Gå til innhold

DESPERATE TILTAK

Wonders

Anbefalte innlegg

Ok, here goes!

Jeg ble akutt kåt og fant ut at jeg måtte ta saken i egne hender ettersom jeg var alene hjemme. Jeg gadd ingen skikkelig oppvarming, så jeg fant like gjerne ut at jeg skulle smøre litt olivenolje der nede slik at leketøyet lettere skulle gli inn. Og for your information, dette var første gang jeg i det hele tatt hadde brukt leketøyet på egen hånd.

Jeg rasket med meg oljeflaska fra kjøkkenet, benket meg i sengen og klinte til. Men hva var det jeg gjorde? Jeg lot flaska stå uåpnet på madrassen mens jeg ordnet smøringa. Ergo; plutselig var senga full av olje og jeg kjente hvordan varmen steg i hodet og måtte ta meg til ansiktet meg mine oljeinnsmurte hender. Jeg røsket til meg oljeflaska, satt på lokket og lurte fælt på hva jeg skulle gjøre nå. Jeg dro lakenet av senga og kastet det i vaskemaskina. Måtte ha av trekket på overmadrassen også, og det vasket jeg for hånd i ei lita bøtte. Jeg var så flau og hysterisk at jeg sto og lo mens jeg hørte vaskemaskina dure og så hendene mine skure den stakkar overmadrassen.

Det var den kåtskapen!

:rodme:

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kåtskap har lite her å gjøre. Dette er faktisk kosmetikk delen av forumet.

Oi, beklager! Det la jeg dessverre ikke merke til...

Jeg skjønner ikke hvordan jeg redigerer innlegget (for å slette det, altså), heller, så det får vel bare stå. Men jeg beklager så mye at jeg la inn noe som var så off topic. Det var overhodet ikke meningen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klippet av meg vippene fordi en idiot fortalte meg at de ville vokse lengere. Gikk med små stubber til vippene vokste ut til sin normale lengde.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Skulle være litt emo/punk/goth/idiot og smurte eyeliner med lipgloss for å få sort leppestift. Å som om ikke det var nok, klinte jeg sort eyeliner rundt øynene også. Så ut som en malt gris, med den feite streken, fikk jeg knøttsmå øyne. Men så kommer det beste, gikk på tidenes fest med sikkert sånn 300 personer. Og selv om dette var i 2006 eller noe, tror jeg ingen har glemt synet, christ.

Haha, en sånn periode hadde jeg og! 12 år gammel og såå kul med svarte lepper og hvitt pudder. MHM. Hehe. Glad det i kke eksisterer så mange bilder av meg fra den tida.. :P

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tre store tabber:

Da jeg gikk på barneskolen lekte jeg og en venninne med sminke, noe som selvfølgelig var kjempemorsomt. Da vi skulle fjerne sminken, klarte vi selvfølgelig å ta feil av "sminkefjerner" og "neglelakkfjerner"... Dette førte da til mange timer med tårer og halvparten av øyevippene våre liggende igjen på bomullsdotten som vi hadde gnidd i øyet vårt med giften. hurra..

Den samme perioden bestemte jeg meg også for at pannelugg ville være noe av det kuleste jeg kunne ha. Så tok da saken hjemme og klippet en god del håret mitt rett av, og slang det foran som en lugg. Ganske fort bestemte jeg meg for at dette ikke var kledelig, så jeg klipper det av. KJEMPEfint da det begynte å vokse ut igjen kan du tenke deg :)

Dette førte jo selvfølgelig til at jeg måtte klippe ganske mye av håret mitt kort for å få det nogenlunde symetrisk igjen. Men jeg ville ha langt hår, og hadde lest i ett av bladene til mamma at ølgjær hjalp mot dette. Gjett hva jeg da gjorde i en alder av ti? Jo, snek meg inn i kjøleskapet og slukte øl (ok, fikk kanskje bare i meg en halv før jeg kastet opp).

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var sen kveld og jeg hadde rensa huden og smørte så på nattkrem og øyekrem... Trodde jeg. Viste seg at jeg hadde tatt falsk øyevippelim i stedet for øyekrem, og det satt bom fast før jeg fant ut hva jeg hadde gjort. Kan opplyse om at det ikke funker på samme måten, for de av dere som lurer! Argh :filer:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, det er vel min tur da.

Jeg kan opplyse om at banan i håret virkelig gir fint mykt hår. Men det tok fem hårvasker og et aggresive angrep med en kam å få svineriet ut igjen. For å ikke nevne eddik, grønnsåpe, øl..(skal jeg aldri lære??)

På slutten av barneskolen hadde jeg satt kloa i noen engangs barberhøvler. Barberskum hadde jeg ingen ide om hva det var til. Første forsøk var leggene. Det gikk jo fint det, helt til jeg hoppet under dyna. Det svei som bare f, og jeg lå der helt på gråten. Ikke våget jeg å si noe om hva jeg hadde gjort heller. Men jeg fant faktisk nok som funket - jeg tok på meg en tynn strømpebukse. Svien gikk bort med en gang (vet ikke hvorfor..men har brukt det en annen gang jeg hadde vært uforsiktig, funka like bra). Neste for tur var armene - de var jo HÅRETE! Reiv av meg et saftig hudstykke ved albuen da jeg tok i for hardt (barberskum? Hva er vel det?)

Jeg var rå på hjemmefarge, og satset så klart på mørk, mørk brunt eller helt svart. Var fantastisk flott til den hvite huden min. Så langt så vel, jeg var fornøyd jeg. Men så var det den etterveksten da. Den måtte jeg gjøre noe med. Begynnte jo å bli litt voksen, og ville ikke ha svart hår lenger. Jeg ville jo gjerne spare noen kroner, og blekemiddel var billigere en avfargingsmiddel. Så jeg ruslet fornøyd avgårde meg blekemiddel og ny hårfarge. Resultatet kom i tre farger: Øverst var det lett oransje, så en dypere oransj i midten og en lys brunfarge nederst. Ikke kunne jeg farge det heller, for det var tørt og stivt som halm :lete:

Måtte gå på jobben med mine tre hårfarger dagen etter. Enden på visen var et frisørbesøk til 1500 kr, der frisøren rev av håret mitt med en kam med kniver. Borte var både pengene og det lange håret mitt. Igjen satt jeg med en dundrende hodepine av den brutale behandlingen jeg fikk av frisøren.

Men jeg lærte, nå går jeg til frisøren først som sist :)

Endret av Crow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teiteste jeg har gjort er å farge brynene (med restene av hårfargen min) og så for å fjerne fargen fra huden med klorin, som da brant huden min og jeg fikk store fine tørre områder rundt brynene en liten stund. Jeg VET godt at klor ikke skal brukes slik, men fy flate, den fargen gikk ikke av huden min uansett hva jeg gjorde. Vinkelsliper neste!

Endret av Heloise
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som tenåring og nedover har jeg testet

-hudkrem i håret (mot tørt hår),

-testet ut sinksalve som lebestift og øyenskygge

-brukt Ajax som shampoo siden gulvene ble så blanke

-sprittusj på neglene og på øreflippene for å få seg ørepynt

-rosa merketusj på leppene

-sprittusj på vippene for å få de svarte (katastrofe:p)

-Sprittusj for å lage svarte striper i håret

-gnidd inn føttene med shampoo og andre såper som jeg synes luktet godt, for så å gå rundt med det

-brukt smør som fuktighetskrem på hele kroppen

huff... :fnise:

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dummeste jeg har gjort er helt klart å shave armene for sånn.. 4-5 år siden. Angrer som et heelvete, og nå vokser det enda lengre og styggere hår ut igjen. Kjøpt meg epilator, så håper det gjør susen.

Stripet også håret med maskara når jeg var yngre fordi jeg hadde lyst på mørke striper. Dagen før jeg skulle til frisøren, såklart. Syns fortsatt synd på den stakkars lærlingen som måtte få det ut.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Annonse

Av og til kommer det flokker med 14-16 år gamle jenter forbi meg, tydeligvis jenter som har matpause på skolen. Hender jeg som 23 år gammal "utlært" ugle sitter og tenker "den feilen har jeg gjort, og den, og den, OG DEN" når jeg ser foundation i feil farge, edderkoppvipper, FOR mye pudder på for mørk foundation, foundation PÅ LEPPENE for å erstatte nude leppestift. Joda, må bare flire litt inni meg selv, been there, done that!

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Har vært ganske dum opp gjennom tidene jeg også. Startet jo med den klassiske "for mye solpudder"-glippen, meen jeg tok det et steg videre ved at jeg brukte det på filminspilling.. eh. Påførte den fantastiske brunfargen med en svamp. Hint: solpudder påføres gjerne med en børste. :-)

Har jo også klart å shave av meg nesten begge øyenbrynene - først med engangbarberhøvel, også med "proffe" øyenbrynskjærere fra en butikk. Åh, så pen jeg var.

Har jo også bleket håret mitt gul-orange en gang. Ville ha det blondt, eller.. vet ikke hva i God's name jeg drev på med. Hadde naturlig brunt hår, og tenkte at en helbleking ville gjøre susen..

Åja. En ting til: Too much of a good thing: mascara. Husker jeg smurte på i DE tykke lagene. Æsj. Blir kvalm av å tenke på det..

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, nå kom jeg på en..

Hadde rota bort napperen min, og var desperat etter å få ordna brynene, så brukte liksågjerne barberhøvelen.

HVORFOR

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg klippet av to store føflekker med en kjøkkensaks,det blødde masse,men grodde fint,har nå to små brune prikker der isteden

ikke å anbefale,gå til legen

Samme her, men jeg brukte mammas sylskarpe sy-saks. :P og jeg klipte vekk sikkert 6 små til sammen, ingen store :P

Piercet også underleppa mi selv to! ganger. På siden og midt på. Hullet på midten er enda åpent, får en stang igjennom om jeg presser litt. Begge grodde fint og jeg hadde de i 4 år før tannlegen ba meg ta dem ut. Nå, 3 år etter det igjen, er jeg snurt på tannlegen :P

Piercet navelen og, det gikk ikke bra. Kanskje det har noe med at jeg var 13 år og brukte en øredobb som piercing...

Lot meg også overtale av pappa til å dra til hans (billige og utenlandske) frisør. Hadde med bilde av håret jeg ville ha. Det inneholdt en enkel klipp, og en del farging og striping.

... Når jeg var ferdig hadde jeg 4 tykke oransje striper i håret, og en stykk etasjeklipp. Dette var da jeg var 15. Er nå 22, og har enda ikke vært hos frisør siden den gang. Tørr ikke!

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, kjenner jeg blir griseflau når jeg tenker på det.... Ahhhhhh! Men da jeg var 16, ønsket jeg meg en høyere panne (?!), så jeg barberte bort hår over panna. Sånn ca 2 centimeters stripe. :skratte:

Har også vært i hjemmeblekings- helvete slik som mange andre her. Har hatt gullfarget hår et par ganger...

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var rundt 13 -14 år fant jeg ut at jeg ville forandre litt på hårfestet. Så jeg tok barberhøvelen og barberte bort flere centimeter opp i panna slik at panna mi ble høyere. Etterhvert forsto jeg jo at jeg kanskje burde la det vokse ut. Hver gang jeg var hos frisør lurte de på hva i all verden jeg hadde tenkt på... så jo ganske rart ut når det begynte å vokse ut igjen... :sjenert:

Samme her... Men jeg gikk med hårbånd over "kunstverket" i flere mnd mens det vokste ut igjen. *ler* husker jeg nesten døde da en av guttene i klassen stakk av med båndet mitt. Holdte meg for panna til jeg fikk det tilbake :P

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...