Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Embla s
Skrevet
Jeg startet ikke tråden for at det skulle bli en konkurranse om å komme med de verste eksemplene, men for at det skulle være et fristed der man kunne fortelle om flaue/morsomme/kjipe episoder uten å få kjeft  :ler:

Noen av innleggene som har kommet har vært triste å lese, det skal jeg være enig i.

Ja, med fare for å få et hylekor etter meg nå; mye av de tingene som står i denne tråden er sånt som enhver foreldre gjør iblant, men mye av det er bare nitrist lesing. Og enda tristere er det når det skrives på denne måten, som om det er noe vi skal applaudere.

INGEN foreldre gjør rett hele veien, alle gjør bommerter. Alle er sløve iblant og handler mot bedre vitende fordi man er så sliten/lei/travel/ubetenksom. Og jeg er enig i at det ikke er noe man skal skamme seg over. I såfall måtte alle gått rundt med bøyd hode. Og jeg er også enig i at mange slike episoder kan være litt morsomme på en måte. Men når det ramses opp, episode for episode, innlegg for innlegg, og det på en rar måte nesten virker som om mange er litt "stolte" av episodene sine, da gjør det noe med mine følelser.

Ikke meningen å kjefte, moralisere eller ødelegge tråden, og burde sikkert ikke skrevet dette i det hele tatt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig med kallamilla og Embla s. Jeg mente slettes ikke at det skulle bli en "se så slem jeg kan være mot barna mine"-tråd, men noen har tydeligvis oppfattet det sånn. Jeg tenkte mer på uskyldige ting når jeg startet tråden, men det er ikke sikkert alle oppfattet ironien i overskriften. Når jeg sier "dårlige foreldre" mener jeg det ikke i ordets rette forstand, men som en motvekt til alle tilsynelatende perfekte foreldre her inne.

Gjest Mireya
Skrevet
Når jeg sier "dårlige foreldre" mener jeg det ikke i ordets rette forstand, men som en motvekt til alle tilsynelatende perfekte foreldre her inne.

Nå er det jo noen som rett og slett ER dårlige foreldre... Uten at dem som måtte påpeke det samtidig stempler seg selv som perfekte.

Skrevet

Jeg har skrevet mange innlegg her i tråden og kåret vel meg selv som den dårligste moren.

Det var humoristisk ment og ingen konkurranse fra min side.

Jeg har en guttejente på snart 14 år så det er klart det har skjedd mange ting. Hun er ingen porselensfigur, og når jeg skrev at vi f.eks. "erter" henne med et guttenavn så er det bare som kos. Altså jeg mobber ikke datteren min, og hvis hun kaller meg en ku og flirer så har det en bakhistorie til det (om en ku) og det betyr ikke at hun er respektløs mot meg.

Jeg og min datter har en god tone oss imellom, hun kan komme til meg med alt som berører saker som gutter, røyk, alkohol og sex.

Hennes venninder har jeg også en ganske grei tone med som gjør at vi heller snakker sammen om gutter og bier, en at jeg skal løpe til foreldrene deres og si at nå er x sammen med y og han har kommet lenger en til deres leie/kose/kyssstadie.

Skrevet

Jeg skal ærlig innrømme at jeg har følt meg som en "dårlig forelder" når jeg har lest diverse tråder her på barn/familie, fordi de mange postere fremstår som "perfekte" og gjør alt etter læreboka. (Selv om jeg innerst inne vet at det er flere enn meg som gjør dumme ting i foreldrerollen, men at det er ikke det en først snakker om).

Fremdeles glad for at du startet tråden jeg, Tuji, selv om den kanskje utartet seg noe negativt.

....og prinsessa har fått vafler til frokost, og er nå på dagens andre is ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Syns virkelig så mange av dere at dette er en "artig tråd". Jeg er ikke en perfekt mor, men en del av innleggene her er sjokkerende. Det er da forskjell på å gi ungen sin en is midt i uka som bestikkelse i butikken, til å slå, kalle barna sine, angre på at man fikk dem osv.

Syns det ble en lei tråd jeg...

Skrevet
Syns virkelig så mange av dere at dette er en "artig tråd". Jeg er ikke en perfekt mor, men en del av innleggene her er sjokkerende. Det er da forskjell på å gi ungen sin en is midt i uka som bestikkelse i butikken, til å slå, kalle barna sine, angre på at man fikk dem osv.

Ja, det er akkurat det vi snakker om nå, at tråden ble helt annerledes enn tenkt.

Skrevet

Jeg har ikke lest hvert eneste innlegg det må jeg innrømme. Men hvis det er noen som har skrevet at de slår ungene sine så er jo det helt forferdelig. Jeg har klappet igjen bagasjelokket på avkomets fingre, men det er tross alt forskjell på uhell og raseri.

Skjønner bedre nå at det reageres, jeg trodde kritikken gikk på min "egenkåring".

Skrevet

For å være helt ærlig, er dine innlegg noen av de jeg har reagert på, Titti72.

Skrevet

Er det noen som har skrevet i tråden at de slår ungene sine? :overrasket:

Skrevet
For å være helt ærlig, er dine innlegg noen av de jeg har reagert på, Titti72.

Hva? Hva har jeg skrevet som du reagerte på?

Gjest Gjest
Skrevet

Neida, kjære Titti, jeg skjønte ironien og meningen bak innlegget ditt. Jeg har også klemt fingra til lillegullet mitt. Men ja, det står om både ørefiker og andre ting i denne tråden som jeg syns er trist. Jeg oppfattet det nemlig slik at det var "dårlig mor light" versjonen man egentlig var ute etter, altså dette at vi alle glipper i blandt og at dårlig samvittighet kommer obligatorisk med foreldrerollen - ikke at tråden var ment som et fristed for tja... virkelig dårlig foreldre, for å si det slik.

Skrevet
Hva? Hva har jeg skrevet som du reagerte på?

F. eks. at du kaller barnet ditt for "djevelavkommet" i det første innlegget ditt. Det var sikkert humoristisk ment, men jeg synes likevel det var litt drøyt.

Skrevet
F. eks. at du kaller barnet ditt for "djevelavkommet" i det første innlegget ditt. Det var sikkert humoristisk ment, men jeg synes likevel det var litt drøyt.

Det helspeiler jo til meg. Mitt avkom jeg er djevelen. Det var kun ment som humor pga overskriften på denne tråden.

Jeg syns også det er deilig når hun er borte i helger og oppmuntrer henne gjerne til det.

Her ser jeg at denne kan man stusse på. Jeg har levd med eneansvar for henne i alle år. Faren eller hans familie har aldri stilt opp. Derfor trenger jeg fri fra henne. Etter en slik oppladning blir jeg en bedre mor en jeg ville vært hvis vi aldri var fra hverandre.

Når avkommet er sur (les: ikke får viljen sin) og truer med å flytte til faren, mormor, en venninde eller til barnevernet så sier jeg bare "Ok. Stikk og pakk så kjører jeg fram bilen så lenge."

Når vi tøyser så er standardsvaret mitt; "Si det til noen som bryr seg". Det har noen og enhver kicket på. De hører jo ikke hele samtalen så jeg blir ganske uglesett da.

Dette er hva jeg mener er en humoristisk tone i huset vårt. Hun kjenner ikke sin far og han er det siste hun vil/får lov til å bo hos. Og det er vel ingen som tror hun mener at hun vil flytte til Barnevernet?

I hele denne tråden har jeg skrevet med humor. Jeg vet jeg er en god mor, og selv om min datter får mange boller så er jeg ikke fæl av den grunn.

Skrevet

Jeg tviler ikke på at du er en god mor, Titti72, og det var ikke meningen å støte deg.

Skrevet
Jeg tviler ikke på at du er en god mor, Titti72, og det var ikke meningen å støte deg.

Neida, det er greit.

Kaller vi dem jentungen så er det noen som reagerer på det også.

Skrevet
Neida, det er greit.

Kaller vi dem jentungen så er det noen som reagerer på det også.

Ja, ikke sant.

Gjest gjest 0
Skrevet
Jeg må nok ta førstepremien. Når vi kom hjem fra vår andre ferie i syden fortalte poden i barnehagen at i ferien hadde vi bodd på bordell og mamma hadde røyka hasj:frustrert:  Forventet barnevernet på døra kjapt da, men det gikk greit.

Vet ikke hvor det gikk galt, egentlig, men nå går toåringen min rundt og sier pulepulepule pule PUUULEEEE!

:hoho:

Skrevet

Foreløpig til nå idag har jeg faktisk vært god mor. Vi har til å med kjørt på piknik og greier! :sjarmor:

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er ikke mor ennå, men kan jeg delta som dårlig barnevakt? :)

Vanligvis når femåringen kommer, har mannen ryddet vekk den bærbare datamaskinen han pleier å ha stående på en stol ved siden av sofaen, men sist gang var det et krisetilfelle og femåringen ble levert her på kort varsel. Den bærbare sto fremdeles på stolen. Derfor forklarte jeg at det hjørnet i stua var forbudt område, og foreslo forskjellige ting vi kunne gjøre sammen. Av en eller grunn var hun stadig i det hjørnet hvis jeg snudde ryggen til en kort stund. Den tredje gangen tok jeg henne i armen for å holde henne fast (ikke hardt!) og sa med streng stemme at hun visste at hun ikke fikk lov til å være der.

Dermed var skrikinga og hulkinga i gang. Jeg satte meg ned ved bordet og begynte å bla i ei kokebok. Ante ikke hva jeg skulle si, men etter en liten stund spurte jeg bare om hun hadde rast fra seg og om hun ikke hadde mer lyst til å se i boka sammen med meg enn å skrike.

Og det hadde hun visst. Resten av dagen ble veldig hyggelig! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...