Gå til innhold

Postcrossing


Gjest gjesta

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har utrolig mye tid, men har ikke skrevet så masse postkort likevel. Mine postkort er på vei til alle verdens hjørner og det ser ikke ut som de har tenkt til å finne veien fram til mottager med det første.

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heia!

Jeg har opplevd at 2 av mine kort aldri ble registrert innen 60 dagers fristen!! skikkelig kjipt :( Det ene var til Usa og det andre til Frankrike...... Kortene regnes nå for å være expired....Jeg regner med at de er blitt borte i posten eller mottaker har endret adresse.

Jeg liker best å få kort fra fjerne himmelstrøk, slik som Japan, Thailand og Usa, deriblant Alaska :) Hadde vært rått å få noe fra Afrika og Sør Amerika :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er kjedelig at noen kort ikke kommer fram, men det er jo ikke så mange. Jeg har tre nå av totalt rundt 100 kort.

Jeg fikk kort fra Australia i går, det var kult. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

*Gir denne et lite spark bak!*

Håper det er flere som får vite om postcrossing!

Fikk sist uke postkort fra: Moldova, Kina, Tyskland og Nepal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Dette ser artig ut :)

Hvor kjøper dere kort? Ser litt rundt på nett etter artige kort å sende, så om noen har tips om en side med pene kort til en rimelig pris takker jeg gjerne ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg kjøper kort i sentrum i Oslo. Har ikke funnet noen nettside som selger postkort. Skriv det gjerne inn her om du finner en!

:) Ellers tar jeg bilder selv, og bestiller 100 postkort via vistaprint.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest _Leela_

Det her hørtes spennende ut, tror jeg må registrere meg og prøve. Er jo så morsomt å få litt andre ting enn reklame og regninger i posten.

Hva slags kort sender dere? Fra hjemstedet, blomsterkort eller sender dere morrokort og slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du ber om adressen til en person, så kan du gå inn på personens profil og lese. Der er det ofte skrevet hva personer ønsker.

Det er ofte populært med "cityveiw card" altså postkort som viser by og tettsteder. Andre ønsker postkort med skip/båter, gamle bygninger osv. Blomsterkort er nok ikke så populært.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg fått min lille liste. Oppdaget at jeg har vært der inne før da..

Men skal nå sende til Japan, Nederland, Kroatsia, Tyskland og Kanada.. Så det her blir gøy..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Leela_

Blomsterkort ble vel mest nevnt på spøk da... :o) Men tror jeg kjøper inn noen bilder av omgivelsene i første omgang og så får jeg holde øynene oppe etter litt mer morsomme kort. Og aller først må jeg jo registrere meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to postkort som er expired. Jeg kikket litt på profilen til dem det gjelder og ser at de ikke har vært pålogget eller mottatt eller sendt postkort på over et år. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg fikk adressen deres da. Synes det er litt dumt med slike bortkastede kort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, det er kjedelig med kort som ikke kommer fram. Jeg hadde et som hadde vært ute og reist i et år nå 14. februar. Så da ble det heldigvis borte. Det er heldigvis ikke en stor andel som forsvinner.

:)

Endret av iingvild
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er heldigvis en liten andel.

Ellers må jeg si at jeg er veldig fornøyd med hvilke kort som blir sendt. Var ganske skuffet i begynnelsen når veldig mange kort var noe helt annet enn det jeg samlet på, men etterhvert har det jevnet seg ut og nå er vel 99% av kortene jeg får akkurat slike jeg vil ha. I tillegg leste jeg en gang sinte meldinger på forumet om mennesker som lager hjemmelagede kort og ikke likte at folk presiserte i profilen at de ikke ville ha slike kort. Jeg skjønner ikke helt den tankegangen. Når jeg sender kort til andre leser jeg profilen og gjør mitt beste for å sende dem et kort de liker for jeg vil jo at de skal bli glad for kortet, ikke bare kaste det etter at det er registrert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Leela_

Da er jeg igang, skal sende til Finland, Tyskland, USA, New Zealand og Thailand. Spennende,så nå må jeg handle kort og frimerker. Var bare en av de som spesifiserte, hun vil ha "native people", så jeg får se om jeg finner kort av noen halvgale nordmenn da.

Er det slik at mine kort må være mottatt før jeg kan begynne å vente på kort i postkassa mi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det slik at mine kort må være mottatt før jeg kan begynne å vente på kort i postkassa mi?

Nei, så lenge du har bedt om en adresse så gis din ut til en annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...