Gå til innhold

Siams svangerskapsdagbok 2

Siam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:vinke:

Takk for hilsen i boka mi! Jeg har vært og sniklest hos deg innimellom, men har aldri lagt igjen noe spor... Skal skjerpe meg, og ikke snike lenger! Oliver høres ut som er herlig gutt... :hjerte:

Spennende her hos deg nå, gleder meg til å følge med deg på oppløpet! :)

Håper det ikke er så altfor lenge til dere får treffe jenta deres nå!

Kan jeg få tippe?

*tenke... 11. februar! :Nikke: *

God helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gurimalla som det nærmer seg nå!!

Så spennende det blir. Gleder meg sånn på dine vegne! Og jeg er spent på navnet :)

Siden jeg ikke er her så ofte ønsker jeg deg lykke til og håper at jeg hører fra deg!

Riktig god helg!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk Engel, men nå tror jeg at jeg har lyst til å vente noen dager. Er ikke helt klar for dette enda. Men lysten kommer nok tilbake.

For ikke lenge siden gledet jeg meg til å oppleve livets største under igjen, og var sikker på at alt vil gå bedre, raskere og enklere denne gangen, men nå er jeg plutselig ikke så høy i hatten lenger.

Men det hadde vært deilig å være ferdig med det også, så om det starter skal jeg nok være klar.

Hyggelig at du la igjen spor, Burpen! :klem: Og Oliver er en herlig gutt. Vi er dødsens forelsket i han, både pappa'n og jeg, og om lillejenta blir halvparten av han er vi storfornøyd. ;) Men hun blir sikkert like god.

Jeg legger deg til tippelista! :)

Tusen takk, April. God helg til deg også. :klem:

Oliver sov til halv åtte i dag også, og det har han gjort nesten hele uka. Deilig!

Etter frokost ringte jeg jordmor og hun hadde ingen fødsler på gang så det var bare å komme.

Alt var i orden, ingenting å utsette på verken bt eller urin. Lillejentas vekst har begynt å flate ut, men det er jo vanlig nå. Hun ble målt til 12% under snitt på ul, men jordmoren forsikret meg om at det ikke var noe å bekymre meg over. Hun ville være omtrent 3300 ved fødselen, og det er jo ikke sååå lite akkurat.

Fikk satt opp nye kontroller, skal først til ny ul 20. men håper vel kanskje at jeg har født før det... Jordmor ba meg om å forberede meg på at jeg kanskje ville bli tilbudt å bli satt i gang den 20. men jeg tror ikke jeg vil det så lenge det ikke er noen spesiell grunn til det. Jeg har troen på at kroppen ordner seg selv og at fødselen vil starte når lillejenta og kroppen min er klar for det.

Det var ikke så lett å konsentrere seg om kontrollen når Oliver var med, men det var ikke så mye jeg lurte på heller.

Og ja! Hun ligger fremdeles med hodet ned, men høyt og bevegelig i bekkenet.

Etter kontrollen dro vi til zoologisk museum på Tøyen, og det var en braksuksess. Oliver løp fra monter til monter og pekte og sa "dæ, dæ," og uææææ når han så løver og tigre, geit når han så alle hvite dyr med horn, og voff-voff til ganske mange forskjellige skapninger. Han hadde det som plommen i egget, så vi er nok nødt til å ta flere turer dit. Ikke meg i mot, jeg elsker det museet selv.

Han sovnet før vi hadde kommet oss på Mosseveien, og sov hele veien hjem. Ganske trøtt. :ler2:

Det ble jo ikke noen pause på meg i dag heller, og jeg var ganske utslitt etter alle dagens opplevelse da jeg kom hjem. Det blir nok tidlig kvelden på meg i dag! Igjen.

Pappa og B. var innom med vogna, så nå står den midt på stuegulvet. Gleder meg til å begynne å bruke den. Mannen har montert bagen og satt seg inn i hvordan den funker, og syntes den var riktig så fin. Jeg hadde ikke nok energi til å se så mye på den i dag. Får ta det i morgen. Eller søndag.

Halvsøsteren min med mann og baby var også med, og det er stas å treffe dem igjen. Sønnen er snart et halvt år, og har blitt et lite sjarmtroll!

Synd de bor så langt borte.

39+3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann og lykke-til.

Første gangen jeg er inne her og titter...Spennende å følge med på innspurten. :)

Har selv 3 barn, ganske så tett. Jeg har ikke hatt noen av dem i barnehage, har også veldig liten familie - så vi har ikke hatt noen avlastning. Men det har gått kjempegreit.... Vi har ganske stort hus, og jeg har "støv på hjernen" - men man klarer det man "må" :)

Derfor vil jeg komme med oppmuntring til deg - om at dette kommer til å gå kjempegreit :) Dessuten er du jo kjempeheldig, som har så mye hjelp fra mamma`n din og svigermor...

Dette kommer du til å klare VELDIG BRA...... Jeg husker at jeg syntes jeg hadde mye å gjøre når jeg "bare" hadde en, men etter å ha fått 3, syntes jeg en er "ingenting". Så du vil "vokse" med oppgavene..... og husk på at du må kose deg....

Småbarnstiden flyr så fort....

Får jeg være med på tippinga jeg også? Tipper 14. feb.(valentines dagen)

Føler også på meg at fødselen kommer til å gå greit for deg. Min fødsel nr 2 var en drømmefødsel, etter en meget tøff 1. fødsel...- men nr 3 var igjen tøff..

GLEDER MEG TIL Å TITTE INNOM HER IGJEN.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, jeg så ikke at dere hadde vært innom Cr@sh og Madden!

Imax: Han prøver å holde seg hjemme eller i nærheten så mye han kan, men det blir littegrann reising. Han skal i alle fall holde seg edru så han kan komme seg mot Oslo om det skulle trengs.

La Traviata: ja, det skal vi ikke se bort i fra. Det nærmer seg dag for dag.

Myrthel: tusen takk for trøstende ord! Det blir helt sikkert så fint, atte. Jeg kan bare ikke regne med at jeg får en repetisjon av forrige permisjon, for da var jeg ikke sliten en dag. Oliver har vært et drømmebarn, så jeg koste meg masse. Denne gangen tror jeg det blir littegrann mer jobb. Men det blir sikkert fint det også. Jeg får i alle fall fordelen av å ha Oliver hjemme litt lenger, jeg hadde syntes det hadde vært trist å sende han fra meg også.

I dag sov Oliver helt til ti over åtte!! Mannen sto opp frivillig før han våknet og jeg var mer eller mindre våken fra klokka sju. Er jo ikke vant til at han sover så lenge. Men deilig er det.

Etter frokost dro vi en tur til byen så mannen fikk klipt seg, og fikk kjøpt rosa pysjer til lillejenta. Hun fikk en i str. 50 og en str. 56 (49.- for begge to på Exit! :) ). Ellers får hun klare seg med Olivers lyseblå. Og jeg fikk tak i hveteposer som kan hjelpe under fødselen. Og nye bringebærkapsler. Hmf, jeg hadde nok håpet at jeg skulle klare meg med en boks... :forvirret: .

Vi kjøpte oss noen filmer også. Slipp Jimmi fri så vi nå, mens vi tenkte vi skulle se Over Hekken sammen med Oliver. Også fikk Oliver en ny Teletubbies-film. Jeg er møkkalei den forrige... :ler:

Mannen var ute en tur med Oliver etter en kort-kort ettermiddagslur. Jeg ble inne og fikk ryddet og ordnet litt.

Jeg har begynt å merke det godt i bekkenet om jeg går og beveger meg mye. Men det er vel ganske normalt sånn på slutten. Det er ikke kjempevondt, så det er ikke noe problem.

Ellers var svoger innom med sin nye kjæreste, og hun virket kjempekoselig. Får håpe det blir noe mer.

Og mannen har skrudd opp senga! Så i morgen (eller mandag) må jeg se og få redd den opp. Nå begynner ting å komme på plass, så lillejenta kan egentlig bare se å komme seg ut. :)

39+4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har fulle dager de siste dagene før termin. Deilig å ha noe å gjøre selv om man blir ganske sliten av det. Husker de siste dagene mine også, masse rydding, reising og masse kos med storesnuppa.

Tror det kommer til å gå kjempebra å ha lillejenta sammen med Oliver hjemme. Noen nye rutiner må nok til men det går seg til. Jeg er nesten litt lei meg nå for at storesnuppa skal begynne i barnehagen, det har begynt å gå sååå bra med oss tre jentene hjemme på dagtid. Men jeg kan ikke takke nei til barnehageplassen, hun trenger å omgåes andre barn og lillesnuppa trenger å ha alenetid med meg.

Ha en fin kveld videre.. eller snart natt tenker jeg.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og nye bringebærkapsler. Hmf, jeg hadde nok håpet at jeg skulle klare meg med en boks...  :forvirret: .

Du kunne fått min boks, jeg rakk vel bare å ta halve... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest marthepia

Til en mor, fra en mor: Vi er de heldigste på jord. Våre barn har vi kjent helt fra tiden i magen. Et større mirakel enn solen om dagen. Selv om de raser imot oss med sinne, så ha alltid i ditt minne: At bak hvert ord de sier til deg, så finnes det alltid et jeg er glad i deg. Ha en fin morsdag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cappocino: veldig greit å ha noe å gjøre, ellers går man jo på veggen! Men det er begrenset hvor mye man orker å gjøre sånn på slutten...

Tusen takk for en koselig dag i dag, Oliver og storesnuppa går så fint sammen og det er gøy å se dem leke. Og lillesnuppa var jo bare sååå nydelig! Også så liten!! :overrasket: Tenk at snart har jeg en sånn en også! Litt vanskelig å fatte.

Kipa: ja, det går rette veien. Men det kan fort ta mange dager, enda. Har ingen tegn på fødsel. Men det trenger man jo forsåvidt ikke ha før det er i gang heller.

Xavia: :ler: Jeg regner meg at jeg ikke rekker å ta hele boksen før det skjer noe. Men det er sikkert ikke farlig å ta noen etter fødsel også. Sikkert bra for sammentrekning av livmoren. :)

Burpen: Jeg tror ikke du kommer til å vinne tippinga, dessverre... Her er det ikke engang en eneste liten kynner. :forvirret:

La Traviata: Tusen takk, og det samme til deg.

marthepia: vakre ord, og lure å huske på når det stormer etterhvert som barna blir store.

Oliver sov nesten til åtte i dag også. Veldig hyggelig for foreldrene! :)

Mannen og Oliver var en tur ute mens jeg hadde en liten spa-session på badet. Så nå føler jeg meg så fresh og fin som det går an når man er på termin og full av vann. :ler:

Etter at Oliver hadde sovet ettermiddagsluren sin kom cappocino og de to snuppene på besøk. Veldig hyggelig, og faktisk ganske beroligende for meg å se at det går an å ha med seg to barn rundt alene. Storesnuppa oppførte seg ekspemplarisk overfor lillesnuppa.

Svigersene kom også innom, så det var fullt hus en stund. Mannen lagde vafler og svigersene hadde med seg masse kaker og kjeks så det ble bra morsdagsfeiring.

39+5

Ingen tegn på fødsel. Jeg synes jeg har hatt mye færre kynnere også den siste uka. Men i dag tidlig hadde jeg noen ganske ekle stikninger. Og lillejenta spreller og sparker som før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at Oliver hadde sovet ettermiddagsluren sin kom cappocino og de to snuppene på besøk. Veldig hyggelig, og faktisk ganske beroligende for meg å se at det går an å ha med seg to barn rundt alene. Storesnuppa oppførte seg ekspemplarisk overfor lillesnuppa.

Takk for kjempekoselig lunch og dessert og vafler og greier. Mannen din er kjempeflink! Stor stjerne i boken.... kanskje jeg skulle tatt med min engang så han lærer noe... hehe!

Joda det går ann å ha med seg begge, selv om det kan være litt slitsomt akkurat i det du skal ut døren. All påkledningen nå på vinteren, passe på at ingen blir for varme etc... også plustelig hører du "bleieaction" på lillesnuppa.... det har vært et par ganger hvor jeg har nesten gitt opp å gå ut, enten så er det den ene eller den andre.. eller så må du selv.... :ler::ler:

Men det går som regel greit, man ler jo bare av det etterpå...

Svigersene kom også innom, så det var fullt hus en stund. Mannen lagde vafler og svigersene hadde med seg masse kaker og kjeks så det ble bra morsdagsfeiring.

Kjempekoselig svigerforeldre du har! Og så søt og sprek svigermor! Hadde litt dårlig samvittighet siden storesnuppa okkuperte Olivers bestemor. Håper det gikk bra ;)

Ingen tegn på fødsel. Jeg synes jeg har hatt mye færre kynnere også den siste uka. Men i dag tidlig hadde jeg noen ganske ekle stikninger. Og lillejenta spreller og sparker som før.

Hadde ingen tegn heller, før vannet gikk på natten...

Krysser alt for at det skjer noe ganske snart!

Er klar med mobben :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...