Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

*klippet*

Så har jordbærplukkerkundene våknet opp fra dvalen sin nå. Klare for sommeren, klare for å plukke i jordbærkurvene med de belgiske bærene. Klare for å komme til kassen med en korg bær med en stor haug på seg som veier 800 gram istedenfor de 500 de skal veie.

*klippet*

Og nettopp av den grunn selger vi jordbærkurver på vekt! I hvertfall til tider. Fungerer utmerket. Men er jo litt trist at vi ikke kan stole på kunder engang...

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og nettopp av den grunn selger vi jordbærkurver på vekt! I hvertfall til tider. Fungerer utmerket. Men er jo litt trist at vi ikke kan stole på kunder engang...

Æhh, har jeg ikke tenkt på engang! Aner ikke hvorfor vi ikke gjør det -_-

Gjest constance90
Skrevet

GENIALT!

Jeg hadde hvertfall aldri reagert om det ikke lenger var fastpris men kilopris. Syns det lager mer fornuft!

• Liker 6
Skrevet

Æhh, har jeg ikke tenkt på engang! Aner ikke hvorfor vi ikke gjør det -_-

Vi har plastfolie på jordbæra, plaster de før de settes ut i butikken.
Skrevet

Kunde: Kan du hjelpe meg? Nei, det kan du sikkert ikke.

Meg: (Tenker, tror du forvekslet det med "unnskyld, kan jeg få litt hjelp.") Hva lurte du på?

Kunde: Har dere sånne ting som man legger nedi skoene?

Meg: Såler? Ja, det har vi.

Kunde: Nei, ikke såler. Sånne lange tynne ting man legger i skoene for å beskytte dem. Skjønner du ingenting? *Stormet avgårde*

Like etterpå kom hun tilbake med et par ankelsokker.

Kunde: Sånne! Sånne var det jeg mente! Var det så vanskelig?

Ja, med hennes beskrivelse var det faktisk jævlig vanskelig.

• Liker 29
Skrevet

Vi har plastfolie på jordbæra, plaster de før de settes ut i butikken.

Det er jo veldig smart!! Hvorfor gjør ikke flere dagligvarebutikker det tro?

I går hadde jeg tenkt å kjøpe med meg et par kurver jordbær, men da jeg kom til bordet med jordbær var det noen få kurver igjen og og alle sammen var ca 2/3 fulle av ganske stusselige bær. Jordbærplukkerne hadde uten tvil vært på ferde.

• Liker 1
Gjest Lypcha
Skrevet

Litt off topic, men her jeg bor har alle butikkene plast på bortsett fra de som står ved bensinstasjonen og selger. Trodde det var ganske vanlig jeg.

Skrevet

Litt off topic, men her jeg bor har alle butikkene plast på bortsett fra de som står ved bensinstasjonen og selger. Trodde det var ganske vanlig jeg.

Hos oss kommer alle bær i sånne plastbokser med lokk som spretter av bare du ser stygt på det:p

• Liker 3
Skrevet

Jeg er vel en jordbærplukker jeg da. Pleier alltid å plukke med et par jordbær ekstra. Men nå er det vel kg-pris på det meste? Hvertfall der jeg kjøper.

Skrevet

Jeg pleier å veie kurven hvis jeg synes den ser slunken ut, og evt fylle på til det er riktig vekt. Håper ingen tror jeg er en "sånn en" allikevel...

Skrevet

Jeg er frekk nok til å ta ut om det er langt over, sånn 2-300 gram over når det skal være 500. De har jo gjerne da plukket de beste bærene fra de andre kurvene og blir drit sure når jeg tar de bort!

Skrevet

Jobbet på bensinstasjon i tenårene. Jeg er for å gi kunder, og spesielt stamkunder, litt ekstra god behandling (vi kunne f.eks gi bort gratis kaffe og en kjeks eller en twist fra en boks til hyggelige kunder, f.eks mens de ventet på et bøttelass med burgere de hadde kjøpt), men av og til kan de bli litt kravstore. En kunde avslo kaffen og sa "jeg tar heller en kopp gratis brus!" så bare går han til automaten og forsyner seg.

En annen ble sur da jeg sa at han ikke kunne stikke hånda nedi smågodtet (bruk skjeen som hører til vel!) og forsynte seg med ett par biter. "Jammen jeg pleier jo å få smaksprøver her" sa han... Jammen da så!

• Liker 2
Skrevet

Og alle som jobber i kundeservice vet at det ikke er sant :D Skulle kunden alltid ha rett skulle jeg ha brutt loven, jobbregler og mye annet enn sunn fornuft!

Det er helt sant! Jobber i et teleselskap, og vi får jevnlig kjeft når vi f.eks ikke kan utlevere informasjon om kundene våre til uvedkommende. Typiske eksempler:

- "Jeg tror dama er utro, dere må sende meg samtalespesifikasjonen hennes så jeg kan se hvem hun sender meldinger med".

- "Jeg får ikke tak i barnet mitt, kan du spore mobilen og finne ut om han er langt unna? Han skal hente meg ser du" ("barnet" var en 40 år gammel mann;-))

- "Et skjult nummer ringte meg, jeg må vite hvem det er" (ehm, javisst kan vi gi ut info om hemmelige nummer..... Ironi altså!!!)

• Liker 1
Gjest smilejenta
Skrevet

I vår butikk finnes det 2 typer bananer i poser, billige bananer fra BARE og økologiske bananer fra max havelera(?). På den ene plakaten står det "bananer i pose" på den andre, "økologiske bananer i pose". Skjønner godt at det kan bli forvirringer, men denne kunden tok kaka.

Kunde: "Åå så billige bananer!"

*siden hun har tatt de dyreste, tenker jeg å spare oss begge for tid*

Jeg: "Det ser ut som du har missforstått, dette er økologiske bananer, du må sikker ha tenkt på billig bananene. Men det går bra jeg kan ta bananene til side så slipper du å betale for de"

Kunde: "er du sikker? Kan du ikke gå å sjekke?"

Jeg: "ja jeg er sikker, dette har skjedd mange ganger før. Dessuten så er det forskjellige koder jeg må slå inn, og da er jeg godt nok kjent med varen til å vite hva de koster, men det går fint, vi bare glemmer bananene eller så henter vi nye, de billige"

Kunde: "men kan du ikke stå opp og gå å sjekke da?"

Jeg: "beklager, jeg har flere kunder, jeg er sikker. Men jeg kan ringe på en ansatt som er ute på gulvet, han kan vise deg de billige bananene"

Kunde: "men kan ikke du vise meg de?"

Hva faen, ble helt satt ut av at hun på liv og død måtte ha meg til å sjekke ut bananene så jeg bare stod opp og sa ikke et ord til. Hun kan jo umulig ha vært god i hue.

Skrevet

Hele denne historien her som vg kaller en nyhetssak. Alle som har jobbet i butikk vet at det er faktisk perioder hvor det er pegrensninger for hvor mye småpenger man kan ta imot. Moren oppførte seg i hvertfall som en dust i dette tilfellet.

• Liker 16
Skrevet

Hele denne historien her som vg kaller en nyhetssak. Alle som har jobbet i butikk vet at det er faktisk perioder hvor det er pegrensninger for hvor mye småpenger man kan ta imot. Moren oppførte seg i hvertfall som en dust i dette tilfellet.

Man kan si nei til å ta imot mer enn 25 av samme mynt, så syntes de heller kunne sagt det. Merker jeg er heftig glad for cashguard på jobben, kun kunne gjerne kommet og vekslet hos oss!

Skrevet

Man kan si nei til å ta imot mer enn 25 av samme mynt, så syntes de heller kunne sagt det. Merker jeg er heftig glad for cashguard på jobben, kun kunne gjerne kommet og vekslet hos oss!

Syns moren burde ha opptrådt annerledes. Det er da ikke rart at ungen gråter når mor eksploderer i butikken!

Vi har alltid hatt med sparebøssene våre til banken, og vekslet i automaten der. Så har en del blitt satt inn på konto, og resten var vekslet i håndterlige penger som man kunne ha med i butikk. Kunne ikke moren gjort noe lignende?

Hver gang jeg ser en nyhet om kunder som insisterer på å betale store summer kontant blir jeg nesten irritert på butikkens vegne. Gang på gang er det noe slikt i avisen, sist var det vel en kar som betalte en bot på nærmere 10 000 kontant, kom med pengene i trillebår. Så ufattelig unødvendig!

• Liker 9
Skrevet

Jeg er visst også tankeleser.

Kunden sier han skal ha en pølse.

Da må jo jeg vite at det er ostepølse med bacon i grovt brød med rekesalat og rå løk. Siden jeg er tankeleser må jeg jo skjønne at den rå løken skal under pølsen, mens rekesalaten skal over. For å ikke glemme den lompen som skal over der igjen.

Jeg irriterte meg grønn over disse!

En kunde skulle ha rå løk oppå og stekt løk under, eller motsatt, husker ikke. Jeg var ny, og hadde ikke møtt han her før. "Få det jeg pleier", sa han. Det visste jeg ikke hva var. Da kjeftet han meg ut for dårlig service, og nektet å fortelle meg hva han skulle ha. En stamkunde skulle ikke trenge å si hva han skulle ha vet du! Jeg måtte ringe sjefen og høre hva kunden pleide ha, for han bare fortsatte å rope og bære seg over hvordan han skulle sørge for at jeg fikk sparken fordi jeg var så udugelig at jeg ikke visste hva han skulle ha en gang...

• Liker 19
Skrevet

skjønner virkelig ikke at vg trykker slikt tull.. skjønner at det var kjedelig for jenta,men å lage så stor sak ut av det?

Føler meg litt slem, men lo godt av de obligatoriske furteleppebildene,hehe.

• Liker 8
Skrevet (endret)

Helt syke kommentarer fra enkelte (skremmende mange faktisk) i kommentarfeltet... Håper at butikken går konkurs, at den ansatte får sparken, oppfordrer til boikott?!.. Hva feiler det mennesker?

Edit: Ser at de har tatt bort kommentarfeltet fra nyhetsartikkelen. Det skjønner jeg godt, butikken ble jo hetset! Men tror det fremdeles finnes på Facebook-siden til VG.

Eksempel:

"Den eller de som veit hva butikken heter må publisere navnet på butikken her inne, slik at alle ser hvem det er, fy søren har barnebarn selv og hadde jeg kommet i en slik situasjon så hadde jeg eksplodert!"

Altså, hva?! Nå må du rulle inn, kjære deg.. Jeg skal ikke si hva jeg tenker en gang, det kunne blitt stygt.

Endret av Amananas
  • Liker 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...