Gjest Mayamor Skrevet 26. november 2006 #241 Del Skrevet 26. november 2006 Hvordan gikk det i Karlstad? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 26. november 2006 Forfatter #242 Del Skrevet 26. november 2006 25 uker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 27. november 2006 Forfatter #243 Del Skrevet 27. november 2006 (endret) Karlstad var koselig. Vi besøkte venner som har en sønn på 1, 5 år- Lukas strevde litt med det der at han ville ha det han hadde og fikk voldsom trang til å beskytte og verne om sine leker..og denne lille gutten sin også..for han fant seg noen favorittleker på rommet hans... Vi hadde en fin biltur dit fredag ettermiddag, tok drøye tre timer og vi hadde ikke på radio eller musikk, bare prata- jeg og mannen om alt mulig. Sånne stunder er det ikke så mange av lenger..Lukas satt bak og så på dvd og sov litt siste 1, 5 timen. Natt til lørdag hadde jeg så menssmerter og kynnere at jeg trodde jeg skulle bli gal...våkna lite uthvilt og fikk sove lenger...Den dagen hadde jeg skikkelig tak og vondt nederst i magen..Symfysen var heller ikke god, grua meg til å reise meg opp når jeg måtte det..og det må man jo.. Natt til søndg hadde jeg migrene.. Så jeg var ikke verdens mest sosiale på besøk, men vi hygget oss jo fordet. Bilturen hjem ble en reprise på den til, vi bare pratet og pratet. Lukas var trøtt og sov mest og så litt på dvd. Skal til jordmor i morgen, da må jeg høre om disse kynnerne, de skal vel ikke være vonde..? I dag er Lukas hjemme, vi har fri. Skal på butikken snart... Endret 27. november 2006 av Kipa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 27. november 2006 #244 Del Skrevet 27. november 2006 Tror det er like greit å høre om kynnerne. De skal ikke være vonde såvidt jeg vet. Det er iallefall det jeg har blitt fortalt. Legger inn oppskrifta her og jeg Kolakaker 200 g sukker 200 g smør 300 g mel 4 – 5 ss sirup 2 ts natron 2 ts vaniljesukker Rør sukker og smør hvitt. Tilsett mel blandet med natron og vaniljesukker. Rør til slutt inn sirup. Arbeid deigen godt, slik at den blir smidig. Settes kaldt i 30 – 60 min. Trill ut til en fingertykk pølse (1 cm tykk), del inn i ca 8 cm lange deler. Trykkes flat (max 0,5 cm tykk og 1,5 cm bred). Kolakakene siger litt ut når de kommer i ovnen. Stekes midt i ovnen på 170°C i 10 – 15 min. Ferdig stekte kolakaker har en fin brunfarge. Når de er avkjølt er de som kjeks, litt harde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 28. november 2006 Forfatter #245 Del Skrevet 28. november 2006 Takk for oppskrift og hilsen, Monja! Skal til jordmor halv ett i dag. Tenkte å reise nå, må hente noe på posten og kanskje jeg får unna en julegave eller to før timen min også. Må dessuten kjøpe en 3- års gave, en 6 -års gave og en 30- års gave. Det får bli etterpå. Har for en gang skyld mange ting jeg lurer på når jeg skal til jordmor, skrevet lapp, så ingenting blir glemt Var ute med to kollega- venninner i går. Koselig!! Da stikker jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 28. november 2006 #246 Del Skrevet 28. november 2006 Gikk det bra til jordmor? Fikk du svar på spm dine da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 28. november 2006 #247 Del Skrevet 28. november 2006 Hvordan gikk det hos jordmor i dag? 25 uker er passert! Wow! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 29. november 2006 Forfatter #248 Del Skrevet 29. november 2006 Ble snakk om veldig mye hos jordmor i går, plutselig ble hun veldig opptatt av om det var diabetes i familien, om jeg er unormalt tørst og sånn..men jeg fikk ikke med meg hvorfor hun kom på det... Babyen er helt øverst på streken, stor nå altså, men det kan jo jevne seg, det blir uansett ikke noe måling før etter uke 30 var det vel hun sa. Blodtrykk bra, blodprosent bra til å ikke spise ekstra jern..og nå kommer det jo til å gå opp også fortalte hun, altså ingen behov for jern. Bra, liker ikke å ta det! Vekt opp 4 kg til sammen.Husker ikke mer..Skal på jobb nå. Får skrive mer etterpå.. Ha det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 29. november 2006 #249 Del Skrevet 29. november 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 29. november 2006 Forfatter #250 Del Skrevet 29. november 2006 Takk for klem! Jeg er litt sånn blæh i kveld... Vært på yoga, og det var fint, men etterpå har jeg bare sittet og sittet og sittet...og det er til å bli litt lei av..jeg må få kommet meg ut på tur...men så er det den vondten som holder igjen da, og kynnerne som kommer når jeg går litt fortere... Har begynt å skrive permisjons søknad, verste jeg vet sånn papirgreier, og å regne ut og telle å styre... I morgen må jeg huske å finne fram julekalender til Lukas og henge på pakker! Får lunsj gjest i morgen, venninne som også er sykemeldt, men for noen helt annet da..utbrent tror jeg..Skal lage en deilig kyllingsalt og kjøpe noe godt på baker'n til etterpå. Blir koselig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 30. november 2006 Forfatter #251 Del Skrevet 30. november 2006 Er på vei i dusjen, har vært innom butikken og baker'n og kjøpt inn til koselunsj! Vet hvorfor jeg var litt lei i går, jeg har ting over meg som ikke blir gjort og det er det verste jeg vet. -Vi har enda ikke tatt julekort bilde av Lukas, så det må jeg vel bare ordne fort som fy om jeg skal få det tilsendt fra et nettsted..og sendt land og utland rundt.. -jeg er ikke ferdig med persmisjonssøknaden enda....Må ringe nav ang noe jeg ikke vet også. - jeg har ikke ført over det beløpet jeg skal til regningskonto denne mnd...har kjøpt julegaver....så mannen ble lettere oppgitt...Førte over 2000 i går og da er det igjen litt over 1000 på konto'n og lønn den 12. og neste mnd må jeg føre over mer+ det vanlige.. - har ikke kjøpt bursdagsgave til niese 6 år på lørdag..... Ååå jeg må ha kontroll ellers faller alt litt sammen og nå har jeg ikke særlig kontroll over ting. Det må bli gjort så jeg kan slappe av! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 30. november 2006 Forfatter #252 Del Skrevet 30. november 2006 - men jeg har sovet veldig godt i natt, og har pussig nok ikke vondt i symfysen i dag!!! Og jeg elsker advent, og ventetiden og den starter jo i morgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 30. november 2006 #253 Del Skrevet 30. november 2006 Godt med god søvn! Da ser alt mye lettere ut også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 30. november 2006 #254 Del Skrevet 30. november 2006 Hurra for førjulstid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 2. desember 2006 Forfatter #255 Del Skrevet 2. desember 2006 I dag har vært maraton- dag. Først kjørte jeg og mannen hver vår bil til byen, han skulle få ordna reklame på arb. bilen sin og trengte jo skyss hjem etterpå. Etter den var levert dro vi på et senter og kjøpte gave til niese 6 år på mandag, og mannen kjøpte seg en ny skjorte til i kveld( er på julebord)En utrolig kul en som faktisk Lukas plukka ut! samtidig kjøpte vi gave til en kompis som har 30 årslag i dag som vi jo desverre ikke kunne delta på. Så dro vi opp dit med den, ca 5 mil herfra, ingen hjemme så det tok ikke lang tid, bare reiseveien. Hjem for å skifte på oss alle tre, så inn til Oslo der vi skulle i 6 års bursdag til niese. Der dro vi fra kl fem, så skifta mannen igjen, og vi kjørte han inn til by'n til julebord og fest for han. Nå sitter jeg mest og suser på nettet.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 2. desember 2006 Forfatter #256 Del Skrevet 2. desember 2006 ...og suser videre... Nå i kveld har jeg funnet fram adventstaken med lilla lys og lilla servietter på kjøkkenbordet. Skal opp i boden og hente den elektriske adventsstaken nå og sette i kjøkkenvinduet, samt to stjerner til stuevinduet. Til uken får jeg starte med å lage litt jul og rent og pent hus...Har bare jobbing på fredag. Hatt skikkelige kynnere igjen i kveld, men var på tirsdag og sjekket opp ang dette. Fikk både utvendig og innvendig ul,og alt så gudskjelov normalt ut. Men slitsomt og ikke særlig godt er det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 3. desember 2006 Forfatter #257 Del Skrevet 3. desember 2006 Morfaren til mannen døde i kveld, nå er det ingen av oss som har besteforeldre lenger..trist! Jeg har sendt blomst til svigermor, men kommer ikke til å ringe. Hun har jeg enda ikke hørt fra etter min morfar døde i oktober..Men jeg er ikke sånn, derfor sendte jeg en vakker bukett..orker ikke prate med henne. Skal kjøpee en fin bukett til mannen også i morgen. Så bærer det avgårde til Nord- Sverige igjen for mannen, i begravelse denne gangen..jeg er litt slem men er "glad" det ikke kommer i romjulen... men det var han også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 5. desember 2006 Forfatter #258 Del Skrevet 5. desember 2006 I går fikk jeg gjort litt fornuftig..var innom Plantasjen og kjøpte noen nye blomster i adventsfarger og litt annet adventspynt. Tørket støv i stua også, så når er den fin og ren! -også fikk jeg endelig laget og sendt etter disse julekortene...Blir spennende å se dem. Jeg brukte www.sponland.no for første gang, og da skal forslaget komme på mail om kort tid... På kvelden lagde Lukas julegave til mommo, han perla med store hamasperler og laget et hjerte..er vel ikke bare jenter som kan gjøre sånn vel.. Skal kjøpe i litt julefarger også og lage til de andre og. Han ble så stolt da det var ferdig og jeg hadde strøket det!! I dag har Lukas fri sammen med meg. Vi har hatt rørlegger her siden før ni, og jeg gikk såklart i morgenkåpe enda.. men fikk hoppa i dusjen da i hvertfall.. Mamma skal ha med Lukas hjem i dag etter hennes jobb, de skal bake pepperkaker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 5. desember 2006 #259 Del Skrevet 5. desember 2006 Trist med besteforeldre som faller fra. Stelle litt ekstra med mannen nå da i førjulstiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 5. desember 2006 Forfatter #260 Del Skrevet 5. desember 2006 (endret) Mayamor! Ååå jeg er såå fysen, blir gal! har lyst på sjokolade i hauger og lass..og har ikke noe i huset..Ikke har jeg godt av det heller... Trøtt er jeg også, skal egentlig opp og rydde Lukas sitt rom og støvsuge oppe...har istedet svart på masse kalendere igjen og håper på en premie i desember i hvertfall Skulle sende inn permisjonssøknad i sted, men oppdager at jeg har helt glemt å få en bekreftelse på termin fra legen..får gjøre det når jeg har kjørt Lukas til barnehagen i morgen, også må jeg levere mannen sin dress på rens!! Han husker det jo aldri selv.. Også må jeg på posten.. Plan for i morgen ellers er å vaske badet. Jepp, store planer om dagen gitt... også er det yoga klokka seks, gleder meg, forrige gang var så bra!! Torsdag har jeg jammen fått meg en lunsj avtale..med 258 kr på konto'n.. Det skulle jo holde akkurat det Fredag skal jeg jobbe 9.30- 14.30 og på kvelden er det avdelingsjulebord..med spleise mat..hva skal jeg spleise med da.. Må nok spørre mannen pent om et lite lån fram til julelønn 12. Nå skal det ryddes.. Endret 5. desember 2006 av Kipa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå