Gjest marthepia Skrevet 28. november 2006 #301 Del Skrevet 28. november 2006 Har kjempelyst til å ta med Emma i åpen barnehage, men det passer dessverre ikke med skolen. Fra og med februar kan jeg dra ivei hver torsdga da, så det gjør jeg nok. Stortrives han med de andre barna? Er det mange der? Når er det 3.trimester begynner? Vet ikke det engang jeg.. Herregud, tiden har gått fort! Synes ikke det er lenge siden du sa du var gravid jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 28. november 2006 #302 Del Skrevet 28. november 2006 Så spennende med 3D UL da!!! Har sett noen bilder fra sånne undersøkelser..og de er bare fantastiske!!! Håper dere koser dere!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prada Skrevet 29. november 2006 #303 Del Skrevet 29. november 2006 Gratulerer med dagen som var! Hvor har dere bestilt 3d ul? Har litt lyst jeg og... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 29. november 2006 Forfatter #304 Del Skrevet 29. november 2006 marthepia: 3. trimester begynner ved 28+0 etter hva jeg leste på gravidforumet. Madden: takk, takk. Jo, vi koser oss! Prada: Takk for det. Vi har bestilt time til her i Moss, men forrige gang tok vi på Majorstuaklinikken. I dag har vi hatt byggmester på besøk på morgenen. Vi skal nå få pris på tilbyggsjobben. Håper det ikke blir så altfor dyrt, men jeg har mine mistanker om at det blir mer enn vi tror... Blir spennende. Vi må i alle fall innhente flere anbud, det er jo helt texas i byggebransjen for tiden. Etterpå fikk vi besøk av Olivers lekekamerat. Vi spiste lunch sammen før vi gikk ut for å leke på lekeplassen. Det har jo vært så deilig vær i dag, i motsetning til alt regnet vi har hatt i det siste. Jeg har nok ikke vært flink nok til å være ute og leke med Oliver for han blir fort sliten og trøtt, og han hater å få sand og vått gress på hendene... Vi har også vært på svømming i dag, så Oliver sovnet omtrent før han fikk hodet på puta i dag, det ble ikke så lange luren på formiddagen i dag. Jeg har forresten begynt å innføre fast soving rundt klokka 12, men det er helt umulig å forutsi hvor lenge han skal sove. I dag var det rundt en halvtime, i går en og en halv time. Han er hvertfall en engel å legge om kvelden, som regel sovner han uten å mukke litt før sju, og sover hele natten frem til klokka seks. Så får det heller være at han er litt uregelmessig på dagen. Tanten min har fått en ny svulst på lungen. Hun ble operert for 3 måneder siden og har akkurat kommet seg etter operasjonen. Så nå spørs det... Ufattelig trist, hun er bare 50 år. 28+6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 30. november 2006 #305 Del Skrevet 30. november 2006 Kjempetrist med tanten din. 50 aar er jo ingen alder. Svoemming med smaa barn hoeres saa goey ut. Skal nok besoke svoemmehallen en del med nurket vi ogsaa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 1. desember 2006 Forfatter #306 Del Skrevet 1. desember 2006 3d ul'en gikk så bra, atte! Vi skal helt klart få en jente. Og det en skikkelig søt en også! Hun var ganske villig til å vise seg frem så vi fikk tatt en god kikk på henne. Jordmoren målte henne, og det ser ut til at hun vil bli helt normal ved fødsel, altså rundt 3,5 kilo. Blir spennende å se om hun får rett. Legen som tok 3d ul på Oliver tok ikke så veldig feil, han bommet med 140 g. Vi fikk besøk av mamma i går, og hun tok leggingen av Oliver mens mannen og jeg gikk ut og spiste middag. Det var veldig koselig. Vi tenkte egentlig å se en kino, men fant ut at det var hyggeligere å heller ta en dessert og sitte og skravle litt til. Mamma overnattet og har passet på Oliver i dag, jeg sto opp og spiste frokost i sekstiden, men gikk og la meg igjen klokka åtte. Sov til 11 mens mamma passet gutten. Vi har båret opp all julepynten fra kjelleren, og vi har hengt opp julegardiner og fått pyntet litt på kjøkkenet. Det er fremdeles en del igjen, men det går jo an å ta litt etterhvert. Mannen har hengt opp adventsstjerner i vinduene, men vi mangler utelys i hagen. Får se hva vi får til i løpet av helgen. 29+1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 1. desember 2006 #307 Del Skrevet 1. desember 2006 Åh, så deilig det måtte være å se jenta på 3D UL!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 4. desember 2006 Forfatter #308 Del Skrevet 4. desember 2006 Og der var helgen og mandagen over (nesten). Tiden går fort-fort. Vi har hatt en kjempefin helg. På lørdag var vi hos et vennepar og spiste pinnekjøtt, mens Oliver var hjemme hos farmor og farfar. Vi overnattet der vi også, men de tok heldigvis morgenfuglen. Han våknet halv fem! Vi sto opp i ti-tiden. Tidligere på dagen var vi innom tre kjøkkenforhandlere, og har fått et litt klarere bilde av hvordan vi vil ha det. Men det er en del planlegging igjen, og det er bare gøy. Planlegging er halve moroa. I dag har Oliver og jeg vært hjemme og puslet på formiddagen, etter sovingen dro vi ut og kjøpte julegaver. Nå er det ikke mange igjen! 29+4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 4. desember 2006 #309 Del Skrevet 4. desember 2006 innom for å høre hvordan det går Så herlig å se snuppa på 3D! Angrer veldig på at vi ikke tok det, men det var jo da jeg var sengeliggende.. ja ja.... får ta det med sistemann Snuppa ble målt til litt under 3500 g på 3D og kom ut 3225. Ikke så langt unna. Kjøkkenplanlegging er kjempemorro! Wow! Du er jo snart 30 uker!!! Tiden går så mye fortere på andre.. haha Ha en fortsatt god kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 5. desember 2006 Forfatter #310 Del Skrevet 5. desember 2006 Nok en regnfylt dag. Begynner å bli litt lei... Nå hadde det vært koselig med snø. Men temperaturen tilsier ikke noe i nærheten en gang. Vi var hjemme på formiddagen i dag også. Hadde besøk av en reperatør til komfyren som streiket forrige uke. Så nå håper jeg den holder frem til vi skal ha nytt kjøkken! Typisk at ting går i stykker et halvt års tid før man skal kjøpe nytt. Og komfyr må man jo nesten ha, da. Fikk noen tips om vaskemaskinen i samme slengen, den vasker ikke så veldig rent for tiden. Etter sovings dro vi ut og handlet ny trappegrind til å ha oppe, måtte kjøpe en som går i en halvsirkel, BabyDan, siden trappen er litt "rar" øverst. Litt dyr, men må man, så må man. Vi kommer jo til å ha småttiser i hus en god stund fremover. Så nå kan jeg slumre på sofaen mens Oliver ser på Kaptein Sabeltann, uten at jeg er redd for at han skal ramle ned trappa. Eller jeg kan scrappe mens han er oppe sammen med meg. Har fått gjort en del på julegavene de siste dagene, forresten. Men det er allikevel en del igjen. Så jeg får vel sette i gang igjen. Har hatt en del hjerteklapp i det siste. Jeg vet ikke om det er vanlig når man er gravid, eller om det er stoffskiftet mitt som er på vei opp igjen. Får høre med legen når jeg skal dit på torsdag. Ellers er jeg mer varm enn vanlig, men det er vel ikke unormalt. Lille-jenta sparker og spreller, har blitt litt øm på noen punkter på magen siden hun har en forkjærlighet for sparke akkurat der. Jeg har i det siste begynt å glede meg mer enn jeg har gjort tidligere, jeg må nok innrømme at jeg har vært noe "avventende" i forhold til lille-jenta... Men det blir sikkert veldig fint når hun først kommer, tror jeg. Jeg har begynt å miste håpet om at vi skal få den barnehageplassen som var ledig. De skulle bestemme seg for hvem de skulle ta inn i går, og jeg har fremdeles ikke hørt noe, så da er det noen noen andre som er lykkelige nå... Jeg får sette en annonse i avisen og se om jeg kan finne en dagmamma. 29+5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prada Skrevet 6. desember 2006 #311 Del Skrevet 6. desember 2006 Lykke til med dagmamma-jakten! Jeg gruer meg allerede til vi må begynne å lete etter barnehage. Ser ikke for meg at det er masse ledige plasser til 1-åringer i mars. Har veldig god tid da, og håper det ordner seg med et eller annet lurt før den tid. Kjenner du hvordan jenta ligger der inne i magen? Lurer på hvordan man kjenner hva som er opp og ned, rumpe og hode, hender og føtter... Hører jo at noen sier "her er en fot" osv, men foreløpig merker jeg bare masse romstering, dulting og sparking, men hvilken kroppsdel som gjør hva og hvor de er plassert har jeg ingen følelse av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 7. desember 2006 Forfatter #312 Del Skrevet 7. desember 2006 Kjenner du hvordan jenta ligger der inne i magen? Lurer på hvordan man kjenner hva som er opp og ned, rumpe og hode, hender og føtter... Hører jo at noen sier "her er en fot" osv, men foreløpig merker jeg bare masse romstering, dulting og sparking, men hvilken kroppsdel som gjør hva og hvor de er plassert har jeg ingen følelse av. ← Nei, jeg kan ikke si at jeg har noen følelse av det.. Jeg merker også bare bevegelser og dulting, men vet ikke om det er armer eller bein jeg kjenner. Når babyen er litt større kan man som regel kjenne hodet, men det kan også forveksles med en spiss liten babyrumpe... Jeg ønsker meg egentlig gjennomsiktig mage så jeg kan følge med på henne hele tiden, det hadde vært morsomt og sett hva hun drev med noen ganger. I går fikk vi besøk av tante K, mannen var på middag og overnattet i Oslo, så det passet kjempefint for meg. Hun overnattet, og passet Oliver mens jeg var hos legen i dag. Hadde spor av sukker i urinen, men selv om blodsukkeret var normalt skal jeg ta sukkerbelastningsprøve til uka. Ellers var alle resultater fine. Havnet laaangt utenfor på SF-mål, men det var fordi hun sannsynligvis lå på tvers i magen akkurat nå. Det var i alle fall ikke noen baby nede ved bekkenet, i følge legen. Snodige greier. Har gått opp 12 kilo, så da trenger jeg ikke å gå opp mer i dette svangerskapet! Hmf. Må være litt forsiktig med sukkerinntaket fremover, så kanskje vektoppgangen bremses noe. Det er spesielt lett å holde seg unna sukker nå før jul... Er ikke så veldig engstelig ifb med sukkeret i urinen, det trenger jo absolutt ikke være noen diabetes på gang, men greit å få sjekket det. Fikk bekreftet at det var et annet barn som var blitt tilbudt plassen i barnehagen, så da får jeg håpe at vi finner en dagmamma etter jul... Hvis ikke er det vel ikke helt umulig å ha to barn hjemme samtidig? Bare slitsomt. 30+0 10 uker igjen til termin! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 7. desember 2006 #313 Del Skrevet 7. desember 2006 31 uker!! Akkurat en uke etter meg Vi trenger også barnehageplass i mars 2008... Hvordan i alle dager skal vi få til det?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mrs. Potter Skrevet 8. desember 2006 #314 Del Skrevet 8. desember 2006 God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shy Skrevet 8. desember 2006 #315 Del Skrevet 8. desember 2006 OI 10 UKER IGJEN?!! Det går jammen meg fort denne gangen?? eller er det bare fordi ikke jeg er gravid denne gangen?? Hmm.. ikke godt å si.. Gurimeg så spennende... jeg gleder meg med deg!! Synd med den plassen da.... hadde jo vært deilig for deg å få litt rolige timer på dagen med den lille snuppa di... men det går jo sikkert fint å ha begge to også!! Pernille hilser til Oliver!! Ring hvis du er i byen en dag, jeg slutter halv tre hver dag, og har da lett tid til en kaffe hvis du er i nærheten!! Kos shy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 8. desember 2006 Forfatter #316 Del Skrevet 8. desember 2006 shy: det hadde vært veldig hyggelig å se deg, så klart jeg tar kontakt neste gang jeg er i by'n. Regn, regn, regn, regn... Det hadde vært fint med en dag vi kunne ha vært ute snart. Klart man kan være ute når det regner, men det frister ikke akkurat... I dag har vi hatt nok en innedag, har bare vært en tur i butikken for å handle til helgen. Men vi har fått bakt pepperkaker i dag, og det var veldig koselig. Ikea sin pepperkake-deig er helt knall, spør du meg. Lillejenta turner og spreller som bare det inni magen. Magen hopper og spretter, og det er jo ganske morsomt, men også litt slitsomt. Jeg våkner om natten av at det er fest i magen. Har klart meg ganske bra uten altfor mye sukker i dag, tror nok det er like greit å kutte ned på det. Er jo ikke det minste sunt. Men vi har kost oss med vafler i dag, jeg droppet isen vi pleier å ha til. Blir spennende å se hvordan det går med sukkerbelastningstesten på onsdag. 30+1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 8. desember 2006 Forfatter #317 Del Skrevet 8. desember 2006 Sjekket det forrige helsekortet mitt nå, og jeg hadde +1 på sukker i urinen i uke 30 forrige gang også, uten at det ble noe mer om og men av den grunn... Tror nok jordmoren min er litt mer avslappet enn legen. Det beroliget meg litt, men det er klart at det er greit å være litt måteholden med sukker uansett. Nå tenker jeg at det er sengetid for meg, det er min tur til å stå opp i morgen. I dag våknet han 5... :icon_surprised: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 9. desember 2006 #318 Del Skrevet 9. desember 2006 Så moro å få bekreftet at det virkelig er en jente der inne og at alt så bra ut! Jammen meg går tiden fort til hun er her Synd med barnehageplassen da, men kanskje det kan dukke opp noe alikevel? Ellers går det kanskje greit å få tak i dagmamma. Er sikkert godt å få noe avlastning når man går hjemme med to små. Ha en fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 9. desember 2006 #319 Del Skrevet 9. desember 2006 Ha en kjempefin helg!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 9. desember 2006 Forfatter #320 Del Skrevet 9. desember 2006 April: med 160 barn på venteliste i kommunen er det nok litt press på dagmamma'ne også... Men jeg håper selvsagt det beste. Cappocino: I dag har jeg vært hos frisøren og har fått mørkt hår med striper. Litt uvant såklart, men det ble ganske fint. Hadde planer om å pynte litt mer til jul, men det ble sofa mens Oliver sov på dagen. Får se hva jeg får til i morgen. Oliver har blitt så flink til å snakke, det bobler over av nye ord, eller forsøk på ord. Det er ikke alt som er like vellykket. Men han blir så stolt når han klarer det! Det er er fryd å se på. Han er bare så utrolig søt for tiden, jeg er så glad i den lille gutten min at hjertet mitt holder på å eksplodere. Tenk at jeg snart skal være så glad i to! I dag har jeg hatt masse bevegelse laaangt nede, og en del stikking. Så lille-jenta er nok tilbake på plass nede i bekkenet. Vi var såvidt innom Elkjøp og fant ut sånn ca hvor mye hvitevarene vi har lyst på kommer til å koste, og det blir fort en 50.000 bare i hvitevarer! Skrekk og gru, det blir en dyr fornøyelse å bygge på. Men det blir så fint atte. 30+2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå