Gå til innhold

Mine travle dager


Skrållan

Anbefalte innlegg

Forrige uke var vi dårlige - igjen.. akkurat samme sykdom som sist, nemlig spysjuka kombinert med influensa. Jeg våkna en morgen med skikkelig magevondt, og 5 min etterpå spydde Ida utover hele storsenga... :tristbla: Da var det bare å ringe sambo, og få han hjem fra jobb. Ida spydde over 20 ganger den dagen, jeg to... i tillegg løp jeg hele tiden på do, hadde feber og var svimmel. Var dårlig i flere dager, fikk knapt i oss mat og svimte omtrent av bare vi reiste oss. Jeg mista omtrent all melka, så jeg måtte i tillegg jobbe knallhardt for å få den tilbake. Når man er i så dårlig fatning fra før, så ble det en kjempehard jobb... Men jeg fikk det sakte men sikkert til, og nå er jeg tilbake i normal produksjon! :) Sambo klarte heldigvis å holde seg frisk, så han måtte styre og stelle her hjemme mens jeg var sengeliggende.

Jula sniker seg på nå.. bare to uker igjen. Har noen julegaver igjen, men jeg må ta med ungene på byen i morgen for å kjøpe dem. Er noen som skal sendes, så må virkelig få kjøpt dem snart nå. Til helgen er jeg invitert på julebord på fredag, også skal vi i 4-årsdag på lørdag. Tror jeg dropper julebordet da, holder meg hjemme og tar igjen litt tapt søvn etter sykedagene forrige uke! ;)

Jeg klipte håret til Ida i dag! Skulle jeg aldri ha gjort! :ler: Hun ser ikke uuuuuut, og jeg må finne en frisør fortere enn svint! :sjenert: Hun synes selv at hun er veldig fin, men jeg ser jo at hun ikke er så lekker på håret!

Tobias er fremdeles verdens snilleste baby! :hjerte: Jeg aner ikke hva jeg har gjort for å fortjene en så snill gutt, men noe må det være! ;) Han er så blid, og smiler med en gang han ser meg. Sambo må jobbe litt mer for å få et smil tilbake, hehe ;) Vi går og venter på at han skal le for første gang nå, han er såååå nærme, men tør liksom ikke slippe seg løs. Vil tro det blir før jul. Er litt morsomt å tenke tilbake, og sammenligne han med Ida. Da Ida var 2,5 mnd, så var hun ferdig med å ligge. Hun var ferdig med å sitte i fanget. Hun skulle STÅ i fanget. Lillebror er skikkelig potetsekk, er laaaangt fra å kunne stå, og liker egentlig best å ligge! :ler: Som bestis sier; Ida var aldri baby hun. Nå har jeg en baby, og jeg koooooser meg! :kgbaby:

Ida er helt ferdig med sjalusien sin også, *bank i bordet*, Nå koser og kysser hun konstant på Tobias, lærer han hva som er lov og ikke og leker med han! :) Hver morgen når T våkner (han sover lengst, snille sovebabyen som han er), så bøyer hun seg over senga og sier "god morgen Tobben, sovet godt?", og vil ta han med på stua for å leke! Snille, gode Ida-mi! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Har vært på hjemstedet i helga. Dro lørdags formiddag, skulle nemlig på 4-årsdag på ettermiddagen. Planen var egentlig å kjøre hjem til Trondheim etterpå, for vi orka ikke pakke ned alt stæsjet til ungene for overnatting! :ler: Men da vi kom til hjemtedet etter bursdagen, så orka vi ikke kjøre helt hjem... så da tok vi inn på Hotell Mamma & Pappa! :ler: Sambo kjøpte tannbørster til alle mann, også fikk vi låne litt klær fra lillesøs! ;) Heldigvis hadde Tobias med seg et klesskift, så det gikk bra. Søndag dro vi innom bestis og mannen i nyhuset en tur, det går fremover der også nå! :) Blir lekkert! :) Så dro vi hjem til oss selv. Planen var egentlig å lage pepperkakehus, men Ida var så trøtt og SUR at vi orka ikke styre med det. Så da ble det bare kos her hjemme.

Tobias lo for første gang i går! :rødme: Verdens herligste babylatter! Vi har prøvd lenge for å få han til å le, men han har vært av den alvorlige typen! :ler: Men i går klarte altså sambo det! Han lekte borte- titt titt med han mens han satt i vippestolen, og plutselig lo den lille kroppen omtrent så han rista! :legrine: Ida syntes det var kjempestas at lillebror lo, så hun ville også være med å skremme han! :ler:

Ellers er vi faktisk ferdige til jul! :) Alle julegavene er innkjøpt, og jeg mangler bare å pakke inn 3. Kjempegodt å være ferdig såpass tidlig, så kan vi bare kose oss disse siste dagene før jul! :) Vil tro butikkene er fulle nok av folk som stresser, om ikke jeg også skal dra med meg ungene på handel! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Epica tidligere

Grattis med en liten til, så koselig! :klem:

Hvor gammel er Ida nå?

Føler alle menn er klare for en til, utenom min ... *sutre*

Jaja..

Så godt at sjalusien er borte!! :kyss:

Ikke lenge til julefri nå...det blir DEILIG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Epica tidligere

Grattis med en liten til, så koselig! :klem:

Hvor gammel er Ida nå?

Føler alle menn er klare for en til, utenom min ... *sutre*

Jaja..

Så godt at sjalusien er borte!! :kyss:

Ikke lenge til julefri nå...det blir DEILIG!

Så hyggelig at du er tilbake! :)

Tusen takk for det! :klem: Er skikkelig koselig med baby igjen, du har virkelig noe å se frem til når du omsider får overtalt mannen om at det er på tide med en til! ;)

Ida er 2 år og 2 mnd nå, det er akkurat 2 uker som skiller at det ble 2 år mellom småttisene. To ganske tette, men hadde aldri i verden hatt større (eller mindre :ler:) aldersforskjell på dem om jeg fikk velge igjen! Viser seg at det er perfekt her i huset! :) Vi var i utgangspunktet ikke klare for en til vi heller, men så plutselig var jo spiren der da.. :fnise: Så da MÅTTE vi jo bli klare da.. kanskje den strategien du bør kjøre? :fnise:

Ja, kjempegodt at sjalusien er over! Både for min del, og Ida og Tobias sin! :ler:

Ååååå, som jeg gleder meg til jul! Det skal bli kjempedeilig å ha sambo hjemme så lenge, og bare koooooose oss! :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja ;) Men problemet er at han er jo så forbanna forsiktig, hopper av i svingen, og ingen sjangs for at en liten spire henger seg på :(

Men, får helle i han masse alkohol og satse på han glemmer seg ut HAHAHA..neida ;)

Jeg får håpe han blir SMART snart....og sier seg enig :sjenert:

Åååå det høres så deilig ut med to små... :ler:

Du er HELDIG!

Hvordan var fødsel nr 2 iforhold til nr 1 da? :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja ;) Men problemet er at han er jo så forbanna forsiktig, hopper av i svingen, og ingen sjangs for at en liten spire henger seg på :(

Men, får helle i han masse alkohol og satse på han glemmer seg ut HAHAHA..neida ;)

Jeg får håpe han blir SMART snart....og sier seg enig :sjenert:

Åååå det høres så deilig ut med to små... :ler:

Du er HELDIG!

Hvordan var fødsel nr 2 iforhold til nr 1 da? :kyss:

:hoho: det høres ut som en fin plan for å "overbevise" mannen! :ler: Du skal se han tar til vettet snart! ;)

Det ER deilig med to små! :Nikke: Særlig når man har verdens beste to små (finnes ikke objektiv jeg vet du)! ;)

Åh, fødsel nr 2 var en ren drøm i forhold til Ida sin! :) Jeg vet ikke om du husker hvordan Ida sin var, men den varte i 2 døgn, og endte med vakuum-forløsning. Denne gang kom vi inn på føden kl 3 på natta, da hadde jeg 2 cm åpning. Kl 5.53 var han ute! ;) Så det gikk KJAPT, men det var veldig intenst da det stod på. Rakk ikke annen smertelindring enn lystgass, ikke at jeg ville ha så mye annet eller da. Og det beste av alt: jeg slapp å sy! :tommel: Og gutten var stoooor altså, 4235 g, 53 cm og hele 37,5 cm rundt hodet! :ler: Om jeg var garantert en likens fødsel som nå sist, så hadde jeg glatt fødd hver dag! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OiOi det gikk kjapt!! :jepp: Så bra :)

Høres så kooooselig ut med to småå.. :rødme:

Planer idag da?

Jeg er på jobb, vil ha friii, jeg må handle, vaske klær,rydde..

Årh...får ikke tid til noe i denne jobbeverden det har blitt!

Jaja, får ta det etter jobb :)

Håper du har en SUPER dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Her snakker vi avglemt dagbok! :ler: Huffa meg, som tiden flyr... dagene går så fort at jeg omtrent ikke henger med! Men vi koser oss! :)

Og mye har skjedd siden sist:

* Jeg har blitt tante! :hoppe: Rett før jul fikk tvillingsøstra mi verdens nest nydeligste gutt! ;) hun er alene, så vi støtter og hjelper så godt vi kan! Gleder meg til vi skal flytte til hjemstedet da, så kan vi hjelpe litt mer.

* Sambo har fått fast jobb! :hoppe: Det innebærer 6000 mer i lønn i måneden, og det vil vi merke godt! I tillegg får han faktisk ferie i år, bare det er jo stas! :ler:

* Begge ungene har vært på kontroller. Ida var på sin 2 årskontroll, stor og fin jente. 14,6 kg og ca 92 cm. Jeg sier ca, for jenta ville egentlig ikke måles, så det ble et litt unøyaktig mål. HS var veldig fornøyd med ordforådet, Ida snakker visst mye og veldig bra for alderen sin. Det letter et mammahjerte, da gjør jeg i allefall noe bra med henne mens vi tusler hjemme begge to! ;) Tobias har hatt flere kontroller i det siste. På sin 4 mndskontroll var han 7,1 kg og 65 cm. Så han er ikke så stor lenger, nå er han mer gjennomsnittlig. Men han følger sin egen kurve perfekt, og HS er storfornøyd med han. Han fullammes enda, og skal ikke begynne med grøt før vi må, ved 6 mnd.

* Tobias er fremdeles like flink til å sove om natta! :) Han spiser 0-1 gang, og det er det ingenting å si noe på! :)

* Tobias ler mye nå, det er så herlig å høre på! :hjerte: Aller helst ler han av Ida, når de leker sammen. Han forguder storesøstra si så til de grader! :) Hun er et lite sjalutroll innimellom da, men han bare smiler og ler av henne når hun er sånn... :ler:

* Tobias har begynt å rulle! Flinke gutten min! Han begynte å rulle fra mage til rygg, den lette måten! ;) Men nå i det siste ruller han stadig oftere andre veien og, så han kommer seg da frem her i verden.

* Han holder på å få 3 tenner!! :sjokkert: 2 hjørnetenner oppe er nesten igjennom, og ei nede er på vei... så han blir en skikkelig vampyr! :fnise:

* Begge ungene har fått hudsopp! Vi var i Pirbadet sammen med et vennepar og den lille jenta deres for en 2-3 uker siden, og allerede mens vi var der merka jeg at Tobias hadde fått noen rare røde flekker på ene arma. Jeg trodde det bare var reaksjon på klorvannet, så jeg gjorde ikke noe mer med det. Men utover uka så ble det bare verre og verre, så da vi var hos HS så spurte jeg hva det der var for noe. Joda, hudsopp! Så da var det bare å smøre han med Daktacort, og håpe ingen flere ble smittet. Men Ida fikk utbrudd allerede dagen etter, så hun måtte også begynne å smøres. Ingen av oss voksne har fått det heldigvis, men han samboeren til venninna mi har fått DIGRE utslett på ene foten - som legene ikke finner ut av. Han fikk det etter Pirbadet-besøket, så han må ha fått en mystisk smitte der. Og lillejenta deres har også fått hudsopp i ansiktet nå... så vi er ikke så fornøyde med Pirbadet for tiden, for de gjør egentlig ingenting med det, selv om vi har sagt i fra om at de har smitte i vannet sitt.

Ellers har vi holdt oss friske og raske! :) Skal prøve å få fiksa bloggen min etterhvert her, må sikkert ha hjelp av sambo! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så masse koselige nyheter!! :hoppe:

Hatt en koselig helg? :kyss:

Vi har vært ute i akebakken, kjempekoselig :)

Ser ut som det blir snø ut uka!

God :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så masse koselige nyheter!! :hoppe:

Hatt en koselig helg? :kyss:

Vi har vært ute i akebakken, kjempekoselig :)

Ser ut som det blir snø ut uka!

God :klem:

Ja, her har det skjedd litt! :)

Vi har hatt en kjempeherlig helg! :) Ida har vært på hjemstedet til mamma og pappa en uke, så vi var alene hjemme i helga, jeg og sambo, og Tobias så klart. Kosa oss masse sammen bare oss tre! På søndag fikk vi Ida hjem igjen, også feira vi morsdag sammen med foreldrene mine og søstra mi. Var jo hennes første morsdag, så jeg baka kake til henne! :)

Ser ut som om det skal komme masse snø til uka ja, herlig! :) Vi har en god del snø fra før da, men mere er velkomment! :ler: Blir morsomt for jentene våre å ake!

Stor :klemmer: tilbake

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bestemt oss for å feire Tobias' navnefest sammen med dåpen til lille nevø! :) Så vi skal ha selskapet sammen med søs, mest sannsynligvis hjemme hos mamma og pappa, Vi blir ikke så veldig mange, siden søs ikke har svigers! ;) Så nå har vi en måneds tid på oss til å planlegge! Er godt i gang med meny allerede, tenker vi kjører koldtbord! :) Jeg og søs driver og designer invitasjoner nå, kjempemoro! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

T holder på å få sin første tann, ei hjørnetann oppi. Vi snakker SUR gutt, som ikke vil sove, hverken på dagtid eller natta. Akk, så trøtt og sliten jeg er... Håper bare tanna kommer snart, sånn at lillemann blir i bedre humør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...