Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Embla s
Skrevet
Det helspeiler jo til meg. Mitt avkom jeg er djevelen. Det var kun ment som humor pga overskriften på denne tråden.

Her ser jeg at denne kan man stusse på. Jeg har levd med eneansvar for henne i alle år. Faren eller hans familie har aldri stilt opp. Derfor trenger jeg fri fra henne. Etter en slik oppladning blir jeg en bedre mor en jeg ville vært hvis vi aldri var fra hverandre.

Dette er hva jeg mener er en humoristisk tone i huset vårt. Hun kjenner ikke sin far og han er det siste hun vil/får lov til å bo hos. Og det er vel ingen som tror hun mener at hun vil flytte til Barnevernet?

I hele denne tråden har jeg skrevet med humor. Jeg vet jeg er en god mor, og selv om min datter får mange boller så er jeg ikke fæl av den grunn.

Jeg tror ikke du er en dårlig mor, Titti72! Tror de fleste av de som har skrevet i denne tråden er gode mødre som er glade i barna sine. Uhell skjer, og at det er deilig med litt barnefri kan vel ingen(?) nekte på? Folk har sin egen tone hjemme som kan være vanskelig å forklare.

Jeg lurer egentlig litt på hvem disse "perfekte foreldrene" på KG er :klø: Og at man selv utbasunerer seg som perfekt sier da heller ingen ting? Det at man forteller om ting man prøver å gjøre riktig, eller gir uttrykk for at man ønsker å gjøre ting mest mulig rett betyr jo ikke at man ikke gjør feil og?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Vet ikke hvor det gikk galt, egentlig, men nå går toåringen min rundt og sier pulepulepule pule PUUULEEEE!

[/quote

:ler::ler::ler:

Min 2 åring sa: Hei dere griseruller til to jenter istad. Hehe

Gjest StoreSky
Skrevet

Synes fremdeles tråden er bra jeg!

Forøvrig så skulle min datter gjøre lekser igår, bokstaven P var tema -hun tegner mamman sine PuPPer og tegnet meg -var en smule usikker der gitt.....hahaha.

Gjest Tutteluttemor
Skrevet
jeg røker også inne. lille jenta har ikke problemer med det og jeg blåser det ikke i ansiktet hennes helelr.

Røyklukt av barn blir regnet som omsorgssvikt

• Liker 1
Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg må si at jeg synes denne tråden var befriende lesning! Jeg har foreløpig ingen barn selv, men nå virker det mindre skummelt enn det gjør til vanlig... :)

Gjest Gjest
Skrevet

Ingen er feilfrie - heldigvis.

Men å "skryte" av de feil som er begått - det er vel å gå litt for langt :sjenert:

Det er ikke lett å ha barn - det vet jeg - men jeg vil fortsatt påstå at har man satt barn til verden - så får man først og fremst sørge for at de får en trygg og god start her i livet. Grunnlaget legges i de første årene - barn tåler at feil gjøres - men ikke når feilene blir en vane :forvirret:

Vil også få si at det er neimen ikke alle som har fortjent å ha barn :(

Skrevet

Men å "skryte" av de feil som er begått - det er vel å gå litt for langt  :sjenert:

Det er ikke lett å ha barn - det vet jeg - men jeg vil fortsatt påstå at har man satt barn til verden - så får man først og fremst sørge for at de får en trygg og god start her i livet.  Grunnlaget legges i de første årene - barn tåler at feil gjøres - men ikke når feilene blir en vane  :forvirret:

Vil også få si at det er neimen ikke alle som har fortjent å ha barn  :(

Du har ikke vært på KG lenge hvis du ikke ser viktigheten av en sånn tråd.

Her er de fleste perfekte uansett hvilken situasjon de havner oppe i.

Dette er en humor tråd, og all "skryting" er med "...."

Vi har da ikke som mål å være kjipe. Men som du sier alle gjør feil. Her kan du legge dem ut uten (vel nesten da) å bli fordømt.

Skrevet (endret)

Men å "skryte" av de feil som er begått - det er vel å gå litt for langt  :sjenert:

Det er ikke lett å ha barn - det vet jeg - men jeg vil fortsatt påstå at har man satt barn til verden - så får man først og fremst sørge for at de får en trygg og god start her i livet.   Grunnlaget legges i de første årene - barn tåler at feil gjøres - men ikke når feilene blir en vane  :forvirret:

Vil også få si at det er neimen ikke alle som har fortjent å ha barn  :(

Teit innlegg i en utrolig morsom tråd!

Jeg sover så lenge jeg kan i helgene, og eier ikke dårlig samvittighet for det. Jeg kjefter i stedet for å være pedagogisk korrekt, jeg gir gjerne prinsessa nugatti på maten til frokost for å få i henne noe, og ungene spiser godteri før frokost på søndager.

I tillegg røyker vi inne!

Barneværnet burde nok egentlig vært kontaktet. ;)

Edit: Skrivefeil

Endret av Annie
Gjest Pjusk
Skrevet

Jeg har gjort / gjør en million feil, men tror ikke jeg skal ramse dem opp her. :sjenert:

Men Tilt sin SIMS-historie var bare supermorsom. Og jeg synes jeg ser toåringen til Tuji som går rundt å sier PUUUULE !

:ler::ler::ler::ler:

Skrevet

Idag er jeg bare elendig mamma. Nå er det barnetv og snart skal dem legge seg. Jeg skal kose meg med litt jordbær etterpå. Uff føler meg så dårlig når jeg sier at jeg virkelig gleder meg å få dem i seng idag. :(

• 2 år senere...
Gjest Huttetu
Skrevet

Jeg knipset munnen så hardt på jenta mi i går kveld at hun blødde fra en sprekk i dag morges da hun dro til skolen.

Jeg var så sint på henne at jeg tok tak i overarmene hennes og ristet henne.

Går over stokk og stein dette!

Men hva skal man gjøre da, når ingenting når inn og hun bar skriker og roper og slår meg?

Skrevet (endret)

obs

Endret av sashadelenn
Skrevet
Jeg knipset munnen så hardt på jenta mi i går kveld at hun blødde fra en sprekk i dag morges da hun dro til skolen.

Men hva skal man gjøre da, når ingenting når inn og hun bar skriker og roper og slår meg?

Det første du kan gjøre er ihvertfall å be datteren din om unnskyldning, og love dyrt og hellig at du aldri skal legge hånd på henne igjen. Dersom hun roper og slår lar du henne være i fred til det går over, enkelt og greit.

Jenta mi er 4 og får noen skikkelige raseriutbrudd innimellom. Da må jeg jobbe med meg selv for å beholde roen. Ber henne gå på rommet sitt eller et sted der vi andre ikke blir plaget av sinnet hennes. Men noen ganger sprekker jeg og roper tilbake til henne. Det er ille nok syns jeg. Men vi har snakket mye om hva vi kan gjøre istedet for å rope og bli sint, og jeg prøver så godt jeg kan. Det gjør hun også. Husk at dette går begge veier og det er kjempeviktig å snakke om sånt i fredstid.

Jeg og snuppa har funnet ut at mamma skal ha på seg en ring som vi kaller "ikke bli sint-ringen". Når hun merker at jeg begynner å bli sint på henne eller broren sier hun "husk på ringen mamma" :fnise: , og den hjelper meg å fokusere på målet mitt. Blir flinkere for hver dag til å ikke bli sint... :jepp: Dessuten syns jeg det er viktig at ungene ser at mamma prøver å bli en så god mamma som mulig. Og at alle kan gjøre feil, men da er det fint å kunne si unnskyld etterpå.

Gjest Gjest_Maria_*
Skrevet

Ungene blir som sine foreldre, som regel. Oppførselen lærer hun fra deg. Du har egentlig bare deg selv å takke.

Jeg er ingen perfekt mor. Hvem er vel det?

Jeg kjefter for mye, jeg har ikke alltid energien det kreves å virkelig ta seg av 4 unger på en tilfredstillende måte. Jeg er under utdannelse og har rett og slett ikke tid til å følge opp fritidsaktiviteter osv slik jeg burde, så barna mine spiller kun i korps (2 av dem), for mer har jeg ikke sjans til å styre med.

Men jeg må innrømme at denne tråden av og til sjokkerer selv meg.

Jeg kan faktisk finne på å røyke inne av og til, men da kun etter at barna har lagt seg, og jeg sitter i stua med vinduer og verandadøren på vidt gap, og døren ut til resten av huset er lukket. Jeg lar det lufte i etpar timer før jeg lukker igjen.

Å røyke inne hele tiden, med barna i samme rom kunne jeg aldri funnet på å gjøre. Jeg skjønner ikke at noen voksne mennesker kan finne på noe slikt i 2008.

Jeg tror mange i denne tråden rett og slett er så nettavhengige at de heller lar ungene se TV hele dagen, slik at de selv skal få sitte på nett.

Jeg har vært slik selv en gang i tiden, og jeg syns faktisk ikke det er noe særlig å "skryte" av. Spesielt morsomt er det heller ikke.

Skrevet
Dro ofte ut å handlet mens hun sov for å slippe ha henne med....

Er absolutt ikke noe mønster mamma jeg altså, men håper for guds skyld ikke hun var alene hjemme??? Tenk om det hadde begynnt å brenne!!

Gjest Stjernedryss
Skrevet

KG er veldig forskjellig fra sånn jeg kjenner virkeligheten i hvertfall. Foreldre jeg kjenner lar ungene sine se masse på TV, kjefter og skriker på barna, samt bærer de på rommet når de er umulige, gir barna godteri rett som det er, saft flere ganger om dagen, tar med barna på shopping i mange timer på kjøpesenter, lover ting som ikke blir holdt, går fra barna i badekaret, lar barna være ute alene uten å holde oppsyn hele tiden, listen er uendelig lang. Enten så kjenner jeg kun håpløse foreldre, eller så er KG foreldre ekstremt flinke.

Skrevet

Hadde vært våken hele natten for å lete etter kattungen som var blitt borte.pus hadde hoppet ut vinduet og hadde vært borte hele dagen.

var så trøtt på morgenen da samboeren dro på jobb at jeg klarte å dubbe av på sofaen mens lillegull satt i lekegrinda si. våknet da hun begynte å småbable mens hun lekte. fy så dårlig samvittighet.......

pus kom hjem på morgenen da^^

Skrevet

*Dt hender jeg ser en annen vei når hun gjør småtterier som egentlig ikke er lov.

*Når jeg skal lage middag plasserer jeg henne av og til i kjøkkenstolen og bestikker henne med kjeks

*Et par ganger i uka får hun saft.

Jentungen er halvannet år.

Skrevet
KG er veldig forskjellig fra sånn jeg kjenner virkeligheten i hvertfall. Foreldre jeg kjenner lar ungene sine se masse på TV, kjefter og skriker på barna, samt bærer de på rommet når de er umulige, gir barna godteri rett som det er, saft flere ganger om dagen, tar med barna på shopping i mange timer på kjøpesenter, lover ting som ikke blir holdt, går fra barna i badekaret, lar barna være ute alene uten å holde oppsyn hele tiden, listen er uendelig lang. Enten så kjenner jeg kun håpløse foreldre, eller så er KG foreldre ekstremt flinke.

Det gjør jeg også, bortsett fra det med shopping, løfter og badekar.

Ellers bestikker jeg med godt og saft, hyler og skriker og bærer på rommet, og lurer avogtil på om jeg er i ferd med å bli gal.

Jeg er nok ikke en ekstremt flink forelder. Jobber masse og er mye sliten, har lite overskudd. Innbiller meg at livet hadde vært bedre om jeg jobbet redusert/hadde mindre boliglån, men jeg er fanget i en spiral hvor jeg er nødt til å stå på for å opprettholde levestandarden som vi voksne og barna har vennet seg til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...