Gå til innhold

Produkter som ikke finnes mer


Gjest taia

Anbefalte innlegg

Gjest Pluggen

Endelig noen som har forstått det!

Shio er eller var da, den ultimate brusen. Faktisk den eneste brusen jeg har likt. Og nå er den vekk. Snufs.

Men jeg savner egentlig ganske mange spisbare (selvfølgelig) ting.

I tilfeldig rekkefølge:

- Shio(som sagt)

- sjokella

- det potetgullet fra kims som hadde hvit pose med fargede streker spredd rundt omkring. Sterke, med gaffeltrykk. Noen som husker navnet?

- sure bjørner

- fra isdisken: dream kroneis med solbær, solis, popit, opal fruits, bøtteisen fra drammensis.mm...

og for å bevege meg bort fra maten, så savner jeg fargen min på glamshine lipglossen(magic crystal), parfyma mi fra salvados dali(den med frosta munn med sitronaktig lukt) og pscht gel fra fructis.

All gone.

snufs.

:tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette var en fin tråd! Jeg liker tråder som man blir nostalgisk av.

I tillegg til Soho-sjokoladen savner jeg en sjokolade som het Basic. Det var ren sjokolade, tror den var fra Nidar. Den kom i sølvfarget papir og på selve sjokoladen sto det BASIC med store bokstaver. Husker at jeg kjøpte den mye da jeg gikk på ungdomsskolen så det må ha vært i 88-89.

Ellers var jeg helt fortvilet da Tines espresso iskaffe forsvant rundt 2001. Den var veldig god og inneholdt masse koffein. De variantene som finnes nå er ikke like gode, og de har ikke like mye "krutt" i seg.

Når man snakker om brus, jeg elsket Donaldbrus da jeg var 5-6 år. Det var rødbrus som smakte litt annerledes en eventyrbrusen.

Når det gjelder Mario så lever jo han i beste velgående som noen nevnte tidligere i tråden. Det nye SuperMario spillet til Nintendo DS er minst like moro som de gamle! Jeg er helt hekta. Forøvrig er jeg heldig som har en samboer som samler på gamle spillmaskiner så jeg kan spille orginal Mario når som helst ;)

Og jeg er sur fordi Fructis Hydra Smooth sjampo og balsam ikke finnes lenger.

Bokstavkjeks så jeg for et par uker siden på en større dagligvare det må ha vært enten Eurospar eller Meny. Men de var importerte så de har nok ikke Æ, Ø og Å.

Husker at bokstavkjeks kom i bilformede esker da jeg var liten, det var stor stas :)

Resten av posten min er litt off-topic:

Forøvrig vil jeg ha fargede frokostblandinger til Norge. Jaja, jeg VET at dette slett ikke er sunt. Hver gang jeg er i Amerika har jeg med meg minst en eske med Fruit loops eller Lucky Charms.... Spiser det selvfølgelig bare på lørdag :)

En annen ting jeg vil ha her i landet er Ranch dressing. Dette er jo helt vanlig i USA men kjempevanskelig å få tak i her, i hvert fall noe som smaker godt. (Mc. Donalds' dressing er faktisk den beste jeg har funnet her)

Og få KFC til Norge!! Nammmmnamm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på en ting til:

Bestemora mi skulle alltid slanke seg da jeg var liten. Hun drakk en brus som het Pommac. Den hadde eplesmak og var sukkerfri, men den smakte kjempegodt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bokstavkjeks

pære-is

bugg

huskr d var en tyggis som het "digg", bilde av en hund utpå.

også en is, som var innpakket i en trekant pakke-likens som gele er innpakket i nå. d var med champagne-smak... den var god!

og en tyggis som het "YOU".

og noe potetgull som het "heartbreakes", som var formet som hjerter, de var gode de!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

også en is, som var innpakket i en trekant pakke-likens som gele er innpakket i nå. d var med champagne-smak... den var god!

Den får du fortsatt tak i. Sist kjøpt på en ICA Maxi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjesta

Det jeg savner mest er nok Soho (før den hadde ligget så lenge at den ble sur) og Shio :) Skulle ønske de kom til bake :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

også en is, som var innpakket i en trekant pakke-likens som gele er innpakket i nå. d var med champagne-smak... den var god!

Ja, de het FryseGøy! Samme som saften som het Gøy, og senere kom i light-varianten Fun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catwoman
Kraft (tror jeg) creme freich-dressing.

Det finnes vel? Kraft har nå iallefall creme fraiche dressing - men det er kanksje ikke akkurat den typen du vil ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er det?

KFC= Kentucky Fried Chicken. En fast-food kjede ala McDonalds, men de spesialiserer seg på kyllingstykker som er dyppet i en slags pannekakerøre, og så frityrstekt sånn at de blir "crispy" utenpå. Vanvittig godt!

http://www.kfc.com/kitchen/menu.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Maarud Potetskruer med salt og pepper!!! Å, som jeg savner de. Det var livretten min. Det jeg kjøpte når jeg VIRKELIG skulle kose meg.

Nå må jeg kjøpe de med salt og pepre de selv, men det er ikke det samme!

Også savner jeg den gamle Schweppes grape soda. Den nye smaker helt fælt :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savner:

*Soho!

*Toro Mexican Fajitas

*Maarud potetgull med dill (hvorfor fins den i Sverige, men ikke her???)

*Relax-sjokoladen (dog det kanskje er reklamen jeg savner mest. (John Cleese))

*Kapteinens fylte torsk med tomat

*den gamle Schweppes grape soda

Shio er også å få kjøpt i Sverige, forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg savner crystal pepsi! :(

Shio, soho..

Mini Muh! Den bittelille melkesjokoladen med ei ku utenpå. Beste jeg fikk som barn! <3

Savner bokstavkjeks! Hmf! Og mørkeblå cuba.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror grunnen til at Soho gikk ut hadde med oppbevaring og plassering i butikken å gjøre. Sjokoladen ble ødelagt i vanlig sjokoladehylle pga yoghurtinnholdet, og da den ble flyttet til kjøla for meieriprodukter så stupte salget. Noen som kan bekrefte/avkrefte?

Her kan du lese grunnen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest

Mini Muh! Den bittelille melkesjokoladen med ei ku utenpå. Beste jeg fikk som barn! <3

Helt enig!! Den beste sjokoladen som fantes!! Og så bravo da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner Nøttekubbe sjokoladen og Riegel sjokoladene (små sjokolader til ca 1 kr som var enten med eller uten nøtter i- husker ikke det andre navnet.)

likte sjokoladen Big Cat før den ble Lions, Japp før den ble Mars og Raider før den ble....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maarud Potetskruer med salt og pepper!!! Å, som jeg savner de. Det var livretten min. Det jeg kjøpte når jeg VIRKELIG skulle kose meg.

Nå må jeg kjøpe de med salt og pepre de selv, men det er ikke det samme!

Det var min favoritt også! Men gikk ut av produksjon pga. dårlig etterspørsel. Jeg sendte mail og spurte... :ler:

Alternativet er Superchips m/salt og pepper. Samme krydderet... Men denne er vanskeligere å få tak i. Få butikker som har det, jeg kjøper på ei videosjappe til 35 kroner!!!

Ellers savner jeg:

-panda-brus!

-blåbæris, rundpinne med sjokoladeovertrekk...

-Bugg og Sad Sam-tyggisen.

Også synes jeg LO-sjokoladen var god!

Og bokstavkjeksen såklart :)

Endret av Rioja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...