Gå til innhold

Alléen fortsetter..


Gjest Alea

Anbefalte innlegg

Nå er jeg egentlig ganske :overrasket: Åpnet mailen min nå isted, og har fått en mail fra en venninne. Hun skriver noe om at "kan dette være deg?", og legger ved en link fra et annet forum. Der jeg har skrevet litt om livssituasjon, og stilt noen spørsmål i forbindelse med en del endringer og fått info fra andre som hadde skrevet i denne aktuelle tråden. Og det var meg som hadde skrevet dette. Får helt frysninger! Selv om jeg hadde skrevet utrolig generelt, og ikke har et nick som kan assosieres med meg, hadde altså denne venninnen kommet til å tenke på at det kanskje kunne være meg som hadde skrevet. Det hører med til historien at dette er en studievenninnne som kjenner godt til min måte å skrive på, og har lest mye jeg har skrevet før.. Men litt ekkelt å bli gjenkjent syns jeg.. Selv om det overhode ikke var noe hemmelig det var snakk om.. Internett har mange sider, på godt og vondt.

Åh, huff, det er det jeg også frykter skal skje. Ikke det at man nødvendigvis utleverer seg så veldig, men man bruker nå engang et nick, og utelater detaljer som kan identifisere en med vilje. Jeg har iallefall ikke lyst til at folk som kjenner meg skal lese hva jeg skriver her inne, det er på en måte mitt fristed hvor jeg lufter litt tanker og bekymringer som jeg ikke føler for å ta opp med folk jeg kjenner. Da er det litt ekkelt at noen likevel kan gjenkjenne en gjennom skrivestil, og ved å legge to og to sammen.

Tankekors. Takk for at du skrev det. Viktig med en påminnelse om at en jammen ikke er så "usynlig" og anonym som man gjerne skulle vært. Og Norge er jo et veldig lite land..

Godt det ikke var noe "alvorlig" da. :)

Håper resten av helgen blir bra! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:klem: Amity.

Det jeg skrev om var veldig generelt (leste igjennom den aktuelle tråden igjen etterpå), men samtidig omhandler det mer spesifikke opplysninger. Det var nok grunnen til at min venninne hadde gjenkjent meg. Hun var jo lagt fra sikker, og hadde gått inn i tråden for å lese om temaet/det det handlet om slik at hun kunne tipse meg om det. (Fordi vi har snakket mye om det og hun visste det kunne være nyttig lesning for meg). Som jo var en god tanke. Og så hadde hun begynt å lure på om en av dem som skrev der faktisk var meg. Og det var det jo. Skjer nok ikke så ofte, skal jo uendelig mye til som oftest, å gjenkjenne eller komme over akkurat den tråden. Men jeg visste jo samtidig at hun ferdes en del på det forumet (og har vært der lenge).

Jeg kunne jo nektet, sagt at det ikke var meg som hadde skrevet det. Men det var det jo, så ikke poenget med å lyge heller. Det viktigste er vel (som jeg har tenkt på mange ganger før), at man tenker igjennom hva man skriver, og kan stå for det. Samtidig liker jeg så godt å tro at nettet er et fristed, som du også skriver Amity, der man kan lufte ting og skrive om saker man ikke nødvendigvis føler for å prate om.

Ok, nok nettgrublerier for i dag. Tid for tur! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, tankevekker ja, Alea! Som Amity skriver så er jo det akkurat det vi ikke ønsker.. Men godt det ikke var noe "krise" at hun skjønte det.

Tenker på deg og håper du har det bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, ekkelt å bli gjenkjent. Har også lest tråder som jeg tenker at "det kunne minne om...", men det ville aldri falt meg inn å spørre om det var den personen.

God bedring :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill og koselig besøk, Wasabi og abelille. :klem:

Det ville nok heller ikke falt meg inn å konfrontere noen med et innlegg ol som jeg lurte på om kunne være skrevet av noen kjente - for min del ville jeg ikke lyge (selv om jeg jo selvsagt kunne avfeid det og sagt det ikke var meg), fordi det føltes ubehagelig å skulle gjøre det når det jo var meg. Men jeg kommer nok ikke til å skrive mer i den tråden, for å si det sånn. ;)

Har sendt deg en pm med oppdatering og siste nytt herfra, Wasabi. :)

Mandagen er godt i gang. Ser frem til rester av reinsdyrstek hjemme hos foreldrene mine i ettermiddag, det er så godt! Mamma lager en helt nydelig saus til, minner meg på at jeg må lære å lage den. Får ellers søster på besøk i kveld, det blir koselig. Godt å være rundt de nærmeste når formen og humøret ikke alltid er som det pleier, de tar meg for den jeg er. Er jo stuck med meg likevel, liksom :ler: Skal se diverse på tv, og kose oss. Tenkte blant annet å få med oss Nynnes dagbok, som starter i kveld. Har kjøpt inn masse frukt som jeg tenkte å kutte opp i biter, blir altfor lett til at vi spiser sjokolade og chips.. :sjenert: Og frukt er jo egentlig så godt, kan ikke drive å spise søtt hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

:sjenert: Der minnet du meg på noe - oppkuttet frukt/fruktsalat er jo bare så godt. Kan med fordel bytte ut sjokolade/snacks med denslags ja! Også godt med en liten skje vaniljekesam på, da blir det plutselig skikkelig dessert! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Der ble jeg sulten, ja. Fruktsalat hørtes nam-nam ut! Det er noe med det, frukt blir mye mer fristende når det er oppkuttet og på et fat. For meg hjelper det også å se den. Frukta må stå midt foran meg, ellers glemmer jeg å spise den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og venter på at flyet min kjære kommer hjem med i dag skal lande, slapper liksom ikke helt av før jeg vet det er på bakken.. :sjenert: Har nettsiden som viser når ulike fly lander oppe, tiden går sakte..

Gleder meg enormt til å se han, gått rundt med sommerfugler i magen i hele dag. Blir mye klemming og kosing i kveld, ja.

:)

DER, var det landet. Godt!

For dere trofaste dagboklesere; Jeg sletter meg nok snart, men blir nok ikke borte for godt. Regner med å komme tilbake igjen med nytt nick. Ny start, på en måte. Føler veldig for det nå, mye har skjedd. Så får vi håpe veien videre blir bra. :)

Endret av Alea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen.

Så godt å se deg stikke innom! :klem: Kos deg så mye med mannen nå når han kommer hjem, gjør nok godt!!! Og så håper jeg du ikke forsvinner helt for meg... :sjenert:

Stooooor :klem: til deg fra meg! :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår godt at du har behov for å forsvinne litt innimellom, jeg håper bare du ikke forlater oss helt. Det er så koselig å lese hos deg!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Behovet for å slette seg og begynne på nytt har nok meldt seg hos de fleste, og jeg har jo gjort det selv. Håper du ikke blir borte så lenge, for jeg kommer til å savne deg her inne.

Selv var jeg lei av KG og slettet meg, men holdt ut nøyaktig én uke før jeg var tilbake. :ler:

Håper det samme gjelder for deg.

En stor :klem: fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Vet ikke om du leser noe her inne for tiden, jeg, men siden dagboken iallefall ikke er slettet er det kanskje en liten sjanse for det?

Håper du har det bra!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...