Gå til innhold

Kengubarn i magen!


Eeyore

Anbefalte innlegg

Da var vi i gang. Siste pille er tatt og (kanskje siste) mensen varer ut uka...

Heffalompen og jeg traff hverander for to år siden og har bodd sammen i snart ett. Siden vi begger er +/- 30 har vi helt i fra starten snakket om at vi vil ha barn sammen en gang i fremtiden. Litt ut av det blå ble det for noen uker siden bestemt at fremtiden var nå!

Etter å ha surret litt rundt på disse sidene de siste dagene, skjønner jeg av vi er et litt "kaospar" som ikke har planlagt så veldig. Har begynt å ta folat etter tips fra gravide venninner, men aner ikke hvor lang syklus jeg har siden jeg har gått på piller de siste 12 årene. Heller ikke kjøpt EL-tester for å sjekke når den er... Evig optimist som håper at dette går på den naturlige måten med jevnlig sex!

Vil være regelmessig innom disse sidene så får jeg sikkert mange gode råd fra jenter i samme situasjon :)

Endret av Eeyore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:velkommen:

Jeg har vært prøver i 1 år, og aldri brukt EL-tester, men så har jeg heller ikke hatt EL så... Du kan jo prøve med temping i en måneds tid først, litt billigere siden du ikke aner når du evt skal begynne med EL-testing. Du finner masse info om temping på prøver-forumet.

Lykke til som prøver!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og :velkommen: som prøver :)

Her er detmange i sammesituasjon, så gode råd mangler det ikke på nei.

Håper du kommer greit igang med syklusene dine, og at det klaffer fort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner det å nærme seg at vi blir ordentlige prøvere. Tanta har begynt å pakke sammen, og i morgen er det første toget hjem!

Har prøvd å regne litt på babyverden på når jeg kanskje kommer til å få EL. Hadde ganske lange sykluser før jeg begynte på piller (selv om det er mange år siden) så jeg har teste alt fra 28-35 dager, hvilket medførte at jeg kan være fruktbar fra 7.-19. juli! Her er det bare å stå på :humpe:

Tror ikke Heffalompen vil ha så mye imot det :ler: Han har hatt lyst på barn lenge allerede, og var overbegeistret når jeg kunne melde at jeg var klar. Her forrige dagen etter at lyste var slukket begynte han å fortelle alle tingene han gledet seg til i nærmeste fremtid, og mest av alt gledet han seg til å bli pappa. Han kommer til å bli en fantastisk far, jeg er glad jeg fant ham :)

I natt drømte jeg også at jeg testet positivt. Stor blå +. Får bare håpe jeg er sanndrømt nå da :) Men drømmer sier jo ingen ting om tidsperspektivet da... Tror kanskje jeg har blitt litt påvirket av å være så mye inne på KG om dagen også, burde kanskje roe meg litt ned. Dumt å bli stresset før man allerede har begynt.

Nå får jeg vel kanskje fortsette å jobbe litt (men kommer jo selvsagt til å smyge innom KG ved enhver anledning :icon_smile: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og lykke til med prøvingen! :) Håper det ikke tar lang tid før drømmen din blir sann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjesta

Så spennende at vi er i nesten like situasjoner da.

Blir spennende å følge med her fremover skjønner jeg.

:hoppe: måtte bare hoppe litt jeg altså, for at prøvingen starter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Beckybloom

Hei på deg, innom en snartur på visitt! :) Nå, har du fått tanta ut av huset? Like glad hver gang hun drar sin vei, plagsom :frustrert:

Idag startet jeg på mitt siste brett, så om 21 dager er det alvor!!! Så godt at du har en kjæreste som har så lyst på barn, det minsker jo ikke akkurat gleden! :ler: Min kjære er også helt klar, du skulle sett hvordan han holdt min nyfødte niese her om dagen, det lyste klar-pappa ut av øynene på ham, helt betatt!! :hjerter_rundt: Da ble Beckybloom ordentlig varm om hjertet;)

Ja så nå får vi bare kjøre på begge to, og følge med hvordan dette går!! Spennende...

Ønsker deg en riktig god fredag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var tanta dratt, og dommer'n har blåst i fløyta. 1pp er i gang på ordentlig! Egentlig en litt skremmende tanke også. Dette er det viktigste valget jeg har gjort og kanskje kommer til å gjøre i hele mitt liv. I alle fall det valget med flest konsekvenser. Men forhåpentligvis kommer det jo bare til å bli moro.

Neste uke blir spennende for andre også. På mandag skal venninne A ta keisersnitt. Jeg trodde at det ble gjort i full narkose, men neida, kun lokalbedøvelse. VÆH... jeg vil ikke ta keisernsnitt! Tåler jo ikke å se operasjoner på Akutten (på TV3) engang. På den annen side, kanskje heller det enn setefødsel som hun kom til å få... Nei, nei ikke tenke på sånt nå, bli gravid først.

Litt gretten på Lillenevø (3år) om dagen også. :frustrert: Biologisk har han en tante (meg) og en onkel, men siden onkelen bor et stykke unna, er det jeg som har vært favoritten. Her forrige dagen var broder'n innom en tur og hadde spurt Lillenevø om han skulle være med til tante. "Er Heffalompen der" var svaret han fikk. Og når jeg åpnet døra, forsvant han rett forbi og opp i stua hvor Heffalompen satt... hmfr... Men jeg også litt fornøyd med det. Viser jo bare at Heffalompen er veldig glad i og ikke minst flink med småtroll :)

Ellers håper jeg der alle får en super helg. :klem1: Og ikke glemme å takke alle som har skrevet hilsen i dagboka mi. TAKK-TAKK! Det varmer et lite eselhjerte :smilorange:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zenta

Hei hei :)

Gratulerer med dagbok og velkommen som prøver :) Håper det kommer til å klaffe fort for dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Beckybloom

Titt tei :sjarmor: Innom med en liten lørdagshilsen, og lese siste nytt :) Ja det er med skrekkblandet fryd det vi skal i gang med nå,for en utrolig spennende epoke av livet dette er! Det er alltid litt skremmende å høre om de som får litt tøffe fødsler e.l., men heldigvis er det veldig sjelden med tanke på hvor mange barn som blir født hver dag.

Hehe, barn kan være brutalt "ærlige" til tider, og dessverre ser det visst ut til at de bytter på favoritt-personer til stadighet! Jeg bodde en periode veldig langt borte fra min nevø, før jeg kom tilbake nå i mai. Hver gang jeg var på besøk da, hang han jo i hælene på meg hele tida, og sa jeg var den beste tanta i hele verden osv. Men nå når han er vant til å se meg hver dag, er det jo såvidt han gidder å løfte et øyelokk når jeg kommer :roll: Men man skal være glad for at de har så mange voksne rundt seg som er glad i dem - og det er jo kjempebra at Heffalompen er flink med barn!!

Ha en fin kveld!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:vinke: Innom for å ønske deg en flotters uke, og blåse lit babystøv på deg nå som første pp er i gang! *blåsepå*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for babystøv Missbumblebee!!! :klem:

:vinke: og :kose: til dere andre som har vært på besøk også.

Helgen har vært veldig fin selv om jeg ikke bare kunne ligge rett ut og nyte været. Hadde store planer om å beise ferdig verandaen på lørdag, men det er jo alltid noen streker i regninga... Heffalompen hadde beiset et strøk på fredag kveld, og når vi skulle begynne på lørdag morgen hadde vi ikke tenkt på at det var 24 timers tørketid... :murvegg: Men det var jo alltids litt småpusleri som rekkverk og sånne ting. Dro heller litt tidliger på grillbesøk til mor & far. Så fikk Heffalompen hjulpet far med en vindskie som ramlet ned i vinter (Heffalompen rygget på den med STOR henger så den datt rett i hodet på mor... Høres helt forferdelig ut, men var ganske komisk også. Gikk veldig bra selv om mor hadde kjempekul i panna i 14 dager. Vi ler godt av det alle sammen nå). Alltid god med grill mat, nam-nam.

Når vi kom hjem på lørdagskvelden var det noen som sendte opp fyrverkeri i nærheten, så da ble vi sittende på verandaen (som enda ikke var helt ferdig men, men) og kose oss med en flase vin. Romantisk :). På søndag ble vi endelig helt ferdige og kunne sette på plass møbler, og ikke minst grillen som har stått i stua i 14 dager. Nå har det blitt kjempefint!

Lillenevø har tydeligvis kommet litt i trassaldreren. Kombinert med at han tidligere har vært veldig sjarmerende (noe han også selv harfunnet ut av), har han nå blitt en utmerket skuespiller, som gjør alt han kan for å se morsom ut etter at han gjort noe ikke fullt så morsomt. Storenevø (10 år) får han også med teateret, og de koser og er verdens beste venner etter akkurat å ha kastet grus på hverandre.

Ellers er jeg nå rimelig desperat etter å få bredbånd hjemme (kan det ha en sammenheng med KG å gjøre....?) Vi har bodd der nå snart et år og har pusset opp det meste. Til å begynne med var det veldig viktig for Heffalompen å få ferdig kontoret. Han jobber med IT og er avhengig av PC'ene sine. Men når kontoret var ferdig hadde han allerede funnet ut at en av naboene hadde trådløst nettverk han kunne snylte litt på. Og siden har vi gjort det... Hadde vært greit det, om det ikke hadde vært så ustabilt. I går prøvde jeg meg en time, og da var jeg kanskje totalt 1 kvarter på nett :( Prøvde å spørre om jeg ikke kunne ringe bredbåndspatruljen, men det var visst ikke så greit. Mangler visst en kabel fra "telefonboksen" utenfor huset og inn. Det skal faren til en kompis komme og ordne, og vi vet vel alle hvor raskt sånt går... :frustrert:

Veeeeldig misunnelig på alle her inn på KG som forteller om ferie også. Begynner ikke før om 14 dager. *telle dager* Men da har det sikkert begynt å regne...

Håper alle andre som ikke er på jobb (uten vinuer) koser seg i det fine været :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...