Gå til innhold

Mine travle dager


Skrållan

Anbefalte innlegg

Lillebror var på 1-årskontroll på onsdag. Stor og fin gutt, 10,3 kg og 78 cm lang. HS mente han har en fantastisk utstråling og motorikk, og a mor må egentlig bare si seg enig! :rødme: :fnise: Vaksinen gikk veldig fint, gråt litt, men ingen reaksjon i etterkant! :) Meeeen, det var navlebrokket da... HS er slettes ikke fornøyd, og vi skal til legen på tirsdag. Spørs om det ikke blir operasjon etterhvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Operasjon, hva hvem?? :(

Så bra det gikk godt på kontrollen... uff liker ikke når de stikker i de små...

De er tøffe ;)

Ha en suuuuper helg! :klem:

Ja det blir vel gøy etterhvert når de kan leke mer sammen,

og ikke så avhengige av foreldrene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Operasjon, hva hvem?? :(

Så bra det gikk godt på kontrollen... uff liker ikke når de stikker i de små...

De er tøffe ;)

Ha en suuuuper helg! :klem:

Ja det blir vel gøy etterhvert når de kan leke mer sammen,

og ikke så avhengige av foreldrene ;)

Tobias må kanskje operere navlebrokken sin, da den har blitt litt større i det siste. Helsesøstra synes ikke den ser bra ut, og legen skal se på den på tirsdag. Da får vi vel vite mer om hva som evt. vil skje!

Småttisene er tøffe som lar seg bli stukket i ja, men de har jo ikke så mye annet valg! ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legetimen gikk fint! :) T har bukfeil og magemuskel-feil i tillegg til navlebrokken, men skal ikke inn til vurdering til operasjon før han har fylt 2 år, da det kan fikse seg selv. Ellers var legen fornøyd med gutten vår! :)

Storesøster har fått helt dilla på Barbie denne uka! ;) Så nå har vi henta hit noen av mine gamle dukker, og hun storkoser seg! Sitter på rommet sitt med døra igjen på timesvis mens hun leker seg! :fnise: :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei stakkars T!! :klemmer:

Uff... hvorfor må sånt skje med de små...

Håper alt ordner seg!

Hehe barbiedilla ja? ;) Jeg lurer på om mi blir typisk prinsessefan etterhvert.. hun er ganske guttete...hihi..

Må være så gøy med en av hver!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei stakkars T!! :klemmer:

Uff... hvorfor må sånt skje med de små...

Håper alt ordner seg!

Hehe barbiedilla ja? ;) Jeg lurer på om mi blir typisk prinsessefan etterhvert.. hun er ganske guttete...hihi..

Må være så gøy med en av hver!

Legen trodde det var medfødt, men siden navlebrokken ikke kom før han var 8-9 mnd, så må det ha ligget skjult i kroppen hans frem til det. Han plages jo ikke med det i det daglige, og har ikke vondt, så sånn sett går det bra! :)

Barbiedilla de lux! ;) I dag ville hun ikke i barnehagen engang, ville heller leke med dukkene! :fnise: Hun her har jo vært rosagal, dukkegal og skikkelig jentete fra hun var året, så du skal se du slipper unna Barbie! :ler:

Er veldig gøy med en av hver, men vi ser jo at lillebror tar etter storesøstra si! I går suste han rundt med en rosa Barbiebil over gulvet her, og syntes det var det artigste i hele verden! :ler: Så vi satser på at han blir litt mer guttete etterhvert! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vi ser jo at lillebror tar etter storesøstra si! I går suste han rundt med en rosa Barbiebil over gulvet her, og syntes det var det artigste i hele verden! :ler: Så vi satser på at han blir litt mer guttete etterhvert! ;)

:fnise::ler: Det gjør han nok skal du se.

Morsomt da ;)

Så godt å høre han ikke har det vondt :klem:

Ååå endelig helg.. La ut bilder av eltestene, er såå vanskelig å se om de er like sterke... Håper gtester kommer i posten imorgen.

Gleder meg å se når jenta mi får lillebror/søster.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagene går så foooooort! I helga var jeg og storesøster på hennes aller første kinotur! :) Knerten var stor suksess, både hos mor og datter! ;) På søndag gikk vi oss en tur, og jammen fant vi vår egen Knerten også :fnise: Så han står nå på rommet hennes, og trives godt der.

I dag er lillebror 13 mnd :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå så koselig ;)

Jeg skal også ta med snuppa på Knerten når hun blir litt eldre.

Grattis med 13mnd's dagen til lillebror! :hjerte: :hjerte:

Ja, det må du gjøre! :) Knerten er knall! :) Kommer ny film neste høst, skal se den og vi! :hoppe:

Lillebror hilser takk! :rødme:

***********************************

Sykdom regjerer i heimen! Starta brått med lillebror på fredag, han var i fin form på dagen, og mot kvelden og natta var det plutselig feber, snørr, hoste og masse sutring. En etter en har vi fulgt etter i dagene som kom, og i dag er jeg skikkelig kake. Ble andpusten av å sitte oppreist tidligere i dag, stiv i nakke og vakuum i hodet. Håper på snarlig bedring, da jeg ikke har tid til å være sjuk! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn, nå begynner vi å bli i bedre form her! Den svineinfluensaen satt hardt i altså, tror ikke jeg har vært så dårlig på flere år. Men nå er vi ferdig med det, og vil vel holde oss friske i jula! ;)

Ellers er det ikke så mye nytt å berette om... dagene flyr, og ungene koser seg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

GODT NYTTÅR!

Her har jula rast avgårde! :) Familiesammenkoster i hytt og pine, og nå på slutten har jeg og sambo ligget langflate med omgangssjuka... :spy: Ble meget rolig nyttårsfeiring pga det, men vi koste oss hjemme bare vi fire.

Ungene har vokst og blitt så flinke i det siste. Særlig minstemann. Han har virkelig fått personlighet den siste måneden. Han er en herlig ung herremann, dog noe bestemt innimellom ;) Han er veldig glad i å kose, og om han blir ekstra glad for noe, så kommer han og planter et digert kyss på munnen på mora si :rødme: Han prøver å si navnet sitt, men han sliter litt :ler: Han kaller seg for Bi, det er godt nok for meg i allefall! :) Han er så lett å ha med å gjøre, sover godt om natta og på dagen, og er rett og slett en fryd! :)

Storemor har roet ned trassen sin et hakk, og intet er bedre enn det! Hun er fremdeles småsinna innimellom, men hun roer seg fortere og er lettere å håndtere. Hun har blitt mere flink til å hjelpe til med å rydde opp etter seg, også har hun blitt veldig flink til å leke med lillebroren sin :) De koser seg sånn sammen de to, det er et fryd for mammahjertet å se! :hjertesmil:

Nå går vi med friskt mot inn i år 2010, og håper dette året fører enda mer glede med seg enn det forrige året! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja håper 2010 blir et år helt uten trass!! :hug:

Vi kan jo håpe! :ler:

Uff omgangssyka.........må være det verste!!

Ååå så søtt at de koser seg sånn sammen :hjerter_rundt:

Jeg kan ikke vente å se at lille skal bli storesøster!

Er utrolig spent på hvilket kjønn det blir... :)

Ha en koselig søndag! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja håper 2010 blir et år helt uten trass!! :hug:

Vi kan jo håpe! :ler:

Uff omgangssyka.........må være det verste!!

Ååå så søtt at de koser seg sånn sammen :hjerter_rundt:

Jeg kan ikke vente å se at lille skal bli storesøster!

Er utrolig spent på hvilket kjønn det blir... :)

Ha en koselig søndag! :kose:

Et helt år uten trass hadde vært utrolig deilig, men å få det gjennomført blir nok uhyre vanskelig! :ler:

Omgangen er noe av det verste ja... sitter jo i så lenge også! Er dårlig i magen enda i dag jeg, faktisk sånn at jeg gikk ned 4 kg bare fra i går til i dag.. snasent! :filer:

Ja, det er så herlig å se de to sammen!! :rødme: Skjønner godt du gleder deg til å se søskenkjærligheten blomstre, det er noe helt spesielt! :)

Kjønn ja, det var vi spente på sist også! :) Sånn egentlig hadde jeg håpa på ei jente til, siden vi hadde alle klærne og sånn etter Storemor, og jentene kanskje ville leke bedre sammen enn en jente og en gutt, men det er helt TOPP å ha en av hver! :jepp:

Ha en kjempefin søndag du også! :klem:

***********************************************

Jeg skulle ikke ha snakka så mye om ikke-trassing her om dagen, for i dag har det snudd! :fnise: Må være feilproduksjon hele Storemor, for hun har jo ikke ører! :nei:

Storemor vekte oss alle kl 6 i dag da, og det ble i tidligste laget for oss alle. Det var faktisk så ille at Lillemann sovna stående ved sofaen her for 2 timer siden, før han tippa lekkert inn i juletreet! :ler: Storemor måtte ta seg en cowboystrekk hun også, trøtte jenta.

Burde kanskje begynne å rydde bort jula, men har ikke energi til det i dag... kanskje greit å ha noe å pusle med utover uka også..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Ja jeg var så DUM å tro at kommende storesøs va ferdig med trassen men dengang ei! :fnise:

Hun gråt skikkelig igår, vi måtte legge henne i sengen, det pleier å roe henne, men hun gråt lenge, ville ikke bli med å spise middag - vi var inne flere ganger men hun holdt seg fast i senga så jeg kunne ikke løfte henne opp.

Uff, ikke morsomt det der....

Ja jeg tenker det kan nok være mest kos for storesøs med lillesøs men.. Jeg har jo veldig lyst på gutt denne gangen!

Vi får vente å se... :hjerte:

Har du ryddet vekk jula nå? Regner kanskje med det! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hvordan går det med deg? :hug:

åååå jeg gleder meg til å bli tobarnsmor..

Og skikkelig babysyk om dagene nå som snuppa vokser til ;)

:hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...