Gå til innhold

Blitzere klare til å aksjonere mot politiet


Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Gjest Bellatrix

De sier jo at de vil dø i Afghanistan, og at om de dør i sultestreiken så er det bedre. :forvirret: Dø her eller der. Sikkert ikke så lett valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De sier jo at de vil dø i Afghanistan, og at om de dør i sultestreiken så er det bedre.  :forvirret: Dø her eller der. Sikkert ikke så lett valg.

Dør dem i afghanistan er dem ikke vårt problem uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Hva har de gjort i Afghanistan som gjør at de er "dødsdømte"?

Norske myndigheter mener tydeligvis ikke at dette stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
De sier jo at de vil dø i Afghanistan, og at om de dør i sultestreiken så er det bedre.  :forvirret: Dø her eller der. Sikkert ikke så lett valg.

For en som er fra afganistan skulle en da tro at det må være bedre å dø i sitt fedreland enn et land de ikke har noe som helst tilknytting til.

Jeg ville foretrekke å ende mine dager i norge framfor et land som er meg heeeeelt fjernt både politisk og kulturelt.

Nei dette er nok kun moralsk utpressing disse ungguttene driver med.

Og hvorfor sette seg utenfor et kristent symbol som domkirken ? De er da for f.. ikke kristen. nei Moskeen på Grønland burde da være et mer logisk alternativ

:roll:

Men da blir vel ikke oppmerkosmheten like stor nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix
Hva har de gjort i Afghanistan som gjør at de er "dødsdømte"?

Norske myndigheter mener tydeligvis ikke at dette stemmer.

De har vel ikke gjort annet enn å vokse opp i et land i krig. ;)

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1347363.ece

http://www.aftenposten.no/meninger/debatt/article1349306.ece

Men jeg skjønner poenget med at det blir slitsomt om alle skal sultestreike for å få viljen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare undres om vi hadde fått den samme sympati og oppmerksomhet om vi hadde sittet foran en moske i afghanistan og sultet i streik for at vi ikke fikk den støtte fra landet som vi ønsket oss??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bare undres om vi hadde fått den samme sympati og oppmerksomhet om vi hadde sittet foran en moske i afghanistan og sultet i streik for at vi ikke fikk den støtte fra landet som vi ønsket oss??

Sant det. Folk i resten av verden er ganske slemme, mens nordmenn er veldig snille. Iallfall skal vi være snille så fort landet vårt har blitt til paradis.

Her er en reisefortelling fra to norske gutter som skulle haike til Kina, via slemme Iran og Pakistan.

Vi er fortsatt i Esfahan og kommer til aa vaere her til Søndag eller Mandag før vi drar videre mot Pakistan.

Vi har det veldig bra her. Iranerne er utrolig gjestfrie og vi blir egentlig litt flaue naar vi blir tilbudt overnatting og 3-4 maaltider i døgnet. Pluss uante mengder te da.

[..]

Kommer om noen timer til Islamabad i Pakistan. Har møtt en fyr som vi tror har tilbudt oss overnatting. (Språkproblemer) Folk er gjestfrie. Har overnattet nesten hver natt privat i det siste. Har forøvrig spist ekstremt lite.

http://www.haiketur.no/

Men har disse afghanerene fått så mye sympati?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant det. Folk i resten av verden er ganske slemme, mens nordmenn er veldig snille. Iallfall skal vi være snille så fort landet vårt har blitt til paradis.

Her er en reisefortelling fra to norske gutter som skulle haike til Kina, via slemme Iran og Pakistan.

http://www.haiketur.no/

Men har disse afghanerene fått så mye sympati?

Norske turister som backpacker kommer ikke i hopetall over grensene deres og krever å få være der resten av livet. Ei heller forventer vi nordmenn å få penger av statsmakten til landet vi besøker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

De kan bli dømt til døden der nede fordi de har en annen tro enn det andre har... men her er det noe som skkurrer....hvorfor velger de Norge? er det tilfeldig eller gjennomtenkt? og jeg synes de spiller på folks samvittighet, de vil ikke svare på om de tror det kommer flere afghanere ved å gjøre dette, men de vil jo gjøre alt for at deres landsmenn får opphold her, lyve, manipuler ja til og med sultestreike.... jeg synes vi skal sende dem til et annet land jeg, blir de ikke fornøyd , ja da er det noe som skurrer da.... jeg greier ikke å bestemme meg om jeg har lyst til å sende dem ut, men det er klart, får de oppholdstillatelse, sier det seg selv at kanskje flere tusen vil prøve på det sammme so dem.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg synes noen av dem har merkelige "unnskyldinger" for å ikke kunne reise tilbake. En fyr kunne ikke reise tilbake, for han ville bli drept der. Han var kommunist og fra en kommunistisk familie, og i Afghanistan er det ikke lov å være kommunist. Så selv om han savnet både foreldrene sine og brødrene sine som bodde i Afghanistan, så turte han ikke å reise tilbake.

Hallo? Hvis han var fra en kommunistfamilie var vel ogå foreldrene og brødrene hans kommunister, og de levde jo i beste velgående der nede. Det er vel ikke farligere for denne asylsøkeren å bo der enn for resten av familien hans?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norske turister som backpacker kommer ikke i hopetall over grensene deres og krever å få være der resten av livet. Ei heller forventer vi nordmenn å få penger av statsmakten til landet vi besøker.

Men jeg vil tro at om vi kom i "hopetall" ville vi bli ganske raskt steinet :ler: siden det jo er den vanligste former for dom - ja sett bort fra 100 piskeslag på offentlig sted da - ala jesu siste lidelse....

Men altså - seriøst, de har kommet fra et land rammet av langvarig krig ogelendighet - sett opp mot det de har av minner ER jo Norge et paradis allerede.. Og hvem ville ikke velge å bli i paradis? Hvem ville ikke bruke alle midler? Selvsagt ville jeg også heller dø i paradis enn i det jeg annser som helvete...

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Myndighetene MÅ aldri gi etter for de sultestreikende. La dem sulte seg til de kreperer - det er deres eget valg og de bør sannelig være klar over konsekvensen av sine handlinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke noen snart rive blitz-huset? Blåse hele kåken til himmels m/inventar?

Har ikke en eller annen kjent forfatter bodd i det bygget en gang da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Greit det, men man er ikke nødt til å ha så firkanta regler. Jeg er heller ikke dumsnill, jeg er feks for å sende ut folk som bare gjør faenskap, men disse folka har så vidt jeg veit ikke gjort annet en å fremme ønske om å bo i Norge, sia de frykter at de blir drept i hjemlandet. Hvorfor kan de ikke få være her? Plager de deg?

Det finns omlag en milliard mennesker i verden som gladelig ville flytte og få opphold og penger om de visste at det bare var å streike noen dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
De har vel ikke gjort annet enn å vokse opp i et land i krig.  ;)

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1347363.ece

http://www.aftenposten.no/meninger/debatt/article1349306.ece

Men jeg skjønner poenget med at det blir slitsomt om alle skal sultestreike for å få viljen sin.

Jeg har litt dårlig råd - om du ikke gir meg 10 000 på rappen, så sultestreiker jeg på trappa di :ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg bare undres om vi hadde fått den samme sympati og oppmerksomhet om vi hadde sittet foran en moske i afghanistan og sultet i streik for at vi ikke fikk den støtte fra landet som vi ønsket oss??

Du hadde enten blitt banka opp eller skutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest
De kan bli dømt til døden der nede fordi de har en annen tro enn det andre har... men her er det noe som skkurrer....hvorfor velger de Norge? er det tilfeldig eller gjennomtenkt? og jeg synes de spiller på folks samvittighet, de vil ikke svare på om de tror det kommer flere afghanere ved å gjøre dette, men de vil jo gjøre alt for at deres landsmenn får opphold her, lyve, manipuler ja til og med sultestreike.... jeg synes vi skal sende dem til et annet land jeg, blir de ikke fornøyd , ja da er det noe som skurrer da.... jeg greier ikke å bestemme meg om jeg har lyst til å sende dem ut, men det er klart, får de oppholdstillatelse, sier det seg selv at kanskje flere tusen vil prøve på det sammme so dem.....

De har lest i avisen at norge er et rikt paradis, så de ser for seg et liv i luksus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
De har lest i avisen at norge er et rikt paradis, så de ser for seg et liv i luksus.

Jeg tviler på at det står noe som helst i avisene i Afghanistan om Norge. Fattigdom er et problem i Afghanistan, men det dreier seg ikke om luksus. Det dreier seg om å ikke sulte, manglende helsetjenester osv. Å få det til å høres ut som om det er grådighet som driver dem er latterlig. Det forteller kansje mer om hva du verdsetter i livet enn noe om afghanerne. Fattigdom er kun et av problemene i Afghanistan. Risikoen for å bli drept dersom man er homofil eller ønsker å ha en annen tro er stor. Ytringsfriheten er meget begrenset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har lest i avisen at norge er et rikt paradis, så de ser for seg et liv i luksus.

Det er vel strengt tatt nesten bare norske aviser som skriver om Norge. For andre er vi fortsatt en by i Sverige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg tviler på at det står noe som helst i avisene i Afghanistan om Norge. Fattigdom er et problem i Afghanistan, men det dreier seg ikke om luksus. Det dreier seg om å ikke sulte, manglende helsetjenester osv. Å få det til å høres ut som om det er grådighet som driver dem er latterlig. Det forteller kansje mer om hva du verdsetter i livet enn noe om afghanerne. Fattigdom er kun et av problemene i Afghanistan. Risikoen for å bli drept dersom man er homofil eller ønsker å ha en annen tro er stor. Ytringsfriheten er meget begrenset.

Fakta er at landet ikke har plass til alle som bor i fattige land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...