Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Hilde K S
Skrevet

Jeg synger i bilen, selv om min tolvåring har med seg venninner.

Ellers er jeg såklart en perfekt mor. Perfekte mødre lemper litt på krav om null godis utenom lørdag, kjefter når de føler for det og klemmer tiåringen selv om kompisene ser det.

Videoannonse
Annonse
Gjest Miloine
Skrevet
Jeg har brølt "Din forbannade drittunge!" til sønnen min og om to uker skal han være alene hjemme fra mandag morgen til tirsdag kveld. Han er femten.

Det har jeg gjort også og han er også 15 år! Jeg har mye å fortelle i denne tråden jeg også....kommer sterkere tilbake siden, helt klart! :sjenert::ler:

Dette var en fin tråd Tuji (skrives det sånn?)

Skrevet

Har gjort mye galt, men forhåpentligvis noe riktig også.....de skikker seg hvertfall bra idag.

Men en episode sitter spikret, og den angrer jeg på : har dasket lille gullet mitt med en avis, en gang hun skreik som besatt og jeg var dødstrøtt.......og det verste var jo at hun var så liten og ville opp på fanget mitt for å få trøst etterpå...........

:grine:

Håper de høyere makter kan tilgi meg. :engel:

Skrevet (endret)

Skaffet sommerjobb til min 13 åring.Oppvaskjobb :sjarmor: kanskje ikke den beste jobben.

(må lære seg å tjene penger selv, og ikke bare rekke ut handa etter mere penger,og da falt jo mange av hennes planer litt i vasken,med venner og sånn)

Endret av 14.junibrud
Gjest BagLady
Skrevet

En veldig ærlig tråd, i motsetning til alle trådene der det går i

- mine unger drikker kun vann i uka

- mine unger spiser godteri kun på lørdag

- mine unger får aldri kake i barnehagen eller på skolen

- mine unger ser kun 1 time på tv hver dag

- mine unger elsker grønnsaker og spiser alltid opp maten

- hjemme hos oss prater vi alltid med behagelig innestemme

Jeg tviler ikke på at dette stemmer på noen, men jeg hadde mine mistanker om at de fleste lå en plass midt i mellom. Så deilig å få det bekreftet, nå tør jeg også få barn :ler:

Skrevet

Husker noen sa en gang at hvis man ikke får noen barndomstraumer blir man jo fryktelig kjedelig som voksen :ler:

Treåringen min spiser ikke en grønnsak.

Honnikorn til frokost.

Har slengt henne oppi senga i sinne mange ganger, noe hun forøvrig sannsynligvis synes er litt gøy :roll:

Kjeftet og smelt med dører.

Skreket tilbake til babyen når de misfornøyde hylene hans har gått meg på nervene (noe han for det meste også synes er gøy :roll: )

Brukt snus mens jeg ammet.

Og så dunker jeg hodet hans i bildøren omtrent annenhver gang jeg skal prøve å få ham oppi setet, men det er ikke med vilje.

... sikkert en del mer, men de er jo så små ennå, så jeg har ikke rukket allverden ;)

Det eneste jeg egentlig har litt dårlig samvittighet for er de gangene jeg holdt henne i skruestikke for å pusse tenner. Og som hjertesukka skriver, når de er så små, så kommer de til meg for å få trøst etterpå, selv om det er jeg som var kjip.

Gjest Gjest
Skrevet

Det var befriende å høre at ikke alle her innne er så perfekte som jeg har fått inntrykk av.

Gutten min får drikke brus når jeg har, dvs ganske ofte.

Jenta mi på 1år har spist både sjokolade,drukket brus(selv om det ikke er mye og ofte)

Jeg har sendt gutten min på rommet når han har vert umulig.

Jeg har kjeftet og smelt.

Truet med at politiet kommer om han ikke var snill.

Har smelt med dører, og kastet ett glass i veggen.

Han får spille og se en del på tv.

Er ikke alltid like flink med å kjøpe frukt.

Og sikkert mye,mye mer..

Gjest Gjest
Skrevet
I går nektet jeg treåringen kjeks i butikken med det resultat at hun satte seg ned og skrek. Dermed tok jeg bare jenta under armen og fortsatte handlingen. Jeg følte meg ikke som noen dårlig mor, men alle andre der mente nok at jeg var det.

Det syns jeg høres ut som veldig god barneoppdragelse! Bra at du klarer å være så bestemt.

Gjest Gjest
Skrevet

En ærlig tråd. Snart kommer det sikkert noen og kjefter i vei.

Gjest Gjesta
Skrevet

Det er ikke lov i denne tråden, de får heller starte en egen :sjarmor:

Gjest Gjest
Skrevet

Noen ganger er det uforskyldt også.

Da gutten min var ca 4 år, var han en dag så sint at han la seg under salongbordet. Han lå og spente i bordet. Puffen til stolen hadde han spent under bordet og sparket den oppetter beina mine. Jeg ble så lei av det at jeg skulle dytte den bort med foten og ut på gulvet. Da jeg dyttet den med foten, traff puffen gutten min i hodet. Han hylskrek! Det var jo ikke med vilje jeg hadde truffet ham, men likevel..

Dagen etter i barnehagen fortalte han alle "tantene" at jeg hadde sparket ham i ansiktet! :rodme:

Jeg trodde jeg skulle dø! Heldigvis trodde de ikke noe på den historien. :)

Gjest Gjest
Skrevet
Dagen etter i barnehagen fortalte han alle "tantene" at jeg hadde sparket ham i ansiktet!  :rodme:

Jeg trodde jeg skulle dø! Heldigvis trodde de ikke noe på den historien.  :)

Kjenner meg nesten litt igjen. Ikke med egen unge, men var au pair i USA og skulle følge seksåringen på skolen. Han var skikkelig umulig og drøyde tida hele veien. Jeg kjeftet og truet, og da vi kom fram var de andre barna allerede på vei inn, jeg var da så sint og lei, og guttungen så atal at jeg bare trykket sekken inn i hendene hans og gikk siden eldre elever hjalp alle førsteklassingene inn. På skolen fortalte da gutten til læreren sin at jeg hadde kasta han i bakken, han hadde ramlet på veien og fått et lite skrubbsår på kneet. Skolen ringte da moren på jobb og sa hva han hadde fortalt. Da moren tok det opp når hun kom hjem fra jobb, ble jeg først dritredd, så for meg amerikansk fengsel og rettsak og det hele :sjenert: . Men jeg sa jo hva som hadde skjedd og ho trodde på meg. Heldigvis...

Gjest Gjest
Skrevet
For en digg tråd!!!!!! Har lenge følt meg som Norges verste mor......

Hvor skal vi begynne.....

Ville aldri ha unger, vurderte abort med den første fram til uke tolv, angret på at jeg ikke hadde tatt abort fram til han var født.

Har tatt han hardt i armen når han sto og kasta ting på bildene på veggen så de falt ned og rammen knuste. (var vel to tre år den gangen)

Satt han hardt ned i senga når han har stått opp av senga gang på gang i nesten en time etter jeg hadde lagt han. (noen år siden det nå)

Har kjefta en del, og har mått ta meg kraftig sammen og faktisk gå i et rom for å ikke slå han. (også noen år siden)

Vet at han tar snop fra skapet og brus fra kjelleren når han er alene etter skolen, men tar det ikke opp med han OG fortsetter å kjøpe inn nytt når det er tomt. Noen ganger sier jeg også om morran for vi reiser på jobb og skole at han får ta seg litt snop etter skolen, så han skal slippe og ta det bak ryggen min.

Pølser eller karbonader og potetstappe til middag to til tre ganger i uken. Blir en del spaghetti også. Men faktisk blir det som regel vann til middag, saft noen ganger.

Han drikker saft til matpakka på skolen, og det hender ofte han har sjokoladepålegg på skiva.

Møter sjeldent på foreldremøter, får referat likevel. Blir irritert når vi må på konferansetime.

Hender leksene blir gjort i full hast ved frokostbordet. Har begynt å mase litt mer på han om lekser den dagen han får leksa.

Har aldri pressa på at han må spise grønnsaker. Spiste ikke grønnsaker selv før jeg ble voksen, og jeg har overlevd.

Han har ikke egen tv, og det hender jeg ber han gå ut og leke så jeg kan se på det jeg vil se.....  :sjarmor:

Mmmmmmm sikkert mye mer.....

Kom på noen ting til: For noen år siden så vi på et faktaprogram om barne"fengsel" på Bastø der "slemme" barn ble sendt i gamle dager og utsatt for straffearbeid og jerndisiplin (og overgrep etter dagens målestokk i hvert fall). Jeg har noen ganger sagt til han at hvis du ikke er snill nå, så sender jeg deg til Bastø! Han lærte seg fort å svare "ja sæææææærlig".

I toårsalderen var han fæl til å bite folk. Jeg satt med beina på bordet og han kom og skulle bite eller egentlig bare lot han som han skulle til og begynne med. Jeg sa nei og ble mer og mer streng i stemmen. Så til slutt fjernet jeg beinet når han lente hodet mot foten min for å late som han bet....trudde jeg, men han hadde faktisk tenkte å bite dermed slo han tenna i bordet i steden. Det ble hyl og skrik gitt! Jeg trøstet han heller ikke med en gang, men sa at det var ikke noe synd på han FOR DET ER IKKE LOV OG BITE! Fikk trøst etter hvert da.

Gjest Gjest
Skrevet

Har gjort det meste her. Blir ofte beskyldt for å kvele sønnen når jeg må ta tak i genseren for at han ikke skal stikke av/rømme. Det er som regel når jeg har vært slem og bedt han om å slå av dataen etter flere timer...

Sønnen sover inne hos meg, ser på tv til han nesten sovner. Ungene får som regel det de vil ha til middag(ofte så velger de fisk.....)æsj

Jeg fortalte sannheten om pappaen og hvorfor han flyttet. Hadde dårlig samvittighet i 1 sekund, så tenkte jeg at, nå vet de det, og så slipper de å høre det fra andre eller bli jugd til.

Gjest Gjest
Skrevet
Ja ja.... Si det til noen som bryr seg.

Hun må sikkert til psykolog når hun blir voksen for å bearbeide sterke traumer.

jeg kan godt si det til noen som bryr seg, hvis det er det du vil. Hvem tror du bryr seg? Jeg tror barnevernet bryr seg om at du slår barnet i ansiktet.

Gjest Gjest1
Skrevet
Jeg fortalte sannheten om pappaen og hvorfor han flyttet. Hadde dårlig samvittighet i 1 sekund, så tenkte jeg at, nå vet de det, og så slipper de å høre det fra andre eller bli jugd til.

Jeg synes ikke det er et tegn på at du er dårlig foreldre, men heller tvert imot. Forutsatt at du sa det på en ordentlig måte.

Gjest Gjest
Skrevet
jeg kan godt si det til noen som bryr seg, hvis det er det du vil. Hvem tror du bryr seg? Jeg tror barnevernet bryr seg om at du slår barnet i ansiktet.

feil. det var "fyttikatta" som hadde klasket barnet sitt i ansiktet. unnskyld titti72, du har jo "bare" mobbet jenta di.

Gjest Gjest
Skrevet

Har dumpet poden på 9 måneder foran tv'en i halve dag, fordi jeg har vært så trøtt og sliten og hatt skikkelig hodepine.. Som den tv-slaven han har blitt, lå han og stirret tomt og passivt på tv'en leeeenge mens jeg slappet av på sofa...

Og enda verre.. i går glemte vi tannpussen!!!!

Skrevet

Jeg må nok ta førstepremien. Når vi kom hjem fra vår andre ferie i syden fortalte poden i barnehagen at i ferien hadde vi bodd på bordell og mamma hadde røyka hasj. :frustrert: Forventet barnevernet på døra kjapt da, men det gikk greit.

Skrevet (endret)
Jeg må nok ta førstepremien. Når vi kom hjem fra vår andre ferie i syden fortalte poden i barnehagen at i ferien hadde vi bodd på bordell og mamma hadde røyka hasj:frustrert:  Forventet barnevernet på døra kjapt da, men det gikk greit.

:ler:

Å guuud for en herlig tråd!! :)

Min er bare snart 10 mnd, så har ikke rukket allverdens enda..

-han fikk smake is da han var 3-4 mnd. Etter det har han fått smake litt hver gang vi har is, dersom han er våken. Dvs kanskje en gang (eller to eller tre) i mnd.

-Han sov sammen med meg i min seng lenge, men for ca en uke siden var det brått stopp. Han våkner enda innimellom og maser om å få sove med meg, og nattepupp.

-2 eller 3 ganger har ikke baby-callen vår vært ladet nok, og dermed ikke slått inn når han våkna etter nap i vogna. Vi bor rett bak en skole, og en gang skrek han så lenge at skolen ringte oss og fortalte at han lå å skrek. :grine:

-for noen uker siden var i vi konfirmasjon, og han fikk smake både Cola og Solo. Nå blir han helt vill hver gang han ser flaskene, og vil veeeeeldig gjerne ha.

-har ved flere anledninger fått smake sjokolade

-han har 2 ganger falt ut av min seng når han sov der sammen med meg. (som også bidro til avgjørelsen om å lære (tvinge) han til å sove i sin egen seng) En gang fikk han skikkelig blåmerke i panna, som var der i flere dager!

-Hvis han våkner for tidlig etter nap i vogna på dagtid kjenner jeg at jeg blir litt irritert. Jeg føler på en måte at jeg ikke har fått min "kvote" av fritid. (pluss at jeg vet at det blir mye grining og masing hvis han sover for lite.)

-Dersom han bare vrir og vrir på seg når jeg skal kle på han må jeg kjempe for å motså lysten til å være litt hardhendt og holde han fast med makt. Men dette er sjelden.... Mest bare hvis vi har dårlig tid, og det er jammen ikke ofte.

-En gang jeg hadde han med på flytur, og han begynte å bli rimelig utålmodig, putta jeg små biter smågodter i munnen hans. Hver gang han viste tegn til å bli unådig, putta jeg inn en ny bit. Han var fornøyd, jeg var fornøyd, og stille ble det.

-Jeg har flere ganger tatt ett eller to glass vin og ammet han ikke så veldig lenge etterpå.

Kommer ikke på flere.. Kommer muligens tilbake med flere, hvis jeg kommer på noen.

Endret av Lemming

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...