Gå til innhold

Min lille heksehule!


Azi

Anbefalte innlegg

Takk for koselig besøk Zenta! :klem:

Igår kjørte vi ned til Lillesand og hente en Perser Exotic kattunge! :D

Ifra før har vi 2 år gammel Teddy Perser katt. Men det holder massevis med en langhåra katt. Så nå er vi fullkommen liten familie på 5 og med 2 katter og en fugl! :hoppe:

Teddy er litt usikker på situasjonen.. Men det er nå ikke rart, han har vært alene i 2 år her sammen med oss. Men foreløpig nå så sloss han ikke med nye pusen vår.. For håpe at han vil akseptere han tilslutt. Teddy er jo så selskapsyk. Så han og nye katten som forresten vi skal døpe Nicky må bare bli gode brødre, håper jeg ihvertfall!

Kom forresten hjem nå. Så vi er dritt trøtt. Stoppet på Åmli så vi ble litt sen før vi kjørte hjem over. Så vi måtte stoppe på veien og sove litt! Øyene mine går på kryss og tvers. Må lage oss kaffe ikke vits å legge seg å sove nå, tror jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I går var jeg på kino med søsteren min og så på Pirate of caribien! Johnny Depp er jo deilig da uannset hvor ekkel han prøver å se ut som!

Gleder meg til å se 3 eren! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg laget 4-retts middag!

Først hadde jeg lagt kamskjell med mozerella ost oppå og fløte på bunnen.

Så hadde vi broccoli suppa.

Til hovedrett hadde vi ovnstekt rype(?) og kyllingfille til ungene og gartinertpoteter og sjysaus

Til dessert hadde vi jordbær og kremfløte!

Dette var skikkelig godt, anledning bare jeg fikk lyst å gjøre noe ut av middagen idag! :ler:

Men sånn rype greier kjøper jeg ikke igjen. Det var ikke verdt pengene engang. Kyllingfillen smakte jo mye bedre! Men men så er jeg helt kylling frelst da. :P

Idag skulle jeg ligsom vært ferdig med rydde huset og komme seg i orden prosjekte. Men jeg har bare ikke hatt energi etter lørdagen. Deg har gått en uke nå og med dette snegle farten min så tror jeg at vi kommer oss i orden om 3 år! :rolle:

Må gå fikk lyst på mer dessert nå før klokka blir 8! :D

Endret av Azi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg steker dem godt på stekeplaten. Men ikke alt for godt da. Da blir dem så tørre. Salt og pepper og andre krydder om du har lyst på. Og helt mot slutten av steketiden legger du ost på toppen. Og setter på lokket. Og når osten har smelte litt tar du fløten i. Og legger igjen på lokket. Men husk å ta skru av platen etter 1-2 min!

Du tar kamskjelle på tallerk. Dryss med persille og gressløk om du liker det. Og en liten dasj med rømme vedsiden av. Smakker bare herlig!

Jeg lager alltid maten i fra min eget lille fantasi. Så jeg har ingen mål og beregning av tid osv, sorry! :sjenert:

Endret av Azi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Igår begynte dagen så greit. Men så senere ble det bare dritt. Isabel ble nesten påkjørt av en lastebil som holdt på å rygge henne ned. Men heldigvis var jeg der og kunne stoppe hele greia!

Men tankene settes i sving, hva om atte hvis atte jeg ikke var der! Uff nei prøver ikke å tenke mer på det idag. Men det er jammen ikke lett!

Idag skinner solen foreløpig ihverfall. Så jeg tenkte å få gjort sånn små ting hjemme. Også kjøre og kjøpe is med ungene! Tenkte at vi kunne kose oss litt med grillmat og minimais. Siden storesøster har mistet alle fortennene sine nå så kan hun ikke spise skikkelig mais! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk vennen. Ja det er kjempe godt at det gikk bra. :klem:

Nå har jeg vært og shoppa litt på diverse netthandel. Så nå må jeg bare pakke laptopen og sove. Det er farlig å sitte å titte gjennom disse tingene. Men jeg regnet ut så jeg har forhåpligvis råd til alt sammen! Men kjenner at samvitigehten begynner å kravle opp.. Men pytt pytt. Det er år og dag siden jeg shoppa stort til meg selv! *Overbevise meg, sånn atjeg slipper dårlig samvitighet* :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har det vært den store sløve dagen! Vi har ikke fått gjort noe annet enn å springe inn å drikke vann og springe ut og sole oss. Det var dritt vær tidligere på dagen da. Og det er jeg glad for. Vi fikk ihvertfall puste litt.

Men for all del jeg klager ikke. Men helt idiotisk, enten er det for varmt eller er det for kaldt. Noe midt i mellom hadde faktisk vært helt OK!

Men uannset.. har fått litt kontakt med den andre nye naboen vår. Dem virker så koselig. Så jeg gleder meg til å bli bedre kjent med henne. Barna våres trives i lag også. Så da er det lettere å være en plass også.

Hun er like gammel som meg, kan ikke huske sist jeg snakket med nye folk som er like gammel som meg. De fleste jentene jeg har pratet med eller blitt kjent med har vært rundt 30-40 år. Ikke at det er noe gale i det. Men litt greit å ha noen folk rundt seg som er like gammel som en selv og er litt i samme bølgelengde.

Uannset vi får nå se hvordan dette naboforholdet blir. Men jeg tror faktisk vi kommer til å trives godt i lag! :D

Ellers så har jeg så masse idèer til jobben min. Det er så mye jeg vet ikke hvor jeg skal begynne. Prøvde meg på skriftlig, men det ble bare vas så jeg sluttet med å skrive ned. Men jeg tror jeg må begynne igjen.

Tror det beste er å holde det i stikkord. Trenger jo ikke å ha hver minste detaljer heller. Men så når jeg først setter igang med ideène mine så blir det til helt minste detalje, så blir det surr for jeg går tilbake og prøver å rette!

Men nå skal jeg bare holde meg i stikkord. Også må jeg forbrede meg til en kjempe viktig møte jeg skal på om ca 3 uker! Jeg er så spent! Må først få skrevet ned alt jeg lurer på og alt jeg vil vite. Også må jeg finne ut hva jeg skal ha på meg. Uff godt jeg har 3 uker på meg til å finne ut hva jeg skal ha på meg ihvertfall! :ler: Ikke bare bare å gå en plass på møte og skal representere det jeg skal gjøre! Uffa holdt på å nesten røpe meg her hva jeg skal representere og hele ideèn min. Nei dette blir ikke bra. Jeg er for trøtt. Går og legger meg for jeg driter på draget! Natta alle engler og alver og alle dere andre! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I to-tre døgn har jeg prøvd å få dette huset til å bli bra. Men herregud det tar lang tid å komme seg i orden. Egentlig så har jeg mest lyst å ta alt ut igjen og ta inn litt etter litt inn igjen. Men det går vel ikke heller. :rolle:

Men jeg har fått svettet meg ihjel til å med plasser jeg trodde at det skulle være umulig å svette på har jeg svettet!

Malt huset utvendig har jeg også gjort. Lurer på om jeg har fått skrevet det!

Orker ikke å lage meg noe liste over gjøremål. Bedre å ta ting på sparket. Da slipper jeg å få dårlig samvitighet for jeg ikke fikk gjort noe.

Men en ting er sikkert, husarbeid hjelper mot menskramper!

Nå er det barnetv. Så er det legge tid for barna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ukens motto

SHOPPA SHOPPA SHOPPA SHOPPA. Jeg Shoppar for den aller støreste gullmedaljen.

Jeg leste her at man kunne handle på kreditt på Laredoute, så der shoppa jeg litt til for 1500 kr! :ler:

Det er deilig å ha helt ny garadobe med klær. Det var jammen på tide også. Uffa er redd at jeg bruker opp alle pengene mine før det har blitt 10 august. Så har jeg ingen peng etter det! Men nå har jeg alt jeg trenger så det er egentlig så farlig da! :ler:

Men jeg trives godt nå i den nye jåletiden min. Har nemlig bestemt meg for å ta bedre vare på meg selv. Så i fra nå av så skal jeg ikke se ut som fillevaskekone mamma til 3! Så nå skal jeg se ut fresh mamma til 3!

Og jammen føles det skikkelig godt på humøret også!

Har fått meg nytt bildet av meg selv i avataren også. Syns jeg ikke så helt jævlig ut heller uten sminke! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei :)

Så gøy med shopping da :) Man skal shoppe litt det er bare herlig å føle seg fresh og ha nye klær.

Håper du får en super dag :klem:

Kjempe fint bilde av deg i avataren din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Mormoren min sovnet stille inn idag! :(

Det var ikke uventet.. men likevel så utrolig vondt det gjør....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Shatika! :klem:

Det går bedre nå. Hun hadde det mye vondt mot slutten. Så hun har det forhåpligvis mye bedre nå!

Hvordan går det med deg?

:blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...