Gå til innhold

Innvandrere koster oss oljefondet innen 20 år


Gjest *_*

Anbefalte innlegg

Nettopp.

Det er heller ingen grunn for at de skal betale for veier, leger og skoler for oss andre. De har nok penger og ville klart seg utmerket på egenhånd.

Forøvrig gir ikke Norge penger til krigsherrer. Og vi trenger pengene selv? Som ett av verdens rikeste land - mens en femtedel av verdens befolkning lever under fattigdomsgrensen. Håper du sier det med en god følelse....

Jo, dersom de skatter til Norge SKAL de være med å betale for veier, leger og skoler slik som oss andre. Har de flagget ut og har formuen sin i et skatteparadis er det lite staten kan gjøre med det.

Vi trenger å gjøre vårt eget land bedre, ja tilmed best, før vi sprer pengene for alle vinder. Måten vi gir penger på nå er som å pisse i buksa for å holde varmen, og så lenge det blir gjort er jeg sterkt imot å dele ut formuen vår.

Land som styres av krigsherrer har en merkelig måte å tjene rått på u-hjelp.... Rart det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja de betaler for barna våres, veiene og legen dersom de betaler skatt til Norge. Akkurat som meg. Og deg, forhåpentligvis.

Heldigvis deler de ikke ut pengene sine til korrupte land o.l., og det er ingen grunn til at staten Norge skal gi pengene mine til krigsherrer i andre land så lenge man trenger dem her hjemme selv.

Nå betaler nok Røkke mer enn deg, og mest sannsynlig får du mer igjen enn du betaler enn hva Røkke får.

Så hvorfor skal han betale for deg når du blir syk? Hvorfor kan ikke han følge samme egologikk som deg og ninakanin? Hva har han å tjene på at du skal få råd til et sykehusopphold?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninakanin
Da kan du jo fortelle oss andre hva å spy ut penger i hytt og ræv betyr da. Jeg ser nemlig at vi hovedsakelig gir penger til konkrete formål. Og åpne sluser har vi heller ikke. Det ser vi i Oslo i dag. Er noen der nå som ikke har spist på en stund..

Nei selvsagt lider de i Oslo når vi sender pengene til utlandet... Det er da matematikk vi driver med. Ikke Pandoras eske. Gir man noe til noen, så er det ikke mer igjen til resten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og åpne sluser har vi heller ikke. Det ser vi i Oslo i dag. Er noen der nå som ikke har spist på en stund..

De sulter av egen vilje fordi de ikke vil følge hva staten Norge har pålagt dem; å reise hjem.

Velger de å reise hjem får de nok den maten de trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi kan gjøre noe, men slutte å tro at å spy ut penger i hytt og ræv og ha åpne sluser til landet vårt redder verden.

Nå får du slutte å uttale deg om 80-tallets uhjelp-politikk og lese deg opp på dagens. Dagens uhjelp hjelper jo til og med norske bedrifter til å etablere seg i utlandet. Og ikke minst brukes den til asylmottak her i landet.

Norge tjener mer på hva vi får igjen fra disse landene enn hva vi betaler. Det må jo varme ditt hjerte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninakanin
Nå betaler nok Røkke mer enn deg, og mest sannsynlig får du mer igjen enn du betaler enn hva Røkke får.

Så hvorfor skal han betale for deg når du blir syk? Hvorfor kan ikke han følge samme egologikk som deg og ninakanin? Hva har han å tjene på at du skal få råd til et sykehusopphold?

Jeg har ingenting i mot at Røkke flytter pengene sine til andre land. Han har også råd til å la seg behandle der han vil om han skulle bli syk. At han og andre har tjent millioner av kroner beundrer jeg bare, og jeg ønsker dem alt vel med sine velfortjente penger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal bare hjelpe de som kan gi noe tilbake?

Vi skal la barn og mennesker sulte ihjel? Uten å gjøre noe?

Nei. Det har jeg ikke sagt.

Nei, vi skal gjøre noe, men ikke på måten det blir gjort nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alt for ofte forsvinner penger til hjelpen på fordyrende mellomledd, og alt for ofte blir pengene brukt av staten til nye firmabiler og fine hus istedenfor å gå der pengene er ment.

Hvordan jeg vet det?

Nei, det er sikkert ikke sånn overalt, men etter utallige lange samtaler med en Nigeriansk prins om I-lands uovertrufne naivitet i deres støtte til land i Afrika, så... Så hører jeg på det.

Ja, da har du jo ditt på det tørre mht hva Norge gjør i forhold til alle u-land ja.

Jeg kjenner fem stk som jobber i Afrika jeg. I ulike organsasjoner. De redder mennesker hver dag fra å dø. Det kunne de ikke gjort uten bidrag fra landet vårt.

Men om du bygger meninger på hva en person sier, så er jo det ditt valg. Jeg vil heller fotsette gi, men få bedre systemer på oppfølging av midler. Ikke slutte gi fordi det ikke alltid blir slik det var ment.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sulter av egen vilje fordi de ikke vil følge hva staten Norge har pålagt dem; å reise hjem.

Velger de å reise hjem får de nok den maten de trenger.

Nå må du lese hva jeg skriver. Vi har mao ikke åpne sluser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alt for ofte forsvinner penger til hjelpen på fordyrende mellomledd, og alt for ofte blir pengene brukt av staten til nye firmabiler og fine hus istedenfor å gå der pengene er ment.

Hvordan jeg vet det?

Nei, det er sikkert ikke sånn overalt, men etter utallige lange samtaler med en Nigeriansk prins om I-lands uovertrufne naivitet i deres støtte til land i Afrika, så... Så hører jeg på det.

haha!

U-hjelp til Nigeria er smøring for å få tilgang til deres olje. Internasjonale selskap (deriblant statoil) tjener mest på oljen, så regimet og så ingenting til folket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninakanin
Ja, da har du jo ditt på det tørre mht hva Norge gjør i forhold til alle u-land ja.

Jeg kjenner fem stk som jobber i Afrika jeg. I ulike organsasjoner. De redder mennesker hver dag fra å dø. Det kunne de ikke gjort uten bidrag fra landet vårt.

Men om du bygger meninger på hva en person sier, så er jo det ditt valg. Jeg vil heller fotsette gi, men få bedre systemer på oppfølging av midler. Ikke slutte gi fordi det ikke alltid blir slik det var ment.

Jeg synes det er helt supert med folk som gir av sin egen lomme, det gjør jeg selv! For da vet man at man har råd til det. Men at staten tar penger fra norske lidende borgere, det liker jeg heller dårlig. At staten bestemmer at de har råd til å hjelpe alle andre, mens sine egne landsmenn dør i helsekø, råtner i sin egen avføring på fullstappa gamlehjem og barnefamilier lever under fattiggrensa og uføre lever på gata.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Nei krigsherrer nei, men pengene går rett i lomma på korrupte ledere likevel!

Så vi skal slutte å hjelpe fordi noe av den hjelpen vi gir i dag ikke fungerer optimalt? Eller har du bedre løsninger på å hjelpe?

Forøvrig var opprinnelig ditt argument at du ikke ville bruke "våre" ressurser på andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei selvsagt lider de i Oslo når vi sender pengene til utlandet... Det er da matematikk vi driver med. Ikke Pandoras eske. Gir man noe til noen, så er det ikke mer igjen til resten.

Det var et goddagmannøkseskaft-svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninakanin
haha!

U-hjelp til Nigeria er smøring for å få tilgang til deres olje. Internasjonale selskap (deriblant statoil) tjener mest på oljen, så regimet og så ingenting til folket.

:Nikke:

nemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er helt supert med folk som gir av sin egen lomme, det gjør jeg selv! For da vet man at man har råd til det. Men at staten tar penger fra norske lidende borgere, det liker jeg heller dårlig. At staten bestemmer at de har råd til å hjelpe alle andre, mens sine egne landsmenn dør i helsekø, råtner i sin egen avføring på fullstappa gamlehjem og barnefamilier lever under fattiggrensa og uføre lever på gata.

Selv frp har sluttet med slik retorikk da nordmenn for tiden har ræva full av penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes det er helt supert med folk som gir av sin egen lomme, det gjør jeg selv! For da vet man at man har råd til det. Men at staten tar penger fra norske lidende borgere, det liker jeg heller dårlig. At staten bestemmer at de har råd til å hjelpe alle andre, mens sine egne landsmenn dør i helsekø, råtner i sin egen avføring på fullstappa gamlehjem og barnefamilier lever under fattiggrensa og uføre lever på gata.

problemet er at å bruke mer oljepenger her gir store økonomiske problemer og konsekvenser for alle...

Man tar ikke penger _fra_ noen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Nikke:

nemlig.

Så da får egokaninen enda mer penger slik at hun slipper å råtne i sin egen avføring i sykehuskø, så hva klager du over?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninakanin
problemet er at å bruke mer oljepenger her gir store økonomiske problemer og konsekvenser for alle...

Man tar ikke penger _fra_ noen!

jo man tar pengene fra barna våre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg synes det er helt supert med folk som gir av sin egen lomme, det gjør jeg selv! For da vet man at man har råd til det. Men at staten tar penger fra norske lidende borgere, det liker jeg heller dårlig. At staten bestemmer at de har råd til å hjelpe alle andre, mens sine egne landsmenn dør i helsekø, råtner i sin egen avføring på fullstappa gamlehjem og barnefamilier lever under fattiggrensa og uføre lever på gata.

Det er billige poeng å sette de fattige i Norge opp mot fattige i utlandet.

I utgangspunktet lever det cirka en milliard mennesker i verden som har det like ille eller verre enn de aller verst stilte nordmenn.

Vi er ett av verdens rikeste land, og så skal vi sitte og argumentere med at vi "ikke har råd" til u-hjelp fordi vi fortsatt har fattige i vårt eget land?

Om du kan leve med en slik "unnskyldning" så er det godt for deg.

Og hvordan tror du andre land tenker om de hører om oss i rike nord som sier ; "Sorry, u-landene får seile sin egen sjø fordi vi her oppe har nok med vår egen navlebeskuelse". Eksemplets makt osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...