Gå til innhold

Blitzere klare til å aksjonere mot politiet


Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Så å tro at det er verre for afghanske kvinner hvis de ønsker en kjønsrolleendring enn for andre opp gjennom tidene er tull. De vil møte akkurat de samme problemer kvinner før dem har møtt.

Norske kvinner har aldri vært så undertrykt som afghanske kvinner. Kvinner har ikke blitt utsatt for æresdrap i Norge. Det ble derimot norske menn. Før kristendommen så hadde kvinner en sterk posisjon i samfunnet. Afghanske kvinner risikerer å bli drept av taliban dersom dem f.eks. jobber som lærer på en skole, dersom dem går på en skole, dersom dem jobber, går ute uten en mann osv. Beklager men dersom du tror det er like lett for afghanske kvinner å gjøre noe med situasjonen sin så vet du ikke helt hva du snakker om.

Når det gjelder din påståtte illusjon om at jeg ikke (eller andre) klarer meg alene uten samfunnet...

Samfunnet er aldri hjemme hos meg når det oppstår en "krise" jeg må klare ut på egenhånd - siden jeg er sjøenke har jeg faktisk lært at jeg kan klare alt, jeg trenger ikke være avhengig av en mann for å skifte en pakning i en kran som lekker, jeg klarer skifte dekk, klippe plen, måke snø samtidig som jeg tar meg av husvask, klevask, ungevask, mat, lekser, barnehage osv osv - vis meg konkret hvor samfunnet er da og yter meg hjelp som er alene hvor de ikke også yter til de som er to eller flere i sammen om oppgavene?

Blir du eller barnet ditt sykt så kan du kontakte helsevesenet. Dersom du blir enslig så får du støtte fra staten i form av overgangsstønad, barnetrygd...... Det finnes ingen offentlig skole for alle i afghanistan, ikke helsetilbud til alle, en kvinne eller mann uten familiens nettverk vil før eller siden få store problemer. Dette dreier seg ikke om å kunne klippe plenen eller skifte pakninger, det dreier seg om muligheten til å ha en inntekt og et liv. Det er ingen som påstår at afgahnske kvinner ikke kan gjøre ting dersom dem hadde levd i et samfunn der de hadde hatt muligheten til å gjøre det, men det afghanske samfunnet er meget kvinneundertrykkende. Du kan derfor ikke samenligne din situasjon med deres.

Det samfunnet vi har i Norge i dag er bygget opp av mennesker før oss, de menneskene vi i dag stuer sammen og glemmer - skal en afghaner som har fått sin sak belyst men alikevel ikke fyller kravene kunne nekte spise og dermed få det slik han eller hun ønsker?

I så fall nekter jeg å spise også før jeg får mine krav om et bedre liv oppfylt, jeg har også mange ønsker...

Men du mener altså at siden de ønsker "et bedre liv" er det greit men siden jeg har en "godt liv" er jeg frekk og usakelig dersom jeg gjør de samme?

Nei, enten får man stappe dem sammen på et fly med en matpakke under armen og sende dem hjem hvis de mener det - eller så får de bøye av da - men det vil jeg ha sagt;

Det er rart at du som er så empatisk i andre tråder har så liten evne til å sette deg inn i andres situasjon. :ironi:

jeg tviler på at Norge fortsatt er et rikt land i fremtiden dersom vi bøyer av for slik "terrorisme" som de "flyktningenen" her viser.....

De terroriserer absolutt ingen. Det er gjerne litt ubehagelig for deg å se på. Det er gjerne lettere for deg om dem sulter ihel i Afghanistan, men terrorisme er det ikke.

Helt ærlig så virker du ganske rasistisk når du mener dem som ser at det blir vanskelig å gi oppholdstillatelse til en syk russisk gutt mangler empati, mens du ikke har noen forståelse for at afghanerne lever i en meget vanskelig situasjon i Afghanistan. Det er fult mulig å ha to tanker i hodet på en gang. Jeg har stor forståelse for at dem ønsker å bli, samtidig så ser jeg at Afghanistan har behov for mennesker som ønsker endring og vi kan ikke ta imot alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du tror problemer i Afghanistan dreier seg om husvask, dekkskifte og kraner som lekker lever du et kvalemende isolert liv, Carrot.

Ellers kommenterte gjesten mer enn bra nok, så flere kommentarer fra meg blir bare en gjentakelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

*sukk*

At jeg aldri lærer at det ikke er noe poeng å gå inn og lese i sånne tråder :sur:

Punktom og siste gjest: :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...