Gå til innhold

Alléen fortsetter..


Gjest Alea

Anbefalte innlegg

Dumt med gråværsdager, men her får du en :klem: og så håper jeg du får sove godt i natt.

Lykke til med grillkjøpet. Skal dere ha gassgrill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ligger på sofaen, koser meg med Kg og noen små glimt av David B. på tven innimellom ;)

Klarer ikke engasjere meg noe særlig, men derfor er det jo genialt at Kg finnes! Oi, der scoret visst Sverige og, ikke så populært her i heimen :ler:

Tusen takk for klemmen, Amity, den hjalp godt.

:Nikke: Samme med blomst fra W. :klem: til dere begge to!

Lykke til med grillkjøpet. Skal dere ha gassgrill?

Det skal vi! Og det har vi faktisk, innkjøpt i ettermiddag! :hoppe: Gjett om jeg gleder meg til å ta den i bruk, kan nesten ikke vente.

:)

Endret av Alea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wasabi

Nå har jeg lest ferdig boken jeg fikk i bursdagsgave av deg, Alea, og den var bare helt herlig! :-D Sophie Kinsella er bare genial. Og så syns jeg bøkene hennes har mer brodd enn mange av de andre chicflick-bøkene. Har forresten lurt på om det ikke bare er permisjon og barselmat-tanken som står bak bakingen min denne uka, men kanskje den boken? :ler: ("The Domestic Goddess", hovedpersonen kan jo ingenting på kjøkkenet men lærer seg bl.a å bake!) Gøy å lese på engelsk også forresten, lenge siden sist og jeg ble glad da det var helt uproblematisk.

Grattis med grill, forferdelig vær for slikt men dere har jo litt tak over terassen om jeg ikke husker feil? Genialt med grillmat likevel, vi får tviholde på sommerfølelsen!

Jeg møtte forresten din søster i kveld mens jeg gjorde noen bursdagsvarp til min søster!

Ha en strålende uke, Alea!

:klem:

Endret av Wasabi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe:  :briller:  :danse:  :digge:  :hoppe:  :enig:  :forvirret:  :briller2:  bare en liten soldans slik at dere kan begynne å bruke den nye grillen :)

Herlig, abelille!! :ler::klem:

Grillen skal innvies i kveld, gleder oss veldig!

Nå har jeg lest ferdig boken jeg fikk i bursdagsgave av deg, Alea, og den var bare helt herlig!

Nå ble jeg glad, (selv om jeg ikke kan ta æren for at forfatteren skriver gode bøker :ler: ) så kjekt at du likte den! :-D Jeg vet jo at du, som jeg, har lest flere av de andre bøkene hennes og likt dem! Syns også hun skriver veldig bra og skildrer så levende. Jeg liker godt å lese på engelsk også. Både for å vedlikeholde språket litt og fordi jeg ofte syns de norske oversettelsene blir så veldig mye dårlige! Spesielt gjelder det feel-good bøker syns jeg.

Grattis med grill, forferdelig vær for slikt men dere har jo litt tak over terassen om jeg ikke husker feil? Genialt med grillmat likevel, vi får tviholde på sommerfølelsen!

Tak har vi ja, og grilling skal det bli til tross for grått og trist vær! Så får vi heller spise innendørs. ;) Vi får tviholde på sommerfølelsen ja, helt enig!

:Nikke:

Jeg har fri i dag, deilig! Skal nå snart ut å handle med min kjære som snart er hjemme, så jeg bør egentlig hoppe i dusjen her.. Skal handle inn til kvelden. Tenkte lage noen gode salater, grillspyd med kylling og deilige grønnsaker, maiskolber, grillbein, ostepølser (mannen elsker!) og selvsagt marshmallows!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mmmmmmmmmmm.... marshmallows :sikle: marshmallows, sjokolade, kjeks... jeg skjønner at jeg må komme meg ut på tur snart (eller dra et sted med peis)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grillfesten ble veldig bra, jenter! :-D

Grillen funket glimrende, maten smakte fortreffelig og min kjære var kjempeflink som grillsjef!

Kjekt å gjøre litt ekstra stas på forloverene våre også, de har stått på og hjalp til med stort og smått i ukene før bryllupet vårt. Været var jo grått og trist, men hva gjør vel det når man har tak over hodet og er i godt selskap?

Gårsdagen ble brukt til rydding, før vi fartet rundt og fikk ordnet med litt av hvert. Store deler av min kjæres feriepenger gikk med til nytt fiskeutstyr. Måtte le av han da vi var inni butikken, akkurat som et barn i lekebutikk :ler:

Jeg satser på at han kommer hjem med fersk fisk ofte i tiden som kommer, og lager sin deilige fiskegryte.

Kom over krabbeskjell til en veldig god pris før vi dro hjemover, og koste oss med hvitt brød, reker og krabbe. Nydelig! Skulle se en dvd (Stolthet og fordom), men ble i stedet til at vi så igjennom fotografbildene og prøvde å plukke ut det antallet vi skal ha. Mange flotte bilder syns vi, så fotografen har virkelig vært dyktig med tanke på hvor mye vi blinker og i det hele tatt!

Gleder meg til å sette meg ned med takkekortene, blir nok litt av en jobb men tror det blir koselig også. Vi har jo fått så utrolig mye fint, og det er mange som fortjener en stor takk! :)

Endret av Alea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge en mail jeg akkurat mottok er dette oppskriften på hvordan bli lykkelig:

Husk disse enkle reglene for lykke;

1. Fri ditt hjerte fra hat.

2. Fri din tanke fra bekymringer.

3. Lev enkelt.

4. Gi mer.

5. Forvent mindre.

Hadde det bare vært så lett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge en mail jeg akkurat mottok er dette oppskriften på hvordan bli lykkelig:

Husk disse enkle reglene for lykke;

1. Fri ditt hjerte fra hat.

2. Fri din tanke fra bekymringer.

3. Lev enkelt.

4. Gi mer.

5. Forvent mindre.

Hadde det bare vært så lett ;)

Hm..akkurat det tenkte jeg også. Skulle nok klart å holde noen av punktene tror jeg, til en viss grad (lev enkelt, gi mer og forvent mindre), men det andre er det desverre ikke så lett å gjøre noe med, ikke for godt iallefall. Det går vel litt i bølgedaler. ;)

Uansett, kloke ord som man kan prøve å leve opp til, men som man ikke bør bli skuffet om man ikke klarer fullt ut, synes jeg. :)

Så koselig grillfesten deres hørtes ut, Alea, det er skikkerlig deilig med gassgrill, for maten koker så fort og så trenger man ikke flytte seg for røyken etter hvor vinden blåser. :ler:

Håper du får en kjempefin dag! :klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm..akkurat det tenkte jeg også. Skulle nok klart å holde noen av punktene tror jeg, til en viss grad (lev enkelt, gi mer og forvent mindre), men det andre er det desverre ikke så lett å gjøre noe med, ikke for godt iallefall. Det går vel litt i bølgedaler.  ;)

Uansett, kloke ord som man kan prøve å leve opp til, men som man ikke bør bli skuffet om man ikke klarer fullt ut, synes jeg.  :)

:Nikke: Helg enig, Amity! Var derfor jeg limte det inn her også, fordi det forsåvidt er kloke ord - om enn ikke noe man sånn uten videre kan klare å leve etter helt og fullt. Men å ha det i bakhodet, det er en god ting tror jeg. ;)

Nydelig vær hjelper godt på mandagsfølelsen, og jeg har hatt en fin dag så langt. :) Liker så godt å komme i kontakt med mennesker gjennom jobben, og spesielt å kunne hjelpe dem med saker som er viktig å få avklart for dem. Hadde nok ikke passer som psykolog eller lignende, det hadde blitt for tøft for meg tror jeg. Hadde tatt med alle tankene og sjebnene man møter hjem, og ikke klart å koble av. Har en god venninne som er psykolog, og beundrer henne for hvordan hun klarer å gjøre en glimrende jobb og - som oftest - koble ut i fritiden. Selv om jeg vet hun har trent mye på å klare det, og at det langt fra alltid er like lett.

Nå er det straks mat, og tre grove knekkebrød med salat, tomat og pepperskinke ligger å venter på meg. Prøve å leve litt sunt i ukedagene, i helgen ble det altfor mye søtt. Besøkte vennepar i går kveld, som nylig var kommet hjem fra Spania og hadde handlet inn sin del av godis på turen.. jeg sier ikke mer! ;)

Endret av Alea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Wasabi

Ser du har hatt en både herlig helg og en fin start på en ny uke, Alea!

Så vittig med fiskegale mannfolk du... Jeg har jo en selv her i huset og blir like fascinert hvert år når jeg ser hvilke fiskeabstinenser han får!

Ønsker deg en herlig sommeruke! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag blir det grilling igjen, jippi! Elsker virkelig grillmat, og har ikke opplevd å bli lei enda.. ;)

Tenkte vi skulle kose oss bare oss to, vi spiser jo nesten ikke middager sammen for tiden. :overrasket: Stadig er en eller begge på farten ettermiddags - og kveldstid. Savner koselige middager sammen, må bli flinkere til det fremover.

Vittig med fiskegale menn ja, Wasabi, litt av en lidenskap! Min har ennå ikke kommet hjem med fisk etter utstyrsinnkjøpene nylig, til tross for flere timers iherdig innsats (ifølge han selv :ler: ) i går. Det løsner vel snart. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wasabi

Herlig med grillmiddag sammen, Alea, regner med det ble kos?

Godt at sommeren nesten er tilbake her i byen, deilig å vite at det skal bli så fint til helgen også. Da blir det nok grilling her i heimen og!

Min kjære var forøvrig på ny fisketur i går kveld og fikk ikke noe - men var like blid fordi fiskekompisen (forøvrig din kjæres bekjente) fikk laks! Så da var det liksom greit! Vittig.

Håper du har en fin arbeidsuke! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:vinke: Wasabi!

Jeg har en fin arbeidsuke, travelt med ikke for travelt. Jeg trives godt, mye nytt men jeg har begynnt å få en viss oversikt. Koselige kollegaer som gir mye positive tilbakemeldinger er veldig bra. Merker i tillegg at jeg får brukt utdannelsen min litt, om ikke direkte så iallefall inndirekte. ;)

Min kjære var forøvrig på ny fisketur i går kveld og fikk ikke noe - men var like blid fordi fiskekompisen (forøvrig din kjæres bekjente) fikk laks! Så da var det liksom greit! Vittig.

Lurer på om han der fiskekompisen deres gjør noe særlig annet enn å fiske laks?!

Min kjære var nemlig på fisketur med han igjen i går skjønner du :ler:

Og jeg har hørt om Laksen jeg også, de er vittige. Min kjære fikk ikke noe i går, men det var visst dødsspennende! Tror han var hjemme i totiden..

I ettermiddag skal vi passe en vilter toåring, og en enda mer vilter fireåring. Blir nok liv i heimen da ja! Får prøve å aktivisere dem så godt vi kan, ser ut som vi kan dra på lekeplassen i området i dette været. Elsker det nydelige været vi har for tiden!

Før den tid må jeg rekke innom et par butikker, kjøpe stay-ups samt håper jeg finner en sølvfarget selskapsveske. Hvis ikke har mamma en jeg kan låne, så har plan b klar ;) Vi skal nemlig i bryllup igjen i helgen, det er virkelig bryllupsboom i vennegjengen for tiden - koselig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grillingen her om dagen var veldig koselig ja, Wasabi! :) Dekket fint på bordet ute og hadde et herremåltid. God salat, deilig mørt kjøtt og potetsalat + maiskolber. Min kjære var igjen sjef for matlagingen, merker jeg liker den biten av grillingen veldig godt også :sjarmor:

Endret av Alea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wasabi

Thi-hi, så utrolig vittig med de fiskerne du!! Jeg prøver å hinte om div. husprosjekt som jeg ser på som noe viktigere enn nye fisketurer men..

Så flott du trives på jobben og alt, Alea! Det er godt å høre. Og kjekt med nytt bryllup - jeg har en stram avlang konvoluttveske i sølv om du trenger en plan C!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

høres ut som det er bryllupsboom hos dere for tiden.

Hos oss er det rimelig stille på den fronten, hadde vært moro å vært gjest i et bryllup snart. :)

Ønsker deg en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...