Gå til innhold

Innvandrere koster oss oljefondet innen 20 år


Gjest *_*

Anbefalte innlegg

15mrd i året fordelt på sykehjem o.l. ville utgjort en stor forskjell for mange, skal jeg si deg.

Alle partier som har vært i regjering sier at å bruke så myemer penger på slike tiltak vil føre til konsekvenser for kronen og renten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

La meg sitere meg selv siden du kom med link til norad og dette var ehentet fra Norads informasjonsdirektør for ikke så lenge siden...

La meg videre sitere fra Norads sider som du så beleilig la ved link til

Varige bedringer....

Akkurat ja, hvor lenge har vi støttet de fattige i afrika nå?? Hvilken varige endringer har hjelpen som startet før min tid - altså før 1970 gitt der nede da??

Tror du norsk bistandspolitikk har vært statisk siden 1970? Tror du Norge stiller de samme kravene i dag som før? Tror du verden er den samme i dag som den var i 1970?

Og du, Afrika er et kontinent med 800 millioner mennesker og 54 (?) land. Hvis du vil funne ut mer om det har skjedd endringer så er det bare å lese om de landene Norge samarbeider med.

Javel - og dette bidrar vi til ved at de "raner" bistandstransporter for mat og forsyninger eller ved korrupsjon og bestikkelser??

snakk om å sette bukken til å passe havresekken . . . .

Hvis du går inn og sjekker de forskjellige landene Norge samarbeider med vil du se at anti-korrupsjon er en viktig sak. Videre må du ha en plan for å få tilskudd, og det er norske i landet som koordinerer. Så det er altså ikke slik at stortinget kaster 15 milliarder ut vinduet og satser på at noen plukker opp pengene.

Og så klart har land selv ansvar for å utvikle seg. Kan de ikke vise til en utvikling så får de ikke penger.

- forøvrig er alle sitater hentet fra ditt kjære norad...

Ja, norad må vel nesten være den egentlig djevelen som forårsaker så mye fattigdom i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei men de bygget landet etter krigen, din knall, så muligheten til å FINNE oljen var der!

Makan til utakknemlighet..

Jeg regner med at du stemmer pensjonstpartiet da, siden du prioriterer slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Akkurat ja, hvor lenge har vi støttet de fattige i afrika nå?? Hvilken varige endringer har hjelpen som startet før min tid - altså før 1970 gitt der nede da??

Kanskje du skal prøve å finne ut av det da? istedenfor å stille din egen uvitenhet til skue for alle....

Problemet er først og fremst at bistanden monner alt for lite...og som du selv påpeker; mye bistand har vært gitt på feil måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei men de bygget landet etter krigen, din knall, så muligheten til å FINNE oljen var der!

Makan til utakknemlighet..

Det er visst usa vi må gi penger til, da det var de som stilte med penger og nødvendig kompetanse. U-hjelp faktisk. Vi får være glade for at amerikanerene ikke var like egoistiske som folk i denne tråden er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten Marshallhjelpen hadde vi enda dyrket poteter og saltet mat her på bjerget. Island hadde heller ikke vært annet enn moskus og varme kilder. Så u-hjelp kan være en fin ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir litt oppgitt over folk som argumenter på bakgrunn av en sak de ikke har den ringeste peiling på.

Sett deg inn i NHOs rapport før du uttaler deg - den beskriver nemlig et problemkompleks som påpeker en del utfordringer i tiden som kommer - blant annet eldrebølgen og hvordan man best skal sørge for å få innvandrere i arbeid.

oioioi - så jeg og andre kan ikke uttale oss fordi du mener vi ikke har den kunnskapen som skal til? "ikke har den ringeste peiling" som du sier?

Og jeg som i min naivitet trodde jeg hadde like mye rett til meninger som hvermansen....

Og jeg vet der er mer en sort / hvitt i NHO`s rapport - men jeg må vel få mene i sort / hvitt dersom jeg vil det? Jeg trenger ikke fargesyn for å mene noe..

Joda, jeg vet at eldrebølgen er et problem, men jeg vet også at vi ikke møter den ved å skjære ned på ressursene...

Samtidig som jeg vet at man ikke får mennesker i arbeid ved å gi dem alt de trenger uten at de blir avkrevd innsats...

:forvirret:

Og til *storebror* og *punktum* jeg sier ikke U-hjelp ikke er en fin ting - jeg sier vi må føre en annerledes politikk rundt det enn den vi har i dag - og at den innvandrings- og flyktningepolitikken vi fører er klar for en oppgradering...

til den *gjest* som skrev inn om min uvitenhet som jeg stiller til skue ; bedre å innse at man er "dum" enn å la hele verden se du tror du er "genial" hadde du lest alle mine innlegg ville du kanskje sett at jeg ikke mener vi skal slutte med bistand - eller at de eldre skal få alt...

Jeg mener vi må revurdere vår disposisjon av våre inntekter slik at vi først og fremst sørger for et jevnere sammfunn som ivaretar alle i sammfunnet, så kan vi fordele og bruke ressurser på å hjelpe andre utenfor vårt sammfunn...

Endret av Carrot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og til *storebror* og *punktum* jeg sier ikke U-hjelp ikke er en fin ting - jeg sier vi må føre en annerledes politikk rundt det enn den vi har i dag

Jeg er fullstendig enig i at bistandspolitikken kan og bør bli bedre. Men jeg mener altså ikke at den blir bedre ved at pengene heller går til oss. Iallfall ikke når vi allerede har nok penger i omløp i Norge til å fikse alle problemene vi har. Om bare penger var det det sto på, men det er det nok ikke alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fullstendig enig i at bistandspolitikken kan og bør bli bedre. Men jeg mener altså ikke at den blir bedre ved at pengene heller går til oss. Iallfall ikke når vi allerede har nok penger i omløp i Norge til å fikse alle problemene vi har. Om bare penger var det det sto på, men det er det nok ikke alene.

Ergo vi er alle enige om at det er fordelingen av pengene det er noe galt med. Eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ergo vi er alle enige om at det er fordelingen av pengene det er noe galt med. Eller hva?

Vi er enige om at penger kan fordeles bedre, men ikke på bekostning av den sum vi gir i u-hjelp. Burde heller gi mer (som jo bare blir mer av rentene reelt sett).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ergo vi er alle enige om at det er fordelingen av pengene det er noe galt med. Eller hva?

Ja i den forstand at du vil fordele fra de fattigste til de mindre fattige, mens jeg mener vi kan fordele mer fra de rike til de mindre fattige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...