Gå til innhold

**Sommerberta** sin dagbok


Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1

Var litt flink i går. Var i seng før kl 24:00. Det er lenge siden jeg har gjort på en lørdag.

Våknet ved ni tiden. Stod opp da.

Har drikket 1 glass vann, spist ei brødskive og et glass med melk.

Må snart finne meg litt frukt.

Har tenkt å prøve å gjøre litt i huset i dag. Foreløpig så har jeg ikke gjort så mye.

Jeg har furu bord, så jeg har vasket det med grønnsåpe. Venter på at det skal tørke.

Prøve å få gått en tur i ettermiddag.

Skal på jobb i natt. Håper jeg får sove sikkelig der, så jeg slipper å legge meg nedpå når jeg kommer hjem.

Bruker å være hjemme ved halv ni tiden om morgenen. Vakta slutter åtte, men jeg kommer meg aldri derifra med en gang. Synes det er kjekt å kunne prate litt med de som skal på tidligvakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest1

Stuebordet ble veldig bra. Har fått lagt på ren duk også, så det ble så bra.

Arbeidslysten er totalt borte i dag.

Samboeren har hatt en dårlig natt. Han klippet hekken i går og var helt ferdig etterpå. Men resultatet på klippingen hans ble veldig bra. Han sover nå. Skal vekkes om en halv time sånn ca.

Han var oppe tidligere, men la seg igjen.

Jeg tenkte jeg skulle ta av på senga i dag. Men kanskje jeg skal vente til i morgen når jeg kommer hjem fra jobb. Jeg får ikke bestemt meg.

Tenker veldig mye på jobbintervjuet. Jeg vet ikke om det kreves egen bil i jobben. Jeg har ikke bil. Jeg er ikke villig til å bruke samboeren sin. Og det kan ikke forlange heller. Vet ikke om jeg skal ringe å sjekke opp i det før intervjuet. Om jeg gjør det, så vet jeg ikke hvordan jeg skal gå fram å spørre. Er redd for at ting skal misforstås.

Jeg har lenge tenkt å vaske katterommet og skifte sand hos de. Men har ikke kommet så langt enda. Kanskje jeg hadde fått gjort det i dag??!! Jeg får prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Jeg sovnet isted. Våknet kvart på fem. Vi har ikke fått spist middag enda. Holder på å lage den nå. Skal ha fiskegrateng, poteter og grønnsaker.

Blir ikke så jeg får gjort noe i dag. Håper på en god natt på jobben og at jeg er opplagt til å få gjort litt i morgen.

Når jeg går av vakt i morgen tidlig, så skal jeg ikke på igjen før onsdagsettermiddag. Det er litt godt å tenke på. For jeg har litt å gjøre.

I morgen må jeg sende et nytt brev ang autorisasjonen. Jeg måtte få attest av min nåværende arbeidsleder at jeg jobber der i det yrket jeg har. Det har jeg nå fått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Da får jeg komme meg på jobb. Natt vakt i natt. Liker det egentlig ikke, men jeg må allikevel ta noen. Godt å vite at jeg ikke skal på jobb før på onsdag igjen. Må få gjort litt hjemme.

Ha en god natt alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Tusen takk.

Da var nattvakta over. Sov ganske bra i natt. Våknet rundt 4 tiden og da regnet det godt.

Følte ikke behov for å legge meg når jeg kom hjem.

Tenkte å bruke litt tid på pc'en, før jeg tar meg en dusj og så reiser for å handle og ordne de papirene jeg må ordne for å sende autorisasjon.

Vi skal ha pannekaker til middag i dag. Må handle inn melk og egg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1

Nå går jeg i dusjen.

Etterpå får jeg stikke å handle og gjøre det jeg må gjøre.

Stikker snart innom igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Nå har jeg fått dusjet og spist mat.

Nå skal jeg ordne brevet ang autorisasjonen.

Innom politiet å få kopiert det og så på posten.

Jeg tar handlingen til slutt. Jeg har en dum uvane. Handler alltid mer enn nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Da er jeg hjemme igjen. Var vitne til to små ulykker på parkeringen hos politiet.

En kjøreskolebil med henger svingte litt for tidlig og tok siden på en bil. Ei annen rygget borti baken på en annen bil. Heldigvis stod jeg langt unna med bilen til samboeren.

Fikk kopierte og nå er det sendt.

Handle har jeg også gjort. kun en ting som ikke stod på handlelisten havnet i handlekurven i dag.

Samboeren sover enda. Tror han var oppe lenge i natt, så lenge jeg ikke var hjemme. Når jeg ikke er på natt, så prøver vi å legge oss samtidig. Skal jeg på tidlig vakt, så hender jeg legger meg før han.

Må prøve å vekke han. Faren for at jeg sovner selv, er absolutt til stede. Jeg er trøtt etter nattvakta, til tross for at jeg sov bra i natt.

Har litt planer for dagen. Får se hva jeg orker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Jeg skulle vekke samboeren og hva skjedde? Jeg sovnet. Våknet halv tre.

Jeg har gjort så mye foreløpig i dag.

Jeg har:

- ryddet ut av oppvaskmaskinen

- sendt brev til autorisasjonskontoret

- pante flasker

- kaste melkekartonger, hermetikk bokser og glass i småsamleren

- handlet

- tatt av på senga

- satt på sengkledene

Nå skal jeg vaske opp og så lage pannekake røre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Jeg skulle vekke samboeren og hva skjedde? Jeg sovnet. Våknet halv tre.

Jeg har gjort så mye foreløpig i dag.

Jeg har:

- ryddet ut av oppvaskmaskinen

- sendt brev til autorisasjonskontoret

- pante flasker

- kaste melkekartonger, hermetikk bokser og glass i småsamleren

- handlet

- tatt av på senga

- satt på sengkledene

Nå skal jeg vaske opp og så lage pannekake røre.

Nå har jeg fått vasket opp og laget pannekakerøre.

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre senere. Jeg får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Nå har vi spist middag.

Jeg har også gjort følgende:

- tatt ned klær

- lagt i sammen og lagt på plass

- hengt opp ei maskin med sengeklær

- satt på ei maskin med håndkler

- vasket opp etter middag

Nå skal jeg kose meg med en kopp kaffe i sammen med samboeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Nå har jeg endelig fått tatt på rent på senga.

Hengt opp ei maskin med klær.

Satt på ei maskin til.

Da er det kun ei maskin til i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1

Jammen fikk jeg ikke tatt katterommet i dag.

Nå venter jeg på at vaskemaskinen skal bli ferdig.

Når jeg har fått hengt opp den, så skal jeg dusje. Trenger det nå.

Fått vaske 4 maskiner i dag.

1 med sengeklær

1 med håndklær

1 med mørke

1 en lyse

Enda er det ikke tomt for skittentøy. Får kanskje vaske unna litt i morgen, hvis finværet holder seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Jeg sov til kl var 12 i dag. Var godt å sove lenge. I morgen må jeg opp før.

Jeg skal på ettermiddag, men jeg liker å ha en våken peride hjemme før jeg må på jobb.

I dag skal vi ha fiskekaker i brun saus. Det er godt.

Nå skal jeg vekke samboeren og da sovner jeg vel selv også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Og jeg sovnet. Jeg forstår ikke helt hvorfor jeg er slik. Det er akkurat som om jeg ikke får nok søvn. Jeg sover mye, men føler meg aldri uthvilt.

Har sjekket folsyren, har ikke fatt svar på den enda. Det var lav sist, så jeg har gått på medisiner for det. Skal ringe legen på mandag, for å få vite hvordan den er nå.

Vi lurer litt om vi skal ta en tur til byen i dag. Lyst å gjøre noe sammen. I morgen skal jeg på jobb igjen. Da skal jeg på tur med brukerne. Det gleder jeg meg til.

Har ikke fått gjort noe enda. Blir kanskje ikke noe heller, hvis vi reiser inn til byen.

Har lyst å reise en tur på Elkjøp. Kunne tenke meg Caprio boksen med alle filmene i. Sikkert litt barnslig, men jeg synes de er litt koselige de filmene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest gjest1

Hei søte du!!! Har heilt glømt at det var du som var Sommerberta!! Beklager at eg ikkje har vore innom boka di før! No har eg lest gjennom heile dagboka di!!! Håpar du kan tilgi meg! Korleis står det til med deg for tida vennen?

Syns du er flink til å vere sunn!!!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Tusen takk for hilsen Veslo. Du er tilgitt. Du har hatt mye å styre med den siste tiden.

Det blir ingen by tur. Vil heller være hjemme å slappe av. Det blir fort litt dyrt hvis en reiser på elkjøp.

Nå holder jeg på med middagen. Stikker innom senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

God morgen alle sammen!

Her var det fryktlig torden vær i går. Fra det lynet til det tordnet gikk det ikke lang tid. Samboeren telte og kom til ca 900 m i fra oss.

I dag skal jeg på ettermiddag. Tviler jeg får gjort noe særlig fornuftig før jeg skal på jobb.

Har satt på oppvaskmaskinen.

Nå skal jeg ta et par telefoner og så komme meg i dusjen. Går fort til jeg skal på jobb nå.

Kanskje jeg stikker innom før jeg reiser på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Jeg har ikke kommet meg i dusjen enda. Hun ene jeg skulle snakke med var ikke inne. Så hun skulle ringe meg når hun var inne igjen. Det har hun gjort nå.

Intervjuet er i morgen. Håper det går bra for meg. Håper ikke hun fikk et dårlig inntrykk av meg fordi jeg ringte å sjekke datoen. Grunnen til at jeg gjorde det, var fordi jeg fant en lapp hvor jeg hadde skrevet 12 juli på og det er i dag. Men jeg husket hun sa om ei uke på telefonen sist. Synes det er bedre å sjekke enn å tro at vet det. Hadde vært flaut å komme på feil dag.

Samboeren har nettopp stått opp. Jeg skal drikke en kopp med kaffe, før jeg dusjet.

Skulle hente avisen i sted så traff jeg på naboen. Ble slå av en prat med dem, før jeg gikk inn igjen.

Det var tømming av søppel i dag. Fikk satt dunkene i garasjen igjen. Men den bør nok vaskes. Det luktet mindre godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...