Gå til innhold

Gjerrig å ikke ha fri bar?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest -eline-

Jeg forstår at mange ikke har råd til å ha fri bar, og jeg forstår at for mange er det viktig å ha den "rette rammen rundt" bryllupet og at de derfor prioriterer dette framfor feks fri bar. Har vært i etpar bryllup hvor det ikke har vært fri bar og det vært greit nok. Men jeg personlig ville ikke gjort det, når jeg gifter meg så er det viktigere å invitere famile&venner og ha en bryllupsFEST, og en fest inkluderer da og at gjestene skal få nok god drikke, enn en flott "ramme rundt" bryllupet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg spurte hva DU ville valgt ja.

Det har hun skrevet opptil flere ganger i denne tråden.

Hva er vitsen med å skrive her hvis du ikke leser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
Det har vel vært ganske åpenbart hele veien?

Det var kommentaren din om at man burde sørge for gor beverning, mat, kaker og drikke. Derfor jeg lurte på hva du ville valgt INNENFOR bevertning, hvis du var nødt til å velge. Og valget sto mellom fri bar eller best bevertning utenom fri bar. Men glem det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
Det har hun skrevet opptil flere ganger i denne tråden.

Hva er vitsen med å skrive her hvis du ikke leser?

Av alternativene jeg skrev da vet du :) Har ikke nilest tråden om og om igjen, men fikk inntrykk av at ALL bevertningen var viktig.

Endret av Binna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Det var kommentaren din om at man burde sørge for gor beverning, mat, kaker og drikke. Derfor jeg lurte på hva du ville valgt INNENFOR bevertning, hvis du var nødt til å velge. Og valget sto mellom fri bar eller best bevertning utenom fri bar. Men glem det.

Jeg ville ikke valgt mellom de. jeg ville sørget for gjestene mine når det gjaldt alt av mat og drikke, det mener jeg er et minimum av hva man bør gjøre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Det var kommentaren din om at man burde sørge for gor beverning, mat, kaker og drikke. Derfor jeg lurte på hva du ville valgt INNENFOR bevertning, hvis du var nødt til å velge. Og valget sto mellom fri bar eller best bevertning utenom fri bar. Men glem det.

Du trekker jo alt til det ytterste du.

Fordi du ønsker å slå i hjel litt tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
Jeg ville ikke valgt mellom de. jeg ville sørget for gjestene mine når det gjaldt alt av mat og drikke, det mener jeg er et minimum av hva man bør gjøre

Jeg har fått med meg hva du mener om det, jeg bare lurte på hva du ville valgt "mellom to onder" for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Jeg har fått med meg hva du mener om det, jeg bare lurte på hva du ville valgt "mellom to onder" for å si det sånn.

Eh, jeg VILLE ikke valgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
Eh, jeg VILLE ikke valgt

Ja, jeg har skjønt det nå.. Men for flere er det et reelt valg, derfor jeg prøvde å spørre i første omgang ;)

Endret av Binna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud! På tide å sette en strek for diskusjonen kanskje?

Alle gjør det som føles riktig for dem. Forumet her er ikke rette sted å prøve å få bekreftet at det man gjør er riktig, for det vil alltid være noen som er uenige uansett.

Så kommende brud: ta en beslutning utifra hva du og brudgommen synes er riktig, og etter hva som er vanlig i din omgangskrets, så blir dagen sikkert kjempefin for dere og gjestene.

Det viktigste er vel at dere på et eller annet vis blir gift, og at alle dagene ETTER bryllupet blir fine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Det viktigste er vel at dere på et eller annet vis blir gift, og at alle dagene ETTER bryllupet blir fine?

Og at gjestene har det fint. ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden har blitt litt vell lang, og jeg orker ikke å lese hele. Regner bare med at de er de samme tingene som blir sagt som har blitt sagt i de andre trådene. Grunnen til at jeg alikevell skriver er at jeg var i bryllup i helgen, og fikk et nytt syn på saken.

Jeg og forloveden min var såkalte "kaffegjester". Vi ble tatt godt imot, og fikk ikke følelsen av å være "annenrangsgjester" eller noe slikt. Jeg tenkte ikke så mye over det før vi kom dit, men når jeg først sto i barkøen med lommeboken klar følte jeg meg pluttselig litt "lurt". I tillegg til at vi måtte betale for all drikken (også alkoholfritt), så var det alt for lite kaker, og brudeparret ønsket seg kun penger (jeg synes det er en uting å gi penger slik). Jeg kjente ikke brudeparret noe særlig (venner av forloveden), og endte opp med å føle at jeg betalte for å være der, uten å "få noe igjen". Jeg hadde det jo kjempe hyggelig, og angrer absolutt ikke på at vi dro, men tenker at festen kanskje hadde blitt bedre for alle, om de ikke hadde hatt så mange kaffegjester.

Nå er jo dette litt på siden av diskusjonen, men tenkte jeg bare skulle legge til hvordan jeg som gjest følte det. Når man er invitert til full middag har jeg ikke noe problem med å betale i baren etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest
Og gjester kan ikke ha det fint uten ubegrensede mengder alkohol?

Ja vri det gijen.:roll:

Gjestene har det ikke fint hvis de føler de blir tynt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Det er ingen som har et så tvangspreget og intenst forhold til alkohol, som totalister. :ler:

Ingen av de jeg kjenner som har hatt alkoholfrie bryllup har vært totalister. De har bare ønsket en fest uten alkohol. Det går å ha det morsomt uten å drikke for noen også. I disse bryllupene har det vært lagt opp til veldig mye bra underholdning og stemningen har vært høy. God mat og god drikke har blitt servert og barn har kunne deltatt utover kvelden uten å se foreldrene ruset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Ja vri det gijen.:roll:

Gjestene har det ikke fint hvis de føler de blir tynt.

Blir noen tynt om de må betale for drikke utover det som blir severt til maten?

De behøver ikke betale en eneste krone. Ingen pålegger noen å drikke. Jeg lurer på om dere virkelig mener at det er å bli flått eller tynt å måtte betale for å drikke seg beruset når dere har fått vin å drikke til en flott middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...