er greia med å ta butikkansatte for gitt?

Nå er det ikke nødvendigvis det som er grunnen til at man får lite respons fra en kunde. Husk at de er mennesker de og, og kan ha både gode og dårlige dager og være i alle faser av livet - og ikke nødvendigvis har kapasitet til å huske å være supertrivelig og oppmerksom i det man står ved kassa. Du vet faktisk ikke hva som ligger bak et manglende smil eller at noen er helt i sin egen verden og ikke hører at du sier hei. I kassa er det den som jobber der som skal være den profesjonelle og kunden som er en privatperson - da får man bare forvente at den profesjonelle klarer å forholde seg til at ikke alle kunder oppfører seg helt som de bør bestandig

(men det gjelder bare de som ikke hilser etc, altså. Å være frekk er selvfølgelig ikke greit uansett - som jo han kjapp-deg-jeg-skal-rekke-bussen-fyren. Sånt er det ingen unnskyldninger for)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sa hei, ja. Passer på å si det med en gang jeg ser kunden legger på varene/ eller når vi får øyenkontakt. Menmen

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud. I dag tok kaka. Jeg har vanligvis bare hyggelige, snille og vennlige kunder. Men i dag var det en som tydeligvis ikke hadde skjønt hvordan penger fungerer.

Jeg: "Det blir 220 kr"

Kunde: *tar opp 210* "Ja men jeg har bare 210 kr, så da må jeg få det for den prisen istedenfor."

Jeg blir litt paff men forklarer at jeg ikke har lov til å gi rabatter eller endre prisen på varer.

Da blir hun skikkelig sur og nærmest roper: "jammen! Da må jeg jo bruke kort?!"

Heldigvis var hun med datteren sin som gav henne en 10er ekstra. Damen var ikke gammel engang, så å bruke kort burde ikke være et så stort problem.

Kanskje jeg skal prøve meg på det neste gang. "du, jeg skal ha denne buksa for 200, men jeg har bare 150, så da må du selge den til meg for den prisen."

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa hei, ja. Passer på å si det med en gang jeg ser kunden legger på varene/ eller når vi får øyenkontakt. Menmen

Slike ansatte liker jeg. Sier gjerne hei, men da må den ansatte være imøtekommende. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjofelt gjort. Dere inngikk en avtale med en annen butikk til tross for at det var på tilbud i avisen. Det er arrogant mot kundene til den andre butikken!

Jupp. Vi hadde jo et annet tilbud å komme med som plaster på såret.

Fint for de som hadde tenkt seg noe annet i butikken, men veldig kjedelig for de som kun kom for den varen og håpet å spare 4-500 kroner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det ikke nødvendigvis det som er grunnen til at man får lite respons fra en kunde. Husk at de er mennesker de og, og kan ha både gode og dårlige dager og være i alle faser av livet - og ikke nødvendigvis har kapasitet til å huske å være supertrivelig og oppmerksom i det man står ved kassa. Du vet faktisk ikke hva som ligger bak et manglende smil eller at noen er helt i sin egen verden og ikke hører at du sier hei. I kassa er det den som jobber der som skal være den profesjonelle og kunden som er en privatperson - da får man bare forvente at den profesjonelle klarer å forholde seg til at ikke alle kunder oppfører seg helt som de bør bestandig

(men det gjelder bare de som ikke hilser etc, altså. Å være frekk er selvfølgelig ikke greit uansett - som jo han kjapp-deg-jeg-skal-rekke-bussen-fyren. Sånt er det ingen unnskyldninger for)

Joda, det er veldig sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det er veldig sant.

Jeg har hatt det tungt ofte, men å møte et smil med et smil krever ikke mye.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt det tungt ofte, men å møte et smil med et smil krever ikke mye.

Nei ikkesant, det er det jeg også tenker! Så derfor klarer jeg på en måte ikke ha forståelse på hvorfor noen velger å se dumt på deg når du smiler og sier 'hei og velkommen' ..... Smil skal jo smitte, men det er mange som virkelig er immun mot smil... :P Men for all del, alle er forskjellige, det kan være personen har det skikkelig ille osv. Jeg er glad jeg iallefall kan smile :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Intro

Jeg skulle forklare medlemskort idag. Til en utenlandsk student.
Hun sa ingenting dumt, men jeg har ikke snakket engelsk på lenge så det gikk til...et sted der nede.

- Har du medlemskort?
- What?
- Uhm..do you have a membershipcard?
- No. But what is that exactly?
- Well..you have to go to a website. I think its just coop.no.
and there you can..OH WAIT! Det er en brosjyre der borte (med kjempestort, fjollete smil)

- Sorry?
- Oh, sorry! Its a brochure about it over there.
Så stirret vi bare langt og lenge på hverandre før jeg sa.
- Oh, of course. Its probably just in norwegian. I dont think they have translated it yet. Hehehe.

Ogsånn pågikk det lenge, tror jeg forklarte det helt feil.
Tror jeg sa at hun fikk 2% av hvert kjøp automatisk inn på konto etter hvert kjøp. Også skulle jeg forklare at det kostet 300 kr i depositum. Jeg greide faktisk å oversette det til deposit (hurra. sykt bra, intro........) - men vet ikke helt om hun skjønte det. Så da ville hun ikke ha det likevel, siden det "kostet" penger.

Jeg tror ikke jeg har vært så flau på lenge. At jeg fikk 6 i engelsk på vgs er helt utrolig.....

Etterpå kom det en kunde bort og spurte om jeg var sliten. Jeg så sikkert helt fortumlet og sjokket ut over min egen idioti, så jeg sa bare heheh ja. Og da sa han:

Ser det.

Tusen takk.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle forklare medlemskort idag. Til en utenlandsk student.

Hun sa ingenting dumt, men jeg har ikke snakket engelsk på lenge så det gikk til...et sted der nede.

- Har du medlemskort?

- What?

- Uhm..do you have a membershipcard?

- No. But what is that exactly?

- Well..you have to go to a website. I think its just coop.no.

and there you can..OH WAIT! Det er en brosjyre der borte (med kjempestort, fjollete smil)

- Sorry?

- Oh, sorry! Its a brochure about it over there.

Så stirret vi bare langt og lenge på hverandre før jeg sa.

- Oh, of course. Its probably just in norwegian. I dont think they have translated it yet. Hehehe.

Ogsånn pågikk det lenge, tror jeg forklarte det helt feil.

Tror jeg sa at hun fikk 2% av hvert kjøp automatisk inn på konto etter hvert kjøp. Også skulle jeg forklare at det kostet 300 kr i depositum. Jeg greide faktisk å oversette det til deposit (hurra. sykt bra, intro........) - men vet ikke helt om hun skjønte det. Så da ville hun ikke ha det likevel, siden det "kostet" penger.

Jeg tror ikke jeg har vært så flau på lenge. At jeg fikk 6 i engelsk på vgs er helt utrolig.....

Etterpå kom det en kunde bort og spurte om jeg var sliten. Jeg så sikkert helt fortumlet og sjokket ut over min egen idioti, så jeg sa bare heheh ja. Og da sa han:

Ser det.

Tusen takk.

Oi, var det en turist? Du kan ikke selge sånt til turister da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Intro

Oi, var det en turist? Du kan ikke selge sånt til turister da.

Nei, hun er internasjonal student :) Studentsamskipsnaden har boliger for de rett i nærheten av butikken. Vi kan ikke selge slike medlemskort uansett fra kassen liksom, man må bestille de selv på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner virkelig ikke hva det er med de som kommer busende inn i butikken da gitteret er tatt halvveis rett etter stengetid, jeg driver å vasker gulvet, og har slukket lyset sånn halvveis slik at man ser at det er stengt! Men neida, likevel kommer det folk busende inn og tråkker utover der jeg nettopp har vaska og sier "Kan jeg kjøpe denne? Det er bare en cola?", "Ser du har stengt, men jeg skal bare ha denne jeg" - og tar det som en selvfølge at de får kjøpt varene. Jeg jobber på et kjøpesenter i en kiosk, og for meg virker det som at folk ser på det som ekstra greit å være nedlatende mot de som jobber i en kiosk i motsetningen til de i parfymerier liksom..Terskelen blir med ett mye lavere for å gjøre sånne ting. "Du er jo på jobb fortsatt, kan du ikke bare ta denne her? det er jo en kiosk?". ARggg..

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner virkelig ikke hva det er med de som kommer busende inn i butikken da gitteret er tatt halvveis rett etter stengetid, jeg driver å vasker gulvet, og har slukket lyset sånn halvveis slik at man ser at det er stengt! Men neida, likevel kommer det folk busende inn og tråkker utover der jeg nettopp har vaska og sier "Kan jeg kjøpe denne? Det er bare en cola?", "Ser du har stengt, men jeg skal bare ha denne jeg" - og tar det som en selvfølge at de får kjøpt varene. Jeg jobber på et kjøpesenter i en kiosk, og for meg virker det som at folk ser på det som ekstra greit å være nedlatende mot de som jobber i en kiosk i motsetningen til de i parfymerier liksom..Terskelen blir med ett mye lavere for å gjøre sånne ting. "Du er jo på jobb fortsatt, kan du ikke bare ta denne her? det er jo en kiosk?". ARggg..

Føler den. Vi har det heldighvis slik at vi har gitter, så en liten trapp opp til døra, som jeg låser. Så slår jeg av lyset i inngangen så de skal se at jeg har stengt. Likvel er det sååå mange som kryper under gitteret og hamrer på døra. Og om jeg tilfeldighvis vasker i inngangspartiet begynner de å rope å kjefte. Kjære kunde, du kan vente med å kjøpe dildoen til i morgen. Det overlever du, come on.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler den. Vi har det heldighvis slik at vi har gitter, så en liten trapp opp til døra, som jeg låser. Så slår jeg av lyset i inngangen så de skal se at jeg har stengt. Likvel er det sååå mange som kryper under gitteret og hamrer på døra. Og om jeg tilfeldighvis vasker i inngangspartiet begynner de å rope å kjefte. Kjære kunde, du kan vente med å kjøpe dildoen til i morgen. Det overlever du, come on.

Kondomeriet? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondomeriet? :D

Hehe, nesten! Butikken jeg jobber for heter noe annet, men det er som et kondomeri, ja ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For mange år siden, på bensinstasjonen jeg jobbet på:

Kunde: Jeg skal ha en baconpølse, men uten bacon.

Meg: En ostepølse altså?

Kunde: Nei, en baconpølse. Men uten bacon.

Meg: Baconpølse er bare en ostepølse med bacon rundt, så da skal jeg finne en slik til deg.

Kunde: Nei, det er ikke det samme! Jeg skal ha en baconpølse uten bacon!

Det endte med at jeg stod og plukket baconet av en pølse... Jaja :-)

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter

For mange år siden, på bensinstasjonen jeg jobbet på:

Kunde: Jeg skal ha en baconpølse, men uten bacon.

Meg: En ostepølse altså?

Kunde: Nei, en baconpølse. Men uten bacon.

Meg: Baconpølse er bare en ostepølse med bacon rundt, så da skal jeg finne en slik til deg.

Kunde: Nei, det er ikke det samme! Jeg skal ha en baconpølse uten bacon!

Det endte med at jeg stod og plukket baconet av en pølse... Jaja :-)

HERLIGHET! Hahahahah.....Hvordan så du ut da om jeg tør spørre? :fnise: ...Stod selv i kiosk for mange år siden. Er SÅ mange rare folk der ute :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HERLIGHET! Hahahahah.....Hvordan så du ut da om jeg tør spørre? :fnise: ...Stod selv i kiosk for mange år siden. Er SÅ mange rare folk der ute :)

Hehe, vet ikke hvordan jeg lager diverse smileyer... Men den mest treffende er nok den animerte, med ansiktet som måååper :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...