Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest nobilian
Skrevet
Jeg knipset munnen så hardt på jenta mi i går kveld at hun blødde fra en sprekk i dag morges da hun dro til skolen.

Jeg var så sint på henne at jeg tok tak i overarmene hennes og ristet henne.

Går over stokk og stein dette!

Men hva skal man gjøre da, når ingenting når inn og hun bar skriker og roper og slår meg?

Nå er det mye moro i denne tråden, men å klappe til ungene sine, slå dem med avis eller som du gjør: å knipse på munnen - det er ikke ting jeg synes er greit.

Jeg sitter ikke på noen fasit, ingen gjør, men det er unger som får den type behandling hjemme som lar sine unger få samme type medisin en gang i framtida.

Omtrent alle foreldre jeg vet av som gjør sånt, sier "min mor/far gjorde det, og jeg hadde ikke vondt av det". Jo, det hadde de sannelig, de bare ser det ikke.

Det går an å skjønne for alle at "sikringen" ryker innimellom, men når ungene har nådd en viss alder skal man i utgangspunktet ha noe kontroll på dem, de skal ha lært et og annet om oppførsel, høflighet og impulskontroll.

Om det ikke virker som det har sunket inn, må man som forelder krype til korset og be om hjelp der det finnes.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi fikk minsten til å lyge om når han hadde bursdag slik at han skulle få "ta lappen" på Legoland. Han hadde gledet seg til det et halvt år, og vi visste ikke at aldersgrensen var så høy før like før :O

Skrevet

Vesla her (2 år) fikk et skikkelig raseri utbrudd ang hva hun skulle ha på seg en morgen. Det jeg hadde planglagt og funnet frem var aldeles ikke hva hun ville. Hun lå på gulvet og skreik og sparka. Jeg var trøtt, stresset og skulle ha henne og broren på 4 klare til å dra i barnehage pronto, så det utbruddet hennes fikk meg nesten til å tippe over. Så jeg sa til mannen "ta den der hysteriske furien din og så på'a klær!"

Noe broren selvfølgelig plukka opp. Og gjentok under levering i barnehagen. "Søstejn min ej hystejisk fujie hun"...øh....ja. Fint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...