Gå til innhold

anonymas


anonyma

Anbefalte innlegg

Sitter og hører elskeren synge en kjærlighetssang, med meg i kompet.  Et lite studioprosjekt vi har vært med på, sammen med en håndfull andre, fikk sluttproduktet i hånda i går.  Han synger så vakkert. :digge:  Vi sang inn sangen med tre forskjellige solister og han er definitivt den beste av dem. 

Sitter igjen og hører på elskeren synge. :-D Liker godt å ha på musikk når jeg surfer eller skriver innlegg her. Musikk er på mange måter en viktig ingrediens i mitt liv. Det kjente jeg og i går. Da var det inflytningsfest hos en venninne, med masse korfolk tilstede og det ble både mannskorsynging, korsang, rølpesang, skillingsviser og mer til. Det var en hyggelig kveld. Ble ikke så fryktelig seint, men jeg har vært litt slækk i dag for det. Noen dager er bare sånn.

Og da passer det jo å sette seg ned og tenke ut en god start på en ny dagbok. Den forrige ble starta i ren desperasjon. Denne gangen er situasjonen min en helt annen. :tommelsmil:

Jeg vet at mange har lest masse om meg den gamle boka mi, men jeg kan jo ta en liten presentasjon for det. Here goes: :bukke:

anonyma er jeg, 36 år gammel. Mitt liv består for en stor del av en jobb jeg gjerne vil bort fra og musikk, mer spesifikt korsang. Jeg synger i to kor, veldig forskjellige egentlig, men de gir meg mye på hver sin måte. Det går endel tid til øvelser, men korene er og en kilde til et stort sosialt nettverk og mange gode venner. Jeg har innsett at jeg stort sett henger sammen med korfolk :ler: Vi har også hatt endel fine reiser sammen, og til høsten er det tid igjen. Det gleder jeg meg til.

anonyma liker nemlig å reise. Jeg er nok en litt rastløs sjel innimellom, liker å oppleve nye ting og liker og reisen i seg selv. I mine ungdomsdager var jeg endel på interrail og det har jeg tenkt å ta opp igjen ved en eller annen anledning. Det blir ikke denne sommeren for da har jeg andre planer. Det finnes og en annen, lengre reise i hodet mitt, men den er bare på ønskestadiet ennå. ;)

anonyma har en elsker, en god og fin mann. Som nevnt synger han vakkert og det er vel ingen hemmelighet hvor hun fant ham. :rodme: Elskeren gir masse positivitet i livet, vi er like på mange måter, har opplevd mye likt og kan snakke om alt mulig.

anonyma hadde en mann, gubben. Han snudde for to år siden livet på hodet og det har vært en lang prosess å komme over det. Nå er imidlertid livet ganske bra tilbake på skinner, takket være aktiv jobbing hos psykologdamen og masse støtte fra gode venner og her inne. Det har vært godt å skrive av seg tanker og problemer, frustrasjoner og følelser i den forrige boka. Den tida er nå historie, ganske gjemt, men ikke helt glemt. Jeg kommer nok alltid til å ha med meg dette i bagasjen, for det har gjort noe med meg, jeg er ikke den samme som for to år siden.

anonyma har en familie, til glede og besvær. Noen familiemedlemmer er vanskeligere enn andre kan man si :roll: Vi er ikke veldig nært knytta sammen, men jeg vet jeg kan regne med dem om det skulle være noe.

anonyma har og mange venner og et stort sosialt nettverk. Det er bra. Noen venner er nærmere og deler masse, andre er mer finne-på-ting-sammen-med-venner og det er og bra å ha. For jeg liker godt å gå på kino, teater, konserter og sånne ting. Og da er det godt å ha venner med ulike preferanser, det finnes alltid noen som liker det samme. Jeg har og fått nye venner og bekjentskaper her inne. Noen kjenner jeg IRL, andre ikke.

anonyma liker å være ute. Går tur i skogen, på fjellet eller vandre gatelangs i egen by.

anonyma liker å kose seg inne, med en god bok eller et blad, en film eller deilig musikk. God mat og vin

anonyma det er meg det. En ganske alminnelig, sammensatt en. Med gode og dårlige sider, gode og dårlige dager

Velkommen til ny dagbok. :bukke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjesten

Grattis snuppa!! No ska eg fortsette å spionere på deg ja :sjarmor: Så kan jo du ta igjen veit du... :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Der var den ja. Kommer til å følge med her også.

Grattis med ny dagbok og en ny start.

Det gamle er et tilbakelagt stadium nå.

Og kanskje du oppgraderer elskern i samme slengen? :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsner alle sammen, :bukke: det er litt godt å være tilbake igjen. Merka at jeg ikke var så aktiv på KG når jeg ikke hadde dagbok selv lenger.

Grattis snuppa!! No ska eg fortsette å spionere på deg ja :sjarmor: Så kan jo du ta igjen veit du... :blunke:

Gjett om jeg skal! Noe nytt å melde forresten? ;)

Og kanskje du oppgraderer elskern i samme slengen?  :sjarmor:

Hmm, jeg tror ikke han kommer med tilvalget "vil du oppgradere til kjæreste", men det hadde kanskje vært et greit ekstrautstyr? :klø: Spøk til side, vi har jo snakka om det opptil flere ganger før og kommet til at vi ikke er riktige for hverandre og at det ikke er aktuelt å gjøre store endringer oss i mellom. Ting fungerer veldig greit som de er og da.

I dag har vært en flott dag. Gikk lang tur i skogen med kameraten min, spiste middag sammen og sov til og med middagslur, helt slått ut på hver vår sofa. :ler: Veldig koselig og avslappende selskap. Så drakk vi kaffe og skravla videre. Han har hjulpet meg litt med jobb-relaterte ting, regler for fastsettelse av lønn og sånt som han kan masse om. Jeg skal på intervju på ny jobb på fredag og det er jo greit å ha sånne ting litt klart for seg. Han er så god å ha kameraten min, vi kan snakke om alt mulig vi. Nå har han tenkt å flytte et stykke unna, det blir litt rart, men jeg tror nok vi kan ha like fin kontakt allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følgende snurte melding avsendt coca-cola norge:

Så har det skjedd igjen. Jeg putter penger på automaten, trykker på Tab-extra og ut kommer Cola light. Et produkt jeg absolutt ikke ønsker og ikke liker. Det har skjedd flere ganger her på XXX. Hvorfor skjer dette? Er det på grunn av feilstabling i automaten ellerer det bevisst i og med at dere regner med at Cola light og Tab-extra går om hverandre? I så fall tar dere feil.

Er det mulig å få gjort noe med dette?

Ja, jeg blir litt sur. :sur: Jeg er en innbarka Tab-drikker, har ikke noe problem med å innrømme det. Og når jeg trenger Tab vil jeg ikke ha cola light. Jeg liker ikke cola light engang. Etter at dette skjedde etpar ganger, har jeg stort sett handla i kantina selv om den er litt dyrere. Da vet jeg i hvertfall hva jeg får. I dag åpna kantina litt seinere pga sykdom, så jeg tok sjansen. Jeg fikk nemlig Tab sist gang. Men ikke i dag. Sukk. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesten

Æsj til begge spør du meg, alt av light produkt når eg tenkjer meg om, inkludert lettmelk... Jepp, e fettavhengig :sjarmor: Når det gjeld det andre får du ta ein kikk då veit du ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæpp. :)

:vinke: Hei Isowen, hyggelig at du stikker innom.

Æsj til begge spør du meg, alt av light produkt når eg tenkjer meg om, inkludert lettmelk... Jepp, e fettavhengig :sjarmor: Når det gjeld det andre får du ta ein kikk då veit du ;)

Takk, da er jeg oppdatert ja. :Nikke:

Jeg er desverre Tab-o-man tror jeg. Dvs, jeg kan fungere fint uten, jeg kan godt drikke annen brus, til og med cola, men ikke cola light. :sjenert:

Fikk svar fra coca-cola da, at de skulle sende meg en kompensasjon om jeg sendte inn adressen min. Vil ikke ha det, jeg vil bare ha riktig brus i automaten når jeg ber om det. Så det så. ;)

Men nok om det. :sjarmor: I dag skulle jeg egentlig vært på kor, men jeg boikotter fram til sommeren. Det er ganske slækk disiplin i det koret og det funker dårlig i innøvingsfasen vi er i nå. Forrige gang eksploderte jeg nesten. Så det orker jeg ikke mer. Og fikk dermed en uvant frikveld hjemme. Har ikke tenkt å ta meg til noe som helst. :ler: Resten av uka blir hektisk nok, så jeg tar det med ro. Tenkte å lese litt mer i boka mi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Inneholder ikke det aspartam? Aspartam er ikke bra...

Ehem, jooo :sjenert: Måtte sjekke på etiketten da, men det stemmer det. Jeg fikk så vidt med meg på den cola light flaska jeg ikke drakk i dag at den inneholdt sukralose, dette nye stoffet. Kanskje de har kutta ut aspartam i den da? For det var vel det før? :klø: Problemet mitt er at jeg ikke liker smaken av cola light. Kanskje den nye smaker bedre? Kanskje jeg rett og slett skal drikke den flaska i morgen for å teste. :klø:

Hva gjør egentlig aspartam for noe galt da? Må lese meg opp litt tror jeg.

Men på den annen side, jeg får nok i meg litt av hvert annet og gjennom annen mat. Og så mye sukker som det er i cola og vanlig brus er ikke noe alternativ serru.

Nå høres det ut som jeg bøtter i meg brus da, det gjør jeg jo ikke. Men innimellom må jeg bare ha det. :ler: Jeg er en av de som digga den gamle Tab'en, husker dere den?? Da den nye Tab-extra kom falt jeg ikke helt for den med en gang, men det er uansett bedre enn cola light og annen lettbrus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj. Ny cola light smaker ikke godt den heller. Riktignok er den ikke så syntetisk som den gamle, men den er übersøt og ikke noe god. Pføy. :sprettoy:

Og det er like mye debatt om sucralose som om aspartam fant jeg ut ved å søke litt. Det er mye følelser, engasjement og krisemaksimering ute og går i disse debattene, men fakta glimrer ofte med sitt fravær. Som fagperson kan jeg jo endel mer om kjemiske stoffer og hvordan ting funker i kroppen. Ut fra den kjemiske formelen tror jeg egentlig aspartam er å foretrekke, særlig i de små mengdene jeg får i meg. I en tabell måtte var det oppgitt at en person på 20 kg (barn) måtte drikke 2 liter lettbrus for å få i seg opp mot "anbefalt dose". Dvs at jeg som voksen er milevis unna når jeg drikker min halve liter eller så.

Så da drikker jeg min Tab og er fornøyd med det. :sjarmor:

I dag er jeg lat og har vondt i skulderen og den ene siden av nakken. Og så skulle det være foredrag her som har blitt utsatt og utsatt. Det lager bare rot i planene. :sur: Så det blir nok litt halvhjerta innsats framover og hjem i rimelig tid. Må handle og lage kake til i morgen, det er min tur på jobb. Hva skal jeg lage tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ooooh, jobbintervju i dag. Det kribler i magen og jeg er nervøs allerede nå. Er ganske dårlig på intervjusituasjonen, dårlig på å snakke om meg selv og få dem til å forstå hvor flink og grei jeg er. :sjarmor:

Men jeg vet at jeg kan fikse jobben da, og jeg tror jeg kunne like å jobbe der og. Så vi får se.

Etterpå skal jeg på hytta, det blir i hvertfall deilig med dette været som er meldt. Må jo benytt sjansen når opphavet er bortreist. Denne gangen har jeg ikke spurt noen om å være med, elskeren har ungene. Så får jeg se hvordan det er å være der helt alene. Har planer om å bare flate ut i sola, spise god mat når det passer meg, gå lange turer og lese masse. Og så blir jeg sikkert solbrent, så lite underlag som jeg har fått hittil i år. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med intervju :tommel:

Og god tur. Det er deilig med sånne helger - helt alene og bare slappe av - spesielt når været er sånn som det er meldt denne helgen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til i dag, jeg krysser fingrene for deg.

Kos deg på hytta alene. Det skulle jeg noen ganger ønske jeg også kunne gjøre. Syns alltid jeg har vesla og et par venninder med uansett om vi er på båten eller butikken.

Kjøp med god mat, deilig frukt, godteri og kryssordblad. Da blir det kos. *drømme*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...