Gå til innhold

Pi@ Trollmor


Pi@

Anbefalte innlegg

Jeg får jaggu hive meg på en utredning jeg også.. :fnise: Den lille knerten min har ligget og studert dusjveggen under stellet siden han begynte å fatte interesse for omverden...og det er ikke mønster i den engang, bare frostet glass liksom!! :fnise: Det kom seg da vi hengte opp en leke..på andre siden slik at han måtte snu seg, nå studerer han den istedet, og jeg slipper å frykte at det feiler ham noe alvorlig! :ler:

Spent på utfallet av den legetimen jeg også! Vi har hatt mye plager med tett nese, men det kommer og går egentlig så vi har ikke funnet helt ut av hva det skyldes! Iblant kommer det jo ut sånne gigantiske busemenn..som raskt oppklarer hva tettheten skyldtes..men ikke alltid det er det som er problemet heller!

Ble han ikke litt bedre etter at dere fikk brukt den "busefjerneren"? syns å huske det!

Uansett får håpe legen fant ut av det!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Morsomt å lese om barseltida di, den er ganske lik min. Mye pupping og litt uro innimellom. Har Trollet blitt bedre mtp puppinga nå? Jeg holder snart ikke ut med poden min lenger, er så sinnsykt sår fordi han tar litt skjevt grep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundre år siden jeg var innom sist.... Tida flyr så fort og så er jeg litt nettlei...

I går lo Trollet for første gang :legrine:. Først skjedde det helt spontant og han ble litt overrasket over den nye lyden, så kom det et par ganger til. Heldigvis var vi begge i nærheten da det skjedde. Ble noen tårer både fra mor og far da :rødme:. Gleder meg til det skjer igjen.

Når det gjelder den tette nesa, så mente faktisk legen det var forkjølelse. Hun forklarte hvorfor det har vart så lenge, så da måtte jeg bare kjøpe forklaringa :fnise:. Trollet kunne være litt ekstra utsatt siden sambo har fjerna både falske mandler og ordentlige mandler. Det skulle ikke utredes noe videre nå, men det ble notert og så blir det viktig å dokumentere videre hvordan det går.

angelou*2: :klem: og gratulerer så mye

Impala: Jeg har faktisk fått beskjed om at babyen kan være født forkjøla. Var ei helsesøster som sa det. Kan jo være at de egentlig blir forkjøla med en gang de kommer ut da. :klem:

Eeyore: Det var ment veldig ironisk :ler:. :klem:

loffen: :klem:

Epona: :ler:. Vi kunne få en akkuttime, med verdens værste lege, så det takket jeg nei til. Var jo ikke akkutt. Var litt viktig for meg å få fastlegen min, som jeg synes er veldig dyktig, derfor venta vi. :klem:

Lucky: :klem:

Madden: :klem:. Synes gullet ditt er ganske så likt Trollet på bildet :). Bortsett fra at det er MYE mere dobbelthake på Trollet :ler:. "Busefjerneren" fungerer bare midlertidig, men er utmerket til å ta ut slike store bubber. Legen sa at grunnen til at slike babyer blir tette så lenge var at kanalene i nesa var veldig trange og når det først hadde blitt tett og irritert oppi der så ville det liksom "aldri" bli bra igjen fordi snørret liksom irriterte igjen og igjen. Veldig klossete forklart, men.... :klem:

Umuriel: Tror nok det er slik det pleier å være i barseltida for di fleste.... var bare så fryktelig uforberedt sjøl..... Vi pupper fortsatt fortsatt ofte i forhold til "normalen". Bruker ikke se så mye på klokka, men er nok hver annen time i snitt gjennom døgnet, litt skjeldnere på natta og litt oftere i andre perioder av døgnet. Men nå koser jeg meg veldig med amminga, så synes det går veldig fint. Innså for ei stund siden at det kommer til å bli slik til han begynner med grøt, og det kjennes helt greit ut. Jeg var supernøye i starten at han tok rett tak i puppen. Brukte mye tid på å få rett teknikk og sitte rett osv. Slukte alle råd jeg fikk på sjukehuset. Håper du får hjelp til å få han til å ta rett. Ofte er det så lite som skal til. Ble ikke sår sjøl, så jeg har desverre ingen gode råd. :klem:

smile: :klem:

Etterpå skal jeg ut på ski for første gang i år :juhu:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:overrasket: Ski????

Her har vi regn og blåst :fnise:

Koselig å høre fra deg, selv om jeg måtte sende en sms for å høre her om dagen :fnise: Du er ikke alene om å være nettlei! Ganske lite her for tiden jeg og egentlig...

Nå er det middag :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så deilig med litt babylatter! Her venter vi enda på det første smilet, i alle fall det første bevisste smilet :) Han pleier å trekke på smilebåndet i det han slipper puppen og legger kinnet inntil :hjerte:

Godt å lese at det ikke bare er meg som var totalt uforberedt på barseltida!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at du koste deg på skitur! Jeg hadde min første for et par uker siden, og ble støl på akkurat de samme stedene som hvert år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skitur hørtes knall ut!!!

Du, jeg mener å huske at du kjøpte vogn brukt og fikk den tilsendt i posten? Stemmer det? Gikk det bra? Da tenker jeg på innpakning og alt. Var det godt pakket inn eller hur? Tenker å kjøpe ei brukt vogn skjønner du...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du hadde en fin skitur!

Her er det bare bittelitt snø. blir nok lenge til det blir skitur på meg. (Og godt er det. :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye koselig besøk som har vært innom :legrine:

iss, Eeyore, loffen: :klem:

Impala: Det var helt utrolig herlig med den første latteren :klem:

Umuriel: Jeg synes det tok en hel evighet før det første bevisste smilet kom :fnise:. Begynte på samme måten her også med smil etter at han hadde sovna ved puppen. :klem:

Fjellrypa: Jeg ble faktisk ikke støl, men det var usannsynlig slitsomt. Er visst i skikkelig dårlig langrennsform :ler:. :klem:

smile: Stemmer vi fikk sendt brukt vogn med posten. Gikk kjempefint det. Hun vi kjøpte av pakka den sjøl, og hun var veldig flink :). Eneste er at det blir ganske dyrt, tror vi betalte 500kr. :klem:

I går var Trollet på sitt første årsplanmøte (mitt første også :fnise:.), ellet han var med på siste delen. Hjelpemeg så mjølkesprengt jeg var hele dagen. Hadde med pumpa, men hadde ikke sjans å få unna nok. Det gikk bra da :). Hadde grua meg til møtet. Redd får at jeg hadde blitt helt glemt og tilsidesatt, men det var jeg på ingen måte :).

I dag har Trollet oppdaga at han har armer :ler:. Han har vært helt oppslukt. Han har sett hendene ei stund nå, men i dag tror jeg han skjønte ett eller annet om at han kunne sjøl bestemme hvordan han skulle røre på de eller noe. Veldig morsomt å se på :rødme:. Og så har han den her uka blitt så veldig flink til å finne søvnen sjøl. Det har også skjedd helt plutselig. Ikke noe vi har styra med i det hele tatt :). Nå er det bare å fortsette å la han få muligheten til det og la han bruke den tida som trengs, for det tar litt tid før han sovner...men det er uten noe skrik :juhu:. Hadde jeg også vært like flink til å finne søvnen alene så.... :sjenert:. Nå har vi igjen prøvd å få han til å sove i senga si, og for Trollet sin del så går det fint, men det er mye værre med meg :tristbla:. Jeg får rett og slett ikke sove når han ligger i egen seng. Jeg må hele tida høre om han puster, høre etter alle lyder, se om han har det bra og så kommer alle tankene om at det er fryktelig synd på han når han må ligge der helt alene. Aller best slapper jeg av når vi ligger helt inntil hverandre og jeg kan krølle meg rundt han, for liksom virkelig å beskytte :rødme:. Problemet nå er at han straks er tre måneder og han burde da ligge i egen seng. Jeg plages litt med samvittigheta rundt akkurat det der.....har i grunnen gjort det hele tida. Føler liksom at det er "ulovlig" med samsoving.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør som hjertet ditt sier du vennen... Det finnes forskjell på samsoving og trygg samsoving.. Jeg er motsatt, jeg sover dårlig når hun ligger sammen med meg, jeg er redd for å legge meg på henne :ler: Jeg har vel egentlig aldri vært sånn at jeg sjekker om hun puster og sånn, men koser meg masse på morgenen når hun kommer over i vår seng og vi koser oss......

Her har hun begynt med noe nytt... Etter hun har lagt seg for kvelden, så våkner hun etter 1-2 timer :klø: Oftest må jeg ta henne opp og sette meg på sengekanten, ta henne tett inntill meg og vugge taktfast. Da sovner hun ganske raskt igjen :klø: De forandrer seg stadig har jeg lært!!

Skikkelig kos og høre fra deg!!!! :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hver gang jeg ser tittelen på boka di tenker jeg på fjordlandrekalemen om tiril trollmor :ler:

tenkt å skaffe deg 11 småtroll du også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Får litt samme assosiasjon jeg også!

Kjøper den forklaringa til legen ja.. Høres fornuftig ut! :jepp:

Får håpe det retter seg for trollet!

Synes ikke du skal ha noen kvaler ang samsoving..det finnes ikke noe bedre spør du meg..selv om jeg sover skikkelig dårlig når han ligger sammen med meg! Helsesøster sa forresten det at friske, edru foreldre aldri la seg over barnet i søvne..så det er visstnok ingen farer forbundet med det heller! :)

God helg Pi@! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så koselig å høre fra deg igjen :)

Høres ut som dere har det kjempefint dere også. Så dumt at du sliter med søvnen enda, hos meg har det bedret seg, men jeg ligger ofte våken etter enkelte nattamminger enda da.

Syns du skal gjøre det du føler er mest riktig angående samsoving eller ikke jeg :klemmer:

Jeg hadde ikke klart å ha henne i vår seng, men det er fordi hun er så urolig når hun sovner og våkner. Også tror jeg hun sover gankse godt alene i sprinkelsenga. Men jeg må innrømme at jeg ofte er bort og lytter etter lyder jeg også da :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært innom og lest for første gang på lenge! Koselig å lese om dagene deres. Det er ingen opplest og vedtatt regel som sier at samsoving etter 3 mnd ikke går an - jeg kjenner flere med unger på flere år som fortsatt samsover fordi det er det som funker best for dem! :klemmer: Lytt til mammahjertet og gjør det som er riktig for dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...