Gå til innhold

anonymas


anonyma

Anbefalte innlegg

Ojoj, forsømt dagbok. :sjenert:

Ting skjer, ting skjer ikke, noe er bra, noe setter meg ut. Elskern er god, og nå er det ferie. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjesten

Faelande saa mystifistisk du sku vere daa! Send meg ein mail om det e saann det ska vere. Eg meine; eg e jo beroeva all kjendis sladder her sia avisene ikkje nett e skrive med ei skrift eg forstaar paa eit spraak eg forstaar, saa de andre e ansvarlege for aa underholde meg!

God ferie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, det skjer ikke noe spes. Bare en masse småting. Jobben er jeg fortsatt veldig fornøyd med, trives godt. Har hatt stille dager ellers i sommer, som vanlig. Folk er borte og opptatt med sitt, har ikke hatt noe særlig sosial kontakt med koret og antar at jeg fortsatt tar pause i høst.

Var på campingtur med elskern i helga, superhyggelig og deilig og avslappende. Vi trives i hverandres selskap og det er jo deilig med lyse morgener i et telt. ;) Det er veldig koselig med ham, men på sikt bør jeg vel finne meg noe mer varig, men hvordan da liksom. :klø:

Gubben har overtatt leilighet, vet ikke om det er eie eller leie, i ny-damas hjemby så da blir han vel samboer igjen. Sånt setter meg litt ut, ikke fordi jeg vil ha ham, men fordi alt det gamle rælet dras opp igjen med full tyngde. :tristbla: Han står nå igjen som den som ikke har "tapt " noe, han har beholdt alt det sosiale, på bekostning av meg, det har liksom ikke fått noen konsekvenser at han har oppført seg som han har gjort, og de irriterer meg litt. Og nå som han er i par så er det de som er inkludert overalt. Også hos dem jeg har tenkt på som mer mine venner, oppdager stadig at de er nærmere dem enn jeg trodde.

Men nå er det som sagt ferie, reiser til elskern og venninna mi sitt hjemsted i dag, skal besøke henne så klart. :ler: Etterpådet, så blir det litt hjemme og så får vi se. Jeg har jo ferie uten lønn, så det er ganske smått med cash. :roll:

Om du leser norske aviser har du kanskje fått med deg at Märtha har stått fram som synsk og starter skole for å lære folk å komme i kontakt med englene sine... Kan ikke si at jeg er så veldig overrasket, nei. Med Ari og lysfontenen og alternative behandlingsformer og alt det der. Veeeel, nok Se og Hør for i dag. :ler:

Når kommer du hjem forresten? Vi rekker kokkos eller øl eller no' før du stikker avgårde igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesten

Skjoenne deg godt eg, har vore der ein gong eller to eg og ja. Men du kjem deg viare, etter kvart, e berre vanskeleg aa tru paa naar ein er der du er no.

Marta har eg faatt med meg, faar innimellom sjekka norske aviser, men dei er jo ikkje saa innmari gode paa nett kan du sei.

Eg kjem heim 27. august, og vi ska nok moetast ja foer eg reiser. Stikk til mamsen naaken dagar, og ska jo sjaa vesla saa klart foer eg reiser, men ellers saa har eg no tenkt aa vere litt i Oslo ja. Kompisen min har overtatt hus uttafor byen, og eg har tenkt aa slange meg hos han naaken dagar ;) maa stikke, e seint her vettu. Snakkast!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra, da får nok treffes. :tommel:

Har hatt en deilig helg på ferie. Godt å være sammen med kjentfolk og godt å ha tid for seg selv igjen. :ler: Har opplevd masse, slappa av og hatt rolige morgener og lange frokoster. Savner det litt, det var stille hjemme i dag ja.

Jeg har vært på dette stedet før, men det har ikke de to andre jeg reiste sammen med. Litt rart å være der igjen, det er jo også elskerns hjemsted og jeg kjente ikke ham da jeg var der sist.

Vet ikke helt hva jeg skal ta meg til denne uka. Været i dag var ikke særlig å skryte av, forhåpentligvis blir det noe bedre utover. I dag sov jeg bare lenge og har sulla rundt. Har vært hos elskern og sittet på verandaen og drukket litt vin. Nå rydder han på plass i det ene barnerommet som han har pusset opp. Og så tar vi kanskje litt vin til før det blir kvelden.

Jeg spekulerte litt på å reise bort denne uka, men har innsett at økonomien ikke tillatter større sprell som utenlandsturer etc, men kanskje en biltur? :klø: Det er jo heller ikke så stas å reise alene alltid. :( Jeg har jo også en vegg og et kjøkken og litt sånt som skulle vært tatt et tak hjemme og. Male takene burde jeg vel også gjort. Det er et år siden jeg tok ned veggen mellom kjøkkenet og stua og helt ferdig kan jeg ikke si at det er. :sjenert: Så kanskje det blir hjemme-arbeids-ferie og en liten biltur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hrmf, her sitter man og skriver et lengre innlegg og så konker PC'n. Igjen. :sur: Det var i går altså, så jeg gadd ikke gå inn og skrive det på nytt. :ler:

Gårsdagen ble litt rar, men veldig fin. Fikk ikke gjort en tøddel av det jeg hadde tenkt, men endel annet fint.

Jeg hadde jo tenkt å utnytte det småfine været, men da jeg endelig kom meg i parken med lunsjen min var det veldig ustabilt gitt, så jeg dro heller på sentret og tok sol. :ler: Hadde jo tenkt å rydde litt og vaske klær og sånt, men etpar timers lur på sofaen føltes nok deiligere for kroppen. ;)

Og på kvelden føltes det veldig riktig å bra ut med ei venninne og spise litt og skravle litt, i stedet for å treffe korfolket som vanligvis samles på tirsdagene. De gir meg ikke så mye lenger og det ser ikke ut til at de savner meg heller. :sjenert:

Og så ringte bror og lurte på om jeg ikke ville være med på fjellet til helga, og det sier jeg jo ikke nei takk til. Så da er noe mer ferieplaner spikra. :hoppe:

Men nå må jeg bare ha litt mat og kaffe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvem i huleste har bestemt dette været. :frustrert: Jeg har ferie for faen. :frustrert:

Nåja, det blir jo å finne på andre ting enn å kose seg ute da. I går rydda jeg på verandaen og pella fra hverandre verandadøra og vaska vinduene innimellom. Har tenkt på det lenge og det ble ganske fint ja.

Og så tok jeg en tur til søs og nevøen på kvelden. De har jo langferie begge to og koser seg med det.

Og i dag er det jo om mulig enda kjipere vær enn i går... Jeg gir nesten opp. Eneste fornuftige å gjøre i sånt vær er å shoppe og det vil ikke økonomien min være med på. :roll: Får prøve å lure elskern ut på en liten tur rundt vannet kanskje i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesten

Du, atte vil du vere med meg og drikke øl om fire veker? Eg savne ein drikkekompis :sjenert: Ellers har eg det bra, jaffal no når eg faktisk e på nett med mi eiga maskin. Trur du ikkje eg har sjekka alt rundt i denne lille byen for nett, uten å lykkast, i tre veker no, og så er det eit rett rundt hjørnet, på cafeen på lokalbutikken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart jeg er med og drikker øl. :tommel: Må jo få alle historiene fra turen. Har vært inne og titta på bilder forresten, veldig bra. Skjønner godt det du skriver om stillhet og ro. En spansk venninne fikk en aha-opplevelse i distriktsnorge forrige helg. Det er jo så stille, i en liten småby og ute på en øy i havgapet.

Jeg har lagt ut bilder fra turen på hjemmesiden min, sender deg link på tryneboka. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Her går det i rykk og napp ja. :sjenert:

Siden sist har jeg vært på fjellet med bror og svigerinne og gått lang, deilig tur i fjellet. Været var ikke sånn helt strålende, men helt OK. En kjempefin tur.

Deretter var det Øyafestivalen, knall som vanlig. Masse bra musikk, noe tyngre profil enn i fjor, noe som passer meg utmerket. Var som vanlig med øya-venninna mi, vi har nogenlunne samme smak og aktivitetsnivå, så vi koser oss sammen. Traff jo selvfølgelig på mange andre kjente, noen korfolk, bestisen til gubben, gamle og nye jobbkolleger og diverse. :ler: I år var festivalen utvida med en dag og det gjorde at programmet ikke ble så tett, helt fint det, men jeg var nok litt mer sliten til slutt, det tar på å vime ute en dag til, er jo ikke 20 lenger. :roll:

Og så bar det tilbake på jobb, bittelitt slitsomt å skulle komme inn i døgnrytmen igjen ja. :sjenert: Når jeg i tillegg har latt meg lure av en korvenninne til å være frivillig under Oslo Jazzfestival så ble det en litt tung uke. :forvirret: Det var helt OK å være frivillig, har gjort endel forskjellige ting, fått med meg litt ulik musikk, men jeg er nok ikke interessert nok i jazz til at det blir noen årlig foreteelse.

Og så har jeg greid å bryte dealen med elskern. Han vet det ikke ennå, jeg har venta litt med å fortelle det for han har vært på ferie og jeg har ikke sett ham på lenge. Det bare skjedde, ikke fordi jeg bevisst ville bryte dealen, men fordi jeg hadde lyst å gjøre det jeg gjorde.

Selvfølgelig måtte det bli i fylla da, med en jeg kanskje helst burde holdt labbene unna. :roll: Men når det er sagt så angrer jeg ikke. OK, så bidro fylla til at det ikke ble noen kjempeopplevelse, men allikevel. Vi har ikke hatt noe kontakt etterpå, jeg vet ikke helt hvor jeg har ham, men det er en i den utvidede omgangskrets kan du si, så jeg kommer til å se ham innimellom.

Hva som skjer videre er ikke godt å si, elskern er tilbake fra ferie nå, så vi må jo ta en prat. Jeg har jo i perioder følt meg noe bundet, eller hindra i hvertfall, av den dealen vi har. Det føles faktisk ganske befriende nå. Som om jeg kan gå videre på en måte. Kanskje var det det jeg trengte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesten

Flink du e! Og eg trur dette var til det beste. Og du, no er det berre ei veke til eg er heime igjen, jippiii :D Vil ha alle (vel, nesten...) detaljar då, okay? Glede meg til å sjå deg igjen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink du e! Og eg trur dette var til det beste. Og du, no er det berre ei veke til eg er heime igjen, jippiii :D Vil ha alle (vel, nesten...) detaljar då, okay? Glede meg til å sjå deg igjen! :klem:

Takk i like måte. Blir fint å ha deg hjemom en tur. :klem:

Detaljer ja, det skjer jo ikke'no. Har drivi og maila med elskern i hele dag, han er tilbake på jobb nå. Men jeg har liksom ikke lyst å nevne det her i en bisetning. :sjenert: Mulig jeg prater me'n i kveld.

Han andre... Har jeg hverken tatt kontakt med eller hørt noe fra. Ser på tryneboka at han har endra statusen fra "i forhold" til at det er "komplisert". Tenker han får rødde opp i egne saker og så får vi se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jaja, da vet han om det. Snakka med'n på MSN og så lurte han på om jeg ikke ville ha besøk i dag. :sjenert:

Det gikk helt fint å fortelle det, han ble ikke sint eller lei eller noe sånt, ikke som jeg klarte å oppfatte i hvertfall. Det var en vemodig stund. Men forhåpentligvis kan vi være venner framover. Får se hva som skjer.

Han holdt døra litt på gløtt da: "om det ikke blir til noe mer, så vet du hvor jeg er". Snille, gode mannen. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå tror jeg det er på tide å la denne boka avsluttes i stillhet. ;) Jeg har gjennom to (eller egentlig tre) dagbøker øst ut av mitt liv. Alt det som er vondt og vanskelig, tungt og nedbrytende, men også det som er og kommer til å bli fint.

Jeg har i løpet av de siste tre årene staket ut en ny vei, hatt masse god hjelp på veien, fått masse støtte og gode (og noen få ikke fullt så gode) innspill her inne.

Men nå er det på tide å den veien, ikke bare snakke om den.

Jeg forlater ikke KG, kommer nok fortsatt til å henge her inne og lese i dagbøker til nye og gamle venner. For de som kjenner meg ved navn er det fritt fram på Facebook.

Anonyma has left the building. :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...