Gå til innhold

Mine travle dager


Skrållan

Anbefalte innlegg

Innom og leser!!! :)

Koselig at du skal bli tante til ei lita jente da!!! Blir vel muligens en liten arving etter Ida det da...!!??! ;)

Kose dere på ferie!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hallais, snuppa!

Burpen is back :sjarmor:;)

Lenge siden jeg har vært på KG nå, og like lenge siden jeg har besøkt deg i dagoboka di, så nå var det på høy tid!

Oh yeah, telfonnummer skal bli! Vil jo ikke gå glipp av en sånn en begivenhet... :riste:

Håper alt står bra til med Ida, magen og mammaen i denne varmen!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og leser!!! :)

Koselig at du skal bli tante til ei lita jente da!!! Blir vel muligens en liten arving etter Ida det da...!!??! ;)

Kose dere på ferie!!! :)

Ja, kjempekoselig! :rosasmil: Blir nok en liten Ida-arving ja, hehe! Blir i allefall morsomt for ungene å ha noen på sin egen alder å leke med når familien/slekta treffes! :)

Tusen takk for det, vi har kosa oss masse!! :)

God ferie til deg og familien! :klemmer:

Takk for det! :klem:

Hallais, snuppa!

Burpen is back :sjarmor:;)

Lenge siden jeg har vært på KG nå, og like lenge siden jeg har besøkt deg i dagoboka di, så nå var det på høy tid!

Oh yeah, telfonnummer skal bli! Vil jo ikke gå glipp av en sånn en begivenhet... :riste:

Håper alt står bra til med Ida, magen og mammaen i denne varmen!

:klem:

Hallå søta!

Det var en sjelden person å se her inne! ;)

Bare send meg nummeret ditt en eller annen plass du, så skal du få beskjed når den nye verdensborgeren har ploppa ut! :)

Ida har det supert i varmen, så lenge hun får ha på "olè" (eller kjole som vi andre kaller det) så er hun strålende fornøyd! :ler: Magen trives også, den vokser i alle fall brutalt om dagen! :sjenert::ler2: Mammaen synes det er litt varmt, men så lenge jeg får låne plaskevannet til Ida, og har den avkjølende fotsprayen min fra Body shop i nærheten, så går det bra! :rosasmil: Håper du og Burpelita koser dere dere og! :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: 34 uker! :hoppe:

Ja, nå er det bare 6 uker igjen til termin! :overrasket: Og om 2 dager jeg er offisielt høygravid - og det skal brukes for det det er verdt! :ler: Sambo fikk en smule hetta i går da, det gikk (omsider...) opp for han at lillegutt kommer snart! ;) Men men, kanskje jeg får litt mer forståelse for at vi må begynne å ha ting klart til han kommer nå da....

Vi er fremdeles på ferie, skal hjem i dag! Begynte ferien på søndag, da dro vi tre og mamma + pappa til Østersund i Sverige. Kom frem dit i 15-tida på søndag, i over 30 grader og steikende sol.. innstallerte oss i hytta på campingen, før vi dro til Jamtli historieland! Mye morsomt å se på for Ida der, øynene hang på stilker hele tida! :ler: Dro ut og spiste etterpå, og Ida var sååå flink! Hun har pleid å være en smule småhyper på resturanter tidligere, men under hele ferieturen har hun sittet fint på stolen sin og spist opp ALL maten! :klappe: Etter middagen dro vi til hytta igjen, og satt ute i skyggen og svetta til vi burde hoppe i sengs.. ble lite søvn den natta, for det var så grassalt varmt. Ida var våken mellom midnatt og kl 4 hun og, for hun svetta sånn... Så da var det ei gravid som ble litt frustrert, for hun trenger søvnen sin! Men vi sovna til slutt da.

Mandag stod vi opp og dro rett i badelandet! Ida var litt skeptisk til å begynne med, men hun ble ganske raskt varm i trøya! ;) hun plaska rundt, og prøvde til og med begge barneskliene! De har pussa opp der nå før sommeren, og det har blitt et kjempefint område rundt barnebassengene! Vi holdt oss mest der vi da, for Ida sin del. Etterhvert gikk vi ut, og satte oss i solstoler for å nyte litt sol og 30 grader. Men det var ikke Ida med på, så hun fant seg et barnebasseng ute og! :ler: Etterhvert fikk hun bli med bestefaren sin i storutebassenget, og det var visst kjempetas! Til slutt ble hun så sliten at hun sovna i fanget mitt, med hodet hvilende mot magen - og lillebror sparka henne hardt i hodet, men hun brydde seg ikke! :ler: Sånn sov hun i 2 timer! Etter vi hadde vært i badelandet, så dro vi på shopping i sentrumen. Var så varmt at vi ikke orka å gå rundt så mye da, så vi konsentrerte oss om gågata. Ble en shorts på sambo, og litt produkter fra Body Shop til meg. Ida fikk seg nye solbriller og litt annet stæsj. Orka ikke å gå så mye i klesbutikker, siden jeg uansett ikke får på meg noe... :sjenert: Vi spiste ute denne dagen og, før vi dro hjem til hytta. Denne natta sov vi alle sammen så mye bedre, takk og lov!

Tirsdag dro vi til Frøsø Zoo! :) Var fremdeles 30 grader, så jeg slet litt mens vi traska rundt der altså.. men det gikk da greit! Ida storkosa seg, hun er jo så glad i dyr! :) Favoritten var vel "pakka" (alpakkaen), hestene og apene! Tror hun kunne vært der hele dagen... :ler: Men vi måtte jo dra til slutt, og da tok vi turen til Barnens Hus! Fikk kjøpt vippestol til tassen (fisher price), og ny stelleveske! Kjøpte den nye modellen til Emmaljunga, håper den blir bra! Kjøpte litt klær til lillebror og, og Ida fikk seg litt småstæsj. Etter shoppinga vente vi snuten mot fedrelandet igjen.

Onsdag nøt vi finværet her i Trøndelag i hagen til mamma og pappa, før vi måtte ordne oss og dra i 70-årsdag. Var gruuuusomt varmt å kjøre i 1,5 time for å komme dit, og føttene mine hovna opp skikkelig mens vi kjørte. Var varmt (og kjedelig...) i selskapet og, så vi var ganske glade da vi endelig kunne dra hjem etter kakene! :ler: I går var vi på martna her i byen, kjøpte oss litt godis og smultringer. Ida ville ikke ta noen karuseller, hun syntes det holdt lenge med sklia i lekeparken! :ler: Etterpå dro vi på kjøpesentret, og der fikk Ida seg nye joggesko i str 25!! :overrasket: Store føtter på den store jenta vår visstnok. Jeg kjøpte meg nye crocs, der det er plass til hovne føtter! :ler: Godt med sko som ikke klemmer. Senere på dagen dro vi ut og spiste med bestisen min og mannen hennes, kjempekos! Vi dro hjem til dem etterpå, på litt kaffe og iste på terrassen.

I dag har vi egentlig bare sulla rundt her hjemme... er overskya og ca 16 grader, skikkelig uvant! Ida og sambo sover nå, når de våkner skal vi rydde og pakke litt, før vi drar hjem til Trondheim! Blir skikkelig godt å komme hjem nå! :)

Endret av Skrållan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig hjemme! :) Ida ble så glad da vi kom hjem, og hun fikk se dukkevogna si og Ikea-godstolen sin at hun nesten begynte å grine! :legrine: Så hun fikk ha en liten gjensynsglede med lekene sine før hun la seg! Sovna på et blunk, uten soveposen sin! Vi har jo slitt litt med å avvenne henne posen, men nå virker det som om det går greit å legge seg uten den.

Sambo sitter og piller på solbrentheten sin (:ler:) og jeg har litt lyst til å legge meg... skal begynne med Weledas fødselsforbredende olje i kveld tenkte jeg, nå nærmer virkelig fødselen seg! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå ser det ut som om det etterlengta regnet kommer! Stygt å si det men... :ler: Har vært nesten 30 grader i dag og, så det skal bli godt med et kuldegufs!

Var og henta en H&M-pakke i dag! :hoppe: Var masse fint til Ida der, samt litt til lillebror. Jeg kjøpte ikke så mye til meg, siden jeg ikke vet størrelsa mi etter fødselen. Så det ble med den gratis fleecejakken og en mammasinglett jeg kan bruke etterpå og. Hadde jo helt glemt hva jeg hadde bestilt siden jeg bestilte i mai, så det var litt morsomt å åpne pakken! :)

Akkurat nå holder sambo og Ida på å lage hjemmelaga pizza! :sikle: Gleder meg skikkelig, har ikke spist siden frokost i 9-tiden... :sjenert:

Jeg og tassen hører på musikk, akkurat nå danser han skikkelig til Kid Rock! :ler2: Kjennes ut som om han har tenkt å grave seg ut ved navlen min, det er litt vondt! :fnise: Jeg synes han godt kan komme ut rett vei om han absolutt skal ut nå! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lenge igjen nå.. Når er termin?

Nei, nå går det fort! Termin er 14.september (den jeg følger), men har termin 17. og 21.september og ;)

*******************************************

Ja, da er jeg høygravid! Har hatt skikkelig vondt i et kne i dag, samt i bekkenet... så nå føler jeg meg høygravid og! :ler: Håper de siste 40 dagene går fort, begynner å bli passe lei nå... :sjenert:

Har slitt masse med nettet i helga. Etter at jeg skifta operativsystem har nettet blitt bare mer og mer ustabilt. Nå i dag har det blitt sånn at jeg har nett i 2 min før det forsvinner, og jeg må restarte pcn om jeg skal ha håp om å få det tilbake. Forferdelig slitsomt! :kjefte: Håper sambo får fiksa det snart, skikkelig irriterende å ha det sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis som høygravid, snuppa! :kyss:

Vondt kne? Uffda... Må ikke holde på med ting du får vondt i kneet av da :riste: Håper det går over snart... Du må hvertfall ta det med ro, og ikke slite deg ut! *streng Burpis*

Klar for å miste den fine magen snart? Jeg kan godt ta den over!! :sjarmor:

...eller så kan du i det minste gi meg et godt tips for å få sånn selv,- bortsett fra det opplagte da... :ler_2:

Er Ida klar for å hilse på lillebror snart, eller?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis som høygravid, snuppa! :kyss:

Vondt kne? Uffda... Må ikke holde på med ting du får vondt i kneet av da :riste: Håper det går over snart... Du må hvertfall ta det med ro, og ikke slite deg ut! *streng Burpis*

Klar for å miste den fine magen snart? Jeg kan godt ta den over!! :sjarmor:

...eller så kan du i det minste gi meg et godt tips for å få sånn selv,- bortsett fra det opplagte da... :ler_2:

Er Ida klar for å hilse på lillebror snart, eller?

:klem:

Tusen takk snuppis! :kys_2:

Ja, har hatt et vondt kne de siste dagene.. aner ikke helt hva det kommer av, tror det er fordi det ble mye gåing i ferien, samt at jeg har bært Ida litt for mye... :sjenert: Skal prøve å ta det med ro fremover, men i morgen skal sambo tilbake på jobb, så da blir jeg mye alene igjen...

Kjempeklar for å miste magen! :ler: Kan godt sende den nedover med SmartPost i morgen jeg altså! ;) Skal vi se... et godt tips... hva var det vi gjorde da, sånn bortsett fra det som sier seg selv? :ler2: Ingen av mine barn har vært planlagte, så kanskje det er et godt tips å slappe av og ta det som det kommer?

Ida er veldig klar nå tror jeg! :rosasmil: Hun titter oppi kommoden hans hver dag, og sier baby baby. Hun har også begynt å legge til sides klær og leker hun mener hun har vokst fra, og sier at babyen skal få dem! :hjerte: Og i dag har hun begynt å nekte å ta den ene smokka si, fordi den er blå og babyen sin! :ler: Så hun er klar som et egg til å bli storesøster, søte gode jenta mi! :rosasmil:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på kontroll i dag. Min vanlige fastlege har ferie, så jeg har hos en annen på samme kontoret. Det første han sa, var at jeg skulle veie meg... det har fastlegen min dritti i, jeg har faktisk ikke veid meg på legekontoret 1 gang! Må si jeg liker fastlegen min best! :ler: Resultatet ble +15 kg, en del av det vann så klart, så jeg kommer til å legge på meg noe det samme som med Ida. Gikk opp 17 kg med henne, nesten ingenting av det på slutten. Ellers var tallene fine, HB var på 11,8 og det er jo greit nok. Utslag på urinen igjen, men det er jo ikke noe nytt! ;) Prøvde å forklare han at jeg har svinvondt i det ene kneet da, kjennes ut som betennelse, men det brydde han seg ikke så mye om... :roll: Så der var det ikke så mye hjelp å få. Får ta det opp med fastlegen neste gang jeg skal dit tror jeg. SF-målet fulgte sin egen kurve perfekt, akkurat på den røde streken i følge min termin, og 1 cm over i følge UL-termin. Akkurat sånn det har vært hele veien! :)

Dro hjem til mamma og pappa etter kontrollen, og spiste lunsj! :) Mamma hadde nystekt brød, var varmt enda da vi spiste det! :sikle: Etter maten kjørte vi hjem til Trondheim igjen. Dro innom apoteket her, og kjøpte meg brystpumpe! :) Ble den jeg har tenkt på hele tiden, Medela Swing. Så nå har vi faktisk alt det viktige i hus, nå kan han bare komme! :hoppe: Har bestemt oss for å vente med å kjøpe søskenbrett til etter fødselen, for å se om vi faktisk trenger det. Ida vil jo bare gå selv likevel, og hun kan gå langt når hun først setter i gang! :ler:

Jeg har sånn delvis bestemt meg for å vaske hus i morgen. Men med mitt kne, så kan det fort hende at de planene må utgå! :sjenert: Får prøve å ta litt da, for det trengs veldig... jeg har hatt litt husmorstreik i det siste, for å vise sambo at jeg faktisk gjør ganske mye her hjemme, og dermed så ser det ikke ut her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan si det sånn at vaskinga i dag utgikk! :ler: Vi jentene stod ikke opp før litt etter kl 9, og var ikke ferdig med frokost før halv 11 (tar tid for Ida å spise sine 5 brødskiver...). Så hadde vi en liten bleieepisode her, som tok litt tid å rydde opp i. Deretter henta vi posten, og så var jo klokka allerede 12.45 og Ida skulle ha lagt seg for 45 min siden! ;) Så da får vi vaske i morgen istedet, kanskje... :fnise:

Ida har klippa seg i dag! :rosasmil: Ble såååå fin atte! Fikk en bob-frisyre i nakken, kortere lugg og fikk tynna ut litt på toppen der det er mest hår. Hun løp rett bort til speilet etterpå, og bare glisa til seg selv! Så hun er nok fornøyd selv og! ;)

Endret av Skrållan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

To-do-liste i dag:

- Støvsuge gulvene

- Vaske på badet

- Vaske litt på stua (særlig tv'n og stuebordet må taes, resten kan vente til helga)

- Legge sammen klær

- Henge opp klær

- Prøve ammebh'ene etter Ida. Må jeg ha nye?

- Sende mail til skola om at jeg ikke kommer på immakuleringa

- Sende enda en mail til skola, og spørre etter adresse jeg skal sende permisjonssøknaden til

- Vaske vinduer

Jaja, det er bare å begynne... har heldigvis hele dagen på meg, fikk så satans vondt i kneet og ryggen av å støvsuge. Ba sambo om å gjøre det i går, men han hørte ikke på det øret! :kjefte:

Endret av Skrållan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så godt som ferdig med lista nå gitt... må støvsuge gulvene igjen da, for Ida smulte sånn under middagen. Må bare hvile litt først, for jeg har så grassalt vondt i ryggen og i kneet nå, samt noe voldsomt til nedpress og stikninger... Og hva gjør sambo? Jo, han sitter ute og drikker kaffe med naboene! :nei:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:hoppe: 35 uker! :hoppe:

I dag skal jeg skrive permisjonssøknad, og sende til skola. Må bare vente til Ida sover, for hun okkuperer den ene hånda mi... hun bruker den som koseklut! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tihi, lenge siden jeg har vært innom nå, så nå er jeg oppdatert igjen :-D

Gratulerer med 35 uker i dag, ikke verst den 08.08.2008 :fnise:

Håper kneet skikker seg også! Ha en strålende dag tuppa, hils til Ida og M når han kommer hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tihi, lenge siden jeg har vært innom nå, så nå er jeg oppdatert igjen :-D

Gratulerer med 35 uker i dag, ikke verst den 08.08.2008 :fnise:

Håper kneet skikker seg også! Ha en strålende dag tuppa, hils til Ida og M når han kommer hjem.

Hihi, flott at du er oppdatert igjen! :rosasmil:

Takk for det! :) Jeg synes det er en knakende god dato jeg og! Skulle blitt fødsel i dag vettu, 080808 må jo være en fin fødselsdato! :ler2: lett for mannfolka å huske og! :fnise:

Håper kneet mitt oppfører seg jeg og. Kjenner heldigvis ikke noe når jeg sitter eller ligger, men jeg kan jo ikke sitte eller ligge hele dagen! ;) Ha en fantastisk fredda du og, og hils mannen! Ida hilser tilbake, hun er på vei til sengs nå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...