Gå til innhold

Pi@ Trollmor


Pi@

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I gårkveld ble det aldri noen kveldskrise med skriking :juhu:. Han ble selvfølgelig urolig etter nøyaktig en time soving, men jeg klarte å roe uten at det ble krise :).

I dag tidlig ble jeg tissa på :ler:

iss*2: I dag er det bare 5 minus sa da kan vi trille :). Ikke så lett å få tid og overskudd til :humpe:.... :klem:

Impala: Herlig :ler:. Her om dagen lagde Trollet smattelyd når han hadde hånda i munnen og så skvatt han skikkelig :fnise:. Nattesovinga er det ikke noe å si på. Han sover hele natta, tror knapt han er våken når han skal ha mat engang, det er kvelden som er problemet nå. Ikke tenkt på den teorien din om å ikke flytte på sovende baby. Vi gjør uansett ikke det på kvelden, så det kan ikke være det som er problemet. Det virker nesten som om han trenger hjelp til å sove videre etter den første timen, for han er supertrøtt. Min plan er å bare fortsette med akkurat det jeg holder på med nå og så tror jeg det ordner seg etterhvert. Har ikke tro på å prøve hundre forskjellige ting for da blir det garantert kaos :). :klem:

Madden: Jeg elsker vinteren, eneste dumme nå når det er så kaldt er at vi ikke kan ta med Trollet ut. Jeg var mere slik at jeg ville bare få overstått første :humpe: runden etter fødselen, nettopp fordi jeg også grudde meg til den. Kan ikke si at det blir så ofte....men det skjer da :fnise:. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at legginga gikk bedre :)

Enig med deg i at det ikke er noen vits i å prøve tusen ting ja, er viktig å få til en rutine som fungerer, og det vil det jo gjøre før eller senere uansett. Vi får huske på at knøttene våre tross alt ikke er så fryktelig gamle enda :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag våknet skjønningen etter en time også, men hun var nok ikke "tanket" nok opp med melk så jeg fyllte på så sovnet hun igjen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Måtte bla tilbake og lese om fødselen din... Ganske likt forløpet mitt, ser det ut som foreløbig. Et lite helvete, men samtidig godt å vite at det er flere som har hatt det sånn og som har fått ut ungen til slutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I gårkveld hadde vi skikkelig Trollshow :fnise:. Tror han sovna blid og fornøyd ved 23 tida i går og våkna ved 10 tida i dag. Egentlig er det det som passer best for meg :sjenert: siden jeg hater å stå opp om morran.... Føler meg mye mere utvilt nå.... Ja, ja.

Sambo lurte på om Trollet burde utredes for psykiske problemer siden han var hypnotisert av nattlyset over senga i gårkveld og lå og hadde en dyp samtale med det :hoho:.

I dag har vi vært på nødshopping av pysjer. 62 hadde nemlig blitt altfor lite :hakeslepp:. Han er så fryktelig lang i overkroppen. Bruker en del klær i str 68/70 nå. Han var ved uoffesiell veiing på badevekta 6,7kg for to dager siden :overrasket: og jeg var 1,5kg under startvekt. Har i grunnen ikke noe ønske om å gå ned noe mer nå, da blir jeg bare seende mager ut. Må i allefall ikke gå under 60kg med mine 170cm.... Synes jeg spiser som en helt, og må innrømme det går ned en hel del sjokolade :sjenert:, men så trener jeg ganske hard også da. Mye bakketrening med vogn :sjarmor:, men nå må jeg roe ned noen dager siden jeg har kjent det ganske godt i knærne :tristbla:.

Impala: Det er nok mulig vi er overhysteriske førstegangsmødre som vil være altfor perfekte..... :sjenert:. Det kommer helt sikkert til å gå seg til uansett :). :klem:

iss: Her var det som sagt pary i går :fnise:. :klem:

pondusa og smile: :klem:

Umuriel: Jeg har tenkt så utrolig mye på deg at det gikk utover nattesøvnen min :fnise:, men det gikk bra :hoppe:. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs N og Fjellrypa: :klem:

Nå har jeg nok et eksempel på at jeg er en dårlig mor :ler:. Trollet er på legetime for tett nese sammen med sin far :redd:. Sikkert første gang i historien at en så liten baby blir fulgt til legen av noen andre enn mor her i bygda :fnise:.

Stakkars Trollet er født tett i nesa, og det har bare blitt værre og værre. Tok det opp ved 6-ukerskontrollen, men siden han klarte å spise så var det liksom ikke så farlig om han slet med å få puste!!! Greit nok at gutten ikke blir blå og holder på å dø, men han har ved gjentatte tilfeller fått nærmest panikk fordi han har vært så tett. Jeg var mildt sagt rimelig irritert etter helsestasjonsbesøket. Er visst bare en ting de er opptatt av der og det er om babyene får i seg nok mat, og siden Trollet er så stor og legger på seg så mye så spiller liksom ingen ting annet noen rolle :kjefte: (tror jeg har skrevet dette før....men det tåler å gjenntas). Vi har lurt litt på om det er noe han reagerer på, men han har vært like tett når vi har vært borte i flere dager også, eller at det kan være noe feil med nese/bihuler. Regner ikke med at det skjer noe som helst hos legen egentlig, og det er ingen ting hun kan gjøre, det jeg ønsker å oppnå er at han evt blir henvist videre for nærmere undersøkelser. Vil virkelig ikke at han skal bli hemmet av den tette nesen sin når han blir større og skal begynne å bevege seg mere. Og oppi alt det her, og pga at vi måtte vente i over to uker på legetimen så har han blitt mye mindre tett. Typisk :fnise:. Uansett rart om han skal være født forkjøla og være det i over to måneder. Blir spennende å se hva som kommer ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan babyer virkelig være født forkjøla? Hmmmm....nei, makan til mor skal man lete lenge etter som lar far ta med poden til legen og er hjemme og surfer på nettet sjøl :fnise:

Bare tulla altså :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stakkars forkjøla trollet. Men du er da ikke en dårlig mor! Trollet er bare veldig heldig som har både en mor og en far som stiller opp ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper legen finner ut av det. Det høres jo ut som om det er noe.

Og jeg lærte fort å ta det de sier på helsestasjonen med en klype salt eller to.

Dårlig mor du liksom? :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sambo lurte på om Trollet burde utredes for psykiske problemer siden han var hypnotisert av nattlyset over senga i gårkveld og lå og hadde en dyp samtale med det :hoho:.

Da skulle du sett Gullet når han var bitteliten - han var nemlig dypt facinert av en hvit vegg ved siden av stelleplassen, som han lå og studerte og studerte, og da var det jeg som lurte på om han burde utredes for psykiske problemer! :ler::fnise: Men han er da en helt normal ettåring nå da, så det går nok bra med Trollet også! ;)

Herlig å lese om dagene (og nettene) deres! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei pi@mor :klemmer:

Veldig sjeldent jeg er ute på kg runde om dagen da, men nå har jeg fått oppdatert meg her hos deg i allefall :jepp:

Kjempekoselig å lese om dagene til trollet og deg!

Ha en fin søndag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...