Gå til innhold

Mine travle dager


Skrållan

Anbefalte innlegg

Hei!

Da var det kanskje på tide å starte en dagbok, for å holde orden på tankene og alt det andre rundt graviditeten. Jeg er en smule sent ute, terminen er 5. oktober, noe som innebærer at jeg er 21+2 i dag. Men disse ukene har gått kjempefort, i allefall etter uke 12… Vi var på tidlig UL i uke 10, men jeg klarte ikke å roe meg helt ned før etter uke 12 selv om alt så kjempefint ut på UL’en. Nå er jeg derimot rolig, og klarer å glede meg over det som skal skje. På den ordinære UL’en kunne jordmor konstantere kjønnet, etter febrilsk leting… først hadde babyen føttene i kryss, og det virket ikke som om h*n var villig til å spre bena med det første. Så jordmor holdt på i nesten et kvarter med å irritere for å få h*n til å røre på seg. Da det endelig gikk, så la h*n hendene mellom bena… og deretter havnet navlestrengen i veien! Snakk om sjenert baby! Men etter en god stund kunne hun si at dette mest sannsynligvis er ei lita frøken, og det stemmer veldig godt med mine antagelser! Så nå har vi begynt å handle inn litt rosa babyklær! :grine2:

Ellers kan jeg vel si litt om meg selv, jeg er 22 (blir 23 på termindato…) og er samboer med, for meg, verdens beste gutt! Han er også 22 år. Vi har vært sammen i 3 år nå, disse årene har gått kjempefort.. vi er begge studenter, jeg planlegger å ta permisjon neste år for å være hjemme med lille tulla vår. Jeg kan også nevne at jeg har en tvillingsøster, så vi var ganske redde for at det skulle være flere der inne. Men etter den første UL’en kunne vi puste lettet ut – det er bare en der inne! :)

Ja, da tror jeg ikke at jeg har mer å si i første omgang. Gleder meg til å følge med dere andre jenter her inne!

:klem:

Endret av Skrållan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I morgen reiser vi til hjembygda for å være med på konfirmasjonen til lillesøstra mi. Jeg vet ikke om jeg gleder eller gruver meg enda... Jeg gleder meg så klart på lillesøsters vegne, det er den øvrige slekta jeg er skeptisk til. Jeg har ikke et så bra forhold til farmor lenger, det er en lang historie, men jeg snakker kun med henne når jeg må. Hun har ikke engang gratulert meg med graviditeten, så det skal bli spennende å møte henne igjen. Men men, jeg kommer med vel igjennom den dagen også! :)

Det som er mest stas med denne konfirmasjonen er at tvillingsøstra mi kommer hjem fra det store utlandet, jeg har ikke sett henne på ett år nå! Det skal bli moro å se henne igjen! :kose:

Blir nok uten nett-tilgang i helgen mens vi er borte.. tviler på at det blir tid til å sette seg ned på KG.

Ha en god helg alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, en ny dagbok å stikke innom! Grattis med både baby i magen og ny dagbok! Håper konfirmasjonen gikk bra, og at du har kost deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cr@sh og Missbumblebee: Takk skal dere ha :klem: Skal prøve å besøke deres dagbøker i løpet av kvelden!

Da var vi endelig hjemme etter en lang helg hos familien. Vi dro tidlig fredag for å dra innom flyplassen for å hente søstra mi som kom fra Australia! Det var kjempemoro å se henne igjen, og hun syntes det var stor stas at det vises så godt på meg at jeg er gravid :) Så dro vi videre hjem til foreldrene mine og spiste middag og forberedte oss til konfirmasjonen dagen etter. Nå må jeg ikke glemme at på kvelden på fredag, etter at jeg hadde sovnet, så kjente samboern at lille tulla vår sparket for første gang!! Han måtte vekke meg med en gang for å fortelle, og han syntes det var veldig stas :hjerter_rundt: Det var nesten så han ikke ville sove den natten, han ville bare ligge og holde på magen :grine2: På selve konfirmasjonsdagen var vi kjempeheldig med været, det var meldt regn og kaldt, men vi våknet til sol og varme! Det var en fin og trivlig dag, og jeg tror lillesøstra mi ble veldig fornøyd både med gavene og dagen generelt. Det ble ikke så ille å treffe farmor som jeg på forhånd trodde, men vi snakket ikke så mye sammen da... På kvelden dro jeg på cafe med søstra mi og ei jevngammel kusine, kjempekoslig!

På søndag ble hele slekten igjen samlet til middag, og det var ganske hyggelig. Det er så sjelden jeg treffer alle sammen. Ellers ble dagen brukt til å lese til eksamen ute i finværet :) Jeg og samboern lånte huset til svigers som er bortreist mens vi var hjemme, og måtte da følgelig "passe" småsøskene hans... De er ganske store nå, 17 og 19, men de trenger å passes på. Han på 17 kan sitte hele dagen og hele natten å spille world of warcraft uten engang å spise, så jeg tror det var bra vi var der og passet på... Det ble ikke så mye søvn denne helgen da, siden sengen vi lå i var så hard at jeg fikk så vondt i nakken og ryggen, så nå er jeg ganske trett. Skal bli godt å legge seg i sin egen seng i natt.

I dag dro vi tilbake til trondheim ganske tidlig, for å kunne bruke så mye av dagen som mulig til å lese til eksamen. Jeg har første eksamen på fredag, og ligger ganske dårlig an med tanke på lesinga.. For det første kom jeg så sent i gang, siden jeg var så trett de første 12-15 ukene at jeg ikke klarte å gjøre noe skolearbeid i det hele tatt. Det straffer seg nå... Og for det andre eier jeg ikke konsentrasjon når jeg setter meg ned med bøkene. Det er så mye annet å finne på, eller magetrollet har turnøvelse, og sparker ivrig hit og dit. Da er det ikke lett å lese! :ler: jeg tror det får gå som det går på eksamene i år...

Nei, da skal jeg se opptak av Prison Break og kanskje lese litt mer før det blir kvelden... :lese:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cr@sh: :vinke:

I dag har jeg lest til eksamen fra 10.45 til 19.45. Det jeg ikke kan nå, kommer jeg aldri til å lære meg, så nå tar jeg fri resten av dagen. Det får gå som det går i morgen.

Mens jeg leste i dag hadde lille magetrollet turnøvelse, og på et tidspunkt sparket hun så hardt at jeg så at magen rørte på seg! Det har hun ikke gjort før! :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh... det er herlig når man kan se at magen "lever"! :hjerter:

Eksamen i morgen? Ojoj... så flink du er som leser og står på! All hell og lykke i morgen!

En liten trøst: Det du ikke har lært - kan du heller ikke glemme! ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og gratulerer med dagbok!;) Takk for hilsen i min:) Litt sent ute med lykke til på eksamen, men håper det går/gikk bra! Så koselig at frøkna sparker og turner i magen! gleder meg til jeg blir mindre kvalm og til det blir merkbart liv i magen min!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cr@sh: Det er kjempeherlig... :hjerter: Det er så trivelig med så masse liv! Den lille har blitt veldig forutsigbar med tanke på spark i løpet av denne uka, man kan nesten stille klokka etter henne! :ler: Takk for lykkeønskninger til eksamen! :klem:

Sam: Takk for dagbokbesøk! :) Ja, det er veldig koselig med spark og liv i magen! :) Du har noe å se fram til, det er i allefall sikkert! Kjedelig at du er så kvalm da, jeg slapp heldigvis unna det værste jeg... Jeg var litt kvalm i starten, men jeg døyva det værste ved å spise masse Ritz-kjeks dagen lang! :ler: Kvalmen gikk over på et par uker da... God bedring :klem:

Ja, i dag hadde jeg altså eksamen. Jeg aner rett og slett ikke hvordan det gikk, det var en 3 timers MC-eksamen, og det er så vanskelig å gjette seg til hvordan det går på sånne... Jeg har ikke andre forhåpninger enn å stå jeg da, og det tror jeg at jeg gjør! :) Dessverre har jeg enda en eksamen etter pinse, så det er bare å sette seg å lese enda mer... Gleder meg til jeg er ferdig jeg, det skal bli så godt med ferie nå!

I går kveld da vi la oss, våknet lille jenta vår skikkelig til liv! Hun sparket og styra på som værst! Samboern syntes det var veldig stas å kjenne henne igjen da, han ble nesten litt rørt der han lå og koste med magen! :hjerter: Det var veldig godt for meg å se, for graviditeten var ikke planlagt, og jeg har vært litt redd for hvordan han skulle reagere på ting og tang... Men han har overrasket på en veldig positiv måte, og er veldig engasjert i alt som skjer! Gooode kjæresten min! :hjerte:

Nei, jeg får lese litt pensum igjen jeg da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Så deilig at mannen liker å kjenne liv der inne! Moro når de får være med litt de også!

Håper du har hatt en fin helg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Missbumblebee: Håper du også hadde en fin helg :) Det er kjempemoro når pappa-ene får være med litt! :)

:hoppe: litt for 23 uker og sommerferie! :)

Da har jeg hatt siste eksamen for dette semestret, og det føles deilig! Jeg tror ikke det gikk så bra da, men det bekymrer jeg meg ikke for nå... Får ta den på nytt i permisjonsåret hvis det blir nødvendig. Så nå skal jeg bare nyyyyte sommeren og magen sammen med sambo, og jeg gleder meg vilt! Blir antageligvis langfri, etter sommerferien går jeg nesten rett i permisjon. Det skal bli godt, særlig siden denne litt for intense eksamensperioden har slitt meg helt ut... Er konstant trøtt og klar, håper det gir seg nå da.

Ellers er det ikke så mye nytt å fortelle om, magen vokser og lillejenta trives. Jo, en ny ting er det! Da vi fant ut om graviditeten så innså vi at vi må flytte, og nå har vi mest sannsynligvis funnet et nytt sted å bo! :) Sokkelleiligheten i den samme boligen vi bor i nå blir mest sannsynligvis ledig i løpet av sommeren, og da får vi muligens flytte inn dit! :danse: Det er helt perfekt, fin størrelse for en liten familie, og vi slipper å pakke og flytte så langt. Vi trives så godt i området vi bor, så vi ville helst finne noe i nærheten. Og det har vi klart! :)

Nå tror jeg at jeg skal sende sambo på butikken så han kan kjøpe litt is, før jeg tar en dagbokrunde etterpå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

Oj oj oj, for en forsømt dagbok :ler: takk til Missbumblebee og Cr@sh som har prøvd å holdt litt liv her... :klem:

Det har skjedd ganske mye siden sist, har hatt masse å gjøre. Eller, ikke kjempemasse, men litt. Jeg har fått vite at jeg sto i alle eksamene jeg hadde i vår! :hoppe: Ellers har dagene gått med til å være med familien, slappe av, nyyyyte finværet når vi har hatt det, og nå er vi midt i flytting. Det tar på å flytte når man drasser på 10 kg overvekt på magen, men det har gått forbausende bra! Har heldigvis ikke så mye igjen nå, skal ta det siste i dag etter jordmortime.

Ellers har vi fått så å si alt av babyutstyr i hus, og intet gleder mitt hjerte mer! :ler: Begynner å bli en smule småstresset, er nemlig sikker på at fødselen kommer til å starte før tiden... Er 30+1 i dag, så det er uansett ikke så lenge igjen! :) Formen er fin, jeg merker ikke så mye til at det er så kort tid igjen i det daglige. Jeg trener fremdeles 5-6 ganger i uken, og det er jeg fornøyd med! Magen har vokst seg stor og fin, og jeg har fått masse mageskryt i løpet av sommeren fra både fremmede å kjente. Stas! :sjarmor: Lille jenta vår er blitt meget aktiv, noen netter virker det som om hun nekter meg å sove :ler: Men det er jo bare moro da, jeg nyter hvert spark og dult jeg får! I det siste så har hun begynt å irritere seg over ribbeina mine, jeg håper det bare er en fase... :sjenert:

Som nevnt skal vi til jordmor litt senere i dag, gleder meg masse til det. Er 6 uker siden sist, skal bli spennende å gå på vekta igjen... Sist jeg var der hadde jeg gått opp 10 kg fra utgangsvekten, jeg tror ikke jeg har lagt på meg så mye i det siste, men man vet jo aldri. Også skal jeg huske å nevne det med de skumle streptokokk-bakteriene... ble passe nervøs av å høre om de!! :overrasket: Så jeg vil gjerne bli testet etterhvert...

Da skal jeg begynne å ordne meg til jordmortimen, må prøve å huske urinprøven :ler:

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.... Ja, jeg visste du hadde dagbok... og plutselig var den her på førstesida igjen - bra!

Blir spennende å høre hvordan det har gått hos JM i dag... Vl gjerne høre hva hun sier om den bakterien, og om testing. Jeg er dritnervøs etter det der, jeg... :roll:

Kommer innom deg senere...

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cr@sh: Neida, jeg sliter meg ikke ut akkurat... Jeg bare så på sambo og pappa som løftet de tunge møblene! :ler: Litt utslitt ble jeg riktignok, men det er fordi jeg er sliten i kroppen etter flytting i helgen...

Dagen i går var en laaaaang dag. Den startet med jordmortime, og det var veldig trivelig. Tallene var fine, og magen ligger akkurat på den røde streken! :-D Fikk også mageskryt fra jordmor, hun måtte bare sette seg ned og beundre magen en stund! :ler: Spurte henne om disse bakteriene, hun kunne ikke gi noe fornuftig svar, men sa at så lenge jeg har hatt et friskt svangerskap så langt var det ikke noe som tydet på at jeg har bakterien i meg. Derfor ville hun ikke teste meg, men hun sa at etter fødselen kontrolleres alle barn for om de har infeksjon. Så da får jeg slå meg til ro med det...

Etter jordmor dro vi til Trondheim, der vi skulle flytte ut resten av sakene våre fra gammelleiligheten og til den nye. Det var ikke så mye som sto igjen, også måtte vi vaske ut. Mamma og pappa var med, så jeg følte meg litt i veien der jeg gikk og ikke helt visste hva jeg skulle ta meg til! Det var bare tunge ting som skulle løftes, og vasking gidder jeg rett og slett ikke med ryggen min... Den er litt utslitt for tiden. Så jeg holdt meg mest i nyleiligheten og innredet den, mens de andre jobbet til den store gullmedaljen i den gamle. Vi er så og si ferdig innredet i den nye nå, må si jeg er ganske fornøyd med resultatet! :) Sambo ble ganske fornøyd han også. Etter flyttingen dro vi tilbake til mamma og pappa, var ikke hjemme før etter midnatt... :Gjesp: Da var det godt å finne senga!

I dag har jeg ikke gjort stort... Har bestemt meg for hvilke gardiner vi skal ha i nyleiligheten, og vært på trening. Vet ikke om jeg orker å gjøre stort mer i dag eller :ler: Hadde det vært litt bedre vær kunne jeg lagt meg ut på solsenga, men det er litt for overskyet til det. Det er 25 grader likevel da, så det blir vel torden i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...