Gå til innhold

Kengubarn i magen!


Eeyore

Anbefalte innlegg

Kan godt legge ut oppskriften, men de må stekes på et spesielt "trekkspillbrett" slik at de blir stekt på to kanter... Når jeg putter en klatt deig i v-bretten på stekeplaten så blir stekekanten som en v også, og resultatet kan se ut som en klemmentinbåt/lakrisbåt. Brettet er selvsagt arvegods etter mormor, og jeg har ikke sett makent noe sted. Skulle gjerne ha hatt ett til for jeg må dele dette med tanten min. Det er broren til mormor som har laget det i sin tid, så jeg må vel få en blikkenslager eller noe til å lage et til meg evt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan godt legge ut oppskriften, men de må stekes på et spesielt "trekkspillbrett" slik at de blir stekt på to kanter... Når jeg putter en klatt deig i v-bretten på stekeplaten så blir stekekanten som en v også, og resultatet kan se ut som en klemmentinbåt/lakrisbåt. Brettet er selvsagt arvegods etter mormor, og jeg har ikke sett makent noe sted. Skulle gjerne ha hatt ett til for jeg må dele dette med tanten min. Det er broren til mormor som har laget det i sin tid, så jeg må vel få en blikkenslager eller noe til å lage et til meg evt.

Da får nok ikke vi andre laga det, nei :)

Men det høres jo skikkelig stilig ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei, vennen :)

Og :hoppe: litt for 24 uker jeg og. Syns ikke det er lenge siden jeg fikk mms av den flotte testen din jeg :)

Håper jeg kan sende deg en slik mms over nyttår en gang :Nikke:

Så flink du er til å bake, blir rent inspirert her inne jeg :)

Ha en flott søndag

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får nok ikke vi andre laga det, nei :)

Men det høres jo skikkelig stilig ut...

Blir vanskelig det da ja... Men det moro meg sånne litt spesielle julekaker da ;)

Hei hei, vennen :)

Og :hoppe: litt for 24 uker jeg og. Syns ikke det er lenge siden jeg fikk mms av den flotte testen din jeg :)

Håper jeg kan sende deg en slik mms over nyttår en gang :Nikke:

Så flink du er til å bake, blir rent inspirert her inne jeg :)

Ha en flott søndag

:klemmer:

Jeg venter i spennening på fantastiske nyheter jeg ;)

:klemmer:

Båtkaker hørtes godt ut! :sikle:

Håper du får en fin søndag. :klem:

Takk i lige måte :klem:

24 uker :hoppe: Har visst gått glipp av noen uker jeg :fnise:

Ja, snart sitter jeg med kengubarnet ute jeg også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Igår fikk jeg bakt båtkaker og sydd gardiner. Idag er jeg ferdig med havreflarn og pepperkakedeig. Blir nok ikke pepperkekebaking idag, men da er i alle fall deigen klar. Tenkte å få litt orden på klærne og bøkene mine idag, de ligger fortsatt litt i kofferter og kasser. Så kanskje det blir enda litt bedre på barnerommet etterhvert.... Står fortsatt en 8-10 esker igjen der med litt diverse i. Skal egentlig bare sorteres og mye ender nok på loftet. Men det var det å gjøre jobben da :sjenert: Heffalompen har vært kjempeflink i helgen og kløyvet og stablet ved. Skulle gjerne ha hjulpet ham med å stable, men det var dessverre akkurat det som startet bekkenløsningen min, og nå har den vært veldig bra den siste uken, så jeg vil ikke ødelegge det igjen. Jeg får heller være flink her inne, og lage godbiter til Heffalompen når han har pause :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mm. Pepperkaker. Jeg skal nok bake pepperkaker neste helg :) Må bare vente på elektrikeren som skal komme til uken.

I dag har jeg fått på plass babyklær og babyting på barnerommet. Har notert ned hva vi har av hva, og funnet ut at det er ganske få ting vi mangler i grunn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så effektive og flinke dere er da! :)

Ja, denne helgen er jeg faktisk ganske så fornøyd med egen innsats :)

Mm. Pepperkaker. Jeg skal nok bake pepperkaker neste helg :) Må bare vente på elektrikeren som skal komme til uken.

I dag har jeg fått på plass babyklær og babyting på barnerommet. Har notert ned hva vi har av hva, og funnet ut at det er ganske få ting vi mangler i grunn :)

Kan ikke være mye dere mangler nei... Hos oss er barnerommet fortsatt brukt som lager, og de få babytingene vi har får fint plasss borti et hjørne :fnise: Kommer til å sette inn storoffensiven etter jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er krig hos Eeyore og Heffalompen. Jeg bakte karamellhavreflarn idag, og var dum nok til å la Heffalompen smake. Det skulle jeg aldri gjort, nå kommer boksen aldri til å vare helt til jul. Sannsynligvis ikke ut uken engang... Så jeg har gjemt den, men Heffalompen lover at han skal gjennomsøke hele huset for å finne den og spise opp alle. Foreløpig leder jeg, men hvor lenge kommer det til å vare?

Har fått orden på det meste av esker idag :hoppe: Det som står igjen på barnerommet nå er enten julepynt eller ting som skal på loftet. Problemet er bare at det ikke er lagt så mye gulv på loftet, så det er litt manko på stableplass. Vi får se hva det blir til. Må nok kjøpe noen sponplater, men det blir vel neppe på denne siden av jul. Kommer nok ikke til å begynne å innrede barnerommet før på nyåret uansett, så det haster ikke.

Fikk sortert litt bøker og satt på plass også. Som vanlig ble den en eske til overs, så jeg får ringe venninnen min. Hun er overlykkelig hver gang jeg flytter for da vet hun at hun kan arve masse bøker :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som et kjent fenomen, det du og Heffalompen driver på med. Her i huset har jeg laget marsipankuler med sjokoladetrekk. De forsvinner nok før noen andre får smakt på dem. Menmen, får bare lage nye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skratte: Det der hørtes ut som liljemannen og meg ja!! Her må og alle kakeboksene gjemmes! Spesiellt de karamellhavreflanene :ler: Men de er gode og. nam nam. :)

Håper du får en flott uke, vennen.

store :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt å høre at det ikke bare er jeg som sliter med stort lite barn :ler:

Idag har jeg bestilt time til 3D-UL :juhu: Har åpnet ny UL-klinikk i Sandvika, og de har introtilbud i desember med kr 500,- for en time nå i desember. Måtte jo slå til på det :) Og det var tydligvis så nytt og ukjent at det var masse ledige timer også. Fikk akkurat når det passet neste onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Det blir spennende med 3D UL! Vi må få full oppdatering. Jeg synes det er så nervepirrende at dere ikke vil vite kjønn! Jeg vil vite! :ler:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:hoppe: Det blir spennende med 3D UL! Vi må få full oppdatering. Jeg synes det er så nervepirrende at dere ikke vil vite kjønn! Jeg vil vite! :ler:

Og jeg trodd jeg var nysgjerrig :fnise:

Du får be dem unngå området mellom beina ;)

De pleier visst å spørre om man vil vite eller ikke, så det er fullt mulig å unngå å se det ;)

Grattis med 24 uker :juhu:

Så spennende med 3D-UL da. Vi gjorde ikke det vi, men jeg kan ikke si at jeg angrer heller.

Hadde nok ikke angret vi heller, men kunne nesten ikke la dette tilbudet gå fra oss... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For to dager siden hadde jeg ikke kjøpt en eneste julegave, og nå er jeg snart ferdig :juhu: Snille familiemedlemmer ønsker seg ting jeg har på jobben :-D Mangler bare pappa og lillenevø, men vet hva jeg skal kjøpet. Værre med svigerinne... :klø: I værste fall, får hun få gavekort. Er så fonøyd nå. Var redd juleshoppingen skulle bli skikkelig stress. Så da blir det mere tid til å være hjemme og kose seg og orden ferdig til jul :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...