Gjest gjest1 Skrevet 18. juni 2006 #81 Skrevet 18. juni 2006 Jeg ønsker at alle skal få det bedre jeg, ikke kvinner i særdeleshet. Skal man først prioritere grupper bør man kanskje hjelpe til i verdens fattigste land først. Er langt verre at folk dør som fluer av underernæring, krig, hiv/aids osv., enn at en norsk gjennomsnittsdame får 10 000 mindre i lønn i året
Diktern Skrevet 18. juni 2006 #82 Skrevet 18. juni 2006 Frysepulver: Det der er en hersketeknikk - du uviktiggjør krav som betyr svært mye for andre. Argumentet ditt holder heller ikke; du kan jo bruke det om det meste her i landet, at folk har det verre i Afrika...
Gjest Hilde79 Skrevet 18. juni 2006 #83 Skrevet 18. juni 2006 Frysepulver: Det der er en hersketeknikk - du uviktiggjør krav som betyr svært mye for andre. Argumentet ditt holder heller ikke; du kan jo bruke det om det meste her i landet, at folk har det verre i Afrika... ← Helt enig. Skal man tenke sånn hele tiden, er det mye her i landet vi ikke får gjort noe med!! Det fins alltid noen som har det litt verre.
Gjest gjest1 Skrevet 18. juni 2006 #84 Skrevet 18. juni 2006 Det er intet argument. Folk får gjerne være feminister for min del. Men selv vil jeg heller hjelpe folk som dør av sult enn en gjeng med gærne rødstrømper i Norge.
Daria Skrevet 18. juni 2006 #85 Skrevet 18. juni 2006 Det er intet argument. Folk får gjerne være feminister for min del. Men selv vil jeg heller hjelpe folk som dør av sult enn en gjeng med gærne rødstrømper i Norge. ← Hvorfor må det være enten eller? Det er da fullt mulig å ha flere tanker i hodet på en gang.
Gjest gjest1 Skrevet 18. juni 2006 #86 Skrevet 18. juni 2006 Hvorfor må det være enten eller? Det er da fullt mulig å ha flere tanker i hodet på en gang. ← For meg betyr damers rettigheter veldig lite. Jeg er laaaaangt på andre siden i norsk politikk, så blitzermentalitet og SV-feminisme tiltaler meg ikke. Så for MIN del så driter jeg i det og gidder ikke jobbe for det heller. Damer kan hvis de har evner og vil, man kan ikke tvinge kunnskaper på de. 40 % andel i styrerommene er latterlig - vi kan ikke tvangsplassere damer der bare fordi de har fitte
Gjest Gjest Skrevet 18. juni 2006 #87 Skrevet 18. juni 2006 SYns du er urimelig i dine svar jeg frysepulver, og at argumentene dine ikke holder, mest fordi de er utrolig umodne. Om vi skal kunne hjelpe andre er det viktig å hjelpe oss selv også. Om vi ikke kan ta vare på våre egne i dette landet, hva hjelåer det da hva vi gjør for andre? Man kan måle hvor empatisk og vennlig man er på hva man gjør for andre enn seg selv, og selv om du føler du har det bra som du har det er det mange kvinner som lider under å ikke få lik lønn for likt arbeid. Jeg syns mye av det rødstrømpene jobber for er unødvendig, men lik lønn for likt arbeid er en selvfølge syns nå jeg. ...
Gjest gjest1 Skrevet 18. juni 2006 #88 Skrevet 18. juni 2006 SYns du er urimelig i dine svar jeg frysepulver, og at argumentene dine ikke holder, mest fordi de er utrolig umodne. Om vi skal kunne hjelpe andre er det viktig å hjelpe oss selv også. Om vi ikke kan ta vare på våre egne i dette landet, hva hjelåer det da hva vi gjør for andre? Man kan måle hvor empatisk og vennlig man er på hva man gjør for andre enn seg selv, og selv om du føler du har det bra som du har det er det mange kvinner som lider under å ikke få lik lønn for likt arbeid. Jeg syns mye av det rødstrømpene jobber for er unødvendig, men lik lønn for likt arbeid er en selvfølge syns nå jeg. ... ← Og jeg mener det er viktigere å overleve enn å få bedre lønn. Derfor vil JEG jobbe for DET. Ingenting bør være en selvfølge etter min mening, og jeg mener at ingen bør har RETTIGHETER i den forstand. Enhver arbeidstaker bør ha egne avtaler, og alle fagforbund bør fjernes
Gjest Gjest Skrevet 18. juni 2006 #89 Skrevet 18. juni 2006 Ok, så med dine metoder hadde vi om en ti års periode vært like godt stillt som i Pakistan? Ja, en god ide Frysepulver. Tror vi skal være glade for at du ikek sitter på stortinget jeg...
Gjest Embla s Skrevet 18. juni 2006 #90 Skrevet 18. juni 2006 Og jeg mener det er viktigere å overleve enn å få bedre lønn. Derfor vil JEG jobbe for DET. Ingenting bør være en selvfølge etter min mening, og jeg mener at ingen bør har RETTIGHETER i den forstand. Enhver arbeidstaker bør ha egne avtaler, og alle fagforbund bør fjernes ← Jeg skjønner ikke helt argumentasjonen din i denne tråden, Frysepulver. Hvis du skal være konsekvent, mener du da at "fattige i Afrika" skal være sin egen lykkesmed og? Eller skal dette kun gjelde kvinner i vesten? Det er jo flott at du brenner for at flere skal overleve, men betyr det at du gir f. i hvordan grupper har det så lenge de ikke er truet av hungersnød? Jeg ser i allefall klare paralleller mellom feminisme og u-landsproblematikk, og man trenger altså ikke være kommunist for å være feminist!
Gjest Hilde79 Skrevet 18. juni 2006 #91 Skrevet 18. juni 2006 For meg betyr damers rettigheter veldig lite. Jeg er laaaaangt på andre siden i norsk politikk, så blitzermentalitet og SV-feminisme tiltaler meg ikke. Så for MIN del så driter jeg i det og gidder ikke jobbe for det heller. Damer kan hvis de har evner og vil, man kan ikke tvinge kunnskaper på de. 40 % andel i styrerommene er latterlig - vi kan ikke tvangsplassere damer der bare fordi de har fitte ← De som praktiserer kvotering, plasserer ikke en kvinne i et styre om hun ikke har lyst. Det er det dummeste jeg har hørt. Men jeg er enig i at kvinner har evner hvis de vil, og største delen av ansvaret ligger på kvinnen selv. Og jeg mener det er viktigere å overleve enn å få bedre lønn. Derfor vil JEG jobbe for DET. Ingenting bør være en selvfølge etter min mening, og jeg mener at ingen bør har RETTIGHETER i den forstand. Enhver arbeidstaker bør ha egne avtaler, og alle fagforbund bør fjernes ← Du er i din fulle rett til å velge hva du skal engasjere deg i, men jeg har vanskelig for å forestille meg at du ville akseptert at din mannlige kollega fikk bedre lønn enn deg for samme jobb.... ville du det?
Quirky Skrevet 18. juni 2006 Forfatter #92 Skrevet 18. juni 2006 40 % andel i styrerommene er latterlig - vi kan ikke tvangsplassere damer der bare fordi de har fitte ← Like latterlig som at menn får plass ved styrebordet fordi de har p... Finnes mange godt kvalifiserte kvinner i dette landet som ikke har kommet seg innenfor dørene til disse styrerommene. Det finnes mange eksemplet på kvinner som har blitt forbigått av menn med dårligere kvalifikasjoner. Det er ingen som snakker om å ta husmødre vekk fra kjøkkenbenken og tvinge dem inn i et styrerom.
Gjest gjest1 Skrevet 18. juni 2006 #93 Skrevet 18. juni 2006 Ok, så med dine metoder hadde vi om en ti års periode vært like godt stillt som i Pakistan? Ja, en god ide Frysepulver. Tror vi skal være glade for at du ikek sitter på stortinget jeg... ← vil ikke på Stortinget Det er din mening at vi hadde blitt likestilt med Pakistan Jeg skjønner ikke helt argumentasjonen din i denne tråden, Frysepulver. Hvis du skal være konsekvent, mener du da at "fattige i Afrika" skal være sin egen lykkesmed og? Eller skal dette kun gjelde kvinner i vesten? Det er jo flott at du brenner for at flere skal overleve, men betyr det at du gir f. i hvordan grupper har det så lenge de ikke er truet av hungersnød? Jeg ser i allefall klare paralleller mellom feminisme og u-landsproblematikk, og man trenger altså ikke være kommunist for å være feminist! ← Ja, i utgangspunktet mener jeg alle bør være sin egen lykkes smed. Men man bør jo ikke nektes å hjelpe til, og jeg vil jo oppfordre folk til å gjøre det de kan for andre mennesker. Jeg jobber med problematikken, og synes selvsagt alle bør engasjere seg så verden blir et bedre sted å leve. Men jeg vil ikke lovregulere slik hjelp. De som praktiserer kvotering, plasserer ikke en kvinne i et styre om hun ikke har lyst. Det er det dummeste jeg har hørt. Men jeg er enig i at kvinner har evner hvis de vil, og største delen av ansvaret ligger på kvinnen selv. Du er i din fulle rett til å velge hva du skal engasjere deg i, men jeg har vanskelig for å forestille meg at du ville akseptert at din mannlige kollega fikk bedre lønn enn deg for samme jobb.... ville du det? ← Hvis det irriterte meg ville jeg tatt opp kampen selv, ikke latt en fagforening gjøre jobben for meg Like latterlig som at menn får plass ved styrebordet fordi de har p... Finnes mange godt kvalifiserte kvinner i dette landet som ikke har kommet seg innenfor dørene til disse styrerommene. Det finnes mange eksemplet på kvinner som har blitt forbigått av menn med dårligere kvalifikasjoner. Det er ingen som snakker om å ta husmødre vekk fra kjøkkenbenken og tvinge dem inn i et styrerom. ← Er lov å skrive "pikk" på dette forumet Joda, du har mye rett i det du sier, men jeg tror ikke veien å gå er å tvinge kvinner inn - tror ikke det hjelper noe. Bedre at den naturlige utviklingen får rå. Kvinner studerer jo mer enn noen gang, og de kommer seg opp og frem.
Quirky Skrevet 18. juni 2006 Forfatter #94 Skrevet 18. juni 2006 (endret) Er lov å skrive "pikk" på dette forumet ← Er klar over det, men bruker ikke det ordet særlig, ìkke f... heller. Spesielt når jeg uttrykker meg skriftlig. Et av de få områdene jeg er snerpete på. Er det anti-femnistisk tro? Endret 18. juni 2006 av quirky
Gjest gjest1 Skrevet 18. juni 2006 #95 Skrevet 18. juni 2006 Er klar over det, men bruker ikke det ordet særlig, ìkke f... heller. Spesielt når jeg uttrykker meg skriftlig. Et av de få områdene jeg er snerpete på. Er det anti-femnistisk tro? ← Jeg banner så mye jeg Ja, som blodfeminist bør man la ordene flomme tror jeg
Diktern Skrevet 19. juni 2006 #96 Skrevet 19. juni 2006 Og jeg mener det er viktigere å overleve enn å få bedre lønn. Derfor vil JEG jobbe for DET. Ingenting bør være en selvfølge etter min mening, og jeg mener at ingen bør har RETTIGHETER i den forstand. Enhver arbeidstaker bør ha egne avtaler, og alle fagforbund bør fjernes ← Mm. Kjempeide. La det være opp til enhver hva slags lønn og arb.forhold han/hun får, så skal du se vi kommer til å få det godt her i landet!
Diktern Skrevet 19. juni 2006 #97 Skrevet 19. juni 2006 For meg betyr damers rettigheter veldig lite. Jeg er laaaaangt på andre siden i norsk politikk, så blitzermentalitet og SV-feminisme tiltaler meg ikke. Så for MIN del så driter jeg i det og gidder ikke jobbe for det heller. Damer kan hvis de har evner og vil, man kan ikke tvinge kunnskaper på de. 40 % andel i styrerommene er latterlig - vi kan ikke tvangsplassere damer der bare fordi de har fitte ← Ingen som tvinger deg til å kjempe kvinnesaka, men det er jo faktisk en grunn til at det er færre kvinner i styrene. Dette med kvinner i styrer er IKKE mn hjertesak heller, fordi jeg er mer opptatt av vanlige kvinners rettigheter, men jeg innbiller meg at det er ikke "bare" for kvinner å komme seg inn i div. styrer - pga. kjønn. Derfor er kvotering nødvendig - for at kvinner også skal kunne komme seg "opp og fram". Disse kvinnene har for øvrig samme kunnskap som sine mannlige kolleger, så det siste argumentet ditt faller på sin egen urimerlighet.
punktom Skrevet 19. juni 2006 #98 Skrevet 19. juni 2006 Da 25% av de i rett alder (40-65) med typisk utdanning (juss, økonomi, ledelse, realfag, etc) er kvinner så er et mål på 40% kvinner i styrer et merkelig mål. 25% burde være et mer realistisk likestilt mål. Nå trenger så klart ikke alle styrerepresentanter ha en slik utdanning, men det er nå en indikator på kjønnsfordelingen i en demografisk gruppe som ofte jobber innen ledelse.
Gjest LilSweetie Skrevet 19. juni 2006 #99 Skrevet 19. juni 2006 Ingenting bør være en selvfølge etter min mening, og jeg mener at ingen bør har RETTIGHETER i den forstand. Enhver arbeidstaker bør ha egne avtaler, og alle fagforbund bør fjernes ← Kan du argumentere litt for dette....? En ting er at det er en hårreisende dårlig ide, en annen at det (i motsetning til det du har skrevet før) ikke hørtes ut som dine tanker, men en setning du har lært deg... (...........og nå er jeg arrogant og slem, jeg vet. Unnskyld.)
Diktern Skrevet 19. juni 2006 #100 Skrevet 19. juni 2006 Da 25% av de i rett alder (40-65) med typisk utdanning (juss, økonomi, ledelse, realfag, etc) er kvinner så er et mål på 40% kvinner i styrer et merkelig mål. 25% burde være et mer realistisk likestilt mål. Nå trenger så klart ikke alle styrerepresentanter ha en slik utdanning, men det er nå en indikator på kjønnsfordelingen i en demografisk gruppe som ofte jobber innen ledelse. ← Det er i alle fall mer sannsynlig med 25% kvinner. Men noe av målet er vel også at flere kvinner skal ta de aktuelle utdanningene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå