Gå til innhold

Kengubarn i magen!


Eeyore

Anbefalte innlegg

Det er det jeg egentlig synes også, eller i det minste spørre om det er greit at de tar de med i alle fall. Nå har jeg gjort det til en prinsippsak og når vi får barn og de ber oss, skal jeg konskevent si: "det høres koselig ut,men jeg må sjekke om vi får barnevakt først" :fnise: De bruker generelt lite barnevakt, og når de gjør det, er det nesten like ille, for da ringer enten de eller barnevakten hver halvtime... Heffalompen og jeg synes de er litt hysteriske med de ungene :sukk:

Laget bare en enkel kyllingryte igår, som jeg varmer idag. Blir ikke noe fancy greier når det kommer sånn brått på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kyllinggryte høres godt ut det da :Nikke:

Synes det høres litt vel hysterisk ut å ringe barnevakten hver halve time, ja. Har full forståelse for at folk velger å ta ungene med seg hvis de kommer på besøk på dagtid, men det stiller seg litt annerledes når man er invitert på kveldstid. Da går jeg ut i fra at man ikke tar med seg ungene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så fort var 2007 over... 3 måneder igjen til termin :overrasket: Kjenner at jeg begynner å bli klar for å få ting på plass. Heffalompen har sagt han skal være flink til å gjøre istand loftet så vi får ryddet barnerommet, så foreløpig er jeg ikke panisk :fnise:

Kengubarnet har tydligvis også tatt juleferie, for det har ikke vært mye liv der om dagen. Har vært litt småbekymret, men Heffalompen har hørt hjertelyden hver dag, så jeg regner med at det er i orden. Idag har det heldigvis vært litt mer, men på langt nær så turbo som h*n har vært tidligere.

Idag skulle vi ha hatt pinnekjøtt... Må jo prøve å lage dette før vi skal feire jul hjemme for første gang til neste år. Jeg laget ribbe på søndag, og var faktisk overrasket over hvor bra og lett det gikk. Litt godt stekt, men heller for mye enn for lite. Idag skulle Heffalompen ordne med pinnekjøtt, for det er noe jeg aldri har vært borti. Han har bannet og steiket nede på kjøkkenet og utløst brannalarmen, så jeg er ikke helt sikker på hva jeg får servert senere... :sjenert:

Ellers gleder vi oss til 2008, med ny familie i nytt hus, og Heffalompen har til og med fått ny jobb som han begynner i 15. januar :hoppe: Dette er nesten for godt til å være sant, vi må virkelig ha vært snille i 2007 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: for at Heffalompen har fått ny jobb! Kanskje han slipper å jobbe natt og helg nå da, eller?

Tenkte på å sende deg en nyttårsmelding i sted, men mobilen ligger nede, og det er jo bare sååå langt ned trappen :ler:

Vi har vært så kulinariske at vi har spist Grandis til middag i dag. Hehe. I går spiste vi DEILIG kalkun. Kan kjenne smaken av den enda.. Mmm. Lyst på mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja når blir det heldigvis slutt på kveld, natt og helgejobbing. Det har jo hele tiden bare vært ved siden av, siden jobbsituasjonen hans har vært litt vanskelig denne høsten, og vi måtte spe på litt når vi fikk huslånet. Men blir alt bra :juhu: Han er jo uansett en natterangler da, så det spørs vel hvor ofte jeg får han med meg når jeg legger meg uansett :fnise:

Er redd vi må sjekke ut en av pizzaleverandørene her idag vi også ja :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt nyttår shnuppis! :klemmer: Måtte innom for å se hvordan det står til. Og her er jo alt bare topper. Godt å se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår!!! :klem:

Godt å høre at dere har det bra! Dere har jammen et spennende år fremfor dere!!! Og 3 mnd. igjen til termin??? :dåne: Som tiden flyr!!!!

Ha en fin kveld med pizza! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt å ta inn vann :grine: Er veldig tørst og drikker mye, men det er bare en brøkdel som kommer ut igjen :( Har gått opp 2 kg siste uke og merker at klokken strammer på håndleddet... Får passe på å drikke mye og kanskje gått noen turer i nyttårshelgen. Skal til jordmor neste fredag, og tenker å høre med henne om det da. Har ingen andre plager, så jeg er ikke redd for svangerskapsforgiftning enda.

Og jeg som var så fornøyd med vekta så langt. Vil ikke se ut som en vannmelon :sur:

Hey :kjefte:

:ler:

Håper du ikke samler for mye vann. Har hørt at sitron skal være lett vanndrivende. Ellers forsvinner det i løpet av de første dagene etter fødselen.

Godt nyttår! Det høres ut som om dere kan få det veldig fint i 2008, særlig med gaven dere får om bare tre måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår shnuppis! :klemmer: Måtte innom for å se hvordan det står til. Og her er jo alt bare topper. Godt å se!

Takk i lige måte :)

Godt nyttår!!! :klem:

Godt å høre at dere har det bra! Dere har jammen et spennende år fremfor dere!!! Og 3 mnd. igjen til termin??? :dåne: Som tiden flyr!!!!

Ha en fin kveld med pizza! :klem:

Godt nytt år! Og det ble faktisk pinnekjøtt. Heffalompen klarte å redde det :)

Hey :kjefte:

:ler:

Håper du ikke samler for mye vann. Har hørt at sitron skal være lett vanndrivende. Ellers forsvinner det i løpet av de første dagene etter fødselen.

Godt nyttår! Det høres ut som om dere kan få det veldig fint i 2008, særlig med gaven dere får om bare tre måneder.

Tenkte faktisk på deg da jeg skrev det, men håpet at du ikke ville ta det ille opp... :sjenert: Og det er jo som du sier bedre å være vannmelon enn smultbolle, for det går av igjen med en gang. Men allikevel kjedelig når det står på :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æææh! Har du hatt "problemer" med ubehagelige kynnere? Jeg føler meg som en tulling som ikke har peiling på noen ting :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt oss vogn :juhu:

Brukte over halvannen time på Rudo, før vi endte på den vi egnetlig har tenkt på fra starten :fnise: Så da blir det en Emmaljunga City Cross med hardbag i farge jawa :-D Heffalompen var veldig nære til å overtale meg til en Emmaljunga Cangaroo 3-hjuling, men den var veldig upraktis å slå sammen, og så måtte man bruke Citybag på den, og den har ikke bæreremmer...

Fant ut at vi ikke sparte så mye på å dra til Sverige, så da bestilte vi den like gjerne med en gang. Fikk også MYE bedre service her enn hos Kattis i Strømstad. Vet ikke helt hvor lang tid det tar å få den, men det tok max 8 uker. Så da får Kengubarnet bare holde seg inne frem til mars i alle fall :ler: Veldig glad for at svigermor betaler, for vogn er dyrt!

Nå kom svigerinnen min forresten og fortalte at de har bilsete til baby også, så da er det ingen dyre ting vi mangler. Har så og si bestemt oss for å ha stellematte på vaskerommet istedenfor stellebord også. Dette har vi sluppet mirakuløst billig unna :)

Veldig greit å komme tilbake på jobben også, når kollegene mine har vært så flinke til å rydd her før nyttår. Så helt strøkent ut, og det skal bli veldig greit med varetelling til lørdag. Veldig glad i kollegene mine altså, de gjør hverdagen min veldig bekymringsfri :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æææh! Har du hatt "problemer" med ubehagelige kynnere? Jeg føler meg som en tulling som ikke har peiling på noen ting :sjenert:

Nå må jeg innrømme at jeg ikke helt vet hvor grensen for ubehaglig går heller... Har jo hatt en del kynnere, hvor jeg kjenner at magen blir stiv, men det er jo ikke direkte vondt, selv om det ikke er godt heller... :sjenert: Når jeg har gått tur nå de siste dagene, så har jeg fått litt "hold" på den ene siden, som har gjort litt vondt, men det har roet seg med en gang jeg har stoppet å gå.

Har du vondt? Da ville jeg nok har ringt jordmor evt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har gått over nå, men i natt så var det ganske ubehagelig. Har hatt kynnere tidligere også, men ikke på samme måten. Begynte i natt og varte en stund. Sovnet til slutt da. Var litt det samme da jeg våknet, så jeg ble hjemme fra jobb. Var sånn ubehagelig at jeg følte for å krøke meg sammen, på en måte. Skal til legen i morgen. Får høre hva han har å si da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer med vogn :klemmer: Og tenk at det bare er tre måneder til termin :dåne: Det kommer til å gå kjempefort, og plutselig er du mamma. Skal være benket her inne jeg da altså !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny vogn! 3 mnd igjen bare!? :overrasket:

Slutter aldri å overraske meg over hvor fort tida går i dagbøkene her inne.. :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med vogn :)

Så koselig med snille kolleger da :klemmer:

Ja, jeg vet ikke hva jeg skulle gjort uten de flinke kollegene mine altså, da hadde jeg nok vært helt utslitt selv om jeg ikke var gravid.

Det har gått over nå, men i natt så var det ganske ubehagelig. Har hatt kynnere tidligere også, men ikke på samme måten. Begynte i natt og varte en stund. Sovnet til slutt da. Var litt det samme da jeg våknet, så jeg ble hjemme fra jobb. Var sånn ubehagelig at jeg følte for å krøke meg sammen, på en måte. Skal til legen i morgen. Får høre hva han har å si da.

Søsteren til en kollega av meg er sykemeldt pga kynnere, så man skal ikke kimse av det nei...

Så gøy med vogn da! Har du link til bilde av den?

Ja, det er liksom det vi har brukt mest tid på å finne også. Har ikke link, for sidene til Emmaljunga begynner bare på startsiden... Men du kan jo gå inn på emmaljunga.no og klikke deg frem til City Cross farge java evt...

Gratulerer med vogn :klemmer: Og tenk at det bare er tre måneder til termin :dåne: Det kommer til å gå kjempefort, og plutselig er du mamma. Skal være benket her inne jeg da altså !

Det er faktisk skremmende kort tid igjen ja... Snart er jeg vel tilbake i jobb igjen :sukk:

Det blir så spennende altså. Tenk at det bare er 3 måneder igjen. Hvilken dato er terminen igjen?

:klemmer:

Terminen er 30. mars, men jeg regner med å gå litt på overtid, så det blir nok et aprilbarn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...