Gå til innhold

Prosjekt kropp 2

Miracl3

Anbefalte innlegg

Det bør jo absolutt være lov å bli her om man skal holde vekta! Det er jo det som er vanskelig!

Da kan vi kanskje snart holde vekta her inne sammen! :hoppe: (Varmer opp til dagens trening)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da kan vi kanskje snart holde vekta her inne sammen!

:Nikke:

det synes jeg høres ut som en meget god idè!

(selv om det er litt frem i tid for mitt vedkommende. må få vekk noen kilo først...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mulig jeg finner svar på dette om jeg leter litt tilbake i tråden, men jeg lar latskapen få råde akkurat nå. (var jo så flink og gikk laaang tur i går!!)

jeg gikk på slankekurs for en del år tilbake, og da skulle man ligge på ca 1200 kcal om dagen - og ikke under 1000 for da gikk man på sparebluss. men nå ser jeg at synet på det har endret seg litt, og at man har hevet disse grensene... MEN - hva er grensen nå. hva er minimum av det man bør få i seg av kcal pr dag?

noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktkake
mulig jeg finner svar på dette om jeg leter litt tilbake i tråden, men jeg lar latskapen få råde akkurat nå. (var jo så flink og gikk laaang tur i går!!)

jeg gikk på slankekurs for en del år tilbake, og da skulle man ligge på ca 1200 kcal om dagen - og ikke under 1000 for da gikk man på sparebluss. men nå ser jeg at synet på det har endret seg litt, og at man har hevet disse grensene... MEN - hva er grensen nå. hva er minimum av det man bør få i seg av kcal pr dag?

noen som vet?

Det kommer an på BMI og aktivitetsnivå.

Hvis du bruker et program som f.eks vektklubb.no, så regner de ut hvor mange kcal du må få i deg daglig. Det er veldig praktisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på BMI og aktivitetsnivå.

Hvis du bruker et program som f.eks vektklubb.no, så regner de ut hvor mange kcal du må få i deg daglig. Det er veldig praktisk :)

jeg bruker vektklubb.no, og der står det hvor mye jeg skal "ha i meg" hver dag. men det er jo basert på hvor mye jeg ønsker å gå ned, og over hvor lang tid. hvis jeg hadde satt samme vektreduksjon over kortere tid ville jo ant. kalorier vært lavere. det jeg lurer på er hva som generelt går for å være abolutt minimum. har hørt snakk om 1300 kcal pr dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktkake
jeg bruker vektklubb.no, og der står det hvor mye jeg skal "ha i meg" hver dag. men det er jo basert på hvor mye jeg ønsker å gå ned, og over hvor lang tid. hvis jeg hadde satt samme vektreduksjon over kortere tid ville jo ant. kalorier vært lavere. det jeg lurer på er hva som generelt går for å være abolutt minimum. har hørt snakk om 1300 kcal pr dag...

Men det er vel også individuelt?

En mann med 120 kg muskler vil vel gå på sparebluss på mye mer enn 1300 kcal, mens ei spinkel dame på 45 kg bør jo ha lavere spareblussgrense enn 1300?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men det er vel også individuelt?

En mann med 120 kg muskler vil vel gå på sparebluss på mye mer enn 1300 kcal, mens ei spinkel dame på 45 kg bør jo ha lavere spareblussgrense enn 1300?

:enig: ja, det høres logisk ut...

men da satser jeg på at ca 1300 om dagen passer bra for meg. for jeg er hverken mann på 120 kg eller kvinne på 45. men ca noe midt i mellom :ler:

(ikke midi-i-mellom på kjønn, da :sjenert: - er helt jente :ler: )

takk for hjelpen; fruktkake!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktkake
Jeg har vært på trening! :hoppe:

:klappe:

Jeg også! :hoppe:

Eller, jeg spilte kamp. Fotball. Det var FORFERDELIG! Har ikke spilt på 4 mnd pga. kneskade, og kondisen min er ræva! Hadde ingen innbyttere i dag, så jeg var pokker meg nødt til å spille hele kampen. Mot slutten av 1. omgang ble jeg faktisk svimmel! Men jeg holdt ut. Nå har jeg så vondt i beina!

Men god trening, det er det.

Vi tapte forresten. Vi tapte stort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også trent idag :hoppe:

Lurer på en ting; Skal ikke svette smake salt? Jeg trente idag og da svettet jeg MYE:D men det smakte bare vann :sjenert: (Jeg drev ikke å drakk svette, men det rant i ansikte ned i munnen :roll: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktkake
Har også trent idag :hoppe: 

Lurer på en ting; Skal ikke svette smake salt? Jeg trente idag og da svettet jeg MYE:D men det smakte bare vann :sjenert:  (Jeg drev ikke å drakk svette, men det rant i ansikte ned i munnen :roll: )

Hmm.. Vanligvis smaker svette salt ja! Snodig.

Jeg skeiet litt ut i går selv om jeg skulle ha sunn-uke. Spiste ostepølse før Startkampen, og da vi var hjemme spiste jeg både sjokolade og chips.

Men det var lørdag, og nå er det ikke lørdag lenger, så nå er det slutt på fymaten. Flymaten. Haha.

Eh, i dag kommer det middagsgjester. Nemlig bestemt mamma og svigers. Skal servere skinkestek med tilbehør (blir nok en feit saus), og gele og sjokoladepudding til dessert. Skal prøve å klare meg med bare LITT saus og dessert. Jada, det skal jeg klare.

Skulle gjerne tatt en joggetur eller lignende, men jeg er så stiv og støl etter fredagskampen at jeg holder på å dø bare jeg tar noen få skritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på fødselsdag i går og det var helt umulig å holde seg helt sunn, men forsøkte å velge bort det feteste og spise mer av det magrere. Ikke helt lett, for de vi var oss, aner nok ikke hva kalorier er. Har aldri opplevd at det finnes noe sunt der. ;) Kaka hadde jeg selv med, men klarte å lure meg til et av de små stykkene.

I dag håper jeg vi rekker trening, men først må vi ut og spise med svigerfamilien. Ikke noen lett helg, dette. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var flink på trening, men nå har jeg menssmerter og lyst til å spise alt usunt. :sur: Tror jeg unner meg et par slankefrie dager.

Endret av Sabine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har det gått med veiingen da jenter?

jeg er på en liten ferie så jeg får ikke veid meg før på onsdag. Men jeg har heller ikke vært noe flink den siste uka. I helga var jeg i bryllup og der ble det selvfølgelig ikke servert slankemat og slankekaker :ler:

Jeg skal prøve å være flink denne uka, men jeg tror ikke jeg får startet skikkelig før på onsdag. Dessuten kommer denne uka til å inneholde masse besøk og kafeturer, så jeg får se hvor bra det går. Håper jeg kommer meg igang på treningssenteret til uka, men jeg må vente til studielånet kommer så jeg får betalt medlemsskapet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite tips til dere jenter: Kostholdslogg.

Kjøp en liten notisbok og skriv ned alt dere spiser hver dag i en måneds tid. (Skriv ned ETTER at det er spist, ikke skriv det dere tenker å spise... bare det dere faktisk spiser, ellers er poenget borte)

Da vil enkelte fort se om det har noe med kostholdsvalg å gjøre at vekta står stille, eller går opp istedetfor ned.

Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

iflg vekta så har jeg gått ned 3 kilo på 8 dager. det er jo alt for mye på en uke, men i og med at det var første slankeuke og rett etter ferien så tipper jeg at det var mye vann. er jo ikke uvanlig at man går ned mye vann første uka.

er uansett meget fornøyd med meg selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite tips til dere jenter: Kostholdslogg.

Kjøp en liten notisbok og skriv ned alt dere spiser hver dag i en måneds tid. (Skriv ned ETTER at det er spist, ikke skriv det dere tenker å spise... bare det dere faktisk spiser, ellers er poenget borte)

Da vil enkelte fort se om det har noe med kostholdsvalg å gjøre at vekta står stille, eller går opp istedetfor ned.

Lykke til videre.

Nå bruker jo mange av oss vg's vektklubb, og der skrives alt opp og regnes om til kalorier, så for meg blir det iallefall bare smør på flesk å ha en kostholdslogg i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! Unte meg en skeie-ut-dag i går, og i dag har jeg lyst til å være sunn igjen. ;) Jeg har vært på trening og har akkurat spist en supersunn og supergod lunsj.

Veiing droppet jeg pga mensen denne uka.

Edit: feil tastatur

Endret av Sabine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk gått ned 200 gram siden jeg avsluttet slankeprosjektet...

Vi får nå se hvordan det går med stabiliseringen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...