Gå til innhold

Kengubarn i magen!

Eeyore

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Da har jeg stekt havreflarnene! De ble veldig gode, men ikke like tynne som dine. Mulig det har noe med at jeg ikke pisket til krem. De fløt liksom ikke særlig utover på brettet i stekeovnen heller. Men godt smakte de! Måtte pakke de ned før jeg spiste dem opp :ler:

Håper dere fremdeles koser dere i julen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle julehilsnene :klemmer:

Jeg har hatt en veldig fin julaften, og må bare si at jeg har en Heffalomp som tydeligvis er veldig glad i meg... :sjenert: Vi skal jo kjøpe tørketrommel til hverandre, og skulle derfor ikke gi hverandre noen store gaver i år... Men Heffalompen har gått og kjøpt ny diamantring til meg enda jeg ikke fortjener det når jeg mistet den forrige :hjerter_rundt: Riktignok så lyver han litt også da, for ringen var pakket inn i en sløyfe som hang på snabelen til den koseelefanten som jeg ønsket meg fra IKEA. Men han hadde visst vært både på Furuset og Slependen for å finne en... Herlige mannen min, jeg kunne ikke fått en bedre!!!

Ellers fikk vi seng av foreldrene mine, med dyne og sengetøy og lammeskinn. Nevøene mine har vært ute og kjøpt bodyer helt på egenhånd, og de var kjempefine. Av svigers fikk vi penger, så de går nok til bilsete. Da mangler vi bare stellebord av dyre ting, men vi vurderer nå å bruke stellematte på benken på vaskerommet istedenfor å kjøpe et til å henge på veggen, som vi hadde tenkt. Det blir i alle fall billigere, men det er kjekt å ha benken fri også... *hm...tenke*

I kveld skal jeg bare kose meg. Heffalompen er på jobb i hele kveld og natt. Var innvitert på middag til foreldrene mine, men det er deilig å bare være alene innimellom også. Har vært mye før jul, og de fleste fridagene i jula er fyllt opp med selskaper, så da er det godt å nyte stillheten. Tenkte å bruke tiden på litt egenpleie og manikyr :)

Ha en fin romjul alle sammen :vinke:

Endret av Eeyore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så romantisk Heffalompen er da :rødme: Da skjønner man jo hvorfor kontoen var tom. :ler:

Ser du har kommet godt i gang med redebyggingen du også nå :) Vi har kjøpt brukt stellebord som vi skal få somlet oss til å henge opp etter hvert på vaskerommet. Det er nemlig oppheng der fra før av, fordi de som bodde her tidligere (før han som solgte til oss) hadde hatt der. Så vi ble litt inspirert da, og fant ut at det ville vi også ha.

Fødselen nærmer seg med stormskritt nå, føler jeg. Samtidig så er det lenge igjen. Jeg lurer på når jeg skal pakke fødebag, men venter nok noen uker til.

De siste tre dagene har jeg vært i elendig form. Uggen i magen og hatt litt vondt. Gruer meg til fødsel når jeg kjenner hvordan små magekramper kan være nå.. Menmen, vi overlever nok ;)

Ha en fin romjul du også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så romantisk Heffalompen er da :rødme: Da skjønner man jo hvorfor kontoen var tom. :ler:

Ser du har kommet godt i gang med redebyggingen du også nå :) Vi har kjøpt brukt stellebord som vi skal få somlet oss til å henge opp etter hvert på vaskerommet. Det er nemlig oppheng der fra før av, fordi de som bodde her tidligere (før han som solgte til oss) hadde hatt der. Så vi ble litt inspirert da, og fant ut at det ville vi også ha.

Fødselen nærmer seg med stormskritt nå, føler jeg. Samtidig så er det lenge igjen. Jeg lurer på når jeg skal pakke fødebag, men venter nok noen uker til.

De siste tre dagene har jeg vært i elendig form. Uggen i magen og hatt litt vondt. Gruer meg til fødsel når jeg kjenner hvordan små magekramper kan være nå.. Menmen, vi overlever nok ;)

Ha en fin romjul du også!

Begynne å pakke fødebag??? :overrasket: Først må vi få iorden barnerommet, og før det må loftet tas, så vi får tømt barnerommet for esker... Blir nok en stund til det pakkes noe fødebag her ja... :sjenert:

Håper kvalmen din gir seg, du har sannelig hatt nok plager dette svangerskapet... :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har begynt å ta inn vann :grine: Er veldig tørst og drikker mye, men det er bare en brøkdel som kommer ut igjen :( Har gått opp 2 kg siste uke og merker at klokken strammer på håndleddet... Får passe på å drikke mye og kanskje gått noen turer i nyttårshelgen. Skal til jordmor neste fredag, og tenker å høre med henne om det da. Har ingen andre plager, så jeg er ikke redd for svangerskapsforgiftning enda.

Og jeg som var så fornøyd med vekta så langt. Vil ikke se ut som en vannmelon :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Høres ut som om du er en båt.

Jeg har blitt hoven på armer og bein også. Måtte ta av meg to ringer her om dagen, og håper at jeg kan få beholde gifteringen på.. Regner med at jeg ikke har noe å frykte når det gjelder svangerskapsforgiftning, jeg heller. Hadde jo lavt blodtrykk sist hos jordmor, og ved svangerskapsforgiftning har man høyt blodtrykk.

Men ellers så må jeg si at jeg er kjempemisunnelig på hvordan du så ut forrige gang i hvert fall. Du så uforskammet frisk og pigg ut. Så jeg kan vanskelig se for meg deg som en vannmelon ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har følt meg veldig frisk og fin også, og hele tiden ligget et par kg under skjemaet, så jeg har vel egentlig ikke noe å klage over... :sjenert: Men jeg hadde håpet at jeg skulle få fortsette med bare en liten kul på magen, og ikke se ut som en ballong :(

Forresten har da ikke du noe å være misunnelig på! Kunne ikke se på deg at du var sykemeldt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vann i kroppen er desverre vanlig... Er nok ikke noe galt, men skjønner godt at det er plagsomt! Trøst deg med at "vann-kiloene" går rett av igjen etter fødselen da, du må ikke slite med dem i månedsvis etterpå! Drikke mye er visst et godt råd, samt støttestrømper hvis du blir hoven i beina. Ikke stå for lenge av gangen, og prøv noen øvelser for bedre blodsirkulasjon (står beskrevet i de fleste sånne bøker man får hos lege/JM).

Ha en fortsatt fin jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg får vel bare ta det med som en del av graviditeten...

Kengubarnet et 27 uker idag :hoppe: De siste ukene har jammen gått fort, og nå må vi begynne å intensivere navnedebatten etterhvert. Vi har ertet et vennepar litt, siden de aldri har hatt navn klart når de har fått barn, så da må vi prøve å ikke gjøre det samme selv :fnise:

I kveld skal vi ha spillkveld med to vennepar, det blir koselig. Det ene paret skal bli foreldere i midten av januar, så det blir spennende å se hvor stor hun er blitt :)

Men er det bare jeg som er sær? Vi spurte om de ville komme og begge parene svarte ja, og vi tenkte oss da i 19-20 tiden på kvelden, for vi pleier ikke ha noe mat når vi treffes på den måten. Igår ringte det ene paret og lurte på om det passet å komme i 18-tiden for det var da datteren deres legger seg :overrasket: Nå regnet vi med at de kom til å dra med seg ungene, men jeg synes allikevel det er litt frekt å ikke spørre om det er greit. De legger seg jo tidlig, så det er ikke store problemet, men blir alltid litt ekstra uansett. Dessuten blir det jo ofte litt høylydt med vin og latter, og da er det kjedelig å drive å ta hensyn til at de sover. Og nå må jeg lage mat allikevel også :sur: For jeg er jo som regel ikke hjemme før i halv seks tiden fra jobb, og vi må jo ha mat, og da blir det for dumt at de skal være der og ikke spise...

Puh... da fikk jeg blåst ut litt frustrasjon :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Kunne de ikke fått barnevakt til ungen siden det er såpass seint da? Spillkveld høres jo ut som "voksentid".

Kanskje du kan få Heffalompen til å lage mat, eller bestille noe take-away?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...