Gå til innhold

Mine travle dager


Skrållan

Anbefalte innlegg

Følger fortsatt med jeg...og venter på melding! Men du Skrållan, ikke føde når jeg er på skolen da! Da får jeg ikke til å rapportere tilbake til gjengen her inne :gjeiper: Nå i helgen passer bra, hehe!!!

Håper bare det starter av seg selv da, så slipper du å bli satt i gang. Men det er kanskje ikke så ille det heller da. Men jeg syntes dte var mye bedre at fødselen startet av seg selv ,enn at jeg måtte få en sånn pille oppi der :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er i gang! :) Har sittet med rier siden ca kl 19, nå har de økt kraftig i styrke. i tillegg blør jeg, og deler av slimproppen har gått. Skal pakke ferdig sykehusbaggen nå, før jeg hopper i dusjen og ringer føden etterpå. Ser ut som om det blir enda et terminbarn her i huset! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk melding av Skrållan 0217 i natt: "Hei! Da er vi i gang, er på vei til føden nå, men rier tett som haggel!"

Ny melding 0628: (Fikk selvfølgelig bilde av sjarmisen) "Klokka 0553 kom raketten! 4235 g og 53 cm. Mor klarte seg med kun lystgass. Alle tre har det bra, og gleder seg på mat nå!"

Ny melding 0844: "Fødselen var kort, men hard! Kom inn kl. 3 med 2 cm, kl 5var det 6 cm, han kom ut litt før kl 6. Ble litt tussig på slutten, men jeg klarte meg med bare lystgass"

Da vil jeg være den første til å GRATULERE med sjarmisen! Han var nydelig og vil nok sjarmere mange :babygutt::hjerte::hjerter::smilyblomst::hoppe::kyss2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så utrolig mye med gutten, Skrållan! :)

Kan bare si meg enig med Suri at han er NYDELIG!! :hjerte:

Jeg tenker på dere, og håper alt er bra!

Stooooooor og gooooood :klem: fra Burpis, som ikke kunne fått en bedre start på en ellers grå søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye med den lille, store gutten!

Tusen takk! :)

GRATULERER så masse med den lille gutten. Bra du slapp å ligge i to døgn denne gangen da

Takk for det! :) Ja, jeg er rimelig fornøyd med at jeg slapp å ligge så lenge denne gang! :hoppe:

Gratulerer så utrolig mye med gutten, Skrållan!

Kan bare si meg enig med Suri at han er NYDELIG!!

Jeg tenker på dere, og håper alt er bra!

Stooooooor og gooooood :klem: fra Burpis, som ikke kunne fått en bedre start på en ellers grå søndag!

Tusen takk vennen! :) Jeg er så klart helt enig i at han er nydelig, hihi!

Her er alt bra, det har du kanskje sett på facebook! ;) Stor :klem: tilbake!

Gratulerer så mye med gutten

Tusen takk! :klem:

Gratulerer så masse, Skrållan!

Takk skal du ha! :) Gleder meg til å gå inn på terminklubben og se hvordan det går med dere andre! :klem:

Oiiii!! GRATULERER masse med overstått fødsel!!! Håper alt er bra med dere!

Tusen takk skal du ha! :) Vi har det bra alle fire! :)

Åh, gratulerer så masse!!!

(Er det tid for å prøve på nummer to når jeg kjenner jeg er misunnelig nå?)

Takk takk! :klem:

(ja, det er på høy tid å prøve på nr 2 nå :ler: )

Gratulerer så mye med gutten, Skrållan!!

Tusen takk! :)

Tenker på dere og lurer på hvordan det var å komme hjem

Det skal du snart få høre.. ;) vi har det i allefall kjempebra! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da har vi kommet hjem! :) Slenger inn fødselshistorien her, før jeg løper og ammer lillemann! Vi skal på sykehuset og ta Føllingstesten nå straks nemlig. Håper å rekke innom senere i dag og oppdatere mer her! :)

DA TOBIAS KOM TIL VERDEN

Det hele begynte på lørdagskvelden i 19-tiden, den 20.09.08. Satt og koste oss med grønnsaker og dip, da riene begynte å komme. De var regelmessige med en gang, 3-4 min imellom og varte i litt over 1 min. De økte fort i styrke. Prøvde å gå og legge meg i 22-tiden, men ble bare flyvende på do... Kl 23 roa do-løpinga seg, og jeg la meg i senga. Det gikk dårlig, lå bare og pusta meg gjennom riene. Kl 00 fikk jeg en følelse av at jeg burde gå på do igjen, så da gjorde jeg det. Der oppdaga jeg at jeg hadde begynt å blø, og deler av slimproppen gikk. Først da innså jeg at det muligens ble fødsel den natta. Treg trønder jeg nemlig! ;) Etter dette økte riene fort. Gikk rundt på stua og pusta og pesa, og kl 1.47 ringte jeg føden. Da følte jeg at jeg ikke kunne være hjemme så mye lenger, og JM på føden var helt enig. Det var bare å komme inn, så fort som mulig! Jeg sendte sambo opp til utleierne våre, for å hente AG som skulle passe på Ida. Hun kom med en gang, så da hoppet jeg i dusjen før vi kjørte nedover. Vi kom inn rett før kl 3, og ble lagt inn uten undersøkelse først. De så vel på meg at det ikke var noen vits i å sende meg hjem... En kjapp undersøkelse etterpå viste 2 cm åpning. Jeg lå i fødesenga en times tid, før jeg følte jeg måtte ha lystgass. Det holdt ikke å bare puste lenger, jeg måtte ha noe mer. Husker jeg tenkte at det finnes jo ikke smertelindring i lystgass, men det var godt å ha den likevel så jeg pusta rett. Prøvde å sitte eller gå litt innimellom og, men fant fort ut at riene var så sterke at det var best å ligge. Så da gjorde jeg det mest. Kl 5 ble jeg undersøkt igjen, da hadde jeg 5-6 cm åpning. JM spurte om jeg hadde lyst på noe annen smertelindring, hun tenkte først og fremst på epidural. Tror jeg overraska sambo veldig da jeg takka nei til det! ;) Ikke lenge etter denne samtalen med JM, så begynte jeg å merke noe rart... hver gang jeg fikk en rie, så fikk jeg da så rar en følelse i ryggen/rumpa? JM konstaterte kjapt at dette var pressrier, men jeg fikk ikke lov å presse siden jeg bare hadde 7 cm åpning. Fy flate, det er ikke lett å stå i mot noe sånt altså! Jeg tagg henne om å ta vannet rundt denne tiden, for jeg kjente det pressa på sånn ved bekkenet for hver rie pga at vannet var der enda. Dette gjorde hun rundt halv 6, da ble det 9 cm åpning. Jeg fikk fremdeles ikke presse, fordi det var igjen en liten kant. Men ved neste rie, så gikk hun inn og strippa litt med en bedøvelsesgel, og da ble det 10 cm. Og jeg fikk lov å presse! :) Men fytti grisen, det var voooondt!!! Tok heldigvis ikke mange riene før han plutselig var ute da, kl 05.53! :) Stor og fin gutt på 4235 gram og 53 cm, 37,5 rundt hodet.

En kjapp titt nedentil på meg viste ingen rifter, så jeg slapp å sy! Herlig! :)

Må også nevne navlestrengen hans... den var intet mindre enn 119 cm!! Det vanlige er 50-60 cm!

Dette ble en helt annerledes fødsel enn Ida sin. Ikke minst gikk det så mye fortere, på papirene mine står det at det tok 2 timer. Ida sin tok 17 timer på sykehuset, 2 døgn totalt. I tillegg var denne mer smertefull, siden jeg ikke hadde epidural. Jeg kjente pressriene, og det gjorde jeg aldri med Ida. Også kjente jeg at han kom ut, det kjente jeg heller ikke med Ida. Men likevel sitter jeg igjen med en god opplevelse denne gang. føler meg i mye bedre form etterpå. Har hatt min del av etterrier da, det er skikkelig vondt!

Melka kom allerede søndagskvelden, og Tobias vet å ta for seg ved puppen! ;) Ved veiing i går før hjemreise hadde han gått ned bare 100 gram! :) Jeg sitter med ubersåre brystvorter da, så jeg har kjøpt ammeskjold... håper det blir bedre av det.

Ida er kjempesnill med lillebror. Vil kose, nusse og holde på han hele tiden! :) Håper det fortsetter sånn! Vi er superstolte over de to små sjarmørene våre, og det er jammen ikke alle som kan si at de har to UL-terminbarn!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Herlig å lese! :hjerter:

Kos dere hjemme igjen med sjarmør nummer to! :)

Takk for det, og det gjør vi til gangs! :)

Velkommen hjem!

Høres ut som en fin fødsel - greit at det ikke tok to døgn denne gangen og ;)

Håper dere koser dere som en familie på fire :klemmer:

Takk takk! :)

Ja, synes virkelig at det var greit at det ikke tok så lang tid denne gang! :ler:

Vi koser oss skikkelig om dagen! :klem:

Grattis vennen! :kyss:

Tusen takk! : :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...