Gå til innhold

Pi@ Trollmor


Pi@

Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Shit nå er det lenge siden jeg har vært innom KG og dagboka mi..... Følte plutselig jeg trengte en skikkelig pause herifra, og når man først venner seg av så forsvant jeg liksom helt.

Alt er bare bra med oss alle :). Trollet har blitt en svær gutt på 5mnd og 2 dager. Han er nesten 9,4kg og 70cm lang. Han raser baklengs rundt på stuegulvet og i går fikk han smake grøt for første gang. Egentlig masse og skrive om, men tar det litt rolig i starten ;).

Så koselig at dere ikke har glemt av meg, og spesielt hyggelig å se Lille Ballerina igjen (noen som har vært lengre borte enn meg....)

:kyss: til dere alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så artig at du stikker innom igjen :-D

Syns du kan være litt oftere innom, for det er så gøy å følge med på andre som har barn som er like gamle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

malle, Lille Ballerina, iss, Umuriel, Impala og loffen: :kyss: Så utrolig koselig med så mye besøk med en gang jeg kommer tilbake, til tross for at jeg har vært borte så lenge.

Tja, hvor skal jeg begynne?

Jeg storkoser meg som mamma for tida. Nå føler jeg meg ganske så trygg og rolig på mine evner som mor og mine beslutninger om hvordan jeg (vi) vil være foreldre. En god del av grunnen til at jeg forsvant litt var at jeg måtte finne litt ut om hvordan jeg ville gjøre det på MIN måte. Ikke at vi er såå sære :fnise:, men litt har vi valgt å gjøre anderledes enn normalen. Jeg måtte rett og slett se litt bort ifra hva alle andre gjør og hva som er best og hva andre mener er best osv..... overhode ikke ment som noe negativt til noen av dere. Vi må alle gjøre det på VÅR måte, jeg måtte bare finne ut hva som var MIN måte :). I tillegg trengte jeg tid til virkelig å finne den gode morsfølelsen, og nå er den virkelig til stedet. Den blir faktisk bare større og større (iss du hadde rett ang at latter er en god ting i forhold til morskjærligheten :)). Det er en herlig følsele og så anderledes enn noe annet jeg har kjent før, og så sterk den er.

Noe som ikke er så bra er at jeg har til tider følt meg veldig ensom. Stort sett så er jeg alene uten noen form for voksenkontakt utenom sambo, og det er ganske tungt. Vi bor på et lite sted, som er ganske sært sosialt, og det merker jeg godt nå. Jeg gleder meg til å begynne i jobb igjen om 2mnd. Glad vi valgte den løsningen. Problemet når jeg føler meg ensom er at jeg isolerer meg bare ennå mer. Blir bare vanskeligere og vaskeligere å ta kontakt med andre. Være her feks..... Det jeg gjør er å trene, trene og trene. Forsøker liksom å trene vekk den dårlige følelsen og ensomheten. Det igjen har resultert i at jeg har gått ned en god del, jeg har rett og slett blitt for tynn. Veier nå 58,5kg på mine 170cm og det er egentlig litt for lite for meg. Det værste er at jo tynnere jeg blir jo fælere føler jeg meg. Jeg har blandt annet fått kjempekomplekser for magen min, det er helt ubegrunnet, men jeg klarer ikke la være. Og slik baller det nå bare på seg..... Orker ikke gå inn på alle detaljene, men trengte å få det litt ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savnet deg masse vennen... :klemmer: Men du har trengt den tiden for deg selv også tror jeg, bli sikker på deg selv som mamma...

Er på msn hvis du vil skravle, du får sette deg som frakoblet og bare snakke med meg da vettu :fnise: Hvis du ikke vil snakke med alle de andre ;)

Tror det blir bra for deg å jobbe igjen, være pi@ i tillegg til mamman til trollet. Vi bor jo litt mer sentralt til, og jeg har tvinget meg til å være masse sosial og finne på ting. Kunne jo blitt gal av å bare være hjemme med sambo også :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på msn hvis du vil skravle, du får sette deg som frakoblet og bare snakke med meg da vettu :fnise: Hvis du ikke vil snakke med alle de andre ;)

Hva med meg da? :sur:

:fnise:

Koslig å se deg tilbake på nett vennen. Du har vært savna ja :Nikke:

:klemmer:

Endret av Toblerone
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Man blir unektelig veldig påvirket i mammarollen når man leser på forum osv. Mange virker så utrolig vellykket og får alt så godt til, så sitter man der og lurer på om man selv gjør alt feil siden poden ikke er som alle de andre der ute.

Kjenner også igjen det med å føle seg alene. Etter barselrushet virket det som om folk mistet interessen for oss, evt at de ikke ønsker å "forstyrre", så vi var mye alene de første ukene med barnet. Nå har jeg heldigvis begynt å gå på barseltreff og mor og barn-trening på treningssenter, og det er virkelig godt å være litt sosial.

Godt du har en jobb å se frem til om ikke så altfor lenge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på babysvømming. Det virker som om Trollet storkoser seg, foreløpig i allefall :). Jeg er litt overrasket over at det virker ikke som om de andre mammaene og pappaene snakker med barna sine og så har de fokus alle andre steder enn på babyen... så det blir noe host og hark fordi hodet kommer under :ler:. Jeg snakker hele tida jeg :fnise: og så nynner og synger jeg. Ene dama så litt rart på meg i dusjen pga det :ler:.

I dag var grøten veldig populær hadde nemlig oppi en hemmelig ingrediens som puppetrollet er veldig glad i ;).

iss: Takk :klem:

LB: :sjarmor:

Toblerone og iss: :fnise: tullhøner.

Umuriel: Godt å høre at det ikke bare er meg. Skulle virkelig ønske det var noen slike tilbud her også, men desverre så er slike tilbud bare forbeholdt en liten del av samfunnet her. Uten at jeg skal gå noe nærmere inn på det! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer:

Jeg kjenner meg også igjen på det å være ensom, men her er det litt for jeg valgte det selv. Minsten min har slitt en del med låsning i nakken, og har sovet best i vogga si. P.g.a det synes jeg at det har vært vanskelig å dra bort i såpass lang tid at det ville forstyrre sovinga hans. Derfor har jeg valgt å nesten isolere meg litt.

Jeg skjønner at du gleder deg til du skal begynne å jobbe igjen. Jeg begynner i morra, og gleder meg veldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

malle: For meg har det nesten vært motsatt. Vi har vært så mye borte og på reise at det er litt av grunnen til at jeg har følt meg ensom. Litt skremmende at det virker som om at så mange føler seg så ensomme i permisjonen :(. :klem:

angelou: :klem:

Trøtt i dag :Gjesp:. Det er hardt å prøve å trappe ned på nattamminga. Jeg synes faktisk at det er mindre slitsomt å amme masse enn det her, men det må til. Klart å holde det nede i 3 amminger i tre netter nå :). I går spiste han full posjon, slik det står på pakka og da fikk han ikke mere :fnise:. Synes han har blitt merkbart tjukkere etter at grøten ble introdusert, for han vil jo ha like mye mm. Fortsetter det slik så kommer han til å gå utenfor kurven ved neste kontroll, ikke bare ligge på den øverste streken :ler:.

I helga var vi på hytta og på søndag var vi på den første pulkturen. Gikk kjempefint :juhu:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trollet har funnet seg en kjempeteknikk for å vippe i bb-stolen. Trekker beina oppunder seg og sparker rytmisk slik at han får kjempefart :legrine:. Endelig er tida over da vi måtte vippe med foten, men ikke så lett å få i han grøt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trollet har funnet seg en kjempeteknikk for å vippe i bb-stolen. Trekker beina oppunder seg og sparker rytmisk slik at han får kjempefart :legrine:. Endelig er tida over da vi måtte vippe med foten, men ikke så lett å få i han grøt :ler:

Syns jeg ser dere :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...