Gå til innhold

Pi@ Trollmor

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest kaffedama
Skrevet

Innom med en kjapp :klem:.

Håper du får sove bedre snart! Hvis ikke kan du jo spørre legen/helsestasjonen om tips? Det er slitsomt nok å være mamma om man ikke skal være søvnløs også.

Sender over litt god nattesøvn. :søvn:

Bra at Trollet er nydelig og at det går bra ellers! :klem:

:goodbye:

Skrevet

Fint tidspunkt å være innom :fnise:.

Trollet har satt ny soverekord i natt :juhu:. 6 1/2 time i strekk :sjokk:. Hadde bare hu mor sovet like godt :sjenert:. Han har nemlig sovet i sin egen seng, og jeg har ligget og hørt på at han puster og at han rører på seg osv..... Han har vært en del urolig, på en slik måte at hvis han hadde ligget med oss så hadde jeg amma, men han roa seg. Det her resulterte naturligvis i tidenes mjølkespreng, ikke rart når jeg er vant til å amme minst hver annen time. Trollet orka selvfølgelig ikke mere enn en pupp, så nå må jeg pumpe. Altfor redd for brystbetennelse til bare å sove.

Før i natt har det gått bra med sovinga for min del :), men vi har slitt med å legge Trollet. Vært veldig mye skriking, av slaget som gjør veldig vondt i mamma- og pappahjertet. Vi klarer ikke helt skjønne hva som er galt :tristbla:

På dagtid går alt strålende. Trollet er en ordentlig storsjarmør, som i en alder av 2mnd riktig storshowér for sine foreldre, med smil, grimaser og sprelling (selvfølgelig mest på "feil" tidspunkt, når han egentlig skal sove :ler:).

Tusen takk til alle som er innom og holder liv i boka mi :kyss:

Skrevet

Kanskje på tide å komme seg i seng igjen :sjenert:. Ikke så lett å rive seg løs herifra når jeg først tok med tida.....

Glemte å nevne at Trollshow også består av synging :ler:. Fantastisk herlig å høre på :rødme:

Skrevet

Hei hei!!

Så morsomt at vi har blir naboer her da!! Bare så synd man ikke rekker innom hverandre slik som før i tida...

Men nå fikk jeg i allefall hilst på!

Koselig å høre om Trollet! Kan tenke meg han sjarmerer stort ja:)

Hmmm...er litt babysyk...knis!

Stor kos til dere begge!

Skrevet

Så koselig å høre fra deg :)

Kan ikke skrikinga på kvelden være pga at han er overtrøtt? Når legger dere ham?

Hvis lille snupp blir overtrøtt så er det skikkelig hylskriking. Da er det bare å prøve med smokken og vugge henne i søvn.

Sikkert lurt av dere å ha ham i egen seng slik at du slipper å amme så ofte. Sånn har vi hatt det ganske lenge, og det er deilig at de sover lenge, forutsatt at en selv klarer å sove da. Det er ikke alltid like lett :forvirret:

Mye smiling, grimaser og pludring her også, og det er så herlig :rødme:

Skrevet

Så koslig med en oppdatering fra denne kanten. Tenkte faktisk på deg da jeg lå og ikek fikk sove i går kveld, og fant ut at jeg skulle sende sms i dag og høre hvordan det stod til. Og det "slapp" jeg jo nå :)

:klemmer:

Skrevet

Koselig å lese om den syngende Trollgutten! Og om dagene til mammaen hans :klem:

Skrevet

Trollet sover :). Så får vi se hvor mange ganger jeg må løpe opp trappa i kveld :eeeh:. God trening da.....

Skytte: Nå skjønner jeg virkelig hvorfor du ikke har tid til å være så mye innom her.... Ja, dere er vel i gang med prøvinga igjen nå?!? :klem:

Impala: Vi har hatt en del hylskriking pga overtretthet, men nå legger vi han ca kl 19 og det funker bra en times tid. Det er da det begynner. Han sover veldig urolig og det virker som om hvis vi ikke rekker opp på soverommet tidsnok så blir det helt katastrofe. Prøvde ny taktikk i går og venta med å gå ut fra rommet ( :kgbaby: ) til jeg så han hadde roa seg, da skrikinga begynte la jeg med tett inntil han og da roa han seg, helt til jeg reiste meg opp igjen. Gjentok igjen så sovna han igjen :). Så prøver det videre. Mulig han bare trenger litt trøst og nærhet. Jeg er ingen tilhenger av byssing så jeg prøver å unngå det lengst mulig. Mye rare prinsipper man skal ha som foreldre :fnise:. Den lange nattesovinga var bare et engangstilfelle! Men han sov første runden i senga og jeg klare også å sove. Vi må vist venne oss til sprinkelsenga begge to :ler:. :klem:

Toblerone: Jeg har tenkt på deg også de siste dagene og at jeg skulle sende deg en melding og høre hvordan det er med deg :). Ikke kommet så langt ennå da :sjenert::klem:

Epona og angelou: :klem:

Skrevet

Akkurat en time etter at Trollet sovnet så starta spetakkelet :kjefte:. Ble en time med hyl og skrik i dag :tristbla:. Virker som om han trenger hjelp til å sove videre etter den første timen. Han er supertrøtt, men kjemper desperat mot søvnen. Jeg må bare innrømme at jeg er elendig til å takle den her skrikinga. Skulle ønske jeg kunne slippe å være mamma når det gjelder legginga :sjenert:. Sambo bruker å ta han han også, men han trener og er på jobb mange kvelder i uka, så en god del faller på meg, desverre.

Vi har brukt en god del tid i dag på å snakke om akkurat slike ting, og det er en del utfordringer som nybakte foreldre! Det som er bra, er at vi sliter med di samme tingene og vi irriterer oss over det samme, så da tror og håper jeg det er lettere å gjøre noe med. En ting er sikkert er at vi har bestemt oss at det blir mange år til nestemann, hvis vi skal ha flere da. Vi har så mange ting vi har lyst til å gjøre hver enkelt av oss at vi har nok med Trollet :).

Skrevet

Skjønner godt at du ikke har tid til KG med den trollungen :ler: Men veldig koselig når du stikker innom da :klem:

Godt at du og sambo er enige da i alle fall. Ellers hadde nok problemene blitt enda større. Og når det har gått en stund og dere glemmer de tunge stundene med Trollet, så får dere nok lyst på flere barn ;) Trollmor må jo ha 11 :fnise:

Skrevet (endret)

I natt var Trollet så matdesperat at han sugde seg fast på siden av brystvorta :hoho:.

Eeoyre: Må jeg få 11 unger :sjokk::redd:. Hvis det blir flere unger så kommer det til å bli noen år til. Nå har jeg lyst til å være mamma for Trollet, jobbe, trene og være på tur :). :klem:

Sett på "god morgen Norge" og jeg var enig med Gro Nylander :hakeslepp:! Må være første gang i historien, for jeg er overhode ikke tilhenger av hennes livmorfeminisme. Det handla om samsoving og trygghet.

Nå ligger Trollet under babygymen og gobbler til en lekeblomst , eller er det nye om dagen å bevisst føre hendene inni munnen. Imponert at den lille munnen klarer å romme en halv knyttneve (og Trollet sine hender er ikke akkurat små) :ler:.

Tenkte vi skulle på skogstur med sjalet i dag, men det er nesten ti kuldegrader :fryser: så vi får ta en innedag i dag.

Endret av Pi@
Skrevet

:sjokk: 10 kalde?????

Har ikke sett på tv2 idag, jeg måtte se på nrk (noe jeg aldri gjør om morgen) for åfå med meg maten de lagde der :fnise:

Skrevet

Mye hender inni munnen her også ja :fnise:

Mannen syntes det hørtes ut som hun ikke fikk puste forrige natta, men hun drev bare og spiste på hånda si, og hadde vist hele inne munnen :ler:

Håper dere får orden på nattesovinga hans etterhvert da, for det der høres ikke mye gøy ut :klemmer:

En ting som jeg tror er viktig, er at de sovner og våkner på samme sted, sånn at de ikke blir usikre på hvor de er hen. Og når de er så små som våre, så kan det da ikke gjøre noe å bysse dem i søvn.

Skrevet

Gisp!! 10 minus!!! Huff..jeg kan ikke si at jeg gleder meg til gradestokken kryper så langt ned her...det bruker å bli temmelig kaldt her også og jeg liker det heller dårlig! :fnise:

Blir bittelitt misunnelig på deg som har "kommet igang igjen" med :sengekos::sjenert: Jeg tør ikke enda... :sjenert: og det irriterer meg!! :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...