Gjest Gjesten Skrevet 28. juni 2006 #81 Del Skrevet 28. juni 2006 Ja, eg veit det. Men det går så tregt. Og så merkar eg at eg grev meg ned i mismot og negative tankar. Som at ingen jobb vil ha meg, ingen mann (eg vil ha...) vil ha meg osv. Og så blir det berre sturing. Men eg rekne jo med det går seg til når eg no berre får sove ut og alt det der. Har i det minste fått rydda kåken min, tok 5 timar... Har ikkje hatt tid til å tenke ein einaste klar tanke på tre veker. Men for all del, det går seg til, eg veit jo det. Og kjenner igjen store delar av lista di ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 29. juni 2006 Forfatter #82 Del Skrevet 29. juni 2006 Noen pils og litt seint hjem midt i uka er ikke noe jeg tar på strak arm lenger kjenner jeg. Blir litt dvask å få opp om morran. Var på date i går nemlig. Veldig trivelig fyr han, har endel til felles og nok å snakke om, så det var en veldig hygelig kveld. Litt usikker på hvor vi går herfra, men han er vel en av de få (den eneste? :klø: ) jeg har truffet i det siste som jeg kunne tenke meg å treffe igjen. Som jeg ikke har utelukka med en gang. Hmm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 30. juni 2006 Forfatter #83 Del Skrevet 30. juni 2006 Steike, i dag forsov jeg meg. Ha på en eller annen måte skrudd av vekkinga. Det var jo ikke planen akkurat, men det ble litt seint i seng i går igjen så det var kanskje ikke overraskende. Jeg var ute med søsteren min på spøkelsesvandring, veldig moro. Fikk endel historie med på kjøpet, og mange spøkelsessteder, men vi så ingen spøkelser da. Denne uka har vært morsom, men ting har gått veldig på halv tolv med sene kvelder og veldig lite hjemmetid. Kjenner at jeg trenger en veeeeldig rolig helg nå. Kommet a jour med litt klesvask og handling og sånt. Det skader sikkert ikke å fare over med kluten heller. Og få laget meg litt god middag i stedet for å slenge i meg noe i farta. Og blir det sol er jo det en ekstra bonus. Ser faktisk fram til en helg på egenhånd, jeg har ikke lagt noen planer, men jeg kjenner jeg meg selv rett blir det nok noe i løpet av helga. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 30. juni 2006 Forfatter #84 Del Skrevet 30. juni 2006 Dæven så seint tida går. Har hatt sånn måtelig med arbeid i dag, men kan ikke starte allverdens siden jeg har fri i morgen. Sitter og surfer litt, passer på noe greier, har vært ute i sola og drukket kaffe. Egentlig vil jeg ha fri, helg, ferie... Men det er jo en stund siden. Fikk melding fra elskern om jeg hadde noen planer for helga, det har jeg jo ikke så han lurte på om vi skulle finne på noe. Hmm, jeg kjenner at jeg har behov for litt alenetid denne helga, men det er jo hyggelig å finne på noe og. Hva er mine behov og hva gjør jeg bare fordi jeg gjør det, helt uten å tenke meg om? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesten Skrevet 30. juni 2006 #85 Del Skrevet 30. juni 2006 Du kan jo ta ein tur ut med meg i mårra kveld, nåken pils og litt skravling... Berre pling på om det trengst, eg er i by'n heile sommaren, ska jobbe... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 30. juni 2006 Forfatter #86 Del Skrevet 30. juni 2006 Det er jo litt typisk da, at den helga jeg har tenkt å ha en rolig helg for meg selv da skal alle finne på noe. Først var det gubben og etpar andre som skulle grille i parken. Prata med ham på msn og ble faktisk veldig frista, det er jo så fint nå. Mens vi prata fikk han en telefon fra ei som lurte på om de ikke kunne flytte det til parken nærmest henne. Gubben spurte om det var greit for meg, noe jeg svarte nei til. Jeg liker ikke dama (fryktelig barnslig jada, hun er også venninne av utysket) og den parken er så nitrist. Da sa han bare: åja, vi får ta grilling en annen dag da. Så interessant var mitt selskap i dag. Det sparte meg jo den fristelsen, for innerst inne kjente jeg at jeg egentlig ikke hadde ork. På vei hjem fra jobb ringte elskeren som vingla litt mellom å dra og grille med ovennevnte eller ha meg på besøk og han ble litt lang i maska (hørte det over telefon ) da jeg dro litt på det og sa at jeg trengte å få unna litt her og ha tid for meg selv. Men jeg pynta på det og lurte på om vi ikke kunne dra på stranda i morgen og at jeg kunne be ham på middag i morgen kveld. Det blir siste sjans til å sees før han tar ferie med ungene. Så da blir det kanskje det. Det eneste aberet for min del er at vi ikke er enige om hvor vi skal dra. Det er en liten parallell til episoden med gubben. Det virker noen ganger som om mine ønsker og meninger ikke teller noen verdens ting. Dette har jeg opplevd massevis av ganger i ulike sammenhenger. Enten så blir det som de/den andre vil eller så blir det ikke. De gjør det på sin måte uavhengig av hva jeg vil og det er opp til meg om jeg vil delta eller ikke. Hvorfor er det alltid jeg som må tilpasse meg? Hvorfor blir det feil når jeg har en mening eller en preferanse? Er jeg så vanskelig og vrang? :klø: Jeg tror jo egentlig ikke det, og tilpasse meg har jeg jo en lang historie med, særlig med gubben som gjorde sine ting uansett hva jeg måtte ha av mening. Hvorfor blir det sånn? Det er jo ikke sånn at mine ønsker er ekstreme eller sære heller? Velvel. Jeg har hatt en fin kveld jeg, fått unna masse småting som hang over meg, kost meg litt på kvelden. Er trøtt nå og satser på å få en tidlig kveld med boka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 2. juli 2006 Forfatter #87 Del Skrevet 2. juli 2006 "Det blir ikke mer sommer enn det her" Sier elskeren og det er helt sant. Dette er sommeren på det beste. Hadde en flott dag på stranda i går, var veldig glad at jeg ikke gikk ut på fredag, for jeg var ute i ganske rimelig tid på stranda. Lå ute og koste meg hele dagen, elskeren kom etterhvert og så spiste vi middag sammen på kvelden. Det er siste helga vår sammen på en stund for nå tar han ferie. I dag har jeg vært utenbys og besøkt kameraten min i hans nye husvære. Ikke bare har han fått en fin leilighet, han har og fått en fin og usjenert uteplass og kort vei til det meste, både handlesentrum, uteliv og sjø og strand. Helt fantastisk bra. Vi var ute hele tida, spiste lunsj og gikk en tur. Slang oss ned på en brygge ved vannet og bare lot tida fare. En deilig dag. Har blitt litt solbrent da, men det hører nesten med. Det er et felt på ryggen jeg ikke klarer å smøre selv gitt, det så jeg etter i går. Og i dag hadde jeg egentlig ikke tenkt på solkrem, skulle jo bare på besøk, ikke på stranda, men vi var jo ute hele tiden. Det går jo over da, men jeg er litt hummer på armene, i front og på nesa. Jeg syntes jo egentlig at det var synd at han flytta såpass stykke vekk, men det er faktisk overkommelig avstand. Vi må nok planlegge litt mer, men jeg håper vi klarer å omgås som før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 3. juli 2006 Forfatter #88 Del Skrevet 3. juli 2006 Nå ble jeg skikkelig irritert. For en stund siden vant jeg billetter til Kongsberg Jazzfestival i en konkurranse. Fikk en mail og så hørte jeg ikke noe mer. Jeg purra på denne for å få vite hva slags billetter det var osv. Er jo greit å kunne planlegge litt, høre om andre skal oppover eller no' sånt. Fikk svar at kontaktpersonen hadde vært sykemeldt, men vi skulle få svar på tirsdag, det er flere uker siden. Nå skal jo jeg ha sein ferie i år, og endel av de jeg har pleid å treffe der skulle ikke i år så jeg har slått det her litt fra meg. Så da ble jeg noget overraska da mailen kom i dag om at billettene kan hentes ut fra osndag 5. juli. Det er to dager til det. Og fortsatt ingenting om hva billettene er til eller hva de dekker. Jeg har jo ikke alltid mulighet å ta fri på så kort varsel, og jeg vet ikke om noen av mine kjente som skal oppover. Klart jeg har lyst å dra og hadde jeg visst det for flere uker siden kunne jeg planlagt en tur. Men nå? Det spørs. Kjenner jeg blir litt forbanna og irritert nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 3. juli 2006 Forfatter #89 Del Skrevet 3. juli 2006 Det ordner seg for snille piker da. En liten mailrunde med damen hvor hun endelig greide å fortelle meg hva det var billett til, og en kjapp titt på programmet og en telefon til bror som alltid jobber på festivalen. Så da blir det dagstur med buss hjem på natta for meg. Det var faktisk til den dagen jeg helst ville også, så det passa veldig bra. Får kanskje med meg etpar bra konserter til og. QLT Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 4. juli 2006 Forfatter #90 Del Skrevet 4. juli 2006 Puh, varmt ja. 29 grader på labben as we speak. Jeg gikk ut og spiste lunsj i dag da, var kanskje ikke noe sjakktrekk å sitte midt i sola og bli kokvarm, men du verden så deilig. Må bare passe på å drikke mye så går det bra. Det er litt stille her og, feriestemning og da får en ikke lyst å gjøre så mye nei. Jeg stuller jo med mitt jeg da. Og så skal jeg jo reise bort i morgen, blir en liten miniferie det. Fikk mail fra Kongsberg i dag om hvor billettene kunne hentes, måtte jo spørre hvor mange billetter det var, det hadde jo selvfølgelig ikke hun Aftenposten-dama klart å si noe om. Jeg har jo ikke tenkt på at det kanskje er mer enn en. :klø: Hva skal jeg gjøre med evt andre da? Kjenner jo ingen andre som skal dit. Jaja, ikke egentlig mitt problem når de ikke klarer å få ut informasjon før i siste liten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 5. juli 2006 Forfatter #91 Del Skrevet 5. juli 2006 Følgende episode utspant seg i dag morges utenfor blokka da jeg oppdaga at jeg var parkert inne av en arbeidsbil: Meg, til de som jobber der: "Hei, jeg er parkert inne av en blå lastebil der borte, tilhører den noen av dere?" Dem:" Lastebil?" Meg: "Ja, den blå der borte". Og så peker jeg, det er sikker bare 50 meter unna. Dem: "Å, ja, det er sikkert han muremesteren sin." Går rundt en kontainer og roper noe til en mann som kommer gående. Meg: Gjentar til mannen. Dem: "Lastebil? Er det en lastebil nå?" Og så ler de litt av hun fjollete dama som trodde bilen deres var en lastebil. Meg: Prøver å ta det litt morsomt "Veeel, den er mye større enn min bil så da er det vel en lastebil. Dessuten står jeg parkert inne bak den og jeg vil gjerne ut." Han: Mens vi går bortover og de andre spøker med at det er en semitrailer(!). "Ja, jeg hadde lagt mobilnummeret i ruta da." Meg: Tenker inni meg. "Men jeg så jo bilen lenge før jeg kom så nærme, så det var lettere å bare spørre de som var utenfor, men det gidder jeg ikke si. Greiest å ikke åpne kjeften mer nå." Han flytter bilen så jeg kan rygge ut og jeg tenker at i dag får de seg en god histore til lunsj. De var jo veldig hyggelige da, det var ikke det. Når er forresten en lastebil en lastebil? Det var jo ikke noe varebil, den var mye større og med lasteplan. :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 5. juli 2006 #92 Del Skrevet 5. juli 2006 trøst deg med at du reddet dagen deres. For meg er også en lastebil en stor bil - ikke nødvendigvis med lasteplan .. selv om det står i ordboka .. jeg synes også de ser rimelig like ut på bildene jeg da. lastebil ~bil bil med lasteplan semitrailer ~trailer (eng.) 1 trekkvogn med tilhenger uten forhjul 2 fag: tilhenger uten forhjul som kobles til trekkvogn Lastebil Semitrailer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 5. juli 2006 Forfatter #93 Del Skrevet 5. juli 2006 Ja, ikke sant. En stor bil med lasteplan er i mitt hode en lastebil. Likna kanskje mest på denne bare at den var blå. Jeg visste jo selvfølgelig at det ikke var en semitrailer, men det sa jeg ikke høyt. Tøysegutter. Litt lat dag i dag i og med at jeg skal reise, får kort dag. Og få dermed ikke gjort så mye I går ettermiddag fikk jeg beskjed om at det var to billetter til i kveld, så da jeg møtte endel av korgjengen på kvelden spurte jeg om noen ville være med. Fikk med meg en av gutta som jobber turnus og dermed passa det. En bittelitt slitsom en, men absolutt en jeg kan omgås. Høres helt forferdelig ut, men er helt greit. Jeg har jo broren min der og. Så jeg er klar jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 5. juli 2006 #94 Del Skrevet 5. juli 2006 Det er en lastebil - enkelt å greit (de kan kalle det hva de vil .. det var en bil med lasteplan - og dermed en lastebil) Ha det hyggelig i kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 5. juli 2006 Forfatter #95 Del Skrevet 5. juli 2006 Takker, det skal nok bli fint. Er snart på vei ut her, kjenner at jeg er litt rastløs og gleder meg. Så da orker jeg ikke sitte her og mugge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 6. juli 2006 Forfatter #96 Del Skrevet 6. juli 2006 God morgen Deilig å komme dassende seint på jobb etter en lang morgen hjemme. Tok det helt med ro i dag jeg. Det ble jo tross alt litt seint hjem i natt. Konserten i går var bra, men like bra var været, utepilsen, stemingen osv. Fikk med oss åpningen av den nye friluftscenen først og nok en konsert på den samme scenen seinere på kvelden. Kameraten jeg skulle hatt med forsov seg fra nattevakt så det var bare meg og bror. Var hyggelig det da, han spanderte til og med billett på den siste konserten i og med at jeg ikke hadde fra før. Vi ble sittende lenge ute i sola. Så fulgte jeg brodern til der han bor under festivalen før jeg tok bussen hjem. Veldig kjekt med busser som går hele natta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 6. juli 2006 Forfatter #97 Del Skrevet 6. juli 2006 Faen, i dag er jeg sur. Lurer litt på hva det kan komme av. Er bittelitt sliten og trøtt etter i går, men det er ikke nødvendigvis sånn at jeg blir sur av det. Jeg er kort mot de jeg jobber sammen med og må ta meg sammen for å ikke kjefte for altmulig. Kan og ha en sammenheng med at det er eksepsjonelt mye rot her, fysisk rotet altså, og at folk ikke er flinke til å rydde etter seg og ta vare på fellesutstyr og sånt. Det irriterer meg grenseløst i dag, jeg er vel egentlig en ganske ryddig person. Og jeg er så lei av at ikke voksne mennesker kan ta litt mer ansvar. Toppa seg i sta da jeg fant et usikra skalpellblad halvveis skult på en benk der jeg vaska over etter at jeg hadde jobba. Stakk meg ikke, men banna stygt for meg selv. Resultatet av dette rotet er at jeg etterhvert bare sørger for meg selv, rydder etter meg og prøver å overse rotet og mangel på gode rutiner. Dessverre har vi litt udugelig ledelse her for tida og... Jaja, nok nå sikkert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesten Skrevet 6. juli 2006 #98 Del Skrevet 6. juli 2006 Sjølvsagt, i det øyeblikket eg får ein jobb som kan halde meg i live, så får eg plass på eit fulltidsmasterstudium like nedanfor deg. Koffor e det sånn?? Eg har jo ikkje tid eller nåke no til det, og samstundes har eg jo hatt innmari lyst til det lenge. Faen og altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 7. juli 2006 Forfatter #99 Del Skrevet 7. juli 2006 Hah, det der er så typisk. Men som jeg sier: alt ordner seg for snille piker. Hva gjør du videre nå da? Faretruende tegn på ferie utenfor blokka i dag, bygningsmenna jobba ikke, rydda masse og sikra stein og materialer som ligger lagra utenfor. Fellesferie for døra? Håper inderlig ikke de stenger ned hele butikken i tre uker, da blir det lenge til jeg får veranda igjen. Vil haaaa Er litt lei av å ha stillaser utenfor og stengte vinduer. Det blir litt varmt og innestengt. Og det er det jammen meg her og. Fryktelig varmt inne på jobb i dag, klamt og ekkelt. Skulle nesten tro det var en tordenbyge på gang. Det hadde vært greit da. Denne helga har jeg få ting på planene, men det føles ikke fullt så riktig som forrige helg, da jeg ville det selv. Har en avtale da og om det er fint blir det stranda, så jeg får nok fylt tida kjenner jeg meg sjøl rett. Men den der litt-alene-om-sommeren-følelsen kommer snikende nå. Mange er borte og det er ferie fra alle faste ting (utenom jobb ). Jeg vet at jeg har folk jeg kan ta kontakt med og flere ting å gjøre om det skulle knipe, så det er ingen krise. Denne følelsen kjenner jeg så godt fra tidligere og jeg er mer forberedt nå enn før. Jeg klarer faktisk å slappe av og kose meg i mitt eget selskap uten å føle meg alene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 7. juli 2006 Forfatter #100 Del Skrevet 7. juli 2006 Elskeren ringte meg i går kveld. Han er på campingtur med ungene sine på vei til besteforeldre. Hørtes ut som de hadde det veldig koselig, hører på stemmen hans at han har det bra og mestrer situasjonen. Det har ikke alltid vært bare lett for ham alene med ungene, så det var godt å høre. Og veldig hyggelig at han ringte, koselig å snakke med ham og høre stemmen hans igjen. Ajda, litt bløt i dag. Savner'n jo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg