Gå til innhold

anonymas


anonyma

Anbefalte innlegg

Hehe, det fikk jeg og, men jeg har ikke fått tak i. Stakk nesa innom skobutikk både i helga og i dag. Men fant jeg noe? Neeeida.

Men jeg har handla: regnjakke, ny bukse, skjerf, veske, solbriller, nye vindusviskere til bilen, tommestokk, mat osv. Flink til å bruke penger ja. :Nikke: Og så har jeg fått et spark i ræva i helga og er bittelitt mer motivert til å ta tak i kjøkkenveggen og verandagulv. Fant ut at Maxbo har trelemmer som nok kan passe der ute. Det ser jo ikke ut til at byggemenna kommer og gjør seg ferdig med det første, så jeg kan jo ikke vente evig på dem heller. :frustrert:

Jeg hadde en super helg hos bror og svigerinne. Reiste oppover på lørdag etter en hyggelig kveld hos elskern på fredag. Var en tur på shopping i by'n og så satt vi rett og slett i sola i hagen og skravla. Kosa oss på kvelden og jobba litt i hagen på søndagen, ganske OK det da. Og veldig hyggelig å bare være meg der, ikke alle de andre. ;) Får snakka mer sammen da.

I dag har jeg hatt 3-måneders samtale på jobben, gruer meg alltid litt til sånt jeg. :sjenert: Ikke det at jeg tror jeg har noe å frykte, men det er litt rart for det. Fikk bare masse godord da, fra veileder og sjef, så det var bra. Jeg har jo ikke noe vondt å si om stedet jeg heller, er jo veldig fornøyd. Så da får jeg fortsette en stund til. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oooh, skikkelig fredagsfølelse i dag. :sjarmor: Jeg skal avspasere på fredag, bråbestemte meg i går. De fleste andre på jobb skal det og jeg har masse flexitd å ta av. Gleder meg veldig til det.

Ikke for det, jeg liker å være på jobb også jeg. For tida er min jobb (altså min arbeidsplass og yrke, ikke meg personlig) tema i høringer i Stortinget, folk hos oss har hatt endel å gjøre i det siste kan du si. Svare på spørsmål og sånt. Litt spent på hva utfallet blir, det får endel konsekvenser for oss som jobber der og på et mer nasjonalt plan. Spennende.

I morgen blir det den vanlige greia, på med bunaden, frokost hos en kamerat, en snartur ned til byen. Nytt av året blir å treffe opphavet, søs og nevøen som har gått i tog i byen. Som et lite mellomspill før jeg hanker tak i resten av gjengen. Så får vi se hva resten av dagen bringer. Kjenner at jeg ikke nødvendigvis trenger en helaften i morgen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke noen helaften, men allikevel deilig å ikke måtte stå opp og gå på jobb i dag. :sjarmor: Hadde en fin dag i går, fin blanding av frokost med venner, nevøen i barnetoget (og tante med klump i halsen :sjenert:), litt familiesamvær og så middag og ølling på kvelden.

I dag var jeg slækk, kom meg ikke ut av senga før litt utpå og så bare surra jeg rundt. Men fikk til slutt dratt meg ut for å se etter balkonggress eller trelemmer. Det ble gress, for ingen av de lemmene jeg fant passa med noe som helst mål, og da blir det mye tilpasning. Gidder ikke det. Måtte skjære til gresset og, greide selvfølgelig å skjære skeivt et sted, :forvirret: men jeg har flikka litt på det og som regel pleier jeg å ha et lite bord stående omtrent der. Men irriterende ja.

Var litt tøff i trynet da jeg var og kjøpte gresset, for rullen ble 2,4 meter lang, og det er jo ikke gitt at jeg får inn i bilen... Funderte et tag på hvem jeg kjente med større bil som jeg kunne ringe til. Men rullen var heldigvis litt bøyelig så det gikk.

Føler meg litt flink nå, bestemme meg for hva jeg vil ha, sjekke ut alternativer, bestemme meg og så bare gjøre det. Selv om jeg banna stygt da jeg krabba rundt der ute med tapetkniven, det er jo litt unhåndterbar størrelse på det her.

Da gjenstår bare å plante om noen planter jeg skal ha der ute, vaske et vindu og så litt :husarbeid: inne, så er det hæljaaaaa. :hoppe: Skal ikke noe spes altså, utenom å treffe elskern antakeligvis, men det føltes så riktig å hoppe litt. :ler:

Men go'e gamle hoppemily'n er visst blitt borte. :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har: hatt sløvefredagskveld, hatt lat lørdagsmorgen, fått unna litt handling, fiksing på verandaen samt utplanting av ting og tang, gått tur med elskern både i går og i dag, spist middag med elskern og sløva på sofaen med film og vin, oppført oss som et godt etablert par hvor piffen har gått litt ut... :forvirret:

Men alt i alt en fin helg. Vi har tatt opp igjen elvevandringen og har sett utrolig masse fint disse to dagene, skulle ikke tro man så og si var midt i byen. Må bare berømme Oslo elveforum som er pådrivere for at Oslos elver skal opp og fram i lyset og være tilgjengelige for alle. Elv og skog og grønt gjør godt i sjela.

Det er godt å gå sammen med elskern og, han gleder seg over det vi ser og er entusiastisk, mye morsommere enn å gå alene i hvertfall. Ellers så har han vært litt fraværende denne helga, skulle nesten tro vi hadde vært sammen i ørten år og var litt lei hverandre for tida, men da jeg spurte direkte om det var noe som plaga han så var det ikke noe med oss, men generelt situasjon med jobb og bolig og sånt så det går seg vel til over tid. Om det ikke blir noen bedring må vi nok ta en liten runde på det her. Satt gammelt par gidder jeg ikke å være.

Er litt sliten nå, så resten av dagen blir nok ganske rolig. Hadde vært deilig å vært mer ute, men tror ikke jeg orker. Får heller bruke min "nye" veranda. Ble litt mer fornøyd med den etter at jeg la gress, ble mye lunere og koseligere. :tommel:

Endret av anonyma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så har jeg registrert meg på facebook i dag, :sjenert: vet ikke helt hva jeg skal med det, men nysgjerrigheta tok overhånd da jeg satt og surfa litt rundt. Det er jo mange jeg kjenner somm bruker det, men de fleste holder jeg jo kontakten med på andre måter. Vi får se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesten

Du får søke opp meg, og legge meg til, eg er der vettu. Men eg trudde elsker'n hadde fått jobb igjen eg, skikkeleg jobb altså? Eller er eg heilt på jordet? Ellers held eg på å surre litt med forsikring av den boden din, og livet surrar av garde, sånn som det gjer på bygda, der ein er litt beskytta, merkeleg nok... Eg skjønar at folk kjem hit og får ungar, sjølv om eg ikkje kan sjå for meg at eg vil gjere det, uansett ka som måtte skje. Men eg skal jo finne meg ein kjekk portugiser... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men eg trudde elsker'n hadde fått jobb igjen eg, skikkeleg jobb altså? Eller er eg heilt på jordet?

Neida, du er ikke det, men det er jo ingen ordentlig, fast jobb og det er litt kluss der og. Har ikkeno' med hans person å gjøre da.

Ellers held eg på å surre litt med forsikring av den boden din, og livet surrar av garde, sånn som det gjer på bygda, der ein er litt beskytta, merkeleg nok... Eg skjønar at folk kjem hit og får ungar, sjølv om eg ikkje kan sjå for meg at eg vil gjere det, uansett ka som måtte skje. Men eg skal jo finne meg ein kjekk portugiser... ;)

Jasså, skal du det nå da? Var ikke de for små og brunøyde? ;):ler: Hvor er du forresten? På bygda? Hvor er "hit"? Høres ut som du ikke er her? Eller er det meg som er helt på jordet nå...

Ang forsikring så dekker vel strengt tatt min vanlige innboforsikring det som finnes i min bod, uansett om det er mitt eller noen andre sitt. Men det kan jo være greit å sjekke ut uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så har jeg registrert meg på facebook i dag, :sjenert: vet ikke helt hva jeg skal med det, men nysgjerrigheta tok overhånd da jeg satt og surfa litt rundt. Det er jo mange jeg kjenner somm bruker det, men de fleste holder jeg jo kontakten med på andre måter. Vi får se...

Tjaaa, så langt imponerer det ikke. Har jo vært borti "nettverking" på andre fora før, og ser kanskje ikke helt hva jeg skal bruke det til utover de kanalene jeg bruker i dag for å holde kontakt med folk.

Gir det en stund til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesten

Eg er heime hos mor og arbeider med det eg ein gong vart utdanna som. Er ganske ansleis å ha den jobben her ja... Ekstremt homogent kan du sei, tom dei som ikkje er fødde her til lands snakkar klingane dialekt og er temmeleg mykje meir integrerte enn i Oslo. Og dei som er problembarn her kan ikkje måle seg med det eg er vand til.

Fjesboka er heilt ok til å få kontakt med gamle kjende, men eg brukar den ikkje så aktivt nei, eller dei eg skriv med der er folk som er på hurtigtasten på mobilen, så det er ikkje så mykje vits i for meg. Har lissom ein teori om at eg held kontakten med ein del folk fordi vi er på same planet, og dei eg ein gong kjende kjenner eg jo ikkje lenger. Men det er no greit nok til no for eksempel, å ha tatt opp igjen kontakten med folk som framleis bur her, så har eg nåken å leike med.

Når det gjeld den boden så syns eg det er greit om eg har forsikra det sjølv, sånn at ikkje du betalar for mine saker. Eg er jo forsikra, så eg vil berre flytte den til boden din hihi.

Er tilbake første helga i juni, finne på nåke då?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er heime hos mor og arbeider med det eg ein gong vart utdanna som.

Ah, så det er der du er.

Fjesboka er heilt ok til å få kontakt med gamle kjende, men eg brukar den ikkje så aktivt nei, eller dei eg skriv med der er folk som er på hurtigtasten på mobilen, så det er ikkje så mykje vits i for meg. Har lissom ein teori om at eg held kontakten med ein del folk fordi vi er på same planet, og dei eg ein gong kjende kjenner eg jo ikkje lenger.

Litt sånn tenker jeg og, de jeg omgås har jeg jo kontakt med allikevel og de gamle... Vel, det er ikke alltid like viktig.

Det kan jo være nyttig for å holde litt orden på deg når du er langtbortivekki da, kanskje ikke alt du har lyst å dele med KG. ;)

Men jeg har fått spora opp noen gamle kjente, dog uten å ta kontakt med noen, ennå, jeg får se. Jeg har fått plassert etpar fler KG-folk og, du kjenner jo mine snoketilbøyeligheter. :ler: Du skjønte kanskje hvem den andre vennen min (foreløpig) er? Antar at du ser det, jeg er fortsatt litt usikker på hvem som ser hva i min profil, har satt det ganske strengt.

Er tilbake første helga i juni, finne på nåke då?

Definitivt! :hoppe: Jepp, den er tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesten

Kjenner til detektivtilbøyelighetane dine ja (laaaangt ord ass), og har for lengst plassert naboen på facebook ja. Eg har satt strengt for dei som ikkje får sjå alt, men dei fleste får sjå unlimited profil, det står jo ikkje så masse der akkurat. Men blogadressa mi er der, og det er der eg kjem til å skrive mest om langtvekkistan, så følg med der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada har merka meg den bloggen, antok at den var til det formålet.

Fikk meg en ny venn i dag og, syntes nesten ikke jeg kunne si nei til gubben. Men han får bare se en veldig begrensa del av profilen. ;) Har jo ikke lyst å dele alt mulig med ham lengre.

Jeg ser jo at det fjesgreiene byr på muligheter til å finne tak i folk man engang kjente eller har felles interesser med. Jeg for min del satt og mimra litt i går, var jo på konferanse i USA for etpar år siden og så var det en (veldig søt og hyggelig en) jeg fikk veldig kontakt med, uten at det ble noe mer... Endel akademiske miljøer i USA er jo representert der, men det hjelper lite når jeg ikke husker navnet. :sjenert: Jeg vet jo hvor han jobber, men har ikke greid å spore ham opp via lokale nettsider før.

I dag er jeg supertrøtt, har hatt litt etterslep hele uka, så det er kanskje dagen for en tidlig kveld. :Gjesp: Sier jeg alltid....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Næmmen, hei luna. *klem* tilbake. Trodde nesten du var forsvunnet for godt herfra. Har du det bra om dagen?

Jeg greide faktisk å få lagt meg i rimelig tid i går, så dagen i dag har vært bra. Veldig greit for i dag kommer opphavet på besøk. Antakelig litt på grunn av mitt utbrudd her for en stund siden, så jeg må vel være med på "leken". ;) Er helt OK det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næmmen, hei luna. *klem* tilbake. Trodde nesten du var forsvunnet for godt herfra. Har du det bra om dagen?

Neida, bare livet som fyker avgårde. ;) Jeg forsvinner aldri for godt, tror jeg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant, det er vanskelig å rive seg helt løs herfra. Særlig når jeg har dagboka gående.

Nå henger jeg jo litt på den derre fjesboka og, har nettopp fått kontakt med en jeg gikk på videregående sammen med, det er ganske koselig. Han er ganske synlig i media, så jeg har jo sett ham oppgjennom åra. Men han huska meg fra dengang, selv om han ikke var helt sikker for jeg har jo bytta navn. Det hender det at jeg glemmer selv. :sjenert:

Ellers så har jeg ikke gjort noe særlig fremstøt overfor noen, selv om jeg jo har sett flere av mine IRL-venner og folk fra KG. Jeg liker visst å være veldig anonym, der som her.

Denne helga blir ganske rolig tror jeg, skal på kino med ei venninne i morgen og ellers ingen planer. Det sier jeg jo støtt og stadig og så skjer det noe osv. Men i utgangspunktet stille og rolig.

Jeg har faktisk jobba over tida hver dag denne uka og jeg kjenner det veldig i skuldre og nakke nå. Liker det ikke. :riste: Lenge siden jeg har vært så stiv og skral. Om det ikke gir seg i løpet av helga så får jeg nok ta meg en tur til massøren. Nok en grunn til å ta en rolig helg og bare få slappa av og strekt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Late lørdag. :-D

Har stått opp, strigla legga, satt på en vaskemaskin og spist frokost. Og klokka er midt på dagen. Jeg er i ferd med å bli lat, det er bare å konstatere. :Nikke:

Jeg gidder ikke gjøre særlig husarbeid, det blir verre og verre her.

Jeg er lite sosial for tiden, jobbkveldene er jeg stort sett hjemme og gjør ikkeno'.

Jeg er ikke flink til å holde kontakt med folk, selv om jeg jo har planer framover. Jeg er giddalaus og lite aktiv, klarer ikke bestemme meg for om jeg skal være med på ting, eller hva jeg skal bruke sommeren til. Har lyst til masse, men ikke initiativ, for det må uansett involvere noen andre, men jeg vet ikke hvem. Gidder jo ikke finne på ting bare for min egen del, det er kjedelig, selv om det er ting jeg har lyst til. "Alle" ser ut til å ha lagt spennende planer for sommeren, alle inkluderer noen, men jeg er som vanlig litt på sidelinja, og er nok ikke flink nok til å ta initiativ selv. Har liksom ikke lyst å trenge meg på heller, for den følelsen får jeg innimellom.

Men det merkelige er at det gjør meg ingenting. :klø: Og det er litt skremmende. Jeg er i ferd med å bli en sosial einstøing, og det bryr meg ikke? Greit nok at jeg alltid har vært en "loner" og trives i mitt eget selskap, men dette er litt skummelt altså.

Og så er jeg som sagt lat. :ler: Men jeg har alltid planer for hva jeg skal få gjort da, men som i dag, nå er det så fint vær at det vil være bedre å gå ut en tur og kombinere med å gå i butikken og sånt enn å gjøre husarbeid. Ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg våknet litt over 11, jeg, og har akkurat spist frokost og drukket te. (Har tatt ut av oppvaskmaskina, da...) Nå skal jeg drikke litt te, og så må jeg for alvor komme igang med dagen, slik at jeg rekker alt før jeg drar i bryllup. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en deilig dag, bryllup er koselig.

Jeg har i hvertfall fått spikra kveldens avtale og satt på en ny vaskemaskin. Og drukket opp kaffen, så da får jeg vel svinge meg litt her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, deilig ute jo. :tommel: Nesten sommerlig.

Siden sist har jeg vaska i kroker og kriker på soverommet, vaska mer klær og meg selv og vært ute på butikken. Gikk til og fra sentret så jeg fikk med meg litt av sola. Deeeeiiiilig.

Og jeg har kjøpt meg sko. Samme merke og utforming som de som gikk i stykker, men i sandalform, uten den konstruksjonen som revna. Den typen sko satt nemlig så utrolig godt på min fot at jeg er villig til å gi det en sjanse til.

Fine sko. Kjøpte svarte jeg da, det var ikke annet å velge i. Veldig fornøyd nå.

Men, får vel få i meg bittelitt mat før jeg setter nesa ned mot byen og kino.

Hvorfor skriver jeg alt dette her? For å motbevise for meg selv at jeg er lat. :ler: Når jeg ser hva jeg egentlig gjør i løpet av en dag så er det jo litt allikevel, selv om jeg føler at jeg "aldri" får gjort noe konstuktivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...