Gå til innhold

Mine travle dager

Skrållan

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kom innom dagboka di og oppdater etter legetimen da.

Ikke lenge igjen nå! Har du noen følelse for når han kommer?

Selv skal jeg på sykehuset for å vurdere igangsetting i dag, meget ambivalent til akkurat det men.

Lykke til hos legen!

:klemmer:

Nå kommer det en sen oppdatering! ;) Var så sliten i går at jeg ikke orka meg innom... Ikke lenge igjen nå nei! :hoppe: Jeg har drømt at han ville komme i dag, men så langt ser det meeeeget mørkt ut! :ler: Hvordan gikk det på sykehuset med deg da? Kanskje du allerede er satt i gang du nå! :klem:

Skjedd noe her, eller....? :popcorn:

Nei, fint lite gitt.. :sjenert: Har bare vært så sliten og hatt så vondt i bekkenet i dag, så jeg har ikke orka å sitte her så mye...

Ja, i går var det kontroll igjen. Hun vikaren for fastlegen min virka hyggelig, heldigvis! ;) Helt greie tall derifra, blodtrykket var fint og sf-målet følger kurven sin. Hjertelyden måtte hun lete leeeeeenge før hun fant, for lillegutt kasta seg sånn fra side til side at hun ikke fant den! :ler: Fikk ny time om 2 uker, selv om hun egentlig ikke trodde jeg trenger den. Hun presiserte at jeg må legge meg ned om vannet går, og det var litt fint hun sa det igjen, siden sambo var med. Litt greit at han har hørt det fra de lærde! ;) Hun sa også flere ganger at vi ikke måtte dryge for lenge med å ringe føden når det starter opp, for det kan gå fort(ere) denne gang. Jeg håper jo virkelig det går fortere, siden det tok 2 døgn med Ida! ;) Så nå er det bare å sette seg ned å vente... :)

Etter kontrollen dro vi på kjøpesenteret på hjemstedet. Kjøpte 2 nye pysjer til Ida, nye sokker til sambo (tror han spiser sokker den mannen altså... han har et stort forbruk på dem i allefall! :ler:), storesøstergave til Ida som skal ligge i sykehusbaggen og ny sprinkelsengdyne til lillebror! :) Greit å få gjort unna litt ærender mens sambo var med, så kunne han bære posene! :lur: Etter det dro vi opp til mamma og pappa, og spiste middag der. Dro innom svigers også før vi dro hjem. Da vi kom hjem i går kveld, så var jeg så innmari sliten at jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg. Helt kanonsliten. Kapitulerte i sofaen en liten stund, før jeg bare måtte gå og legge meg. Sov rimelig greit i natt, bortsett fra x antall oppvåkninger pga at jeg måtte snu meg... Jeg og Ida sov til litt over 8 i dag (hun i sin egen seng hele natta!! :) ), og da kjente jeg at noe var innmari vondt i dag... bekkenet mitt har blitt ENDA verre (trodde ikke det var mulig jeg...), så i dag har jeg hatt problemer med både å sitte, stå og ligge. Koselig. Har slitt skikkelig med å ta meg av Ida, så jeg og sambo har funnet ut at jeg skal ringe legen i morgen og få meg sykemelding, sånn at sambo også kan få seg sykemelding. Så kan han være hjemme og ta seg av Ida og husarbeidet om dagene. Jeg har definitivt nok med meg selv for tiden...

Ellers fint lite å melde om! Fikk henta vognbaggen og bilstolen som stod hos mamma og pappa i går, så nå har vi absolutt alt i hus til lillemann kommer! :) Søren at lillemann selv er så treeeeeg da... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:popcorn:

Der hadde jo du og fått sneket deg inn med popcorn-spisinga di! ;) Tror dere kan vente et par dager før dere popper mer! :ler: Kanskje til helga? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra alt gikk fint på kontroll! Men det bekkenet ditt høres ikke godt ut. :nei: Fikk du ordna deg sykemelding, eller var det i morgen du skulle gjøre det?

Uansett er det ikke lenge til du har lillegutten din hos deg nå. Har du noen vondter bortsett fra bekkenet? Her har tilogmed kynnerne gitt seg nå. Har ikke vondt en plass, bortsett fra en del nedpress. Skal på sykehuset på mandag for vurdering om igangsetting. Krysser fingrene for at du har født til da.

Ha en fin kveld! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jasså, er det DET mennene gjør, spiser sokkene sine!?!! :ler: Har lurt lenge på det altså, samboeren min også har nemlig et enormt sokkeforbruk... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger med deg, Skrållis, selvom jeg ikke er så flink til å legge igjen spor...

Timeplanen er rett og slett altfor stappfulll for tida, og i tillegg er Burpelita forkjøla og ganske så krevende :kgbaby: (Bare uten smokk...)

Kan tenke meg dere gleder dere til han kommer nå! Det er uansett ikke lenge igjen, så bare hold ut :Nikke:

Jeg som hadde håpa vi skulle gå LITT gravide sammen denne gangen også, men den gang ei... Du må hvertfall gå på overtid da, for jeg har ikke IKM før neste helg eller noe. -og det unner jeg deg ikke! :ler2:

:smask:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra alt gikk fint på kontroll! Men det bekkenet ditt høres ikke godt ut. Fikk du ordna deg sykemelding, eller var det i morgen du skulle gjøre det?

Uansett er det ikke lenge til du har lillegutten din hos deg nå. Har du noen vondter bortsett fra bekkenet? Her har tilogmed kynnerne gitt seg nå. Har ikke vondt en plass, bortsett fra en del nedpress. Skal på sykehuset på mandag for vurdering om igangsetting. Krysser fingrene for at du har født til da.

Ha en fin kveld!

Bekkenet er ikke så godt nei.. men heldigvis er jeg snart ferdig, og da er det håp om at det skal bli bedre! :) Etter litt frem og tilbake, så fant vi ut at vi venter med sykemelding til over helgen. Sambo er nå hjemme resten av uken med egenmelding! :)

Fint lite vondter bortsett fra bekkenet ja... :( Uhyre sjelden kjenner jeg litt svievondt i magen, men ellers er det lite action. Men sånn var det med Ida og, og plutselig satt jeg der med rier, så jeg har håp om at han her vil ut en dag og! :ler: Kynnere kjenner jeg aldri (bortsett fra om jeg går for fort, men det gjør jeg jo ikke lengre pga bekkenet), men legen kjente at magen stramte seg da hun skulle måle sf-målet sist. Så jeg har nok kynnere, jeg bare kjenner dem ikke. Kjedelig at du og kjenner så lite vondter da... man får virkelig følelsen av at man må gå gravid i årevis når det er sånn. Masse lykke til på mandag, håper vi begge føder snart jeg! :) Ha en kjempefin ettermiddag og kveld du og! :klem:

Jasså, er det DET mennene gjør, spiser sokkene sine!?!! Har lurt lenge på det altså, samboeren min også har nemlig et enormt sokkeforbruk...

Høhø, jeg er overbevist om at de spiser dem! :hoho: Det hadde jo forklart den rare mannfolkoppførselen noen ganger og, at de hadde fått i seg noen sure gasser! :nigo:

Jeg følger med deg, Skrållis, selvom jeg ikke er så flink til å legge igjen spor...

Timeplanen er rett og slett altfor stappfulll for tida, og i tillegg er Burpelita forkjøla og ganske så krevende :kgbaby: (Bare uten smokk...)

Kan tenke meg dere gleder dere til han kommer nå! Det er uansett ikke lenge igjen, så bare hold ut :Nikke:

Jeg som hadde håpa vi skulle gå LITT gravide sammen denne gangen også, men den gang ei... Du må hvertfall gå på overtid da, for jeg har ikke IKM før neste helg eller noe. -og det unner jeg deg ikke! :ler2:

:smask:

Æsj, du må ikke få dårlig samvittighet for at tiden ikke strekker til Burpen! :hug: Du får jo uansett høre det når det skjer noe, så du går ikke glipp av noe! ;)

Stakkars Burpelita som har blitt syk... Ida har hatt feber de siste dagene hun og, så jeg veeeeet utmerket godt hvor krevende en syk unge er! Masse god bedring til henne! :)

Ja, nå gleder vi oss verre enn verst! Vet ikke hvem av oss som gleder seg mest jeg, Ida som skal "hålle" og kose baby (samt tørke gulp, for det har hun lovt meg!), sambo som kanskje er litt lei av Hormonella med det dårlige bekkenet, eller meg som er pisslei av å ha diger mage, dårlig bekken og som vil ha kroppen sin tilbake! :ler:

Tror jeg velger å stå over å gå gravid sammen med deg jeg.. :fnise: Selv om det var veldig hyggelig sist, så frister det fint lite å gå på overtid! ;)

:kyss:

Edit: teite smileys-regel!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, da har vi spist middag! :) Som sagt lenger opp her, så har sambo tatt ut egenmelding i dag og i morgen, så han steller i heimen her! ;) Tidligere i dag lagde han kaffe latte med karamellsmak til meg (nam!), og nå fikk vi servert pølsegryte. Flinke sambo! :yvonne: Jeg fikk låne et par krykker av huseierne i dag, så jeg tester ut dem litt. Skjønt, det er litt vanskelig når Ida absolutt skal låne dem hele tiden! :ler: Hun har feber i dag og, men er i rimelig grei form sånn ellers. Hun hjalp meg å fikse vognbagen til lillebror tidligere i dag. Ble utrolig fascinert over tisselakenet jeg la oppi, enn at babyen skulle bæsje på det liksom! :ler2: Men hun lovte å hjelpe meg å skifte bæsjebleia da, så jeg håper hun holder det hun lover.. ;)

Ingen fødetegn så langt. Hadde litt svie i magen en halvtimes tid tidligere i dag, men det gav seg så klart. Leste her i dagboka mi om dagene før Ida kom i går, var litt artig. Da hadde jeg jo masse fødetegn før det skjedde. Håper litt å bli tatt på senga denne gang, ellers blir jeg gående lenge over tiden! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To dager igjen! :hoppe:

Tipper du får på bursdagen min jeg :Nikke:

:hoppe: :hoppe: for 2 dager igjen!

Når har du bursdag da? :)

40 uker!

Sambo er hjemme i dag og. Deilig! :) Han har definitivt nok å gjøre da! ;) Jeg har forlangt hjelp til å skifte på senga, er ikke så lett med denne magen og bekkenet det. I tillegg så satte han og Ida ut musefeller i går, for vi har hørt så mye skraping og småløping i taket de siste ukene. Men gjett hva de fant i ene fella i morges? Ei diger rotte!! :sjokkert: Så nå har han byttet ut musefellene med rottefeller, og lagt ut litt rottegift histen og pisten. Ida synes det hele er veldig interessant da, at lille Mikke Mus vi har hørt viste seg å være Mikke Rotte! :ler:

40 uker i dag. Eller 39 etter den andre terminen. Litt rart å tenke på at den dagen jeg var 40 uker med Ida, så hadde jeg sterke rier og fødselen var i gang. Men termin er jo ikke før på søndag (evt neste søndag...), så mye kan jo skje før den tid. Vi skal i allefall kose oss i helga, om ikke fødselen starter da. Er jo mest sannsynligvis siste helga Ida er enebarn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tippeliste:

- 9.september: Skrållan (har drømt at han kom da, så jeg gjetter på det...)

- 14.september: Menstermin (som jeg følger, da jeg nekter å godta at UL-termin stemmer)

- 15.september: Suri

- 17. september: UL 2 -termin

- 18.september: Monica85

- 21. september: UL-termin

Endret av Skrållan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper at han kommer 18.september! ;)

Da har jeg ført deg på lista! :)

Våkna i morges med feber.. :syk: Syntes jeg var så utrolig slapp og trøtt i morges, og det var tydeligvis en grunn til det! :ler: Så Ida har nok klart å smitta meg... Håper bare det går fort over, det er slitsomt å føde med feber og sykdom! Det gjorde jeg nemlig sist.. Men ikke for det, jeg har jo ingen fødetegn, så det er jo ikke sikkert han kommer riktig enda! ;) Hadde 1 kynner i morges da jeg stod opp, det var vel dagens action det! :fnise: Skal se han venter på fullmånen natt til mandag, lille luringen! :babygutt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hey,hey, jeg hef jo ikke tippa!! Jeg tror han kommer... Mellom kl. 1200 på fredag 19. og 1200 på lørdag 20, men hvem av datoene det blir,- DET aner jeg ikke!

Rotte i hus!? Gosj :sjokkert:

Ha en kjempefin lørdag, vennen!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når har du bursdag da? :)

Om en mnd... :fnise:

Sånn i ammetåka innbilte jeg meg at det var oktober nå. Men er rask sjekk på kalenderen fortalte meg at det var september :ler: Så jeg håper IKKE du får på bursdagen min!

Tror du får på mandag :jepp:

Håper du blir frisk innen den tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tippeliste:

- 9.september: Skrållan (har drømt at han kom da, så jeg gjetter på det...)

- 14.september: Menstermin (som jeg følger, da jeg nekter å godta at UL-termin stemmer)

- 15.september: Suri

- 17. september: UL 2 -termin

- 18.september: Monica85

- 19.september-20.september (mellom kl 12 og 12): Burpen

- 21. september: UL-termin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey,hey, jeg hef jo ikke tippa!! Jeg tror han kommer... Mellom kl. 1200 på fredag 19. og 1200 på lørdag 20, men hvem av datoene det blir,- DET aner jeg ikke!

Rotte i hus!? Gosj :sjokkert:

Ha en kjempefin lørdag, vennen!

:klem:

:ler: Det var litt av en tipping! ;) Har ført deg opp nå! :)

Ja, æsj, den rotta... har ikke hørt noe mer ulyder da, så ting tyder på at det var bare den ene rotta. Heldigvis!

Ha ei fin uke søta!

:klemmer:

Om en mnd... :fnise:

Sånn i ammetåka innbilte jeg meg at det var oktober nå. Men er rask sjekk på kalenderen fortalte meg at det var september :ler: Så jeg håper IKKE du får på bursdagen min!

Tror du får på mandag :jepp:

Håper du blir frisk innen den tid!

:ler2: Da håper jeg også at jeg IKKE får på bursdagen din, jeg vet ikke om jeg orker å gå helt til oktober altså! :fnise:

På mandag kom han ikke... om du da ikke mener neste mandag? ;)

Er forresten frisk som en fisk nå! :hoppe:

du må ordne slik at tippelista kommer i signaturen din :)

Æsj, jeg hadde jo håpa å føde før det ble aktuelt å gjøre noe sånn.. :ler: Men jeg får se hva jeg får gjort!

NÅ skjer det vel noe?????

Nope... nix... nada... :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har vært her nå. Først så var jeg så sliten av feberen, og Ida sin feber. Så har vi hatt så tregt og ustabilt nett, så det har vært så kjedelig å sette seg ned foran pcn. Men nå virker nettet å oppføre seg litt igjen, jeg har ikke feber lenger, og Ida er også frisk! :) Viste seg at lillegull fikk en 2-årsjeksel, derfor hun har vært suuuuuur, krevende, trassig og har hatt feber. Nå som den så og si har kommet igjennom, så er dagene så mye bedre! :biggrin: Sover bedre gjør hun og, til min store glede! ;)

Ellers er det ikke så mye nytt å melde om. Magen er fremdeles stor, og jeg begynner å spekulere på om det er et innbilt svangerskap dette? :roll: Har fint lite tegn på at noe vil skje snart, og det er egentlig litt deprimerende.. særlig med tanke på at jeg blir nedlesset av sms om dagene (gjerne flere sms fra samme folk i løpet av en dag..) om det ikke skal skje noe snart. Kjære vene, jeg vet jo ikke! Er jo ikke jeg som bestemmer når det skal skje noe! :vetikke: Så det blir jeg litt lei av da.. Men ellers går det fint. Prøver å kose meg mest mulig sammen med Ida om dagene, og slapper av når sambo kommer hjem fra jobb om ettermiddagen. Har funnet ut en lur måte å sove godt om natta på og - nemlig å pælme ut sambo på sofaen! :hoho: Han snorker jo som et uvær, og tidligere så har det vært jeg som har gått og lagt meg på sofaen. Men nå tåler ikke bekkenet mitt å ligge der lenger, så jeg har da begynt å vekke sambo. Han synes det er greit da, heldigvis. Og jeg kan breie meg ut i senga, og sover rimelig greit! :sjarmor:

Oppdaga at det er bare 2,5 uker til det er 2-årsdag her i huset og! :overrasket: Så jeg har da begynt å planlegge litt feiring da. Har funnet ut at det blir 3 dager til ende i år også (skrekk og gru..). Fredag kommer svigers hit, håper det bare blir svigerforeldrene og broren til sambo. Lørdag tenker vi å ha venner, og søndag - på selve dagen - så drar vi til hjemstedet og feirer med min familie hos mamma og pappa. Tvillingsøs har jo bursdag den dagen hun og, og har planer om å komme oppover til trøndelagen for å feire med oss. Så da blir det mer lettvint om vi drar dit, enn at alle de skal komme hit. Håper bare lillemann ikke er helt rykende fersk baby den helga der, det tror jeg blir hardt... Så derfor synes jeg han kan begynne å komme nå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...