Gå til innhold

Mine travle dager


Skrållan

Anbefalte innlegg

Kjære vene, så fort dagene går! Føles som om vi så vidt rekker å spise frokost før det er middag, og så skal Ida legge seg! :ler: Men vi koser oss masse! :) Tobias er så snill og grei, sover store deler av natta (kun avbrutt av 1-2 amminger) og sover mye på dagen og - enda i allefall. Han har slitt litt med mageknip de siste dagene, men det vet vi jo bare er forbipasserende. Ida er snill og god med lillebror, koser masse og vil helst ha han i fanget hele tiden! ;) I går sovna han mens han satt hos henne, da var det ei rimelig stolt storesøster som ville taes bilde av! :)

Formen min er grei. Har vondt i bekkenet enda, og det blir vel ikke bedre av at jeg sitter og ammer så mye. Skulle helst ha ligget og slappet av litt mer enn jeg gjør, men det er det jo ikke tid til... Er ikke så trøtt som jeg var da Ida var nyfødt heller, det hjelper virkelig på at ungen er så flink til å sove om natta! :fnise:

I morgen skal sambo tilbake på jobb igjen... jeg både gleder og gruver meg. Gleder meg til å få etablert noen rutiner på dem begge to, og gruver meg til kaoset det mest sannsynligvis blir de første dagene... :sjenert: men det går seg vel til...

Nå er det en bleie som bør skiftes her! ;) Lillemann fiser så det blir ekko her, og det kommer bestandig med en liten gave med på fisene hans... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

IDA 2 ÅR

I dag har vi en to-åring i hus! :) Hun har fått pakker, og alt falt i smak! ;) Av oss fikk hun My first laptop, gjett om jenta ble glad! :hoppe: Rart å tenke på at lille jenta vår allerede har blitt to år, storesøster har hun rukket å bli på denne tiden og... men det er jo engang sånn at ungene vokser og blir stor! ;)

Jeg har overlevd min første uke alene med ungene! :ler: Det har gått sånn rimelig greit synes jeg. Ida har vært kjempesnill noen dager, og et troll andre dager... i går kom søskensjalusien for fullt, og hun beit Tobias i fingrene... :tristbla: Stakkars lillegutt, som han grein... Ida har ikke gjort noe mer da, tror hun skjønte at hun ikke skal bite lillebror i det minste.

Nå skal vi pakke og ordne oss. Skal til hjemstedet for å feire bursdagene i dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

TOBIAS 1 MND!

Hjelpe meg, som tiden flyr!! Rekker jo ingenting om dagene, men vi koser oss da! :) Rart å tenke på at Tobias har vært her i en hel måned allerede, men samtidig så har han liksom alltid vært her... :hjerte:

Det er fremdeles litt kaos her på formiddagene, når jeg er alene med ungene. Det blir ofte sånn at de skal ha mat samtidig, og bleieskift samtidig... og Ida finnes ikke tålmodig! :ler: Men det går jo rimelig greit da, og gjett om det er godt når sambo kommer hjem fra jobb og kan avlaste litt! ;) Tobias er fremdeles en snill gutt, sover godt om natta og har begynt å smile litt til oss! :hjerter: Ida hjelper meg masse med han, men noen ganger er hun bare et digert troll som saboterer alt.. :sjenert: Heldigvis er hun som oftest snill og grei! :)

Jeg har faktisk klart å komme meg litt ut av huset ALENE og! :ler2: Har vært på shopping, og det gikk kjempebra! Eller, selve shoppinga gikk ikke så bra da, for jeg fant ikke så mye klær som egner seg på en nettopp-født-kropp, men det gikk bra med dem som var hjemme! :) Tobias rakk aldri å smake flaska da, før jeg kom hjem. Han hadde nemlig sovet seg gjennom alt...

Jeg burde egentlig benytte anledningen nå, til å henge opp klær, siden lillemann sover og Ida leker seg alene.. ;)

Kanskje på tide å flytte denne dagboka igjen og... er jo slettes ikke gravid lenger - selv om det fremdeles ser ut som om jeg er ca 3 mnd på vei! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Koselig å lese, virker som dere har det helt herlig!! :hjerter: Godt for ei som snart skal føde å høre litt mer solskinnshistorie også, i stede for bare alle problemene med unger som bare skriker, ikke skal sove, krangler med puppen, osv.... :sjenert:

1 måned allerede!! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 1 mnd-dagen! :blomst:

Takk for det :)

Koselig å lese, virker som dere har det helt herlig!! :hjerter: Godt for ei som snart skal føde å høre litt mer solskinnshistorie også, i stede for bare alle problemene med unger som bare skriker, ikke skal sove, krangler med puppen, osv.... :sjenert:

1 måned allerede!! :strix:

Vi HAR det helt herlig! :jepp: Æsj ja, du må ikke bare høre på alle skrekkhistoriene... Ida var IKKE en sånn unge som sov om natta, hun vrælte til kl 5 om morgenen hver natt.. så det er deilig å ha en snill og god unge som forstår at jeg vil sove :)

Ja, enn at han er en 1 mnd allerede! :danse:

*********************************************

Ida er verdens minst sjarmerende unge i dag... hun slår, hun slår alle, og hun slår hardt! :fy_fy: Tobias har fått en lekebil i hodet 3 ganger, jeg har fått utallige slag i ansiktet og til og med svigermor måtte ta i mot noen slag! Sambo tør hun ikke slå da.. jeg har prøvd å fortelle henne at man ikke skal slå, men det går ikke inn. Er ikke bare sjalusi som ligger bak da, er en god del trass også. Blir uansett utrolig sliten av sånt tull, må jo passe på hele tiden. Håper hun vil være snillere i morgen... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kveld kom mamma og pappa og henta Ida. Så nå er hun der noen dager, skal hente henne igjen på søndag. Fryktelig stille her uten henne, vi savner henne begge to... :) Men litt godt også skal jeg innrømme, er noe helt annet å være hjemme med bare ett barn.

Tobias sov så godt i natt! Han fikk kveldspuppen mens jeg så på Prison Break, og så gikk vi og la oss etterpå. Han pleier å våkne senest halv 2 for mat, men han våkna ikke før halv 3! Og da bare sutta han litt på en pupp før han sovna igjen! Og da sov han helt til halv 6 før han ville ha pupp!! :sjokkert: Fikk jo helt bakoversveis da jeg så hvor mange klokka var! Etter han hadde spist, så sov han videre til kvart over 9! Er det rart jeg elsker den gutten? ;)

I dag har jeg og Tobias vært på shopping! :shoppe: dro sammen med ei venninne som har ei lita jente som er 3 uker eldre enn Tobias. Storkosa oss alle fire! :) Ungene var rimelig koordinerte da, de sov for det meste, og våkna akkurat samtidig og ville ha pupp! :) Vi voksne fikk brukt litt penger og, kjøpte meg 2 kjoler og strømpiser, samt Sex and the city-filmen og en Ugler i mosen-dvd til Ida. Barne-tv-favoritten hennes! :) Både jeg og venninna kjøpte oss sånn julekortscrappesett også, så vi skal ha juleverksted og lage julekort sammen snart! :) Vi er like grønne når det gjelder scrapping, så det kan bli moro! :ler:

I kveld koser vi oss med Skal vi danse, og litt godis! :) Eller, jeg spiser sjokkis, sambo er mett etter middagen enda. I morgen skal jeg lure med meg Tobias og sambo på laaaang trilletur, er så godt å bruke kroppen sin litt igjen! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, for en heeeerlig sovegutt du har, jeg vil å ha en sånn!!!!!! :rødme: :fnise:

Deilig med shopping med venninne som har baby på samme alder da! :jepp: Vil tro det da blir veldig greit og lettvindt med gjensidig forståelse og greier..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
Åh, for en heeeerlig sovegutt du har, jeg vil å ha en sånn!!!!!! :rødme: :fnise:

Deilig med shopping med venninne som har baby på samme alder da! :jepp: Vil tro det da blir veldig greit og lettvindt med gjensidig forståelse og greier..

Nå har du jo gutten din hos deg, vi får bare håpe han er like flink til å sove som Tobias! :fnise:

Ja, kjempedeilig med sånne venninner!! :jepp: Koselig for både store og små å ha noen på samme alder å være sammen med! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk for forsømt dagbok... :sjenert: Tiden strekker rett og slett ikke til om dagen, skulle ønske døgnet hadde noen timer til! :ler: Er en god del som har sjedd her siden sist. For det første, så ble jo Tobias 2 måneder for 2 dager siden! :) stor gutt blitt! Vi var på 6-ukers kontroll med han da han var 8 uker, og da var han nesten 5,8 kg og 60 cm lang. Så det er en stor gutt vi har! ;) Godt å se at han legger på seg og da, da vet jeg i allefall at jeg har nok fløte i puppene! :fnise: Ellers var HS veldig fornøyd med lillemann, hun kommenterte også at det er like før han begynner å rulle! :overrasket: Har jo lagt merke til at han så gjerne vil rundt jeg og, men jeg hadde jo et lite håp om at han ville være baby en liten stund til! :ler:

Vi har også hatt sykdom i huset. Kjære vene, så dårlig jeg var.. våkna en natt til lørdag, av feberkramper og skikkelig vondt i magen. Prøvde å ta paracet, men ble liksom ikke så mye bedre. På morgenkvisten begynte jeg å kaste opp. Var helt borte-vekk den dagen, jeg lå bare i senga og dorma. Sambo måtte ta seg av begge ungene, han kom inn til meg med lillemann når han skulle ha mat, ellers måtte han gjøre alt. Mot kvelden begynte jeg å bli såpass at jeg kunne stå oppreist uten å bli svimmel og kvalm. Søndag var jeg fortsatt litt småkvalm, og da spydde så klart Ida utover hele stuebordet her.. Jeg ble litt ekstra kvalm da igjen, tålte ikke helt spylukta! :ler: Men på mandag var vi rimelig greie igjen begge to, så sambo dro på jobb... men da kom maten ut andre veien, så jeg måtte få han hjem igjen så jeg kunne sitte på do uten å ta vare på 2 små samtidig! :ler: Var dårlig hele den uka, skikkelig slitsomt... men nå er vi friske igjen, og heldigvis ble sambo aldri smitta! ;)

Tobias er fremdeles verdens snilleste baby. Han sover godt om natta, har fine soveperioder om dagen, og er mye våken og skravlete! Kan ha laaaange samtaler med han, der han ligger og uler og prater så godt han kan, mens han gliser skikkelig! :rødme: Er rimelig sikker på at han kan sjarmere på seg en gråstein altså! ;) Har fått veldig greie rutiner her hjemme, så det går fint å være alene med dem begge mens sambo er på jobb. Ida har roet seg veldig mtp sjalusien, nå er det bare kos, nuss og klem på lillebror! :) Hun har vært hos mamma og pappa nå denne uken, kosa seg med juleverksted og sånn. Da vi kom og henta henne i går, så hørte jeg henne juble da vi kom inn døra: "Broren min kjæm! MIIIIIIIIN!!" :ler: Også var hun veeeeldig opptatt av at han skulle være med oss hjem igjen etterpå, ikke tale om at mormor og bæss skulle få låne han! :fnise:

Nå står julen for dør. Vi er godt i rute med julegavene, jeg lager faktisk en del også i år! :) Morsomt å pusle med noe annet enn bare unger! På fredag hadde jeg juleverksted her hjemme siden Ida var borte, da scrappa jeg 10 julekort. Har også laga en god del såper, og i dag skal Ida male på noen blanke juletrekuler som besteforeldrene skal få.

Ute ligger det jeg håper blir julesnøen! Det har snødd MASSE den siste uka, og gjett om det er stas for Ida! Blir en del akebrett og snømannlaging! :kalle:

Lurer litt på om jeg skal lage meg blogg her inne, så dere får se bilder av mine skjønne små.. :) bruker å legge ut masse bilder på facebook, men de ser jo ikke dere! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Der var du ja!

Godt du har kommet deg etter sykdom, det hørtes ikke moro ut...

Deilig med en sånn sovebebis som Tobias! Det håper jeg jeg får neste gang... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Der var du ja!

Godt du har kommet deg etter sykdom, det hørtes ikke moro ut...

Deilig med en sånn sovebebis som Tobias! Det håper jeg jeg får neste gang... :sjenert:

Jeg og håper du får en sovebaby neste gang! ;) Det sies jo at nr 2 ofte er helt motsatt av nr 1, og siden Ida var helt håpløs på soving, så stemmer jo det bra så langt! ;) Så det spørs om ikke du og får en snill baby som sover masse neste gang! Men altså, jeg vet ikke om det er sånn at han faktisk sover mye bedre, eller om det er sånn at jeg takler det bedre.. at jeg har funnet tryggheten i mammarollen, sånn at jeg VET hvordan jeg skal takle det om han er urolig, og får roa han sånn at han sovner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg litt lei kjenner jeg.. jeg er lei av klengete unger. Ida skal aller helst sitte og holde meg i hånda, samtidig som hun krafser med fingrene sine. Det er forferdelig plagsomt, og ikke minst utrolig upraktisk i lengden! :sjenert: Jeg prøver å få henne til å finne på noe annet, men nei... hun skal visst sitte sånn i dag!

Kunne tenkt meg en tur ut. Men understellet til vogna står i bilen, også er det visst holke ute. Så sånn sett har jeg det best inne! :ler:

Fikk gjort unna noen julegaver i går, så nå er det ikke så alt for mange igjen. Kjenner jeg stresser litt likevel da, for jeg må gjøre ferdig adventskalenderen til Ida til mandag og... også er jeg ganske alene når det kommer til julegavehandling, sambo kunne liksom ikke brydd seg mindre. Blir det for ille, så får jeg rett og slett handle ferdig til min slekt, og la han ta sin side selv... jeg har nemlig verken tid eller energi til å gjøre alt alene i år. Men jeg tror jeg er ferdig med alle gavene jeg trenger til kalenderen til Ida da. Hun skal få halvt om halvt med gaver og aktiviteter i år. Synes det blir nok pakker i desember uansett, også er det jo koselig å finne på noe sammen - er jo tross alt det jula handler om! :) Må legge hjernen i bløt og finne på noen flere aktiviteter da.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner jeg å se enden på julekalender-ordninga! :) Har bare tre pakker igjen, satser på å få kjøpt dem på fredag. Må pakke inn de jeg har kjøpt i kveld tror jeg, sammen med noen julegaver. Også må jeg lage lapper med aktivitetene vi skal gjøre. Håper bare Tobias er snill og vil sove i rett tid da! ;)

I dag har det snødd masse igjen! :) Ida er ute og måker snø sammen med sambo nå, mens jeg sitter inne med lillebror. Han sover OMSIDER, etter en laaaang dag med baby som ikke ville sove mellom kl 6 og 14... :sjenert: Var ingenting som plaga han, han var rimelig blid og grei, men sove skulle han ikke. Fikk han til å sove i ca 45 min rundt kl 14, men da klarte så klart Ida å vekke han ved å nyse midt i fleisen på den sovende ungen! :ler:

Har så lyst til å ordne julekortene og sende ut nå jeg, men det er kanskje litt tidlig? :fnise: Kjekt med hva som er unnagjort tenker jeg... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ble det morgen 2.30, i allefall for min og Tobias sin del.. Gutten er lys våken, og siden det er nada hjelp å få fra faren til dette barnet, så måtte jeg bare stå opp med han da! :sjenert: Driver og vasker stua nå da, hvorfor ikke liksom... er så trøtt at jeg sliter med å holde øya oppe da men. Rent blir det jo uansett om jeg ser hva jeg holder på med eller ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...