Gå til innhold

Kengubarn i magen!


Eeyore

Anbefalte innlegg

Gjest gjesta
Har tenkt på det ja. Problemet er jo bare at etter 12 år med piller så vet jeg ikke helt når IKM er... :sjenert: Mener å huske at jeg hadde ca 35-36 dagers syklus, og da blir jo ikke IKM før i august. Må nok smøre meg med litt tålmodighet...

Som om det skulle vært meg selv som sa akkurat det der... :ler:

Til de som lurer: Grapefrukt skal hjelpe å lage gunstig EL-slim slik at særcellene letter kommer frem dit de skal. ;) Det er litt samme effekten som hostesaft, slimløsende lissom.

Håper du har en fin dag Eeyore! Og IKM i august er da heller ikke å forakte! :)

Da skal grapefruktjuice kjøpes på butikken i morgen :Nikke:

Ellers vil jeg bare ønske deg en god helg og en riktig god sommer Eeyore. Og takk for at du passet på dagboken min :Nikke::ler:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den Pina Colada-drink mixen skal de ha i større dagligvareforretninger. Jeg har kjøpt på Meny, men tror de har på Mega og Obs! også. Men du kan selvsagt lage uten. Ikke like godt kanskje, men du får da i alle fall brukt opp juicen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg :)

Innom å snikleser litt hos deg jeg :sjenert:

Gratulerer som prøver, skal bli spennende å følge deg fremover. :)

Ha en fantastisk helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med en fredagshilsen til deg og! :) Sant det er kjedelig å vente?? Jeg blir helt: :sur:

Og så har jeg klart å kjøpe granateplejuice istedenfor grapefruktjuice... :overrasket: Jackass! :murvegg:

:sjenert:

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg lagt inn oppskrifta på iskake i dagboka mi :) håper det smaker.

Ha en strålende søndag

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anerikke

Innom for å hilse på!

Alltid moro med nye prøvere å følge med på. Har prøvd en stund selv nå, og prøver hardt å holde motet oppe.

Håper det klaffer kjemperaskt for dere :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann, her har det vært mye besøk i helgen. Og så jeg som ikke har vært hjemme :tristbla:

:vinke: Toblereone, iselin22, Liljen, Netten, Anerikke og Yamaha!

På lørdag var jeg på besøk hos venninne T. Hun er gravid i 36. uke, så det var veldig koselig. Fikk snappet til meg litt "gravidinfo" :sjarmor: Var veldig vanskelig å ikke røpe at vi har begynt å prøve vi også. Måtte noen ganger late som om jeg ikke visste ting og tang. Dette kan bli veldig hardt dersom det blir mange prøveperioder... Hun hadde selv hatt 3 pp, og syntes selv det var laaang ti da, men ser i etterkant at det gikk veldig fort.

Søndagen ble en skikkelig sofadag. Heffalompen hadde vært på firmafest lørdag, så formen var ikke helt på topp. Men han er veldig søt da. For noen uker siden dukket det under rydding opp en navnebok som jeg har kjøpt på salg for mange år siden (kjekt å ha...). Denne fant han i går frem, og begynte å skrive ned navn han synes er fine :hjerter_rundt: Så vi brukte store deler av formidagen på å liste opp navn. Fant faktisk hele 39 navn som vi begge hadde felles. Det hadde jeg aldri trodd. Her er topplista:

Jentenavn:

Helene

Aurora

Synne

Guttenavn:

Sebastian

Mathias

Henrik

Etterpå kom det litt kjedelige, når vi sjekket navnetoppen på SSB, så lå alle navnene der... :icon_neutral:

Ellers kan jeg fortelle at jeg har blitt en liten "symptom-undrer". Har aldri tenkt på at kroppen kan gi signaler om ulike ting, og har derfor lurt veldig på de som her på KG har murringer under EL og forvarsler på mensen o.l. Det eneste jeg har visst om er at jeg gjerne spotter litt noen dager før. I forrige uke prøvde jeg å sjekke livmortappen, sånn bare for å ha gjort det. Da jeg gjorde det igjen i går kveld, syntes jeg at den var noe endret (virket som den var litt lenger opp, og kanskje "åpen"), men tenkte ja, ja har jo aldri kjent på den før, så jeg vet jo egentlig ikke. Når jeg våknet i morges kjentes magen litt oppblåst ut, som sprengte litt av luft, og når jeg bøyde meg ned var det som om jeg var litt støl langt inni der... Kan det hende at jeg har EL nå? Skulle i så fall stemme bra med at dette er dag 15. Hm... ikke lett å bli klok på. Tar det uansett som det kommer, men det kan jo kanskje være lurt å :humpe: litt i kveld, sånn for sikkerhets skyld :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må legge inne oppskriften fra Liljen. Takk skal du ha, dette gleder jeg meg til å prøve :)

Dajmiskake:

3 plater gelantin

1 dl sterk kaffi

3 stk eggeplommer

150 gr sukker

5 dl fløte

2 stk dobble dajmsjokolader

marengsbunn

* lag eggedosis av eggeplommer og sukker

* Knus dajmsjokoladen

* Pisk fløten

* legg gelantin i kaldt vann i ca 10 min, og bland deretter med kaffi

* bland alt sammen

* Ha i ei kakeform med marengsbunn i bunnen, legges i fryseren i 3 timer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt :humpe: i kveld hørtes lurt ut ;).

Jeg har sjekka EL-slim i ca 1 1/2år (ikke gått på hormonprev på mange år) og jeg ser lett forkjell. Jeg har aldri brukt tester noen gang, så jeg vet jo ikke om jeg faktisk har EL når jeg har EL-slim :ler: (fine detaljer i dagboka di :sjenert: )

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende, håper det er EL på gang! Og så håper jeg at dere får en kjempefin uke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt :humpe: i kveld hørtes lurt ut  ;).

Jeg har sjekka EL-slim i ca 1 1/2år (ikke gått på hormonprev på mange år) og jeg ser lett forkjell. Jeg har aldri brukt tester noen gang, så jeg vet jo ikke om jeg faktisk har EL når jeg har EL-slim :ler: (fine detaljer i dagboka di  :sjenert: )

:klem:

:ler: Ja, Heffalompen får også litt fnatt når jeg begynner å snakke om sånne detaljer. Godt jeg har noen her jeg kan dele det med, og som synes det er helt naturlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Beckybloom

Åå spennende, det er nok bare å :humpe: på for sikkerhets skyld :) Jeg er også helt grønn på symptomer, så nå i starten skal jeg bare la kroppen sette i gang med normal syklus med et par tantebesøk sånn at jeg kan prøve å forstå meg på den rare kroppen min.. :klø: Husker fra før jeg begynte på piller at syklusen min varierte fra måned til måned, så det kan jo bli riktig så spennende etterhvert.. :sjenert:

Guri meg altså, hva er det vi begir oss utpå her?? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det er litt skummelt Beckybloom...

Har hele tiden tenkt at det går i alle fall ikke på første forsøk, men etter denne oppdagelsen i dag, har det gått opp for meg at det kan faktisk skje...

Men det er jo det vi vil også * håpe-håpe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med eggløsning på gang!! Jeg venter min på ons/tors, og tok min første EL-test i dag.... negativ selvfølgelig... *utålmodig*

EL-testen er vel positiv ca. 2 dager før EL?? Det betyr at i morgen tidlig, eller onsdag, så BØR det komme opp 2 streker! Vi :humpe: i går og kommer nok til å :humpe: de neste dagene uansett! Hehe :sjarmor: Hørte at svømmerne kan leve i 5 dager med optimale forhold! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg. :)

Er symptomjeger jeg og... :sjenert: Hørtes ut som EL smerter det der.. :)

Blir spennende å se fremover hvordan det går. ;)

Uansett... Stå på!! :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Spennende det som skjer med kroppen nå da :hoppe:

Man blir skikkelig symptomjeger eetterhvert ja. Men det er greit å ikke kjenne etter for mye :ler:

Det er uansett ikke dumt å :humpe: jvenlig så lenge man har lyst til det.

Ha en fortsatt fin dag, og uke :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var vi på besøk hos venninne A og så på babyen. Hun ble tatt med keisesnitt 2 uker før termin, så hun var bitteliten. Turte nesten ikke å holde på henne. Og ååååh så søt da. Hun hadde ikke ferdigutviklet stemmebåndet enda, så hun lå og lagde masse lyder mens hun sov. Skjønn, skulle ønske alle barn var så stille og rolige hele livet :ler:

Her forrige dagen jobbet Heffalompen hjemmefra, og da ble sjefen hans så lei av å ikke få tak i ham på mail, at han har bestemt seg for å spandere bredbånd på oss!!! :-D Da blir det forhåpentligvis fortgang i sakene :ler:

Ellers er det ikke mye som skjer om dagen, bortsett fra å telle dager til fredag og ferie :) Håper det regner fra seg nå, for jeg har tenkt å bo på stranda i ferien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...