Gå til innhold

Alléen fortsetter..


Gjest Alea

Anbefalte innlegg

Da var det på tide med en ny Kg-dagbok, savner å ikke ha det jeg!

Godt å starte helt på nytt igjen, med blanke ark.

Hvordan blir så livets vei videre? Alltid like spennende og forunderlig, dette livet.

Jeg kan ikke annet enn å håpe på at gode ting skjer, og gjøre mitt beste. :)

Endret av Alea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er fredag, og det kjennes som vanlig meget bra! Ikke minst fordi det også er fridag på mandag. :)

Jeg har i dag gjennomført mine første lønnsforhandlinger noensinne. Skummelt! Hadde et møte med sjefen om litt andre ting, en del nyttig informasjon og orientering. Har veldig sansen for henne, en grepa dame. :Nikke:

Jeg hadde tenkt nøye igjennom det jeg skulle si, og hadde gode argumenter for det jeg ville ha frem. Så jeg tror det gikk bra. Jeg skal dokumentere noe bedre, og det skal gå fint. Så skal vi prates igjen. Dette vil nok ikke utgjøre så mye, men det var en prinsipiell viktig sak for meg å få frem! Og ikke minst var det en veldig god øvelse og lærdom for meg, slikt faller langt fra naturlig og jeg gruet meg veldig. Godt å se da at jeg klarte å legge det jeg skulle si frem på det jeg håper og tror var en god måte, føltes i hvert fall slik på responsen. Lettelse!

Godt å ha det overstått, nå kan jeg ta helg med en god følelse. :)

Planen i ettermiddag er ellers å ta en storhandel. Jeg har skrevet lang liste, og vi trenger myyyyye!

Endret av Alea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny dagbok Fru Alea! ;)

Høres ut som lønnsforhandlingene gikk greit! Jeg synes heller ikke at sånt noe er så lett å ta opp, men jeg må nok det selv snart hvis jeg ikke går opp i løpet av sommeren.

Ønsker deg en flott helg med mannen!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var du, ja! :)

Så bra med lønnsforhandlinger som går din vei! Det er sånt vi liker. Særlig fordi sånne ting er litt kjipe i utgangspunktet, det er ikke alle det ligger så lett for å valse inn til sjefen og "selge" seg selv og hvor flink man er!

Håper helgen blir fin, det blir vel den aller første som frue? :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagbok, Alea! Jeg liker nye dagbøker, for da blir det lettere å følge med fra starten :) Det er liksom litt tiltak å sette i gang å lese en ny dagbok på mange, mange sider (ikke at det er noe krav om at man må lese alle, men...)

Ha en super-duper helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wasabi

Hei Fru Alea med ny dagbok! :-D Dette blir nok et bra sted å være! Gratulerer med vel gjennomførte lønnsforhandlinger.. Slikt er aldri gøy med må gjøres. Er sikker på du fikset det bra! Ønsker deg og din mann en herlig pinsehelg (og krysser fingre for at regnet gjør seg unna i dag). :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ny signatur, som minner meg om min kjære Mann (med stor M :ler: ) og vår store dag nylig. :hjerte: En skikkelig happy sang, som ble spilt både da vi ankom selskapslokalet og senere utover kvelden. Liker sanger jeg blir i godt humør av å høre på, og dette er en sånn. :)

Så koselig at dere allerede har lagt igjen noen spor her inne, jenter! Setter stor pris på det. :klem:

Jeg håper også at dette kan bli et hyggelig sted å være, Wasabi! :) Ja, vi krysser det meste for pent vær resten av helgen. ;)

Hyggelig med et nytt fjes, abelille! Helt enig i at det blir litt lettere å følge med fra starten ja. :)

Lønnsforhandlinger er ganske så kjipt ja, Lano, hadde gruet meg veldig. Gikk heldigvis greit, jeg trådde varsomt men fikk samtidig frem poenget mitt tror jeg! Tror første helgen som frue blir veldig bra. Har fått en tekstmelding om at min kjære mann skal varte opp med middag i kveld, så ser veldig frem til det!

Calla: Lykke til med mulige lønnsforhandlinger! Ønsker deg en strålende helg. :)

God tid på jobb i dag, men nå skal jeg i et lite møte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turtles - So Happy Together?

:hjerte:

Fiiin sang!

..... the only one for me is you, And you for me, So happy togeeeeeeeeether *nynner*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Besøkte hverandre visst samtidig nå vi, Lano! ;)

Turtles - So Happy Together?

:hjerte:

:Nikke:

Veldig fin sang, sånn skikkelig feel-good låt!

Babababababedubapadadabadapadaaaaaaa *nynner videre* :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en nydelig dag! Våknet til solskinn fra knallblå himmel, fantastisk!!

Har hatt en knallbra pinse så langt, var i bryllup igjen lørdag og det var bare så romantisk og flott. Et nydelig par i flotte omgivelser. Og jammen var det litt herlig å bare være gjester i bryllup også ;) Vite at vår dag er overstått, at vi fikk det akkurat slik vi ville og har skapt minner for livet.

Det ble bedre enn forventet, Naturelle. :) Klart jeg gledet meg og trodde det kom til å bli bra, men ikke så fabelaktig bra! Går bare å smiler når jeg tenker på det. Gleder meg enormt til å se bilder, som vi skal organisere og får tilsendt av andre som også tok snart.

Dagens plan er å komme meg ut, helst aller snarest! Blir nok en fjelltur, og deretter familiemiddag. Helt topp med fridag altså, passer meg utmerket. Nei, jeg får visst komme meg igang og avgårde her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wasabi

Herlig med slike solskinnsdager, Alea! :-D Godt å høre du har hatt en flott pinse, og den får jo en perfekt avslutning med slikt godvær. Nyt dagen og så sees vi senere i uka! :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Der var du! Jeg har hatt så mye å gjøre i det siste, at jeg kun har hatt tid til å lese litt i forskjellige dagbøker, og så kanskje legge inn litt tekst hos meg selv, men skal bli bedre på å legge igjen spor etterhvert som det roer seg.

Stooor :klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Wasabi, Chica og Amity!

Travel dag, og lang blir den visst også. Skal i et jobbmøte i ettermiddag, som visst kan ta sin tid. Avslutter med god fingermat, ser frem til det. :) Er ikke vits å dra hjem først, det hadde bare blitt for å snu igjen. Får heller få unna litt her, blir greit det også. Godt når man føler man har en viss oversikt over ting, jeg slapper mye bedre av da. Og litt plusstid kommer vel med også ;)

Ellers er livet bra, ingen klager! Fornøyd med at jeg i dag har klart å kombinere to plagg jeg aldri har brukt sammen før, og som jeg ved en tilfeldighet oppdaget at passet sammen. En omslagsbluse og en topp inni, kjøpt for en stund siden begge deler. Ikke mer spennende enn det altså, men de sto så fint til hverandre. Hvorfor hadde jeg ikke tenkt på det før? Digger å oppdage at plagg jeg ikke hadde tenkt over at kunne matche passer sammen, skaper jo et helt nytt antrekk det! Ga meg inspirasjon til å tenke på flere slike mulige kombinasjoner, med plagg jeg allerede har. Sikkert mange andre muligheter! Gleder meg litt over sånt jeg, de enkle tingene i livet vet dere. :ler:

Må ellers så smått begynne å planlegge litt pakking til ferien. Til helgen drar vi bort en uke til varmere strøk, gjett om jeg gleder meg! Får begynne å tenke litt på hva jeg skal ha med, om det er noe jeg trenger og sånn. Solkrem er allerede kjøpt inn. Min kjære trenger en ny linbukse til turen, etter at favoritten hans krympet i vask. Han selv som vasket, så han kunne ikke skylde på meg - denne gangen! :sjarmor:

Har lovet at jeg skal kikke etter ny til han, vet jo størrelse og sånn. Kanskje jeg rekker en liten tur ut i lunchen?

I morgen har jeg koselige venninneplaner etter jobb! :smilbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chica

En tur til varmere strøk hørtes deilig ut nå! Er heldigvis meldt varmere vær til helga her, begynner å bli veldig lei av 10 grader og regn nå!

Godt å høre at du har det så bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Wasabi

Hei Alea! :) Håper det ikke blir en for slitsom lang arbeidsdag i varmen! Så gøy med det "nye" antrekket forresten, jeg skjønner din glede fullstendig - jeg digger sånt selv! Er forøvrig misunnelig på bryllupsreisen men jammen er det velfortjent, unner dere en superduper tur! Var det ikke for turen var dere selvsagt velkommen til oss på fest lørdag :) Gleder meg til besøk i morgen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FREDAG!

Jeg er så rar at jeg assosierer ukedagene med hver sin farge, (har faktisk diskutert dette med flere andre som gjør det samme :ler: ) - og fredag er for meg grønn!

Uken har vært veldig fin, med superkoselig besøk hos Wasabi i går som høydepunkt! :-D

Nå ser jeg frem til ferie, siste arbeidsdag i dag. Skal bli godt å roe helt ned og bare slappe av, har vært ganske hektisk i det siste! Ser frem til deilige og late dager i sydligere strøk, spise masse god mat og lese gode bøker. Og å få hele dagene sammen med min kjære mann - ikke minst!

I kveld får vi litt slekt på besøk, i alderen 50+ ;)

Koselig tante og onkel, samt mine foreldre. Tenkte jeg skulle servere biff-salat med avocado, og bake foccacia med soltørkede tomater til. Godt med noe lett i varmen. :Nikke: Huske å kjøpe kaffe, har ikke så mye igjen og de er glade i det disse folkene! Tror jammen jeg skal kjøpe vannmelon også, fikk servert det hos Wasabi igår og det var nydelig!

I morgen blir det pakking. Har allerede lagt frem litt klær, blant annet en hvit sommerkjole kjøpt i år som jeg gleder meg til å bruke. :) Linbukse til min kjære mann er innkjøpt, samt solkrem og litt annet småstesj. Fant også en tøff caps/lue for noen uker siden hos H&M, som jeg gleder meg til å bruke og som garantert blir god å ha i varmen.

Nå teller jeg timene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferie er alltid godt ja, Chica. Håper det blir fint vær fremover her hjemme også! :)

Takk for hilsen, meja, koselig at du følger med videre! :klem:

Godt du forstår dette med nye kleskombinasjoner, Wasabi! Ser ennå for meg ditt drømmerom på det (kles) området - så oversiktelig og genialt! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...