Gjest Gjesta Skrevet 20. juni 2006 #101 Skrevet 20. juni 2006 Og jeg synes bare synd på deg når du sier det er greit å tråkke på folk med en annen mening enn deg selv. ← Mens andre synes synd på deg som synes det er greit å tråkke på de som allerede ligger nede.
Gjest Thalassa Skrevet 20. juni 2006 #102 Skrevet 20. juni 2006 Mens andre synes synd på deg som synes det er greit å tråkke på de som allerede ligger nede. ← hvis folk mener det, greit for meg, men jeg gjør det da i det minste for å hjelpe en annen.
Gjest Gjest Skrevet 20. juni 2006 #103 Skrevet 20. juni 2006 Jeg synes denne debatten ble svært lite konstruktiv , med for mange angrep fra begge sider. Da er det sagt. I utgangspunktet synes jeg ikke det er noe galt i å fortelle de nærmeste at man er bekymret for deres helse. Dersom man er glad i noen og ønsker det beste for dem, hvorfor er det så galt å foreslå en livsendring? Såklart skal voksne folk få lov til å bestemme selv, og man skal ikke tvinge noen til å forandre seg - men hvis man ikke kan si sannheten til sine nære og kjære, hvem kan man si det til da? På den annen siden bør slike ting sies med respekt og omsorg, og det må legges vekt på at man ønsker å hjelpe til og støtte forandringen. Kanskje kan man tilby seg å gå tur sammen - de aller fleste av oss har jo ikke vondt at å bli litt sprekere vel? Det er også viktig å gjøre det til en livstilsforandring mer enn en slankekur, noe som kan oppleves som kjedelig og vanskelig å gjennomføre for mange.
Gjest Gjest Skrevet 20. juni 2006 #104 Skrevet 20. juni 2006 Nettopp. Ingen velger å bli overvektige. ← Eh.. er det noen som tvinger i meg chipsposen når jeg VET at jeg egentlig burde valgt en gulrot istedet? Og er det noen grunn til at jeg ikke kan ta på meg joggeskoa istedet for å sette meg ned foran tven eller sitte å kaste bort tiden min på internett Jeg har sjøl 10-15 kilo jeg helt ville blitt kvitt og jeg VET hvordan jeg må gå fram for å komme dit. Men gjør jeg det ? Nei jeg begynner med friskt mot men så må jeg jo unne meg litt sjokolade ( fordi jeg fortjener det Det er igrunnen en litt egoistisk tankegang. Det koster både blod og tårer bokstavelig talt å legge om livsstilen og innse at alt man putter i munnen får konsekvenser. Man gjør bare seg selv en bjørnetjeneste når man bortforklarer valkene sine med sykdommer og "dårlig forbrenning". At noen har sykdommer som gjør at man har økt tendens til fedme er nå en ting men heller ikke for denne gruppen er det umulig å gå ned i vekt. At det er vanskeligere er nok så men skal man bare sette seg ned å kapitulere helt da? Har 2 søstre som er slanke uansett hva de putter i kjeften så jeg VET hvor bittert det er at genene kan slå slik ut at jeg har arvet kroppsfasongen fra min fars side av familien kontra min mor. Og til de som sier at de overvektige ikke skal høre at de er tjukke fordi det er de fult klar over selv. Vel mange overvektige har et urealistisk bilde av kroppen sin. De vet at de veier for mye men tror gjerne at de bare er moderat overvektig fordi mange utvikler en skrekk for å gå på vekta. ( det man ikke vet har man jo ikke vondt av ) Hadde en overvektig tante som sa hu fikk sjokk å begynte å gråte da hun fikk se videoopptakk av henne tatt bakfra. Hu sa hun hadde ingen aning at det var slik hun så ut og at det var en skikkelig vekker til å gå ned i vekt. Hu klarte det hu
Gjest Bellatrix Skrevet 20. juni 2006 #106 Skrevet 20. juni 2006 Og jeg synes bare synd på deg når du sier det er greit å tråkke på folk med en annen mening enn deg selv. ← Neida, vi skal ikke tråkke på folk med andre meninger. Bare folk med et annet utseende.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå