Gå til innhold

Overvektige foreldre

Fremhevede innlegg

Gjest Gjesta
Skrevet (endret)
Ja, hadde jeg vært forelder og tjukk ville jeg likt å høre det.

Enig med Sexy C og Thalassa at det er slemt å unnlate å si noe.

Hæ??!! Hadde du vært en tjukk forelder hadde du likt å høre det?! Javel, ikke alle er som deg vet du..

Jeg tror faktisk de fleste som som er tjukke/ overvektige er smertelig klar over det selv. Jeg tror faktisk ikke det "løser" noen problemer å fortelle noen at de veier for mye. Det er nok ikke DER hjelpen ligger....

Selv om noen her inne tror at hvis de sier: "Hei mamma, fettet har kommet, du er tjukk" så tilsvarer det en tryllekunstners "SIM SALLA BIM".

Endret av Binna
Videoannonse
Annonse
Gjest Thalassa
Skrevet
Og der mistet jeg fullstendig repsekten for deg, for tankegangen din er så horribel at det ikke ligner noe. Og nei, man skal ikke tåle å høre at man er tjukk, om man er det. Like lite som man skla tåle å høre om våre andre skavanker, for tro det eller ei, men det finnes ikke en eneste perfekt person.

Kanskje du burde fornye tankegangen din litt, med å lære deg at IKKE alle mennesker må se like ut. Ikke alle mennesker må være tynne, og der IKKE en eneste en bør komme ut for slike mennesker som det du viser å være her inne. Men jeg håper virkelig at du viser deg fra en side som egentlig ikke er forenelig med den virkelige deg, for da er det virkelig ikke rart at mange blir mobbet i dag.

Om du tror at du kan si hva du vil til enkelte, bare fordi de spiser ting du mener er feil. Da bør du få deg en skikkelig sjekk, for slik er det ikke. Det er ikke lov å mobbe noen, bare fordi de ikke er som deg.  Og du mobber faktisk overvektige, selv om du bare sier en ting til de. Mobbing er ikke noe som bare foregår over tid, for man kan faktisk mobbe noen i noen få minutter.

Kanskje du bør lese litt mer om hva mobbing er, for det har du tydeligvis et forvrengt syn på.

det er synd du ikke klarer å skille sak og person. Personangrepburde du holde deg for god for. Kanskje det er du som burde lese litt om mobbing istedet?

Skrevet
Selv om noen her inne tror at hvis de sier: "Hei mamma, fettet har kommet, du er tjukk" så tilsvarer det en tryllekunstners "SIM SALLA BIM".

Altså; det er faktisk mange måter man kan si en ting på. Det er vel ingen som utbasunerer slike ting på den måten du nevner her. Håper jeg. DA er man iallefall ute etter å såre.

Skrevet
Takk Velvet! Jeg har postet veldig mye som "gjest" den siste tiden, og merket meg deg som en veldig sympatisk person- i ulike forum. Faktisk.

Herlig å være registrert; føles litt mer "normalt" enn å bare være en "flue på veggen". :ler:

Åh, tusen takk. :sjenert:

(Skulle likt å vite hvor du har sett meg før) ;)

Gjest Gjesta
Skrevet
Altså; det er faktisk mange måter man kan si en ting på. Det er vel ingen som utbasunerer slike ting på den måten du nevner her.  Håper jeg. DA er man iallefall ute etter å såre.

Ingen oppegående hvertfall. jeg skal innrømme at den kommentaren var ment til èn person her inne..

Gjest Piper
Skrevet (endret)
det er synd du ikke klarer å skille sak og person. Personangrepburde du holde deg for god for. Kanskje det er du som burde lese litt om mobbing istedet?

Jeg får ikke lov å si til deg at jeg mistet all respekt for deg, men du skal kunne si til en tykk person at den personen har blitt tykk? Hvor er logikken i det?

Har jeg virkelig gått til personangrep, med å si at du burde forandre tankegangen din? For mener du det, da bør du rapportere innlegget mitt. Kanskje moderatorene fjerner det, om de anser det som personangrep. Verre er det faktisk ikke ;)

Har rapportert det selv, for jeg vil gjerne vite om jeg har gått for langt eller ikke. Jeg klarer ikke helt å se at jeg gikk for langt, men det får moderatorene avgjøre nå. Verre er det ikke

Endret av Piper
Gjest Thalassa
Skrevet
Jeg får ikke lov å si til deg at jeg mistet all respekt for deg, men du skal kunne si til en tykk person at den personen har blitt tykk? Hvor er logikken i det?

Har jeg virkelig gått til personangrep, med å si at du burde forandre tankegangen din? For mener du det, da bør du rapportere innlegget mitt. Kanskje moderatorene fjerner det, om de anser det som personangrep. Verre er det faktisk ikke  ;)

Har rapportert det selv, for jeg vil gjerne vite om jeg har gått for langt eller ikke. Jeg klarer ikke helt å se at jeg gikk for langt, men det får moderatorene avgjøre nå. Verre er det ikke

du får synes hva du vil, men jeg synes det er dårlig at du må blande inn andres person og ikke bare holde seg til saken. Men det er vel din måte å diskutere på.

Hva moderatorene gjør, det er meg rivende likegyldig det var du som rapporterte deg selv.. hehe. Har da vært borte i verre folk før. ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Å snakke om mine foreldres overvekt på en fleipete og spydig måte ville jeg aldri ha gjort. Ikke andres overvekt heller.

Derimot kunne jeg godt ha sagt at jeg var bekymret for helsa deres og forsøke å få i gang en samtale rundt det om hvordan de har det og hva de gjør for å pleie helsa. Men å si til noen at de er feite ville jeg aldri ha gjort.

Gjest Thalassa
Skrevet

jeg synes det er synd man ikke kan si sin mening uten å bli tråkket på her inne.. hvorfor kan ikke jeg mene det jeg gjør? Javel da er jeg dust som mener det jeg mener da, men det er vel inget poeng i å prøve å tråkke på andre fordi de har en annen mening enn deg selv? Jeg mener.. hvis dere faktisk synes det er ok å angripe en person for dens mening, da skjønner jeg ikke helt hvorfor dere mener jeg mobber foreldre ved å fortelle dem de er overvektige og burde trene og spise sunt..? For da mobber dere selv, som dere påstår jeg gjør.

Skrevet
jeg synes det er synd man ikke kan si sin mening uten å bli tråkket på her inne.. hvorfor kan ikke jeg mene det jeg gjør? Javel da er jeg dust som mener det jeg mener da, men det er vel inget poeng i å prøve å tråkke på andre fordi de har en annen mening enn deg selv? Jeg mener.. hvis dere faktisk synes det er ok å angripe en person for dens mening, da skjønner jeg ikke helt hvorfor dere mener jeg mobber foreldre ved å fortelle dem de er overvektige og burde trene og spise sunt..? For da mobber dere selv, som dere påstår jeg gjør.

Jeg synes du skal fortsette med å si din mening her som alle andre gjør. :) Og for ordens skyld; Du er ingen dust! Eller en som mobber heller for den saks skyld.

Gjest Thalassa
Skrevet
Jeg synes du skal fortsette med å si din mening her som alle andre gjør.  :)  Og for ordens skyld; Du er ingen dust! Eller en som mobber heller for den saks skyld.

takk for det :) Men nå kommer vel DEN skyllebøtta snart tenker jeg :ler:

Skrevet
takk for det :) Men nå kommer vel DEN skyllebøtta snart tenker jeg  :ler:

Det er ikke verre enn at man takler det også. :)

Gjest Gjest
Skrevet

Enig med deg.Du må få lov til å ytre din mening uten at du skal få beskjed om at du må forandre ditt syn!

Skrevet

Det er mange måter å si ting på, både på KG og irl. Ikke alle er like bastante her inne heller, og de kan kanskje klare å si noe til andre folk uten å såre dem. Veiing av ord er en fin ting. :)

Gjest Thalassa
Skrevet
Det er mange måter å si ting på, både på KG og irl. Ikke alle er like bastante her inne heller, og de kan kanskje klare å si noe til andre folk uten å såre dem. Veiing av ord er en fin ting. :)

virker på en måte som folk føler seg truffet eller noe her inne.. whatever. Skal nok veie mine ord litt bedre i fremtiden ja. Gidder ikke slikt.

Gjest Miloine
Skrevet
Jeg synes du skal fortsette med å si din mening her som alle andre gjør.  :)  Og for ordens skyld; Du er ingen dust! Eller en som mobber heller for den saks skyld.

Enig med det Velvet skrev til Thalassa.

Det er forskjell på å blande seg og å bry seg om noen.  Og det er faktisk ikke alle som klarer å se selv hvorhen det bærer med helsa si. Noen blir rett og slett blind for sin egen situasjon.Jeg synes ikke det er galt når noen forteller sine overvektige foreldre at de er bekymret for helsa deres.

Enig med Velvets innlegg! (spesielt det jeg har uthevet)

Noe trenger "et spark bak" før de gjør noe med det, selvom de selv er klar over at de er blitt overvektige

Viktig at man sier det på en ikke sårende måte, men som hui sier: veie sine ord.

Derimot om noen spør meg om jeg syns dem har blitt tjukk, så sier jeg noe ala: "du har kanskje lagt på deg litt ja"

Jeg sier ikke nei, dersom jeg mener ja. (men det er noe annet når vedkommende selv spør, jeg vet det)

Gjest gjest1
Skrevet

Noen takler godt å få høre det- andre ikke. Jeg kan ALDRI si til f.eks mamma at hun er nødt til å slanke seg. Hun ville blitt veldig lei seg, ikke fordi hun ikke VET at hun er for tjukk, men fordi hun har strevd med dette hele livet, tror jeg(utallige slankeforsøk osv)

Det jeg HAR sagt, er slik som:" det er virkelig deilig å få gått seg en liten tur hver dag! Man sover så godt! Man føler seg mer opplagt" osv(hun sover dårlig nemlig)

Man må veie sine ord!

I perioder hvor jeg har vært litt for tynn, har en venninne av meg sagt:" det er så godt å trene styrke, det burde du også prøve!" På denne måten prøver hun å

a) få meg til å trene- da blir man større

2) jeg får bedre appetitt!

Smart.

Gjest Piper
Skrevet

Om du føler at jeg har tråkket på deg, bør du kanskje ikek gå inn i denne type diskusjoner. For tydeligvis så tåler du ikke at folk sier deg i mot. Jeg har tydeligvis ikke kommet med personangrep, i følge moderatorene. Og da får du bare mene det du mener.

Om jeg mener du har en fjern tankegang, så er nå det min mening. Det er nå ikke dermed sagt at du skal mene det samme som meg, men du bør kanskje tenke litt selv før du uttaler deg.

Det jeg reagerte mest på, var ditt innlegg der du skrev at tjukke mennesker burde tåle å høre at man er tjukk. Vel om du kan si det og mene det, må du også tåle at jeg mener du har en horribel tankegang. Hvorfor skal det være greit for deg å si at tjukke mennesker er tjukke, men ingen skal få lov til å si noe i mot deg?

For min del må du bare føle deg tråkket på, men jeg tror nok de overvektige føler seg tråkket på de også. Men de er kanskje ikke mennesker de, side man liksom skla kunne si hva man vil til de.

Skrevet

Men Piper da! :forvirret:

Gjest Thalassa
Skrevet
Om du føler at jeg har tråkket på deg, bør du kanskje ikek gå inn i denne type diskusjoner. For tydeligvis så tåler du ikke at folk sier deg i mot. Jeg har tydeligvis ikke kommet med personangrep, i følge moderatorene. Og da får du bare mene det du mener.

Om jeg mener du har en fjern tankegang, så er nå det min mening. Det er nå ikke dermed sagt at du skal mene det samme som meg, men du bør kanskje tenke litt selv før du uttaler deg.

Det jeg reagerte mest på, var ditt innlegg der du skrev at tjukke mennesker burde tåle å høre at man er tjukk. Vel om du kan si det og mene det, må du også tåle at jeg mener du har en horribel tankegang. Hvorfor skal det være greit for deg å si at tjukke mennesker er tjukke, men ingen skal få lov til å si noe i mot deg?

For min del må du bare føle deg tråkket på, men jeg tror nok de overvektige føler seg tråkket på de også. Men de er kanskje ikke mennesker de, side man liksom skla kunne si hva man vil til de.

Jeg har tenkt både en, to og tre ganger og har fortsatt samme mening som den jeg ytret tidligere. Jeg har tenkt enda grundigere igjennom mine meninger etter din krasse kritikk, men kan fremdeles ikke se at jeg kan mene noe annet enn det jeg gjør.

Jeg tåler fint å diskutere slike saker på en saklig og god måte. Det er når mennesker prøver å krenke andre fordi de er av en annen mening enn dem selv jeg reagerer. Hvem har gjort noen til dommer her?

Og jeg synes bare synd på deg når du sier det er greit å tråkke på folk med en annen mening enn deg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...