Gå til innhold

Burpens nedtelling mot mars

Burpen

Anbefalte innlegg

Gjest ¤Ronja¤
Jeg fikk et litt snålt bilde inni hodet av denne jordmor-personen :ler2::tunge1:

Substantivet jordmor er hokjønn, derfor er det ei jordmor, men denne jordmora er ein mann - derfor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ¤Ronja¤
Min mage er litt "lavere" enn din. Kanskje det som er forskjellen på typisk gutte- og jentemage? ;)

Tvilsomt. Det har nok meir med korleis ungane ligg inni magen. Guten min har ikkje begynt å gå ned i bekkenet enno.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg vært hos legen!

Ble tett oppi jordmorbesøket som var på mandag, men sykemeldinga mi gikk ut, og legen min ville ha en siste kontroll på meg før han går av med pensjon (eller noe...) Greit nok det! :)

Han syntes det kjentes ut som at hodet til Burpelita hadde synki godt ned i bekkenet. Jeg "fikk" kjenne jeg også, men vet ikke om jeg kjente det jeg skulle kjenne... :ler:

Har vært ut på en aldri så liten shoppingrunde idag, så nå er sofaen min beste venn! At jeg aldri lærer at bekkenet mitt tåler maks en halvtime... :roll:

Jeg fikk hvertfall gjort endel innkjøp, og utstyrslista er oppdatert! :sjarmor:

*Rosa helseteppe (BabyDan)

*Hvitt helseteppe (BabyDan)

*Fleece-teppe

*Smokk som det står "papa is the best" på

*Medium ammeinnlegg i ulle

*Large (de er diiiiiigre :overrasket: ) ammeinnlegg i ull

*"Sengemusikk" (tre søte bamser som henger sammen, som kan festes i sprinklene på senga. Skulle egentlig ha en uro, men fant ut at jeg egentlig ikke vil at Burpelita skal ha uro på soverommet. Der skal hun sove. Hun kan heller få en i lekegrinda!)

*Bitering

*Miniform

*Amme-bh

*tenke* Jeg tror det var det!

Edit: glemte noe på shoppinglista!

Endret av Burpen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt er 33, det, men har faatt beskjed om at det er helt fint, selv om det i foelge det norske systemet er utenfor normalen. Lurer paa om jeg skal ta det opp med jordmor neste uke...

33 er helt sikkert fint det også! De norske skjemaene er jo gamle, og mange mener de burde vært "oppgradert" for lenge siden, for dagens babyer er større enn det de var før! :)

Substantivet jordmor er hokjønn, derfor er det ei jordmor, men denne jordmora er ein mann - derfor!

Hvis du sier det så ;)

Tvilsomt. Det har nok meir med korleis ungane ligg inni magen. Guten min har ikkje begynt å gå ned i bekkenet enno.

Kan sikkert være det også, men det sies jo at en typisk guttemage er en "vannmelon" midt på magen, mens den typiske jentemagen er litt mer "over det hele"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤Ronja¤
Hvis du sier det så ;)

Syns du eg skulle sagt ein jordmor, berre fordi han er ein mann?

Kan sikkert være det også, men det sies jo at en typisk guttemage er en "vannmelon" midt på magen, mens den typiske jentemagen er litt mer "over det hele"...

Eg har sett så mykje forskjellige magar, at dei mytene om gute- og jente-magar trur eg ingen verdens ting på! Mamma hadde nøyaktig lik mage som meg, både når ho gjekk gravid med meg og syster mi, så eg trur faktisk magefasongen har meir med personen som er gravid å gjere, enn den som er inni!

Men sjølvsagt, mytene stemmer jo i ca 50% av tilfellene, derfor vedvarer dei vel som myter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du eg skulle sagt ein jordmor, berre fordi han er ein mann?

Eg har sett så mykje forskjellige magar, at dei mytene om gute- og jente-magar trur eg ingen verdens ting på! Mamma hadde nøyaktig lik mage som meg, både når ho gjekk gravid med meg og syster mi, så eg trur faktisk magefasongen har meir med personen som er gravid å gjere, enn den som er inni!

Men sjølvsagt, mytene stemmer jo i ca 50% av tilfellene, derfor vedvarer dei vel som myter...

Jeg syns ingenting. Var bare litt pussig å se en og samme person bli omtalt som både en og ei, ikke noe annet ;)

Selvfølgelig kan man ikke "stille klokka" etter mytene,- det er jo en grunn til at det er myter, og ikke fakta!

Forfra er jeg visstnok "jentegravid", mens bakfra er jeg "guttegravid"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en "over det hele"og :babygutt: jevn mage!

....dette med formen på mager er bare myter! Er nok bare flaks når det stemmer.

Så mye fint du har fått kjøpt vennen!! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en "over det hele"og :babygutt: jevn mage! 

....dette med formen på mager er bare myter! Er nok bare flaks når det stemmer.

Så mye fint du har fått kjøpt vennen!!  :kose:

Ja, det er nok bare myter, men litt artig når det stemmer da! Syns jeg ;)

Jeg er storfornøyd med dagens fangst :hoppe:

Nå står det bare 3 ting igjen på utstyrslista,- vogn, hjemmesydd stelleveske og bleier! Vogna er på vei, mamma syr stelleveske så det ryker av symaskinen, og bleier er ikke akkurat den største utgiften... (for én pakke, vel og merke... :ler: )

Det er jo flere ting vi trenger, som tåteflasker, pumpe etc, men det tenker jeg vi tar etter fødselen! Greit å ha noe man må ut for den første tida ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ser det jo ut som Burpelita bare kan komme ;)

Så flink du er til å få ting i hus...

... og flott at det var bra på kontrollen! :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er morsomt med myter, i følge alle mulige kjærringråd og myter er det høyst sansynlig en jente i magen min, men så har jeg en guttemage da så den er feil :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ser det jo ut som Burpelita bare kan komme ;)

Så flink du er til å få ting i hus...

... og flott at det var bra på kontrollen! :kyss:

Hun kan vente bittelitt for sin egen del, men for vår del, kan hun bare komme! Hun er hjertlig velkommen :hjerte:

Så herlig det skal bli!!

Hadde nok ikke vært så flink med å få ting i hus om det ikke var for at jeg har listemani :ler2: Jeg eeeeeeeeeeeelsker lister!! Og jeg elsker enda mer når jeg kan stryke på lister :sjarmor:

:kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er morsomt med myter, i følge alle mulige kjærringråd og myter er det høyst sansynlig en jente i magen min, men så har jeg en guttemage da så den er feil :ler:

Jeg syns også sånt er kjekt! Ler av "tullete" råd som er feil, og er heeeeelt enig når det er noe som er rett! ;)

Litt snedig det med magen min,- at jeg har jentemage forfra og guttemage bakfra! Kan nesten ikke få det mer motstridende! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns også sånt er kjekt! Ler av "tullete" råd som er feil, og er heeeeelt enig når det er noe som er rett! ;)

Litt snedig det med magen min,- at jeg har jentemage forfra og guttemage bakfra! Kan nesten ikke få det mer motstridende! :ler:

:ler: nei, hvordan går det egentlig an? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rart det med disse mytene, enten blir det :babygutt: eller :babyjente: Ferdig med det!!! :ler:

Kom til å tenke på at du var på 3d ul Burpen, var du litt sent. Mener å huske at du sa noe om det. I hvilken uke var du og hva måtte du betale for det??? Var det lang ventetid??? Har begynt såvidt å kjøpe litt klær og utstyr men det er så vanskelig når vi ikke vet kjønn. SÅ er jeg jo fryktelig nysgjerrig også da!!!!

Jeg har nok blitt litt inspirert av deg. I dag har jeg laget meg ei liste over ting jeg har. Ikke alltid like lett å ha oversikt over det heller. Så nå må jeg lage meg liste over ting jeg mangler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: nei, hvordan går det egentlig an? :klø:

Du kan så si... Heldigvis har Burpelita vært veldig jente på to ul'er, ellers kunne det jo blitt spennende! :ler:

Rart det med disse mytene, enten blir det :babygutt: eller :babyjente: Ferdig med det!!! :ler:

Kom til å tenke på at du var på 3d ul Burpen, var du litt sent. Mener å huske at du sa noe om det. I hvilken uke var du og hva måtte du betale for det??? Var det lang ventetid??? Har begynt såvidt å kjøpe litt klær og utstyr men det er så vanskelig når vi ikke vet kjønn. SÅ er jeg jo fryktelig nysgjerrig også da!!!! 

Jeg har nok blitt litt inspirert av deg. I dag har jeg laget meg ei liste over ting jeg har. Ikke alltid like lett å ha oversikt over det heller. Så nå må jeg lage meg liste over ting jeg mangler!

Ja, som regel ( :ler2: ) blir det heldigvis enten gutt eller jente! ;)

Jeg var på UL da jeg var 29+6. Det kosta 1000,- her. Jeg bestilte ca tre uker i forveien, og kunne egentlig velge og vrake i tider som passa! Jeg kunne sikkert fått før også, men siden vi bor på vestlandet, og skulle ta ul'en på østlandet, passa det veldig greit å legge det til romjula når vi skulle besøke familien min :)

Hvis jeg hadde vært deg, hadde jeg bestilt time litt tidligere enn uke ca 30, som jeg hadde... Burpelita hadde blitt såpass stor, så soneografen hadde litt problemer med å få tatt bra bilder. Men for all del,- det var absolutt verdt det :hjerter_rundt:

Anbefaler 3D-ul på det sterkeste! :Nikke:

Lister er kjekt :sjarmor: Helt umulig å holde orden på hva man har og ikke har når det begynner å komme ting i hus!

:klem:

Hihi! Myter er morsomt. Har de prøvd den med ein gullring i eit hårstrå over magen? :)

Ja, lillesøster prøvde det på meg :) Det var før ordinær ultralyd. Hun hadde ingen tro på at ringen skulle begynne å bevege på seg, men etter en liten stund, gikk den i tydelig "jentebevegelse". Artig! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Måtte innom og sjekke utstyrslista di, om det er noe jeg har glemt... Tror ikke det, annet enn en "snørrsuger" som sikkert er kjekt å ha hvis knøttet blir forkjøla. (Håper hun slipper det den første tida. :grine: )

Men dæsken som du har handlet klær! :overrasket: Skal ikke si noe egentlig, hadde sikkert handlet like mye om vi hadde visst kjønn. :sjenert: Er jo så mange søøøte babyplagg å få kjøpt. :hjerte: (Men helst med rosa eller lyseblått på, ja...)

Høres ut som ting & tang er rimelig klart til at Burpelita kan komme nå, så da er det bare å veeeeeente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar meg en :lese: runde imens snuppa er i ferd med å :sove:

Hun lo masse og "skravla" istad, er så morsomt med lydene! :legrine:

Er utrolig hvordan utviklingen går allerede! :overrasket:

Bare etter en mnd.. Hun kan feste blikket, holde hodet oppe, smile...

Snørrsuger :legrine:

Vi har saltvannsdråper, funker bra men snuppa liker det ikke.. :sjenert:

Tips! Jeg savner litt klær i str. 50 faktisk!

har fått masse men mest i 56, 62 osv..

Og hun har vært ganske liten lenge.

Men er kanskje lurt å se an når du får babyen ;)

Morsomt med myter ja!

Stemte ikke på meg..........

:kyss: Ha en super torsdag vennen!!

Ikke lenge igjen nå!! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nok ikke vært så flink med å få ting i hus om det ikke var for at jeg har listemani :ler2: Jeg eeeeeeeeeeeelsker lister!! Og jeg elsker enda mer når jeg kan stryke på lister :sjarmor:

:hoppe: Godt det er flere av oss! Jeg blir bare utrolig glad av å sette strek over ting jeg har gjort, fått tak og lign... Elsker lister jeg også! :ler2:

Håper dagen din er fin...

:kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...