Gå til innhold

Blitzere klare til å aksjonere mot politiet


Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1

Og jeg skjønner FORTSATT ikke hvorfor afghanerne får lov til å fortsette å sultestreike, dvs hvorfor er det ingen som fjerner de??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer vel snart et boblebad, en kaffebar, nye klær og toalettsaker, tenker jeg ... Et møte til i SV så er det på plass, skal du se ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Lurer på hvor lenge de kan sultestreike før de dauer som fluer hele gjengen. De drikker vann da. Var borti en pasient som nektet å spise, han bare drakk vann og litt melk, og han levde i 3 mnd. Samtidig oppholdt ikke han seg utendørs...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bodillen

Det første som slo meg da jeg så de sultestreikende afghanerne på TV, var at de alle var unge, friske, sterke menn - og de jeg hørte uttale seg snakket engelsk. Dette er ressurssterke unge mennesker som burde blitt i Afghanistan og vært med å kjempe for sitt lands fremtid.

Hvor er kvinnene, barna - de gamle? De hjelpeløse, de som virkelig trenger beskyttelse??

Nei, send dem tilbake - er Afghanistan trygt nok for bestemora deres, så er det jaggu trygt nok for dem også.

Jeg syntes det var direkte patetisk å se hvordan de skrek ut og vred seg i "smerte" bare politifolkene berørte dem.

Jeg er ikke rasist (jeg stemmer faktisk rødt), men vi er faktisk nødt til å ha grundige vurderinger i forhold til hvilke mennesker som trenger beskyttelse og opphold her hos oss. Sultestreik blir en form for maktmisbruk, og det har jeg ingenting til overs for.

Jeg må samtidig si jeg blir litt irritert når enkelte her skriver om "utlendinger som kommer hit og avler oss ut" - temmelig nasjonalistiske utsagn, spør du meg. Vi er alle mennesker, uansett farge, rase og religion - utvanning av det "særnorske" bryr meg midt i ræva. Saklighet er en dyd. Har disse menneskene fått avslag på asylsøknadene sine, så er det en grunn til det, og det er de bare nødt til å ta konsekvensene av - enkelt og greit.

Endret av Bodillen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er kvinnene, barna - de gamle? De hjelpeløse, de som virkelig trenger beskyttelse??

Kvinner og barn blir ikke sendt tilbake så de slipper å sultestreike.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Jeg må samtidig si jeg blir litt irritert når enkelte her skriver om "utlendinger som kommer hit og avler oss ut" - temmelig nasjonalistiske utsagn, spør du meg. Vi er alle mennesker, uansett farge, rase og religion - utvanning av det "særnorske" bryr meg midt i ræva. Saklighet er en dyd. Har disse menneskene fått avslag på asylsøknadene sine, så er det en grunn til det, og det er de bare nødt til å ta konsekvensene av - enkelt og greit.

Vi har ytringsfrihet, har vi ikke?

Hadde det vært opp til meg, send dem alle hjem der de hører hjemme...

Ettersom myndigheten ikke fant noen god grunn til å la dem bli her, så må de da respektere avslaget og komme seg tilbake, og heller, som en annen nevnte her, hjelpe til å bygge opp landet sitt...

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=120079 kan jo se lovende ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sendes ikke konene, søstrene og barna ut sammen med de??

Skal kun mennene få avslag??

ref. Punktoms sitat;

Kvinner og barn blir ikke sendt tilbake så de slipper å sultestreike.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg har skjønt, er det enslige menn uten familie som sendes tilbake først, fordi det vil være lettest for dem å klare seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Såvidt jeg har skjønt, er det enslige menn uten familie som sendes tilbake først, fordi det vil være lettest for dem å klare seg selv.

:ler:

Veel - jeg er ikke mann og jeg klarer meg utmerket på egenhånd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:  :ler:

Veel - jeg er ikke mann og jeg klarer meg utmerket på egenhånd...

Ja, da er det bare å dra til Afghanistan, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: fordi at??

*tragisk* :legrine:

På ditt innlegg så virket det som at siden du klarte deg fint selv så burde kvinner og barn i Afghanistan klare seg fint selv. Saken dreier seg altså om Afghanistan og ikke hvordan folk klarer seg her hjemme på bjerget. Det er ingen kunst å klare seg alene i Norge. Og det er jo bare en illusjon at folk klarer seg alene her også. Det er jo samfunnet som passer på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De sier jo at de vil dø i Afghanistan, og at om de dør i sultestreiken så er det bedre.  :forvirret: Dø her eller der. Sikkert ikke så lett valg.

Alle sier at de vil bli drept i hjemlandet for å få bli i Norge..... Etter de har fått oppholdstilatelse reiser de hvert år 3-4 uker på sommerferie til hjemlandet

:klø:

Da er det plutselig ikke livstruende å reise tilbake...

Forstå det den som kan...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Bellatrix
Alle sier at de vil bli drept i hjemlandet for å få bli i Norge..... Etter de har fått oppholdstilatelse reiser de hvert år 3-4 uker på sommerferie til hjemlandet

:klø:

Da er det plutselig ikke livstruende å reise tilbake...

Forstå det den som kan...

Når FN sier at det ikke er trygt, så er det nok ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK. Så du synes det er greit at afghanene blir sendt hjem til en ytterst usikker framtid? Vis litt empati da, tenk hvis det hadde vært deg?

Jeg synes iallefall at det er greit! De kan dra hjem og hjelpe til med å bygge opp landet sitt! Slik f.eks nordmenn gjorde etter krigen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ditt innlegg så virket det som at siden du klarte deg fint selv så burde kvinner og barn i Afghanistan klare seg fint selv. Saken dreier seg altså om Afghanistan og ikke hvordan folk klarer seg her hjemme på bjerget. Det er ingen kunst å klare seg alene i Norge. Og det er jo bare en illusjon at folk klarer seg alene her også. Det er jo samfunnet som passer på deg.

Kvinner klarer seg flott uten menn - også i afghanistan - problemet er vel at menn ikke lar dem... Menn undertrykker kvinner av frykt for hennes styrke og evner, dersom kvinnene virkelig sto opp mot menn samlet ville de kunne endre hva som helst - det er jeg overbevist om, det har kvinner gjort i andre verdensdeler - faktisk også her hjemme.. Det er ikke såååå lenge siden vi kvinner ikke hadde stemmerett, talerett i forsamlinger, rett til å være prest, biskop osv - det finnes mange eksempler også i dag på at kvinner må sloss for sin rett - gjerne ved hjelp av lovgivning, se på kvoteringen til styremedlemsskap for eksempel - dette er basert på mannens frykt for kvinnen og frykten for at hun kan komme til å vise seg kompetent i større grad enn menn som i dag innehar posisjoner. Celina Middelfart er et godt eksempel - hvor mye negativ oppmerksomhet har hun ikke fått bare i kraft av sin evne til å styre et selskap i endring med overskudd?

Så å tro at det er verre for afghanske kvinner hvis de ønsker en kjønsrolleendring enn for andre opp gjennom tidene er tull. De vil møte akkurat de samme problemer kvinner før dem har møtt.

Når det gjelder din påståtte illusjon om at jeg ikke (eller andre) klarer meg alene uten samfunnet...

Samfunnet er aldri hjemme hos meg når det oppstår en "krise" jeg må klare ut på egenhånd - siden jeg er sjøenke har jeg faktisk lært at jeg kan klare alt, jeg trenger ikke være avhengig av en mann for å skifte en pakning i en kran som lekker, jeg klarer skifte dekk, klippe plen, måke snø samtidig som jeg tar meg av husvask, klevask, ungevask, mat, lekser, barnehage osv osv - vis meg konkret hvor samfunnet er da og yter meg hjelp som er alene hvor de ikke også yter til de som er to eller flere i sammen om oppgavene?

Det samfunnet vi har i Norge i dag er bygget opp av mennesker før oss, de menneskene vi i dag stuer sammen og glemmer - skal en afghaner som har fått sin sak belyst men alikevel ikke fyller kravene kunne nekte spise og dermed få det slik han eller hun ønsker?

I så fall nekter jeg å spise også før jeg får mine krav om et bedre liv oppfylt, jeg har også mange ønsker...

Men du mener altså at siden de ønsker "et bedre liv" er det greit men siden jeg har en "godt liv" er jeg frekk og usakelig dersom jeg gjør de samme?

Nei, enten får man stappe dem sammen på et fly med en matpakke under armen og sende dem hjem hvis de mener det - eller så får de bøye av da - men det vil jeg ha sagt;

jeg tviler på at Norge fortsatt er et rikt land i fremtiden dersom vi bøyer av for slik "terrorisme" som de "flyktningenen" her viser.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...