Gå til innhold

Bittelilleboka

BitteLille

Anbefalte innlegg

Gratulerer med vogn!

Syntes det hørtes ut som en veldig bra pris jeg!

Skal godt gjøres å få den pakka noe billigere enn det!  :klem:

Tusen takk! :klem:

Har så lite peiling på vogner, men salg er salg, og det var den vognen vi likte best, så vi slo like greit til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå tror jeg jeg snart jobber ihjel meg. Fått 50 % fast, men har jobbet 120 % denne uka tror jeg. Overtid hver eneste dag. Merker at full uke tærer kraftig på kreftene, så jeg jeg må vel snart informere dem og at jeg muligens kunne tenkt meg å redusert litt pga baby i magen... :sjenert:

GRUER meg til å fortelle det, da jeg føler at jeg svikter dem... Men merker jo at jeg snart må begynde å ta hensyn til magen istede for jobben...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Har du funnet ut noe mere om terminen din?

:klem:

Nop, tenkte å vente til jeg har snakket med jordmor i midten av oktober og høre hva hun har og si, både om termin og om hva legen sa... Føler liksom at hun har litt mer erfaring enn legen muligens...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tror jeg jeg snart jobber ihjel meg. Fått 50 % fast, men har jobbet 120 % denne uka tror jeg. Overtid hver eneste dag. Merker at full uke tærer kraftig på kreftene, så jeg jeg må vel snart informere dem og at jeg muligens kunne tenkt meg å redusert litt pga baby i magen...  :sjenert: 

GRUER meg til å fortelle det, da jeg føler at jeg svikter dem... Men merker jo at jeg snart må begynde å ta hensyn til magen istede for jobben...

:Nikke:

Veldig viktig å ta hensyn til kroppen og magen! Du risikrer bare å gå på en smell som kan føre til at du ikke greier å jobbe i det hele tatt på slutten. Og du svikter ikke jobben din for det, vet du. Du må ta hensyn til deg selv nå.

Gratulerer med 50 % fast stilling, forresten! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selfølgelig svikter du ikke vennen!

Det er jo utrolig bra at du har stått på til nå, mens du er gravid.

Viktigste er å tenke på helsa og deg selv og babyen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk! Veeeldig glad for å i det minste ha litt av stillingen jeg jobber sikret! :)

Ja, prøver nå å tilpasse arbeidsplassen litt på egenhånd, maser på karene her når det er noe tungt som skal løftes og slikt, de tror sikkert jeg har blitt lat. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bittelille!!

har akkurat skumlest gjennom dagboka da - gratulerer masse med spire i magen!!

ble litt fanget av at du skrev du ikke hadde særlig symptomer i begynnelsen..jeg hadde ikm i går, men har tatt en negativ test, og ingen mensen eller symptomer ennå...

så håper jeg har det som du hadde :sjenert: .

God helg videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

:vinke:

Hvordan går det med deg?

Ser at du fremdeles går ut fra den nye terminen du fikk? Hva sa jordmor til det? Jeg mener da å huske at du ble gravid før meg og greier...??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :klem:

Travlet her om dagene! :sjenert:

Fastlegen mener fremdeles at ul-termin er feil, men jeg holder meg like greit til den. Får heller bli positivt overrasket om jeg føder før. ;)

Ellers så må jeg ringe legen og høre om jeg får flyttet timen min fra onsdag til i morgen, da jeg har blitt prikkete! :overrasket:

Masse små røde prikker over store deler av kroppen nå. Det begynte på puppene, så overnatten kom det på innsiden av lårene, neste dag på leggene og beina, og i dag på hendene og magen. Jeg er virkelig lekker her nå ja... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, var til jordmor i dag, og sannelig hadde jeg ikke istede for å lagt på meg, gått ned. Totalt har jeg nå gått opp 3 kg, og er i uke 27! Jordmora sa at jeg hadde gått lite opp hele veien, men å begynde å gå ned igjen var i hvertfall ikke meningen! Har slitt med DÅRLIG matlyst, og siste uka har jeg begynt å spy igjen (hurra), hun mente at jeg jobber for mye, og vil at jeg skal kontakte legen å få meg enten en dag fri, eller kortere arbeidsdager. Vet ikke helt hvordan jeg skal ta dette opp med sjefene på jobb... :sjenert:

Heldigvis romsterer avleggeren mye i magen, så h*n trives tydligvis! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier som Cr@sh - ta vare på deg selv!

Og bry deg i alle fall ikke om hva sjefene på jobben sier hvis du behøver å redusere arbeidet litt fremover! Det er legen som sykmelder deg og de kan ikke si noen verdens ting til at du kommer med en sykemelding.

Selv har jeg vel gått opp rundt 10 kilo til nå (er 28 uker idag). Jeg synes det er mye, men det er visst ikke så mye å gjøre med det... Her er i alle fall matlysten på TOPP og jeg prøver å begrense utskeielsene...

Har du mye å gå på fra før, siden du ikke har lagt på deg mere enn 3 kilo? Jeg mistenker at kroppen min var veldig gira på å få tilbake de nesten 8 kiloene jeg slanket meg frem til jeg ble gravid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk begge to! :klem:

Ja, har nok og ta av på egenhånd, sikkert derfor jeg ikke har gått noe mye opp. Tok jo av 16 kg før jeg ble gravid, men har fremdeles en del å tære på. ;)

Synes ikke 10 kg høres noe mye ut jeg, og de kiloene går sikkert raskt av igjen etter fødselen. De som legger på seg lite sliter vist mer med å gå ned igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rydda rene klær, satt på ny vask, ryddet og tørket støv i stua, støvsugd og vasket stuegulvet. :hoppe:

Oppdaget etterhvert at slippersene mine satt bom fast på føttene pga opphovning, så nå er det pause med beina i været! :storfot:

Føler meg flink, skal skryte til gubben når han kommer hjem og ser hvor rent og pent det har blitt her! (Må skryte selv siden ingen andre gjør det for meg :ler: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtte fra samboeren har jeg vist ikke. :tristbla:

Sykemedlte meg 100 % ut uka på jobben i dag, pga jeg spydde stort sett hele forrige uke, og gikk ned to kg. Har dermed totalt gått opp tre kg og er sju mnd på vei. Har ikke noe overskudd igjen.

Gruet meg for å fortelle dette på jobb, men fikk full støtte og forståelse og beskjed om å ikke komme tilbake før formen var bedre.

Så skulle jeg fortelle det til smaboeren, og jeg GRUET meg for i følge han er alle andre enn han hypokondere, men tenkte at han ser jo hvordan jeg er om dagen, så han forstår det sikkert.

Fikk lurt ut av meg at jeg sykemeldte meg. Han ser sur og oppgitt ut på meg, og leverer: "Ja ja, det blir nå lite penger til julegaver i år da."

Jeg grein hele veien hjem i bilen. Enn å si sånt?!

Mye klaging fra min side her nå, men måtte bare få det ut noe sted, så jeg ikke står bak døra med stekepanna klar når han kommer hjem i kveld... :kjempesinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snakk om lite forståelsesfull samboer!

Jeg hadde blitt skikkelig sint jeg!

Det er jo ikke som om du ønsker å være kvalm og dårlig i månedsvis, og dette er da hans barn også.

Neste gang han er kvalm og dårlig, kan du be ha pelle seg på jobb og bli der til han er frisk! :riste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:overrasket:

I alle dager!!? For en (unnskyld) idiot!!??

Hvor i trøndelag er det du bor? Så kan samboeren min komme og banke samboeren din i kveld!? :sur:

Nei, fra spøk til alvor: Sånn oppfører man seg ikke mot sin gravide samboer!! Fy flate! Og hvor i alle dager får han det fra at det blir lite penger til julegaver? :klø: Du får da like mye penger når du er sykemeldt? Og om så hele jula skulle blitt avlyst, så betyr da vel ikke det noe så lenge du har det bra!!?

:frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk begge to! :klem:

Gubben fikk kjeft av svigermor og svigerfar for å si sånt når jeg tok det opp da de var på jobben. :sjarmor: (familiebedrift)

De forklarte han og at helsa kom først, og så pengene, og dessuten har jeg jobbet så mye i mange år at jeg har full rett på sykepenger!

Utrolig godt å ha de der, for jeg (hormonell) får ikke til å si klart ifra om hvordan en slik kommentar får meg til å føle meg!

Nå holder han lav profil, så jeg håper han skjønner hvor sårende det var! (Eller så er han bare redd for stekepanna...)

Jeg ble utrolig lei meg tidligere i dag, men nå er jeg bare forbanna! :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare fortsett å vær forbanna på ham en stund - og la ham merke det! Lite koselig med sånn stemning i heimen, men du fortjener en skikkelig unnskyldning!

Ellers må du kose deg og slappe av nå! Ta vare på deg selv og babyen. Og gratulerer med 28 uker, forresten (selv om jeg er sikker på at du har kommet lenger enn det)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...