Gå til innhold

Siams svangerskapsdagbok 2

Siam

Anbefalte innlegg

Imax: takk for det

Mamma til 3: 2. desember er litt usikker, vi skal kanskje på bursdagsbesøk.

Det har vært en fin helg. Oliver har storkost seg på fjellet med farmor og farfar, og vi har hatt det fint alene i Oslo.

Jeg var sammen med en gravid venninne og var ute og spiste tapas før vi dro hjem til henne og så video og spiste smågodt på fredag, mens mannen var ute med et par venner.

På lørdag tuslet vi litt rundt i byen, spiste lunch på Hard Rock (skikkelig skuffa over maten der :sad: ) før vi dro på Team Eckbo med etterfølgende middag.

Showet var helt ok, men jeg må si at jeg har sett det meste før, det var ikke akkurat så mye nytt. Men det er vel kanskje bare jeg som begynner å bli lei Bård og Harald. Og særlig Harald.

Men for all del, jeg lo da en del.

Etterpå spiste vi 3 retter på Kokopelli, og det var bra. Treg servering, men det gjorde ikke oss noe.

Dro hjem etterpå, var ganske trøtt.

Sov til halv ti både lørdag og søndag, og det var skikkelig luksus. :)

Oliver kom ganske tidlig tilbake i dag siden svigersene skulle på cupfinalen. Men det var egentlig bare bra, for jeg savnet han jo litt. Selv om jeg ikke savnet han så mye som jeg hadde trodd jeg skulle gjøre...

Han har vært litt klengete i dag, men det er sikkert bare fordi han har vært supertrøtt, han våknet nemlig klokken 5 i dag tidlig, og har ikke sovet noe særlig på dagen heller. Vi la han halv seks, og håper han er mer uthvilt i morgen.

Nå er det snart sovetid for meg også, er ganske trøtt selv om jeg har sovet lenge to dager på rad...

26+3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag ble jeg innkalt til møte hos NAV, eller gamle Aetat. Jeg grudde meg litt, for jeg har jo tross alt ikke søkt en eneste jobb mens jeg har mottatt dagpenger. Men så fort hun så magen min, sa hun bare; ja, ja da sier vi bare at du har søkt og fortsatt søker jobber, så lar vi det bare være med det. :)

Så det gikk jo bra!

Etterpå dro vi for å kjøpe nye vintersko til Oliver, svigersene glemte igjen de andre på fjellet. Fikk penger til å kjøpe nye, så nå har han fått fine nye sko i en størrelse større. Dem er det plass til et ekstra par sokker i, det var det ikke i de andre.

Også var vi en tur innom Plantasjen for å se etter et bord de hadde der. Det var selvfølgelig utsolgt, men det ramlet masse nisser oppi kurven i stedet. En stooor, og masse små. Også adventskalender til mannen. :)

Må snart begynne å finne smågaver til den. Kjedelig med bare godteri.

Ellers har vi lekt og kost oss inne, det har vært skikkelig vått og surt ute, så det har ikke akkurat fristet å gå ut.

Lille-jenta sparker og står i. Det virker som om hun har det som plommen i egget inni magen. Det er morsomt med en så aktiv krabat, Oliver var et par hakk roligere i magen.

26+4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kom vi oss endelig på svømmingen! Vi har ikke fått vært der på sikkert en og en halv måned. Oliver var helt i ekstase da han skjønte hva vi skulle.

Tidligere på dagen hadde vi besøk av en jevngammel gutt og pappa'n hans. Mamma'n og jeg trillet masse sammen i barselpermisjonen og nå er pappa'n hjemme. Oliver og gutten kom så godt overens nå, og lekte skikkelig fint sammen. Vi har avtalt og møtes neste uke også, for ett nytt leketreff.

Vi var en tur ute også, men Oliver var så trøtt så det ble et ganske kort besøk på lekeplassen. Han sov heldigvis litt over en halvtime, så han var ikke helt ødelagt på svømmingen

I morgen drar vi en tur til mormor, og blir der til lørdag. Mannen skal ut med kunder og ut med kompiser, så da gidder ikke vi å være hjemme alene.

Det skal bli deilig å få litt avlastning også....

26+6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei :)

Takk for koselig hilsen.

Er i moss om dagen så hvis du og Oliver har lyst å stikke innom en dag er dere hjertelig velkommen :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har Oliver og jeg vært noen dager hos mamma, og det er virkelig balsam for kropp og sjel. Utrolig deilig å kunne sove noen timer ekstra på morgenen.

Oliver storkoser seg sammen med mormor, og han blir så bortskjemt atte. :)

Var og handlet scrappeting på fredag, det var bursdagspresang fra mamma. Så nå har jeg en del nytt å leke med.

Holder på med prosjektene mine, og de må bli ferdig til jul! Hvis ikke har jeg ikke noen gave til besteforeldrene.

Har scrappet et bilde til mormoren til mannen som har bursdag i begynnelsen av desember. Fine gaver til dem som har alt og ikke trenger noe.

Dro hjem tidlig i dag, og det var ganske slitsomt å kjøre i styrtregnet, men vi kom oss trygt hjem.

Vi har vært en liten tur i byen sammen med mannen, og ellers bare kost oss hjemme.

Oliver syntes det var stor stas å se og leke med pappa igjen. Lille pappadalten.

:hjerte:

I morgen skal vi først på barseltreff, det er for hele familien, så mannen skal være med.

Etterpå skal vi etter planen få besøk, men har ikke hørt noe fra dem, så vi får se.

27+2

Endret av Siam
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har det vært skikkelig høststorm ute. Vi var hjemme og koste oss frem til etter lunch og soving. Dro en tur til det nye senteret og fikk handlet litt mer julegaver og kalendergaver. Begynner å bli ferdig nå, tror jeg... Har ikke helt oversikten. Mangler noe mer til svigers og svoger, men håper at mannen kan bidra med en ide eller to.

Fikk pakket inn en del julegaver i dag også, så nå er haugen av uinnpakkete gaver litt mindre. Det er egentlig en ganske kjedelig oppgave, så det er greit å ta litt av gangen.

Oliver har begynt å prøve seg på litt andre ord enn dæh (der). Han prøver å etterligne det vi sier, og sier bæ til sauer.

Han er helt vill etter sjørøvere, og leketøyskataloger blir lest i filler, og sjørøverne er ekstra spennende. Så det blir nok en tur til Dyreparken på oss til sommeren.

Han er vel fremdeles litt liten til å se Kabelsatan-showet, men det er vel mye annet som er morsomt der for en liten gutt (og mamma'n og pappa'n hans :sjarmor: )

Jeg gleder meg masse til vi kan dra på forskjellige tivoli og lekeparker.

Begynner å bli littegrann hover i fingrene på kvelden. Gifteringen sitter ganske bom. Får vel kanskje vurdere å ta den av snart.

Fremdeles mye action i magen, i dag har hun sparket mest nedover, og det kan være litt ubehagelig...

Det er enda et lite stykke igjen til ribbena, tror jeg. Jeg har i alle fall ikke kjent noen spark der. Men jeg fikk ingen spark av Oliver der heller, så det kan jo hende jeg slipper denne gangen også. Har nemlig hørt at det er litt ubehagelig, så da er det vel like greit.

27+4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det ofte er vanskelig å kjenne hvor det sparker, det sier liksom bloopp i hele magen.

Jeg må pakke inn gavene med en gang de har kommet i hus. Orker ikke tenke på en hel haug med uinpakkede gaver! Ferdig med de lette julegavene, og har de vanskelige igjen, sånn er det alltid ;)

Endret av Prada
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei vennen.... så kos å lese om dere. Moro med O som sier ord nå... P har holdt på med det en tid, og det kommer bare fler og fler... skikkelig kuult!!

Håper du slipper unna sparking i ribben, jeg fikk noen av dem av P og det kunne nesten ta pusten fra meg innimellom!! :frustrert:

Ønsker deg en flott slutt-uke!!

Kos kos :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prada: ja, det blir mye store bevegelser også, jeg har inntrykk av at hun vrir og vender på seg en del. Men innimellom får jeg noen kraftige spark, eller slag.

Holly Hobbie: hyggelig det.

shy: koselig å se deg!

I dag har jeg vært effektiv og flink, gitt! :klappe:

Dagen startet halv ti på helsestasjonen. Oliver fikk MMR-vaksinen og ble veid og målt (12,2 kilo og 85 cm). Etter en time med generell prat dro vi videre til treningsstudioet mitt (som jeg ikke har vært innom på gud vet hvor lenge) og fikk fryst abonnementet mitt til en stund etter fødsel.

Så dro vi til svigermor og bakte pepperkaker og kakemenn. Oliver syntes det var kjempgøy å banke deigen med kjevlen og spise deig.

Så dro vi hjem og lagde middag, spiste middag og lekte littegrann før mannen tok med Oliver på svømmingen og jeg shinet huset. Vaskehjelpen har forlatt oss for noen uker pga sykdom i familien, så da måtte jeg bare trå til selv for en gangs skyld. Vi er forresten ikke så veldig fornøyd med henne så vi benytter anledningen til å se om vi finner noen andre.

Etter at Oliver var lagt dro jeg og handlet mat, vi får nemlig besøk i morgen tidlig.

Frokost-leke-date. Det var derfor jeg måtte vaske litt også.... :ler:

27+6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hi, hi, ja det er ikke så ofte jeg svinger skurekosten... Og sjeldent skal det fremdeles bli, for i dag fikk vi ny vaskehjelp! :hoppe: Hadde annonse i avisa i dag, og det har ringt og ringt. De første som ringte var to søstre, og de kunne komme innom senere på dagen og hilse på, og siden de virket ok, slo jeg til.

De kommer første gang på tirsdag. De skal få lov til å komme hver uke, men bare vaske første etg hver gang. Oppe blir det ikke så møkkete.

Ellers har vi hatt lekebesøk i dag, og det gikk litt hardt for seg, for nabogutten var tydeligvis litt sjalu på Oliver (det var i alle fall det moren mente) for han dyttet og slo han ganske mye. Det gikk stort sett bra, men det hendte at Oliver deiset i bakken og slo seg litt. Han er ikke såååå stødig på beina enda. Men like før de skulle gå, så det ut til at de gikk bedre sammen. Vi får kanskje prøve og møtes litt oftere så de blir vant til hverandre. Det hadde vært veldig kjekt om de kunne leke fint sammen iom at vi er naboer, og de kommer til å gå i samme klasse etterhver. Og hvis vi er veldig heldige samme barnehage om litt.

I dag er det en uke til vi skal på 3d ul. Gleder meg masse til det. Håper vi får bekreftet kjønnet. Jeg har blitt så usikker i det siste, for stebroren min fikk en datter forrige uke, og de hadde fått beskjed om at det var 99% sikkert at det var en gutt på ordinær ul.

Jeg har begynt å bli litt hoven i fingrene på kvelden, så i går gikk gifteringen. Den får pent vente i skapet til lillejenta er født. Har jo forlovelsesringen, da. Den er litt større, så den passet hele forrige svangerskap.

Har fått litt problemer med nattesøvnen pga magen. Det er ikke like lett å finne komfortable liggestillinger lenger. Og verre skal det bli! Jeg har ikke gledet meg like mye til magen skulle komme denne gangen, jeg har ganske friskt i minne at den er litt plagsom. Men jeg holder vel ut 2 1/2 måned til.

28+0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guri er du 28 uker allerede? :overrasket: Må si tiden flyr ja.Godt det gikk bra hos NAV da.3d UL ja,husker jeg var på det når jeg var gravid med Nicolai.Det er det beste jeg har vært med på.Legen tok seg god tid,vi var der i nesten en time.Til slutt sa jeg til han at jeg hadde sett nok :ler: Blir spennende å se om kjønnet blir bekreftet da :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært en fin helg.

Fredag var ganske normal, vi slappet av hjemme på kvelden. På dagen var Oliver og jeg en tur på et par familiebarnehager for å høre om det var noe sjans for å få plass etter jul. Det ene stedet har jeg ikke lyst til at han skal begynne, det var ikke noe fnt der, og eieren virket helt fjern. Ikke var det noen plasser der heller.

Det andre stedet var helt topp! Kjempekoselig liten musikkbarnehage med veldig hyggelig personalet. Lokalet var stort og hagen var fin. Og de skulle ha inn to barn etter jul!!! Håper, håper, håper!!

Lørdag var vi en tur og besøkte oldeforeldrene til Oliver. Mannens mormor har nemlig bursdag neste helg. Det er litt langt å kjøre, så det blir ikke så ofte vi tar turen. Vi har ikke vært der siden i sommer.

Oliver takler kjøringen ganske greit, han sover ganske mye, spesielt når det er mørkt. Så det er ikke så lett å få han til å sove når vi kommer hjem...

Men det gikk ganske greit, han sovnet i 21-tiden.

På veien opp stoppet vi på Toys r'Us på Alnabru og kjøpte sjørøverskute til Oliver, han er helt frelst på det. Han sier "kaptein" til alt som ligner på sjørøvere, og vil at vi skal synge Kaptein Sortebill og Kaptein Sabeltannsangen hele tiden. :ler:

Vi tenkte kanskje han kunne få den til jul, men vi har allerede kjøpt ganske mye så da fikk han den på søndag i stedet. Jeg er redd han får så mye presanger på julaften at hver ting "forsvinner" litt.

På ettermiddagen fikk vi besøk av pappa og B, og svigermor og svigerfar. Vi feiret bursdagen min, jeg har nemlig bursdag i dag. :)

Så mannen hadde bakt boller, og jeg hadde rørt sammen en firkløverkake før de kom.

Fikk masse fine presanger (croc-sko, regntøy, scrappeting, lysestaker, bolle i nisseservice + speilreflekskameraet fra mannen).

I dag har vi vært en tur ute og spist, og det gikk veldig bra å ha med Oliver ut. Vi hadde med tegnesaker og en leketøyskatalog, så han var opptatt med det. Han spiste masse mat også.

Vi tok desserten hjemme, boller og is, etter at Oliver hadde lagt seg. Vi så litt mer på film og nå har mannen lagt seg. Jeg er nødt til å komme etter ganske snart jeg også, er trøtt.

28+4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kom masse telefoner sent på kvelden i går, så jeg fikk ikke lagt meg før kl 23. Og det er midt på natta for meg. Jeg er kjempetrøtt i dag, men får bare prøve å karre meg i seng litt tidligere i kveld.

I dag har vi vært en tur i bhg. Gøy for Oliver å leke litt igjen. Han sovner som regel i bilen på vei hjem og nå ligger han og sover i vogna si, mens jeg egentlig skulle ha ryddet til vaskedamene kommer etterpå... Så hva gjør jeg her?? :sjenert:

Fant plutselig ut at jeg er "langt" ut i 3. trimester allerede. Dette svangerskapet bare suser av gårde.

På torsdag er det 3d ul, det blir gøy.

28+5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...